10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Ostaisin Afgaaninvinttikoiran. Lopulla rahalla lyhentelisin velkojani.
Ostaisin rahasto-osuuksia, olisi kiva katsella niiden kehitystä ainakin viikoittain. Rahan keräily on mukava harrastus :)
Kiva oli tuokin rahna saada. Laittaisin säästöön siellä olevien 132 000 euron päälle ollen sen jälkeen 142 000
Vierailija kirjoitti:
Kylppäriremppa. Säästössä on, mutta puskurirahaa pitää olla myös.
Hampaat ovat kunnossa tällä viisikymppisellä. Mitä te olette tehneet omillenne?
Samaa ihmettelin. Miksi ihmisten hampaat ovat niin huonossa kunnossa? Onko ne pilattu sokerijuomilla, huonolla puhdistuksella vai millä?
Lyhentäisin lainoja vähän, omat hampaat voisi oikoa ja vaikka vähän sivuun seuraavaa lasta varten.
Maksaisin melkein kolmen tonnin osamaksut pois, miehelle muutaman käynnin hierojalla, lapsille monet hyvät kengät ja kunnollisia vaatteita, itselleni lenkkarit, kävisin kampaajalla, kasvo- ja jalkahoidoissa, varmaan tapetoitaisiin ja vaihdettais nätimpi kaapisto lapsen huoneeseen, korjattais auto, uusi sänky ja astiasto ja matto... Oikeasti kannattaisi laittaa nuo rahat säästöön oman kodin käsirahaa varten.
Lapselle auto ja erityisluvalla ajokortti. Minä en saa ajaa ja auto olisi välttämätön. Toinen vaihtoehto olisi käyttää se raha muuttoon, mutta sitten pitäisi muuttaa joka vuosi ja se ei välttämättä auttaisi. Saakeli, kun pitää olla rajoitteita. Siitä tulee köyhyys ja muut arjen hankaluudet.
Enkä ole vielä ajatellut iskeä miestä pelkän auton takia.
Tienaan hyvin, mutta olen köyhistä oloista lähtöisin. Minulla on tuo 10k ylimääräistä ja enemmänkin. Ts. muutaman vuoden nettopalkat. En ajatellut käyttää mihinkään, minulla on myös perhe elätettävänä ja saldo tilillä tuo turvallisuuden ja vapauden tunnetta. Kaupasta ostetaan parempaa ruokaa ja vapaa-aikaa arvostaa enemmän kuin rahaa. Materia ei pahemmin kiinnosta.
Ei tolla rahalla paljon unelmoida pikkuraha
Mulle on tulossa n. 10 000 euroa ns ylimääräistä rahaa, kun vaihdan työpaikkaa ja saan edellisen työn pitämättömät lomat rahana ja uusi palkka jo juoksee. Mitään akuuttia rahantarvetta ei ole, luulen että laitan rahat johonkin rahastoon ja käytän sieltä sitten jos/kun tarvitsen.
UPM osakkeisiin.
Ylipäätään metsään liittyvää.
T. Metsäläinen
Asp-tilille kun laittais, niin ei enää paljon puuttuis, niin sais lainan kämäsen yksiön Vantaalta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva oli tuokin rahna saada. Laittaisin säästöön siellä olevien 132 000 euron päälle ollen sen jälkeen 142 000
Fiksu tietenkin sijoittais tuon 132k...
Ostaisin pari hyvää timanttisormusta ja jonkun aivan ihanan sisustusjutun, johon muuten ei olisi varaa. Ja käyttäisin niitä koruja joka päivä.
Laittasin osissa asp-tilille ja ostaisin vihdoin oman asunnon.
Rahat menisi uuteen parisänkyyn, uuteen sohvaan, ensivuoden jenkkireissuun käteistä ja loput jääneet hilut yhteiselle tilille :) toteuttaisin myös pari joulupuu toivetta, kun silloin olisi varaa se tehdä :)