Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin eroa joka päivä - vauva 6kk

Vierailija
19.12.2018 |

En tiedä oikeastaan edes mistä aloittaisin. Osallistuva ja mukamas edes jossakin määrin empaattinen mieheni alkoi heti raskausaikana mennä omia menojaan emmekä enää nähneet enää juurikaan toisiamme. Raskauden loppupuolella kun minut määrättiin lepoon verenpaineen takia, mies muutaman kerran jätti minut pulaan. En sinänsä hengenhätään, mutta kovissa liitoskivuissa pystyin kävelemään maksimissaan sata metriä. Kun mm. autoni hajosi, apua ei herunut ja jouduin soittamaan isäni apuun. Mies ei viitsinyt tuoda tai tehdä ruokaa eikä auttaa arkisissakaan asioissa kun en pystynyt enää käymään kaupassa, postissa tms. Vauvan tavarat hankin ja kasasin / pesin /whatever yksin.

Synnytyssairaalassa kun olin vielä sängyssä leikattuna mies valitti, kuinka tilanne on HÄNELLE raskas kun emme saaneet perhehuonetta ja hän joutuu ajamaan edestakaisin kodin ja sairaalan väliä. On sanomattakin selvää, että jouduin jälleen pyytämään vanhempiani hoitamaan koirani sairaalassaoloajan, joka ikävä kyllä venyi kahteen viikkoon. Miehen matka omasta kodista sairaalaan oli siis maksimissaan 10km tai alle, työpaikka näiden kahden välissä. Vauvan kotiuduttua osallistui kesän ajan vauvan hoitoon muttei juurikaan kotitöihin. Syksyllä alkoi ajoittaiset työmatkat ja jatkuvat ylityöt.

Meillä on molemmilla jäljellä omat asuntomme, toinen ollut käyttämättömänä. Kumpikaan ei suostu myymään tai vuokraamaan omaansa, molemmat inhoavat nykyään vauvan tultua toistensa asuntoja. Kumpikaan ei ole halukas muuttamaan toisen luokse vaikkakin mies on nyt asunut minun ja lapsen luona. Mies joka ikinen päivä muistaa haukkua asuntoni, autoni, tiskikoneeni, nykyään jo pyykkikoneeni. Kaikki kuulemma huonoja. Jopa päivänä, kun tein hänelle lounaan ja päivällisen, tarjoilin nenän eteen ne pöytään, annoin miehen nukkua kolmen tunnin päiväunet minkä ajan siivosin ja hoidin lasta. Oli myös seksiä. Lopputulos illalla: hän ei kestä enää näissä **lvetillisissä olosuhteissa asua. Olin oikeasti loukkaantunut.

Ongelmia on myös kasvatuksen suhteen, mies on ilmoittanut 6kk vauvan kahteen harrastukseen minulta kysymättä. Ei kysynyt myöskään koska sopisi tai minä päivinä tai haluanko kyseisiä harrastuksia ollenkaan. Vaatii nyt että muutamme hänen luokseen. Antaa vauvan itkeä eikä lohduta. Kun syöttää, hermostuu helposti ja alkaa kiroilla ja jättää ruokailun kesken. Myös harrastuksista mies on todennut että vauva tykkää koska hänkin tykkää. Harrastukset ovat samat kuin hänen edellisen liiton lapsillaan. Kun kysyin miksi, niin kuulemma poika oli luokkansa paras uimari ja osasi soittaa soitinta. Totesin että mitä sitten, ei tarvitse olla/osata.

Soitin neuvolaan mutta koska minä en ole neuvola-asiakas, en pääse neuvolapsykologille. Mies ei osallistu arkeen kuin tunnin pari illassa ja silloinkin hän muistaa joka ilta valittaa ja olla negatiivinen. En jaksa uskoa että muutto hänen luokseen hissittömään kerrostaloon parantaisi asioiden toimivuutta. Entäs jos mies ei edelleenkään osallistu niin arkemme on katastrofi kun en pääse vauvan kanssa kulkemaan kunnolla. Muutenkaan asunto ei sovi hyvin pienelle lapselle, keittiö on erillinen koppi josta en näe lasta, tiskikone on pienintä mallia jne.

Tekisi mieli todeta että vietetään joulu erillään, en jaksa enää miehen haukkumista ja vaatimuksia. Toisaalta olisin aivan poikki vauvan kanssa kahdestaan, hoitoapua ei ole. Kun olen yrittänyt muutaman kerran keskustella asioista, mies alkaa heti huutamaan. Ei huvita enää puhua. Nyt hän yrittää väkisin viedä huonekaluni luokseen. On myös uhannut viedä vauvan jotta minun olisi pakko muuttaa. On sanonut ihan näillä sanoilla.

Oli pakko avautua jonnekin. Onko tämä enää normaalia vauvavuoden riitelyä.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ketään ystävää, joka voisi olla tukena? Jos et omalla nimellä uskalla, niin voisit myös soittaa anonyymina perhepalveluihin, lastensuojeluun, kriisikeskukseen, turvakotiin tms. tahoon ja kertoa tilanteesta ja pyytää neuvoa. Ammattilaiset osaavat kyllä kertoa, miten olisi järkevää toimia. Sosiaalipalveluiden saamiseen et tarvitse mustaa valkoisella, he kyllä selvittävät asiaa. Älä siitä huoli!

Vierailija
122/125 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lähdet ihan ensimmäisenä turvakotiin ja ilmoitat sieltä, että ero tuli nyt ja alat järjestellä asioita. Ei kannata tehdä sitä paikasta, josta mies löytää teidät heti.

Suosittelen kans turvakotia jos sellainen paikkakunnalta löytyy! Tai joku ystävä jota mies ei tunne/ei tiedä missä asuu?

Tilanteesi kuulostaa ahdistavalta ja pelottavalta mutta pääset varmasti vielä irti! Hyvä asia ettette asu yhdessä. Mies tuskin tulee muuttumaan, ainakaan paremmaksi, joten lähde heti. Lapsen takia ja sun itsesi takia. Tsemppiä ja voimia ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa ja ahdistaa tämä kuvio. Mies soitti koska tuon itseni, lapsen, koirat ja ruoat että vieraita kuulemma tulossa hänen luokseen (hissittömään taloon). Hänen panoksensa on että kävi viemässä kukat tädilleen! Kantamista aivan **lvetisti ja otsaa kuvitella mun hoitavan tän yksin. Päivällä kun kysyin onko asunto niin että voi tulla niin huusi että ei ole (nyt sitten onkin) ja mun olis vielä pitänyt käydä auttamassa hänen luonaan. Mulla lapsi ja koirat, hänellä itsensä. Jos hän ei saa siivottua omaa kämppää niin mun täyteys tän revohkan kanssa saada se siivottua. Niinku mitä ***tua... Oman kämpän lisäksi. Mies ei edes ole hoitanut lasta että voisin siivota täällä mun luona. Ap

Vierailija
124/125 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, vanhemmat menossa sitten miehelle jouluaatoksi että munkin tultava... En uskoisi todeksi Ellen olisi tänään kuullut. Muutakin riitaa vanhempien kanssa. En olisi jaksanut. Ap

Vierailija
125/125 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi