Mietin eroa joka päivä - vauva 6kk
En tiedä oikeastaan edes mistä aloittaisin. Osallistuva ja mukamas edes jossakin määrin empaattinen mieheni alkoi heti raskausaikana mennä omia menojaan emmekä enää nähneet enää juurikaan toisiamme. Raskauden loppupuolella kun minut määrättiin lepoon verenpaineen takia, mies muutaman kerran jätti minut pulaan. En sinänsä hengenhätään, mutta kovissa liitoskivuissa pystyin kävelemään maksimissaan sata metriä. Kun mm. autoni hajosi, apua ei herunut ja jouduin soittamaan isäni apuun. Mies ei viitsinyt tuoda tai tehdä ruokaa eikä auttaa arkisissakaan asioissa kun en pystynyt enää käymään kaupassa, postissa tms. Vauvan tavarat hankin ja kasasin / pesin /whatever yksin.
Synnytyssairaalassa kun olin vielä sängyssä leikattuna mies valitti, kuinka tilanne on HÄNELLE raskas kun emme saaneet perhehuonetta ja hän joutuu ajamaan edestakaisin kodin ja sairaalan väliä. On sanomattakin selvää, että jouduin jälleen pyytämään vanhempiani hoitamaan koirani sairaalassaoloajan, joka ikävä kyllä venyi kahteen viikkoon. Miehen matka omasta kodista sairaalaan oli siis maksimissaan 10km tai alle, työpaikka näiden kahden välissä. Vauvan kotiuduttua osallistui kesän ajan vauvan hoitoon muttei juurikaan kotitöihin. Syksyllä alkoi ajoittaiset työmatkat ja jatkuvat ylityöt.
Meillä on molemmilla jäljellä omat asuntomme, toinen ollut käyttämättömänä. Kumpikaan ei suostu myymään tai vuokraamaan omaansa, molemmat inhoavat nykyään vauvan tultua toistensa asuntoja. Kumpikaan ei ole halukas muuttamaan toisen luokse vaikkakin mies on nyt asunut minun ja lapsen luona. Mies joka ikinen päivä muistaa haukkua asuntoni, autoni, tiskikoneeni, nykyään jo pyykkikoneeni. Kaikki kuulemma huonoja. Jopa päivänä, kun tein hänelle lounaan ja päivällisen, tarjoilin nenän eteen ne pöytään, annoin miehen nukkua kolmen tunnin päiväunet minkä ajan siivosin ja hoidin lasta. Oli myös seksiä. Lopputulos illalla: hän ei kestä enää näissä **lvetillisissä olosuhteissa asua. Olin oikeasti loukkaantunut.
Ongelmia on myös kasvatuksen suhteen, mies on ilmoittanut 6kk vauvan kahteen harrastukseen minulta kysymättä. Ei kysynyt myöskään koska sopisi tai minä päivinä tai haluanko kyseisiä harrastuksia ollenkaan. Vaatii nyt että muutamme hänen luokseen. Antaa vauvan itkeä eikä lohduta. Kun syöttää, hermostuu helposti ja alkaa kiroilla ja jättää ruokailun kesken. Myös harrastuksista mies on todennut että vauva tykkää koska hänkin tykkää. Harrastukset ovat samat kuin hänen edellisen liiton lapsillaan. Kun kysyin miksi, niin kuulemma poika oli luokkansa paras uimari ja osasi soittaa soitinta. Totesin että mitä sitten, ei tarvitse olla/osata.
Soitin neuvolaan mutta koska minä en ole neuvola-asiakas, en pääse neuvolapsykologille. Mies ei osallistu arkeen kuin tunnin pari illassa ja silloinkin hän muistaa joka ilta valittaa ja olla negatiivinen. En jaksa uskoa että muutto hänen luokseen hissittömään kerrostaloon parantaisi asioiden toimivuutta. Entäs jos mies ei edelleenkään osallistu niin arkemme on katastrofi kun en pääse vauvan kanssa kulkemaan kunnolla. Muutenkaan asunto ei sovi hyvin pienelle lapselle, keittiö on erillinen koppi josta en näe lasta, tiskikone on pienintä mallia jne.
