Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Vanhemmat ovat oppineet vaatimaan uskonnottomia joulujuhlia – koulujen juhlissa nähdään Jeesus-lapsen sijaan metsäneläimiä ja tonttu-ukkoja

Vierailija
19.12.2018 |

"osa vanhemmista on saanut uskontoallergian"

https://yle.fi/uutiset/3-10551098

Kommentit (623)

Vierailija
1/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut uskontoallerginen lapsesta asti.

Vierailija
2/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun "allergiani" johtuu siitä, miten nimenomaan tapauskovaiset kohtelivat mua ja muutamaa muuta uskonnotonta aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat ihmiskunnan syöpä

Vierailija
4/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä koulu ja uskonto liittyvät toisiinsa?

Vierailija
5/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuota opetusneuvosta vaivaa? Outoja kommentteja jutussa.

Vierailija
6/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun "allergiani" johtuu siitä, miten nimenomaan tapauskovaiset kohtelivat mua ja muutamaa muuta uskonnotonta aikoinaan.

Niin, vit*t historiasta, kulttuurista ja perinteistä koska minäminäminä (ja täysin asiaan liittymättömistä syistä).

Totta helvetissä minä, joka olen oikeasti olemassa, olen tärkeämpi kuin mielikuvitusolento.

Vierailija
7/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea mutta hyvä että vanhemmat vaatii eikä mikä tahansa mene läpi

Vierailija
8/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opetusneuvos Pekka Iivonen nostaa uskontokeskusteluun myös lasten pärjäämisen yhteiskunnassa sitten, kun he ovat aikuisia. Hänen mielestään lasten tulisi kohdata ideologisia ja uskonnollisia asioita laaja-alaisesti, ja oppia käsittelemään niitä jo koulussa."

Mitä kaikkea lasten pitäisi kohdata? Skientologiaa? Fasismia? Natsismia? Maailmanlopun kultteja? Noituutta?

Vierailija
9/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ala-asteen joulujuhlat olivat jo 90-luvulla melkoisen uskonnottomia. Esitettiin juuri noita tonttu-lauluja ja jonkun opettajan käsikirjoittamia näytelmiä. Jonain vuonna satunnaisesti saattoi olla enkeleitä, mutta ei me lapset niitä kaivattu niinä vuosina joina ei ollut.

Tämä siitä huolimatta että koko luokka luki joka päivä ruokarukouksen syömään lähtiessä, eli kyse lienee ollut enemmän siitä, että joulujuhlista yritettiin tehdä hauskoja, kuin varsinaisesta uskonnon välttelystä.

Vierailija
10/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulussa pitäisi olla uskonnollista ohjelmaa?

Milloin tässä sarvikuonojen massa toteutuu uskonvapaus?

Milloin kirkko erotetaan valtiosta, tai valtio eroaa kirkosta?

Vierailija
11/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vit*t historiasta, kulttuurista ja perinteistä koska minäminäminä (ja täysin asiaan liittymättömistä syistä).

Totta helvetissä minä, joka olen oikeasti olemassa, olen tärkeämpi kuin mielikuvitusolento.

Ohis, mutta olet itsekin mielikuvitusolento.

Vierailija
12/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus! Miksi ihmeessä juhlia joulua vailla sen uskonnollista sanomaa?? Ei "uskontoallerginen" voi juhlia joulua :D

Vierailija
13/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän on yksinkertainen ratkaisu.

klo 9 joulujuhla itsenäisesti ajatteleville (ehkä lopuksi muutama jouluinen virsikin halukkaille/jouluevankeliumi)

klo 11 syntisten uskovaisten joulujuhla

Ai ei käy? Miksi? Siksikö ettei tuohon jälkimmäiseen tulisi juuri ketään?

Vierailija
14/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Livonen haluaisi haistattaa paskat perustuslain 11 pykälälle.

Muiden vakaumuksen kunnioittamista vaaditaan käytännössä vain ateisteilta. Uskovaisilla tuntuu olevan oikeus sortaa vääräuskoisia.

Vierailija
15/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä koulu ja uskonto liittyvät toisiinsa?

Jos et oikeasti tiedä tätä, niin suosittelisin paluuta sinne koulunpenkille.

Vierailija
16/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus! Miksi ihmeessä juhlia joulua vailla sen uskonnollista sanomaa?? Ei "uskontoallerginen" voi juhlia joulua :D

Voi kuule, vapaa yksilö voi tehdä kaikenlaista kunhan ei rajoita muiden tekemisiä.

Vierailija
17/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juhlia kristillistä joulua kun sen tausta on pakanallinen?

Vierailija
18/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klo 9 joulujuhla itsenäisesti ajatteleville (ehkä lopuksi muutama jouluinen virsikin halukkaille/jouluevankeliumi)

Ei vaan klo 9 joulujuhla, joka on toteutettu uskontoneutraalisti.

Koulun jälkeen klo 14 jokainen voi mennä omaan seurakuntansa tai sählyporukkansa juhlaan, jonka viettävät omien tapojensa mukaan.

Kirkko käyttää kaiken vaikutusvaltansa, jotta uskonto säilyy kouluissa ja saadaan nuoret jotenkin pysymään seurakunnan jutuissa mukana. Kotikasvatuksessa uskonto ei monella tapakristityllä näy enää mitenkään.

Vierailija
19/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juhlia kristillistä joulua kun sen tausta on pakanallinen?

Ei ole, joulun tausta on kristillinen mutta jos haluat juhlia jotain muuta samaan aikaan niin ihan vapaasti. Se ei vaan ole silloin joulu.

Vierailija
20/623 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan klo 9 joulujuhla, joka on toteutettu uskontoneutraalisti.

Koulun jälkeen klo 14 jokainen voi mennä omaan seurakuntansa tai sählyporukkansa juhlaan, jonka viettävät omien tapojensa mukaan.

Kirkko käyttää kaiken vaikutusvaltansa, jotta uskonto säilyy kouluissa ja saadaan nuoret jotenkin pysymään seurakunnan jutuissa mukana. Kotikasvatuksessa uskonto ei monella tapakristityllä näy enää mitenkään.

totta kai, olet oikeassa, ajattelin vain pehmeää laskua uskovaisille. parissa vuodessahan se menisi tuohon mitä esität, ja siksi kirkko ei koskaan salli tuota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi