Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelitko lapsena "Kuka pelkää mustaa miestä" leikin mustan miehen tummaihoisena?

Vierailija
19.12.2018 |

Ajattelitko että leikin kiinni ottaja eli "musta mies" on tummaihoinen ihminen?
Itse ajattelin hahmon sellaisena mustana möykkynä, vähän niinkuin muumien mörkö.

Ajattelitko lapsena "Kuka pelkää mustaa miestä" leikin mustan miehen tummaihoisena?

Vaihtoehdot

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mustan miehen olevan kirjaimellisesti musta. 

Vierailija
22/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin sitä Musta Kaapuna. Olin kova lukemaan Akkareita, Mikkihän sen Musta Kaavun perässä ravasi 😂 Olihan Kaapu sentään paatunut rikollinen, piti olla varuillaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sen mustakaapu-tyyppisenä hahmona.

Tästä tuli mieleen: isäni ystävän nimi on Mustafa, hän on ihan mustaihoinen. Silloin, kun olin lapsi, oli jäätelö nimeltä Mustafa. Oli minun suosikkini ja myös isäni ystävän suosikki. Tästä ei ole kauaa, kun hän harmitteli, kun hänen ”nimikkojäätelöään” ei enää valmisteta. Muistaakseni siinäkin oli syynä, että olisi jotenkin loukkaava tms.

Vierailija
24/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin sitä Musta Kaapuna. Olin kova lukemaan Akkareita, Mikkihän sen Musta Kaavun perässä ravasi 😂 Olihan Kaapu sentään paatunut rikollinen, piti olla varuillaan!

Sana! 😄

Vierailija
25/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana! 😄

Siis sama! 😂

Vierailija
26/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut, minä ajattelin että se mies on mieleltään musta, ja että siksi sitä pitäisi pelätä.

Vierailija
27/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin et sil on iso musta lierihattu, mustat vaatteet ja musta viitta.

Sama täällä. Luulin pahaksi versiossa Zorrosta.

Vierailija
28/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sitä Mikko Alatalon biisiä "Kyllä sitä ollaan niiin neee..........ä" enää kuunnella? Meidän mielestä se oli tosi hauska laulu kun oltiin lapsia.

Vierailija
29/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että se on sellanen Men In Black -pukumies. Silloin tuli aamuisin telkkarista joku Men In Black -piirretty.

Vierailija
30/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin jotain nokikolari-tyyppistä hahmoa, jolla on mustat vaatteet ja nokinen naama

Vierailija
31/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tämän tuonne toiseen keskusteluunkin jo, mutta eräs päiväkoti jossa toimin sijaisena oli nimennyt tämän leikin "kuka pelkää vihreää hahmoa" nimellä... Meni mielestäni jo vähän yli :D

32/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut tummaihoisena, vaan sellaisena mustiin pukeutuneena hahmona, ehkä Aku Ankan salaperäisenä Mustakaapu-tyylisenä tyyppinä. Tää on ehkä hyvin paljon aika- ja kulttuurisidonnaista (olen syntynyt 60-luvulla), jos tällainen leikki "Who's afraid of the black man" olisi Yhdysvalloissa, ei varmaan puhettakaan mitä tai ketä siellä pidettäisiin mustana miehenä.

Vierailija
33/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokikolari tuli mieleen. En edes osannut yhdistää sitä ihonväriin.

Vierailija
34/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin et sil on iso musta lierihattu, mustat vaatteet ja musta viitta.

Sama täällä. Luulin pahaksi *versiossa Zorrosta.

*versioksi

Vierailija
35/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla jo leikittiin, joten kyllä se musta mies oli nuohooja tai mustiin pukeutunut mies. Ei kukaan kutsunut tummaihoisia mustiksi tuohon aikaan. N-sana oli yleisesti käytössä, ihan oppikirjoissakin.

Vierailija
36/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nuohooja, koska ideana juuri oli se että musta mies sotkee sut noella jos saa kiinni.

Vierailija
37/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä ajattelin sen jonakin mustakaavun oloisena otuksena.

Vierailija
38/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me leikittiin 2000-luvun alussa kuka pelkää vesimiestä/näkkiä, kun koulu oli ihan joen vieressä ja talvella luistinkentällä kuka pelkää jäämiestä.

Vierailija
39/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Viimeisessä leikissä talvisin hanki värjättiin n____n verellä.

Vierailija
40/173 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin siihen aikaan Aku Ankkaa, missä oli Musta Pekka, joten Musta Pekka = musta mies.

Tummaihoisuus ei liittynyt asiaan mitenkään.

Mä taas ajattelin Mustakaapua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä