Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraillut sivusta yhtä Kalat-Vaaka -suhdetta. Voitte kuvitella mitä säätämistä :D
Jotkut kai tykkää vuoristoradassa tasapainoilusta.
Heh, en ole tuntenut yhtäkään vaaka-kalat paria. N52
No täällä kalat-vaaka kombo, oltu yhdessä 37 vuotta. Ei ole vuoristorataa, vaan vastakohdat täydentävät toisiaan. En vaihtaisi en, kalana tarviin turvallisen ja realistisen kumppanin. N59
Turvallinen ja realistinen ei kyllä kuvaa tuntemiani Vaakoja ,:D Ystävinä voivat olla ihaniakin, mutta suhteessa huomaa kuinka tasapainottelu verottaa hyvinvointia.
En ole kukaan ylläolevista, mutta siis onko kalat ja vaaka horoskooppiuskovaisten mukaan jotenkin huonoa/epäsopivaa seuraa toisilleen? Minä olen vaaka, ja esim. kaksi sisarustani ja useat kaverini ovat kaloja. Ei ole ollut ongelmia näissä läheisissä ihmissuhteissa ainakaan, tai mitään tuollaista säätämistä, vuoristorataa tms. Vastakohtaisuuttakaan en ole havainnut sen enempää kuin muidenkaan ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä millaisia kokemuksia kaksosista? Itse tunnen 2 henkilöä tätä horoskooppimerkkiä, ja tuntuu että jotain vikaa päässä molemmilla. Heidän suurinta huvia tuntuisi olevan minun ärsyttämiseni tarkoituksella ja kyttääminen. Mietin, että onko vain sattumaa että ovat molemmat kaksosia, vai onko tälle merkille tyypillistä?
Tunnen muutaman, tosiaan kaksi puolta, kuin piru ja enkeli istuis olkapäillä.
Luulen tämän johtuvan kaksosten älyllisyydestä ja uteliaisuudesta, ei pahantahtoisuudesta. Uteliaisuus ajaa koettelemaan rajoja, älyllisenä ymmärtävät intuitiviisesti että olet itse vastuussa tunteistasi ja onkin mielenkiintoista, miksi annat heille niin paljon valtaa tunteidesi suhteen. Tilaisuus tekee varkaan. Onneksi, kun ilmiö lakkaa olemasta jännän kiehtova, antavat olla. Ja ehkä jopa ymmärtävät, ettei se että jokin on mahdollista, tarkoita että se olisi tarpeellista.
Jännitys ja älyllisyys korostuvat mielestäni nuorilla kaksosilla, vanhemmiten voivat olla hyvinkin ihmiskeskeisiä. Kun into vaihtuu vastuuseen ja ymmärrys lisääntyy, joustavuutensa mahdollistaa sen että oikeasti kehittyvät näissä. Pikemminkin ovat älyllisen neutraaleja, kuin pahantahtoisia. Muut vaan eivät ole yhtä uteliaita, edes itseään kohtaan. Jolloin ilmiöiden tarkastelu otetaan loukkaavana. Tämän kaksoset oppivat kyllä aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Leijonat kilvan kehuu itseään! :D
Tunnen montakin, tämä ketju on hyvä esimerkki kyseisestä merkistä.
Onneksi osaamme suhtautua siihen itsekin huumorilla, tottahan se on :D Ei pidä ottaa itseään liian vakavasti, ylpeys käy lankeemuksen edellä ja silti emme ikinä opi :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinasnaiset olleet kaksinaamaisia. Et tiedä onko oinas lopulta aito ystäväsi vai ei.
Oinas on aika itsenäinen eikä tarvi sellaista ystävyyttä josta tulee riippakivi. Mutta on muuten vieraanvarainen ja seurallinen.
Ei päde muhun, oon oinas enkä yhtään itsenäinen ja yleensä se oon mä joka on se riippakivi. En voi olla kavereina toisen oinaan kanssa koska oinaat on repineet mut rikki, pettäneet ja jättäneet. Kun tulinen oinas alkaa toimimaan siinä palaa sillat ja suljetaan kaikki ovet nopeasti ja hemmetin äkkiä eikä paluuta menneeseen ole. Näin armoton on oinas pahimmillaan mut ei edelleenkään päde muhun koska oon enemmän kalat (syntynyt oinaan ja kalojen rajalla + muissa huoneissa on lähes pelkkää vettä kaloja ja rapua). Oinaan tarmo on jyräävää ja hirveää, oinas itkettää muita eikä kestä hitaita paikallaan olijoita. Täällä parjattu skorpionikaan ei ole niin suora ja ilkeä mitä oinas osaa olla. Tunnistan toiset oinaat heti ja yritän vältellä kaikin keinoin, koska mun on helpoin olla maa- ja vesimerkkien seurassa.
Juuri tuollaisia oinaita olen tavannut. Suoraan asioista puhuminen ei tarkoita sitä että loukataan härskisti, alistetaan ja valehdellaan. Hirveitä ihmisiä, yksi huusi sylki roiskuen ja meinasi hyökätä kimppuuni, vanha ukko, kun naapuriasioista oli kyse, eli ihan normaali keskustelua piti käydä taloyhtiön projekteista.
Skorppari
Oinaat on avoimia itsenäisiä johtavia henkilöitä, eivät tarvi toisten ylimääräistä hyysäilyä ja on muutenkin erilainen kun kyräilevä itsekäs oman edun tavoittelija skorpioni.
Se ei itseasiassa ole itsenäisen aikuisen ihmisen merkki, että käyttää muita oman tunnesäätelyn välineenä tai on täysin sokea itselleen. Se on todellisuudessa todella kypsymätöntä, vaikka tulisikin esiin itsevarmuuden valeasussa. Ehkä ongelma on siinä, etteivät oinaat itse edes tätä näe lainkaan, pitävät itseään vahvoina ja etevinä. Muut näkevät joustamattoman, minään kietoutuneen öykkäri-taaperon, joka ei vielä vaan osaa nähdä kokonaisuuksia. Tällä mekanismilla varmaan myös selittävät kehittymättömän itsekkyyden terveeksi puoliensa pitämiseksi. Muilla omat ja muiden rajat perustuvat vuoropuheluun ja neuvotteluun, eivät siihen, kellä on kovin ääni tms.
Miksi kaikki oinaat olisivat vauva-öykkäreitä? Useimmat ihmiset horoskooppimerkistään huolimatta kasvavat ja kehittyvät elämänsä aikana ja oppivat itsestään. Jotkut eivät vain kestä minkäänlaista toisen ihmisen luontaista johtajuutta oli se sitten suoraa tai epäsuoraa.
Voihan joku oinas olla luontainen johtajakin, mutta monet eivät ole. Luontainen johtajuus aiheuttaa harvoin mitään ristiriitaisia tunteita muissa, koska silloin johdetaan niin, että muut sen luontaisesti hyväksyvät. Silleen se toimii. Johtajuutta ei ole, jos ei ole johdettavia seuraajia. Ei-luontainen johtaja joka haluaa johtaa, jää vääntämään keskenään, kun muut kääntävät katseensa siihen aitoon luontaiseen johtajaan. Jos sua ei siedetä, et ole johtaja. Olet vaan hankala ihminen, joka ei onnistu ottamaan luontevasti johtajan paikkaa. Ei sitä kelle vaan anneta luontaisesti.
Tämähän on täyttä paskaa.
Kerrotko jonkun käytännön esimerkin? Kiinnostaa.
Poikani skorpioni enkä kiltimpää ihmistä tiedä.
Uskotteko oikeasti horoskooppeihin!
Lukekaa tämä juttu: https://www.skepsis.fi/ihmeellinen/astrologia.html
"Eräässä Gauquelinin tekemässä tutkimuksessa astrologi arvioi tietämättään erään massamurhaajan pelkän syntymäajan ja -paikan perusteella ”lämpimäksi, sosiaalisiin normeihin sopeutuvaksi ja moraaliseksi ihmiseksi”. Tämän jälkeen useilta maallikoilta pyydettiin tietoja horoskooppia varten, mutta heille ei lähetetty tietojen perusteella tehtyä horoskooppia, vaan kaikki saivat massamurhaajan luonteenkuvauksen. Maallikoista 94% arvioi kuvauksen sopivaksi, ja 90%:lla tämän mielipiteen jakoivat heidän perheensä ja ystävänsä. Forer-efekti ja valikoiva muistaminen kummittelevat jälleen."
Aloin miettimään mitä merkkejä on ollut elämäni aikana ystävinä, työkaverina tms eli keiden kanssa olen tuntenut tulevani parhaiten toimeen.? Keiden en?
Ehdottomasti eniten on härkämerkkejä, jotka ovat olleet parhaita.
Kuinka ollakaan olen itsekin härkä. Jalat maassa oleva tyyppi, käytännöllinen ja kärsivällinen.
Olin oikein yllättynyt kuin totesin että saman merkin kanssa on mennyt parhaiten.
Vesimiehiä on myös ollut ja ei pahaa heistäkään, eikä neitsytmerkkisistä.
Mutta sitten muutama merkkiä joiden kanssa ei hyviä kokemuksia. Riidanhaastajia, kateellisia panettelijoita jne ja he ovat olleet joko Rapu tai Skorpioni ja Oinaskin.
Toki voi olla sattumaa koska eihän se voi olla noin yksioikoista.
Ihmiset jotka uskovat horoskooppeihin.
Vierailija kirjoitti:
"Eräässä Gauquelinin tekemässä tutkimuksessa astrologi arvioi tietämättään erään massamurhaajan pelkän syntymäajan ja -paikan perusteella ”lämpimäksi, sosiaalisiin normeihin sopeutuvaksi ja moraaliseksi ihmiseksi”. Tämän jälkeen useilta maallikoilta pyydettiin tietoja horoskooppia varten, mutta heille ei lähetetty tietojen perusteella tehtyä horoskooppia, vaan kaikki saivat massamurhaajan luonteenkuvauksen. Maallikoista 94% arvioi kuvauksen sopivaksi, ja 90%:lla tämän mielipiteen jakoivat heidän perheensä ja ystävänsä. Forer-efekti ja valikoiva muistaminen kummittelevat jälleen."
Uskotko oikeasti psykologiaan? Kaikki määrittelytapamme perustuvat lopulta jonkun laatimiin ja yhdessä sovittuihin määritelmiin. Psykopatia esimerkkinä. Mikä on lähinnä pseudo-termi, ei ole diagnostinen määritelmä ja puhekielessä siihen sotketaan eri asioita, miten nyt kukakin asian käsittää. On hyvä tajuta, että miten vain voi jäsennellä maailmaa, kunhan ymmärtää oman näkemyksen rajoitukset (= et todennäköisesti ole täysin oikeassa, perustit mihin vaan). Jäsentely ja tarkastelu ei ole tehokasta, jos ei näitä rajoituksia ymmärrä, oli väline mikä vaan valitsemasi. Kaikki ymmärrys riippuu käyttäjästä, ei välineestä. Ja itse en voi pitää sinua nerona, skeptisyydestä huolimatta. Koska skeptisyys on väline jonka olemusta itsessään et kyseenalaista. Joku antoi sen sinulle, muttet osaa käyttää sitä tehokkaasti. Kaikki riippuu omasta arviointikyvystä, usko jää jäljelle silloin, kun mistään ei saa luotia mitään mielekkäästi järkeenkäypää.
Vierailija kirjoitti:
Neitsyet on v*ttumaisia pilkunn*ssijoita, skorpionit itsekkäitä ja todella vaikeita luonteeltaan, leijonat on ärsyttäviä omahyväisiä kusipäitä, jotka kuvittelee itestään liikoja.
Juuri näin on.
Vierailija kirjoitti:
Njoo ja nää oikeasti miettii, että voisivatko sopia jonkun kanssa parisuhteeseen horoskoopin perusteella.
Toisaalta väistää ainakin luodin, jos joku ei ala edes tutustumaan jonkun tuollaisen perusteella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraillut sivusta yhtä Kalat-Vaaka -suhdetta. Voitte kuvitella mitä säätämistä :D
No täällä kalat-vaaka kombo, oltu yhdessä 37 vuotta. Ei ole vuoristorataa, vaan vastakohdat täydentävät toisiaan. En vaihtaisi en, kalana tarviin turvallisen ja realistisen kumppanin. N59
Turvallinen ja realistinen ei kyllä kuvaa tuntemiani Vaakoja ,:D Ystävinä voivat olla ihaniakin, mutta suhteessa huomaa kuinka tasapainottelu verottaa hyvinvointia.
En ole kukaan ylläolevista, mutta siis onko kalat ja vaaka horoskooppiuskovaisten mukaan jotenkin huonoa/epäsopivaa seuraa toisilleen? Minä olen vaaka, ja esim. kaksi sisarustani ja useat kaverini ovat kaloja. Ei ole ollut ongelmia näissä läheisissä ihmissuhteissa ainakaan, tai mitään tuollaista säätämistä, vuoristorataa tms. Vastakohtaisuuttakaan en ole havainnut sen enempää kuin muidenkaan ihmisten kanssa.
Vaaka on etäinen, kylmä, laskelmoiva oman edun tavoittelija.
Näkeehän sen tuosta äänestystuloksestakin ketkä on kaikkea muuta kuin hyviä. Vaaka, leijona ja skorpioni ovat niitä häikäilemättömiä kyynärpään käyttäjiä ja välittävät vaan menestymisestä ja itsestään. Tämän olen oikeassa elämässä näissä merkeissä huomannut. Todella itsekkäitä ja ilkeitä pahoja ihmisiä osa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njoo ja nää oikeasti miettii, että voisivatko sopia jonkun kanssa parisuhteeseen horoskoopin perusteella.
Toisaalta väistää ainakin luodin, jos joku ei ala edes tutustumaan jonkun tuollaisen perusteella :D
Eri ilmiöiden ja hypoteesien heittely on myös testi toisen joustavuudesta, kompromissikyvystä ja ennakkoluuloisuudesta. Heti paljastuu hyvin monia asioita toisen suhtautumisesta. Tarkasti, nopeasti ja selvästi. Tulee myötähäpeä, kun fiksut ihmiset ovat sokeita omille defensseilleen ja perustelevat tätä vielä logiikalla. Ymmärrän mistä tulevat ja miksi näitä asioita sidotaan identiteettiin, mutta jotenkin ällistyttää, että kompastuvat heti itseensä. En luota niin yksinkertaiseen. Missä kaikessa muussa erehtyvät sitten, eivät näe kokonaiskuvaa?
Vierailija kirjoitti:
En tähän hömppään usko pätkääkään.
Mutta sattumoisin kaikki karmeimmat tyypit ovat olleet skorpioneja. Ja onhan vastenmielinen eläin eli voisiko tässä jotain jujua olla?
Minua ihmetyttää, miten skorpioonit ovat saaneet vaikutteita ihmisistä, eiväthän skorpioonit nykytietämyksen valossa osaa lukea. Mutta ehkä se tapahtunut ihan kokemusperäisesti skorpioonien olematta tietoisia, mistä ihmisryhmästä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinasnaiset olleet kaksinaamaisia. Et tiedä onko oinas lopulta aito ystäväsi vai ei.
Oinas on aika itsenäinen eikä tarvi sellaista ystävyyttä josta tulee riippakivi. Mutta on muuten vieraanvarainen ja seurallinen.
