10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on noin 160 000 ylimääräistä, enkä tiedä minne pistäisin.
Korotkin miinus jotain.Pistä kulutukseen, jos noin ahdistaa.
Helpommin sanottu kuin tehty! En ole siis tuo vastaaja, itselläni on ”vaan” reilut 30 te säästössä. Mutta kun on aina elänyt säästäväisesti niin ei niitä rahoja vaan osaa kuluttaa. Ja kun oikeesti en mielestäni mitään edes tarvitse niin ei viitsi väkisin ostaa.
Haluaisin hankkia seksinuken ainakin pääsisi tuolla summalla alkuun.
Joka vuosi tulee yhtenä kuukautena about toi kymppitonni nettona kun palkka + bonukset maksetaan. Eipä oikein tunnu enää missään, sijoituksiin menee.
Maksaisin autolainan pois ja loput laittaisin säästöön.
Mulla ei oo mitään hajua, mihin aiemmatkaan kymmenet (tai sadat) kilot hupenivat.
Miksi alkaisin nyt pitämään hiluista kirjaa?
Kävisin tankkaamassa valoa ja kulttuuria ulkomailla ja säästäisin joskus toivottavasti tulevan lapsen tarpeisiin
Minulla on 300 000€ ylimääräistä, joten sinne menisi muiden jatkoksi. Mitään en tarvitse, kun kaikkea on jo. T. 44-v valkoinen heteromies
Omaan terveyteen. Fysioterapiaa ja PT.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 300 000€ ylimääräistä, joten sinne menisi muiden jatkoksi. Mitään en tarvitse, kun kaikkea on jo. T. 44-v valkoinen heteromies
Ei sinulla ole ylimääräisiä rahoja, joista kirjoittelisit vauvalla, jos olisit valkoinen heteromies.
Olet vain valehtelija.
Kolmena viime vuotena olen onnistunut säästämään 10000e/vuosi ylimääräistä. Tein pari pitkää reissua ja remontoin kylppärin. Money well spent!
Maksaisin opintolainan jämät pois. Ostaisin matkan ja loput antaisin sisarelleni ja hänen lapselleen.
470 jatkaa. Asun siis yksin pienehkössä omistusasunnossa Helsingissä. Ei lapsia ei miestä eikä mitään maksullisia harrastuksia. Vältän myös shoppailua, meikkaamista, baareilua, ravintoloita yms turhuutta. Kyllä siinä keskipalkkaisena saa rahaa säästöön.
Kävisin Thaimaassa oikeasti toimivassa fyysisessä terapiassa hoitamassa itseni kuntoon.
Kyllä se lomareissuun menisi. Koko perheen kesken lämpimään.
Avaisin toisenkin kahvilan. Sen saa alkuun n.5000e:lla kun koneet ostaa käytettyinä ja huonekalut yms. kirppareilta. Toinen 5000e olisi tilillä alkuunpääsemiseksi vuokraa, ostoja ja ensimmäisiä laskuja varten ennen kuin kahvila alkaa tuottaa itse.
Onneksi ei tarvitse unelmoida. Päivinä alle keskituloisena ihmisenä minulla on säästötilillä 70 000 euroa. Aion käyttää osan rahoista talon remontointiin ja sisustukseen. Muutaman vuoden päästä päivitän auton uudempaan.
En uskalla nyt sijoittaa.
Ostaisin tuolla rahalla taidetta, uuden tiskiharjan ja eteisen maton.
Saisin tuohon helposti summan menemään.