Tekisi mieli todeta että vietetään joulu erillään, en jaksa enää miehen haukkumista ja vaatimuksia. Toisaalta olisin aivan poikki vauvan kanssa kahdestaan, hoitoapua ei ole. Kun olen yrittänyt muutaman kerran keskustella asioista, mies alkaa heti huutamaan. Ei huvita enää puhua. Nyt hän yrittää väkisin viedä huonekaluni luokseen. On myös uhannut viedä vauvan jotta minun olisi pakko muuttaa. On sanonut ihan näillä sanoilla.
Oli pakko avautua jonnekin. Onko tämä enää normaalia vauvavuoden riitelyä.
Kommentit (125)
Olen oikeasti aika ahdistunut. Mies on kai kutsunut vanhempani jouluna luoksensa jotta minäkin joudun tulemaan. En tiedä enää mitä tehdä koska äitini vanhempani haukkuvat minua myös ja syyllistävät ongelmista. Äitini taas sanoi että on pakko mennä koska mies nähnyt vaivaa vaikka siis kuvittele että minä tekisin ruokia jne. Kuitenkin pelottaa kun uhkailee vauvan viemisellä ja nyt on hommannut siis sängyn ja yrittänyt minun luotani viedä muut varusteet eli patjan lakanat ym. Samoin sanoi että vie sohvani sinne (kaiketi etten voisi enää olla kotonani), muuta ei sitten voi/jaksa viedä. Myös koiria kohtaan käyttäytynyt muutaman kerran ikävästi. Mm. otti niiltä ruoan pois kun ne luonnossakin joutuvat etsimään ruokansa ja nauttivat siitä. Ainoa vaan että täällä kotona ei löydy mitään kun tämä ei ole luonto. Paljon häiritseviä asioita ja tuo minun syrjäyttäminen päätöksenteossa. En tiedä pitäisikö keksiä jokin hätävalhe miksen voi jouluksikaan "muuttaa" miehen luokse. Jos tavarat joutuvat sinne, en niitä taatusti enää saa pois koska en niitä yksin pysty kantamaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tiedät itsekin vastauksen. Nyt soitat lukkosepälle ja vaihdat lukot. Seuraavaksi varaat ajan Lastenvalvojalle, sitten ilmoitat ihan kylmästi Lukot on vaihdettu, lastenvalvojalle on varattu tapaaminen silloin ja silloin. Vastaat sen jälkeen ainoastaan viesteihin koskien lasta. Älä yritä estää tapaamisia, mutta ota aina joku mukaan. Yötä ei kuitenkaan.
Mitä tarkoitat joku mukaan, ei ole ketään jonka saisin mukaan ja olisiko lapsi siis vietävä tapaamiseen jonnekin? Entä jos ja kun mies tietysti vaatii omalle asunnolleen? Minähän en näihin tapaamisiin voi kai osallistua? Ap
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan muuta miehen luo. Heti yhteys kunnan perheneuvolaan, suomessa kaikilla oikeus käyttää sitä. Sieltä saat kotipalveluapua lastenhoitoon. Ero miehestä heti. Ukko täysi narsisti ja vaurioittaa lasta. Älä jätä lasta valvomatta miehen kanssa. Selvää vauvanravistelija-ainesta. Miksi oot edes noin kauan katsonut? Jos alistut ja muutat miehen luo alkaa järjetön alistaminen j väkivalta.
Eroa!
Mikä neuvo tuo muka on "kotipalveluapua"??
Kai nyt jokainen terve ihminen jaksaa lapsen hoitaa? Ei ole sairaus, jos on kusipään kanssa suhteessa.
Hirveä mies. Eroa heti, 6 kk vauvaa ei anneta miehelle, turhaan uhkailee.
Nyt vauhtia siihen eroon, mitä pidemmälle menee, sen vaikeammiksi menee lapsiasia.
Kuulostaa todella pahalta! Kannustan sinua lämpimästi pitämään kiinni omasta ja lapsesi hyvinvoinnista teidän ehdoilla ja jättää miehen ja äitisi haukkumiset omaan arvoon. Ero olisi varmasti tässä tapauksessa kaikkein paras. Älä missään tapauksessa luovu omasta asunnostasi! Joulun voit olla hyvin vauvan kanssa kaksin, koska tilanne on näin tulehtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan muuta miehen luo. Heti yhteys kunnan perheneuvolaan, suomessa kaikilla oikeus käyttää sitä. Sieltä saat kotipalveluapua lastenhoitoon. Ero miehestä heti. Ukko täysi narsisti ja vaurioittaa lasta. Älä jätä lasta valvomatta miehen kanssa. Selvää vauvanravistelija-ainesta. Miksi oot edes noin kauan katsonut? Jos alistut ja muutat miehen luo alkaa järjetön alistaminen j väkivalta.
Eroa!Mikä neuvo tuo muka on "kotipalveluapua"??
Kai nyt jokainen terve ihminen jaksaa lapsen hoitaa? Ei ole sairaus, jos on kusipään kanssa suhteessa.
Ja siis jo miehen jatkuvan poissaolon takia olen pyytänyt palveluseteleitä, kotihoitoapuun en ole oikeutettu koska olen itsekin kykenevä lasta hoitamaan. Toki vauva, kaikki kotityöt ja valvominen huonon parisuhteen rinnalla on ollut raskasta. Palveluseteleissä on se ongelma että niiden hinta on mitoitettu perhekoon ja meidän kaikkien tulojen mukaan, ovat siis maksimihintaisia eikä minulla aidosti ole niitä varaa käyttää. Enemmän arvostaisin apua kotitöihin mutta itse ne on vaan tehtävä. Ap
Juu, olet nyt kirjoittanut näitä miehesi tekemiä asioita pitkät litaniat. Uskotaan - uskotaan jo. Vieläkö aiot hänen kanssaan olla?
Ei todellakaan ole normaalia vauvavuoden riitelyä!
Miksi muuttaisit pois omasta asunnostasi täysin lapselle epäkäytännölliseen hissittömään huoneistoon? Et mistään syystä. Toisekseen jos mies uhkailisi minua noin, niin hän ei näkisi lasta enää. Onko teillä muuten isyys tunnistettu? Nyt jotain rotia nainen, pidä puolesi ja jossei muuta, niin hae apua. Onneksi et ole muuttanut miehen kanssa yhteen, mutta mä en kyllä kuuntelisi tuollaista kitinää.
Miksi et ole neuvolan asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta normaalilta vauvavuoden riitelyltä. Suosittelen että pidät pääsi ja et muuta miehen luokse. Parempi jos asutte erillään jos miehen käytös ei muutu. Kyllä pärjäät yksinkin vauvan kanssa. Itseasiassa helpompaa kun vähemmän ruuanlaittoa, siivoamista, pyykinpesua ym. kun mies ei ole siä. Hän voi sitten käydä sun luona kunhan ei tuo sulle lisätyötä silloin.
Itse lähdin myös 2 lapsen kanssa kesällä ja nuorempi juuri 6kk silloin. Väsyin siihen että hoidin kaikki yksin. Työmäärä ja stressi väheni erillään asuessa. Nyt käytännössä erottu mutta pieni toive jos saatas terapiassa asiat kuntoon mutta epäilen kyllä. Ei mullakaan ole mitään lasten hoitoapua mutta elämä silti helpompaa näin kuin yhdessä. Ei kannata suostuu mihin tahansa. Väsyt vaan enemmän jos aina tehdään niin kuin toinen haluaa.On totta että jatkuva miehen mukaan toimiminen uuvuttaa. Hän myös sopii sukulaistapaamisia kysymättä haluanko tai sopiiko. Tuntuu että pitää minua jonain alamaisenaan ja tekee mitä lystää. Kun kysyin että eikö voisi osallistua enemmän tai kun sanoin raskausaikana että se auton hajoamisen takia pulaan jättäminen oikeasti vaivasi minua niin mies alkoi heti huutamaan että kaikki vika minussa. Kummallakin kerralla kun olen kysynyt että eikö hän olisi mielestään voinut tehdä mitään toisin niin ei. Entäs kun olen miehen luona pulassa, mies ei auta ja pärjään siellä huonommin kuin omassa kodissani. Kaiken huippu on, että mies vaatii meitä muuttamaan heti ja että kävisimme vauvan kanssa pakkaamassa hänen asunnoltaan käsin. Mies ei ole kertaakaan tarjoutunut auttamaan siivoamisessa, pakkaamisessa tai edes vahtimaan lasta, että minä ehtisin niitä tehdä. Nyt ei enää edes huvita. Mies on vetänyt tähän mukaan äitini, joka ikävä kyllä, pitää miehen puolta ja on haukkunut minut lyttyyn useamman kerran. Ei kuulemma olisi pitänyt tehdä lasta kun on parisuhdeongelmia jne. ja hänelle raput eivät olisi ongelma, rattaita voi kantaa jne. Vietimme oikeasti lähes kaiken ajan yhdessä ennen raskaaksitulemistani, mies jutteli jne. En olisi uskonut että tilanne tällainen. Lapsen tai itsenikään takia en tavallaan haluaisi erota mutta tilanne käy päivä päivältä raskaammaksi. Ja mitä tuo tekee lapselle pidemmän päälle kun häneen ei reagoida. Mies voi lukea mainoksia ja vauva ui koiran vesikulhossa 50cm päässä, mies ei reagoi mitenkään. Otin huvikseen aikaa, kolmen minuutin kohdalla kysyin että voisiko nostaa pois läiskyttelemästä. Muutenkin voi riisua vauvan ja pitää alasti tunnin kun odottaa mainoskatkoa kakkavaipan vaihtamiseen.Haukkuu myös minun tapaani hoitaa lasta kun olemme paljon kotona. Haukkuu kaikkea muutakin, kotitöiden tasoa jne. Ap
Kuulostaa ihan minun entiseltä poikaystävältä. Onneksi en lapsia saanut hänen kanssaan.
Älä missään nimessä muuta hänen luokseen, se on vain keino eristää sinut kaikesta ja kaikista, jolloin olet totaalisesti hänen armoillaan.
Minä pakenin, kun alkoi vihjailut hengen lähdöstä. Olin jo eristetty ystävistä ja perheestäni, jos äitini ei olisi aavistanut tilannettani ja tullut avuksi, niin olisin varmaan nyt jo haudattuna jossakin. Voi olla, ettei miehesi mene näin pitkälle, mutta tuo kohtelu ja käytös saavat minun hälytyskellot soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis jo miehen jatkuvan poissaolon takia olen pyytänyt palveluseteleitä, kotihoitoapuun en ole oikeutettu koska olen itsekin kykenevä lasta hoitamaan. Toki vauva, kaikki kotityöt ja valvominen huonon parisuhteen rinnalla on ollut raskasta. Palveluseteleissä on se ongelma että niiden hinta on mitoitettu perhekoon ja meidän kaikkien tulojen mukaan, ovat siis maksimihintaisia eikä minulla aidosti ole niitä varaa käyttää. Enemmän arvostaisin apua kotitöihin mutta itse ne on vaan tehtävä. Ap
Ilman miestä ja hänen passaamistaan jaksaisit paljon enemmän. Ei ole ihan isäainesta tuo mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta normaalilta vauvavuoden riitelyltä. Suosittelen että pidät pääsi ja et muuta miehen luokse. Parempi jos asutte erillään jos miehen käytös ei muutu. Kyllä pärjäät yksinkin vauvan kanssa. Itseasiassa helpompaa kun vähemmän ruuanlaittoa, siivoamista, pyykinpesua ym. kun mies ei ole siä. Hän voi sitten käydä sun luona kunhan ei tuo sulle lisätyötä silloin.
Itse lähdin myös 2 lapsen kanssa kesällä ja nuorempi juuri 6kk silloin. Väsyin siihen että hoidin kaikki yksin. Työmäärä ja stressi väheni erillään asuessa. Nyt käytännössä erottu mutta pieni toive jos saatas terapiassa asiat kuntoon mutta epäilen kyllä. Ei mullakaan ole mitään lasten hoitoapua mutta elämä silti helpompaa näin kuin yhdessä. Ei kannata suostuu mihin tahansa. Väsyt vaan enemmän jos aina tehdään niin kuin toinen haluaa.On totta että jatkuva miehen mukaan toimiminen uuvuttaa. Hän myös sopii sukulaistapaamisia kysymättä haluanko tai sopiiko. Tuntuu että pitää minua jonain alamaisenaan ja tekee mitä lystää. Kun kysyin että eikö voisi osallistua enemmän tai kun sanoin raskausaikana että se auton hajoamisen takia pulaan jättäminen oikeasti vaivasi minua niin mies alkoi heti huutamaan että kaikki vika minussa. Kummallakin kerralla kun olen kysynyt että eikö hän olisi mielestään voinut tehdä mitään toisin niin ei. Entäs kun olen miehen luona pulassa, mies ei auta ja pärjään siellä huonommin kuin omassa kodissani. Kaiken huippu on, että mies vaatii meitä muuttamaan heti ja että kävisimme vauvan kanssa pakkaamassa hänen asunnoltaan käsin. Mies ei ole kertaakaan tarjoutunut auttamaan siivoamisessa, pakkaamisessa tai edes vahtimaan lasta, että minä ehtisin niitä tehdä. Nyt ei enää edes huvita. Mies on vetänyt tähän mukaan äitini, joka ikävä kyllä, pitää miehen puolta ja on haukkunut minut lyttyyn useamman kerran. Ei kuulemma olisi pitänyt tehdä lasta kun on parisuhdeongelmia jne. ja hänelle raput eivät olisi ongelma, rattaita voi kantaa jne. Vietimme oikeasti lähes kaiken ajan yhdessä ennen raskaaksitulemistani, mies jutteli jne. En olisi uskonut että tilanne tällainen. Lapsen tai itsenikään takia en tavallaan haluaisi erota mutta tilanne käy päivä päivältä raskaammaksi. Ja mitä tuo tekee lapselle pidemmän päälle kun häneen ei reagoida. Mies voi lukea mainoksia ja vauva ui koiran vesikulhossa 50cm päässä, mies ei reagoi mitenkään. Otin huvikseen aikaa, kolmen minuutin kohdalla kysyin että voisiko nostaa pois läiskyttelemästä. Muutenkin voi riisua vauvan ja pitää alasti tunnin kun odottaa mainoskatkoa kakkavaipan vaihtamiseen.Haukkuu myös minun tapaani hoitaa lasta kun olemme paljon kotona. Haukkuu kaikkea muutakin, kotitöiden tasoa jne. Ap
Sinun ei ole pakko suostua tapaamisiin, jotka on sovittu sinulta kysymättä. Sanot vain, ettei sinulla ole aikaa ja sillä selvä. Harrastukset menevät samaan nippuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi ei ole kirjoilla sinun luonna, niin silloin hänen tuloja ei lasketa. Nyt alkaa jo haistaa omituiselta. Oletko varma että sinulla ei olle masennusta? Jokainen äiti on neuvolassa kirjoilla? Onkohan sinulla nyt liian kova stressi asiasta. Miehesi on varmaan vaikea, mutta jotain ei nyt täsmää. yritä puhua neuvolaan. Ja, kyllä kuulostaa ongelmalta jos äitisi on miehen puolella?
Vierailija kirjoitti:
Hirveä mies. Eroa heti, 6 kk vauvaa ei anneta miehelle, turhaan uhkailee.
Nyt vauhtia siihen eroon, mitä pidemmälle menee, sen vaikeammiksi menee lapsiasia.
Näistä ongelmista johtuen haluan, että lapsen osoite ehdottomasti on ja pysyy minun luonani. Siksikään en aio muuttaa kummankaan virallista osoitetta miehen luokse. Lisäksi mies on ehkä salaa yrittänyt ilmoittaa lapsen päiväkotiin oman asuntonsa lähelle. Saanko sen jostakin selville? Sanoi lähettäneensä jonkin sähköpostin asiaan liittyen. Kai nyt minulle tulee tieto jos lapselleni haetaan tarhapaikkaa? En tiedä jos mies lasta haluaa luokseen asumaan mutta jos otan eron esille, voi hyvinkin alkaa haluta. Mies kuitenkin aina poissa vaikka muodollisesti joustavassa työssä jossa ei tarvitsisi todellakaan olla yötä myöden. Mies perustelee tätä minun selkäni takana toimimista sillä että hänellä on hyvä halpa asunto ja meidän on muutettava sinne. Tähän saakka puheet lapsen viemisestä ovat olleet minun painostamista muuttamaan että muuttaisin lapsen perässä. Ap
Eroa.
Sanot miehelle, että olet hyvin pettynyt hänen käytökseensä ja empatiakykyynsä.
1. Mitä nopeammin ratkaiset ongelman sitä paremman sopimuksen todennäköisesti saat. Eli jos vauva pieni niin mies ei saa läpi esim viikko-viikko sopimusta. Jos odotat että lapsi kasvaa ennen eroa tilanteesi huononee.
2. Mietit miksi mies oli niin mukava ennen plussaa. No silloin et ollut koukussa. Heti kun yhteinen lapsi oli tulossa olit ansassa ja todellinen luonne tuli näkyviin.
3. Asiat tärkeysjärjestykseen.
- Eli huolehdi kaikki omat tärkeät tavarasi miehen kodista omaasi. Jos sinulla on turhia tavaroita niin niitä voit viedä miehen luo niin ei välttämättä tajua mitä olet tekemässä.
- Vaihdat lukot omaan asuntoosi. Et anna uutta avainta miehelle etkä äidillesi (koska mies voi huijata sen äidiltäsi lainaan ja teettää itselleen avaimen).
- Eroat, keskityt elämään vauvan kanssa.
Hoida kommunikointi miehen kanssa viestein niin voit myöhemmin tarvittaessa todistaa millaista se on jos mies esim uhkailee. Kirjoita muutenkin uhkailut, vauvan laiminlyönnit ym ylös tarkoin päivämääriä ja ajoin jos tarvit niitä myöhemmin.
Hae apua tarpeen mukaan eri tahoilta.
Tsemppiä ap
Hei ihan oikeesti nyt otat lapses ja eroat! Tuo ei tule päättymään hyvin jos jatkat. Toi on niin selvää narsistin käytöstä ja tottakai äitis on miehen puolella koska se näkee vaan sen ihanan miehen minkä sinäkin näit silloin joskus. Sun miehes on sairas..jos sua ei oma turvallisuus kiinnosta niin ajattele edes lastasi..:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi ei ole kirjoilla sinun luonna, niin silloin hänen tuloja ei lasketa. Nyt alkaa jo haistaa omituiselta. Oletko varma että sinulla ei olle masennusta? Jokainen äiti on neuvolassa kirjoilla? Onkohan sinulla nyt liian kova stressi asiasta. Miehesi on varmaan vaikea, mutta jotain ei nyt täsmää. yritä puhua neuvolaan. Ja, kyllä kuulostaa ongelmalta jos äitisi on miehen puolella?
Olemme avioliitossa, ehkä vaikuttaa asiaan. Mies ei kuitenkaan täällä ole kirjoilla, olemme vauvan kanssa kahdestaan. Näin ollut aina. Mies kuitenkin asunut käytännössä täällä. Nyt ei enää halua. Neuvolan itsensä mukaan en ole äitiysneuvolan asiakas vaan lapseni on mutta koska ongelma ei koske lasta, en ole oikeutettu parisuhdeongelmiin liittyviin palveluihin. Pyysin päästä neuvolapsykologille siis. Äitini ei ole henkisesti aivan kunnossa ja on sitä paitsi jo vanha. Mies heille päin vaikuttaa yritteliäältä. En koe olevani masentunut mutta väsynyt kyllä. Toisaalta en tiedä mitä se vaikuttaisi asiaan vaikka olisinkin masentunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti aika ahdistunut. Mies on kai kutsunut vanhempani jouluna luoksensa jotta minäkin joudun tulemaan. En tiedä enää mitä tehdä koska äitini vanhempani haukkuvat minua myös ja syyllistävät ongelmista. Äitini taas sanoi että on pakko mennä koska mies nähnyt vaivaa vaikka siis kuvittele että minä tekisin ruokia jne. Kuitenkin pelottaa kun uhkailee vauvan viemisellä ja nyt on hommannut siis sängyn ja yrittänyt minun luotani viedä muut varusteet eli patjan lakanat ym. Samoin sanoi että vie sohvani sinne (kaiketi etten voisi enää olla kotonani), muuta ei sitten voi/jaksa viedä. Myös koiria kohtaan käyttäytynyt muutaman kerran ikävästi. Mm. otti niiltä ruoan pois kun ne luonnossakin joutuvat etsimään ruokansa ja nauttivat siitä. Ainoa vaan että täällä kotona ei löydy mitään kun tämä ei ole luonto. Paljon häiritseviä asioita ja tuo minun syrjäyttäminen päätöksenteossa. En tiedä pitäisikö keksiä jokin hätävalhe miksen voi jouluksikaan "muuttaa" miehen luokse. Jos tavarat joutuvat sinne, en niitä taatusti enää saa pois koska en niitä yksin pysty kantamaan. Ap
Ei, sinun ei ole pakko mennä sinne. Omien vanhempiesi valintoihin et voi vaikuttaa, mutta voit vetää omat rajasi. He voivat suuttua, he voivat raivota, mutta toisaalta mitä menetät äidissä joka asettuu noin häikäilemättä miehesi puolelle eikä pidä sinun puoliasi yhtään? Et mitään. Voit viettää joulua vauvan kanssa kahdestaan tai kysyä joltain ystävältä, jos voisit vierailla heillä joulupäivänä tms.
Jos mies vie luotasi tavaroitasi lupaa kysymättä, tee rikosilmoitus. Se on varkaus eli rikos.
Jos joku syrjäyttää sinut päätöksenteossa, niin vaikuta asiaan olemalla tekemättä niin kuin päätetään. Mutta nyt et enää päästä miestä asunnollesi etkä anna hänen viedä tavaroitasi. Jos hän tulee luoksesi tekemään muuttoa ilman lupaa, soita poliisi. Hae vauvan tavarat takaisin miehen luota, yhdessä jonkun ystävän kanssa tai sitten yksin, mutta lopeta toi touhu.
Jos olette naimisissa, ota avioero, mene lastenvalvojalle, vaihdata lukot ja tee rikosilmoitus uhkailuista. Varastetut tavarat haet takaisin tai hankit uudet. Nyt jotain rotia.
Olethan neuvolan asiakas, mutta et todellakaan saa apua neuvolasta parisuhdeongelmiin vaan ne pitää hakea muuta kautta. Lakkaa passaamasta miestä.
Sinähän tiedät itsekin vastauksen. Nyt soitat lukkosepälle ja vaihdat lukot. Seuraavaksi varaat ajan Lastenvalvojalle, sitten ilmoitat ihan kylmästi Lukot on vaihdettu, lastenvalvojalle on varattu tapaaminen silloin ja silloin. Vastaat sen jälkeen ainoastaan viesteihin koskien lasta. Älä yritä estää tapaamisia, mutta ota aina joku mukaan. Yötä ei kuitenkaan.