Ei päde muhun, oon oinas enkä yhtään itsenäinen ja yleensä se oon mä joka on se riippakivi. En voi olla kavereina toisen oinaan kanssa koska oinaat on repineet mut rikki, pettäneet ja jättäneet. Kun tulinen oinas alkaa toimimaan siinä palaa sillat ja suljetaan kaikki ovet nopeasti ja hemmetin äkkiä eikä paluuta menneeseen ole. Näin armoton on oinas pahimmillaan mut ei edelleenkään päde muhun koska oon enemmän kalat (syntynyt oinaan ja kalojen rajalla + muissa huoneissa on lähes pelkkää vettä kaloja ja rapua). Oinaan tarmo on jyräävää ja hirveää, oinas itkettää muita eikä kestä hitaita paikallaan olijoita. Täällä parjattu skorpionikaan ei ole niin suora ja ilkeä mitä oinas osaa olla. Tunnistan toiset oinaat heti ja yritän vältellä kaikin keinoin, koska mun on helpoin olla maa- ja vesimerkkien seurassa.
Juuri tuollaisia oinaita olen tavannut. Suoraan asioista puhuminen ei tarkoita sitä että loukataan härskisti, alistetaan ja valehdellaan. Hirveitä ihmisiä, yksi huusi sylki roiskuen ja meinasi hyökätä kimppuuni, vanha ukko, kun naapuriasioista oli kyse, eli ihan normaali keskustelua piti käydä taloyhtiön projekteista.
Skorppari
Oinaat on avoimia itsenäisiä johtavia henkilöitä, eivät tarvi toisten ylimääräistä hyysäilyä ja on muutenkin erilainen kun kyräilevä itsekäs oman edun tavoittelija skorpioni.
Avoin ja itsenäinen päättäjä on ihan jees, kunhan nyt ihan aluksi päättää niistä omista asioistaan. Meidän kuolanroiskija puuttui asukkaiden henkilökohtaisiin asioihin, kertoi niitä eteenpäin ja yritti määrätä aivan kaikesta.
Meille mm. rahtasi naapurilta ylimääräisiksi jääneitä tarvikkeita puutarhaan, täysin meidän tietämättä. Naapuri varmaan luuli, että oltiin tuon päsmärin kanssa asiasta sovittu.
Omat suosikit oli ja muita kohteli "avoimen päättäväisesti johtaen", täysin ala-arvoisesti. Edelliset saivat etuja, muille nauroi pilkallisesti. Oinas johtaa pelolla, mikä ei ole hedelmällistä, ja se on nyt useaan kertaan tullut nähtyä. Onneksi muutti pois, nyt on uusi puheenjohtaja, jonka kanssa hommat sujuu.
Mainittakoon, että tuon räkäroiskuttajan uudessa osoitteessa on jo neljä asukasta sen ympäriltä muuttanut pois. Se on kiilannut sielläkin näköjään hallitukseen. Voi voi, säälillä ajattelen niitä ressuja.
Tulee ihan mieleen meidän taloyhtiön puheenjohtaja. Urkkii ja juoruilee muiden asioita, on koppava ja luulee itsestään liikoja. Ettei vaan oltaisi me näitä uusia ressuja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kartallaan lähes pelkkiä tuli-ja vesimerkkejä?
Mulla aurinko leijonassa, kuu ravussa, nousumerkki vaaka, loput sitten leijonaa ja rapua.
Hämmentää kun nämä kaksi ääripäätä niin vahvasti edustettuna omalla kartalla.Aurinko oinas, nouseva jousimies, kuu leijonassa
Kuulostaa painajaiselta :D Ilkeä, päällepäsmäävä oinas, tuuliviiri, levoton jousimies ja omahyväinen, itserakas leijona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaka on etäinen, kylmä, laskelmoiva oman edun tavoittelija.
Olen kyllä täysin päinvastainen, mutta ei yllätä, että horoskooppiuskovaiset keksii omiaan :D Huomionarvoista näistä horoskooppiuskovaisista on myös tämä; lähes koko ketju on täynnä PAHAN PUHUMISTA, eli negatiivisia arvioita muista ihmisistä horoskooppien perusteella....
Vierailija kirjoitti:
Aloin miettimään mitä merkkejä on ollut elämäni aikana ystävinä, työkaverina tms eli keiden kanssa olen tuntenut tulevani parhaiten toimeen.? Keiden en?
Ehdottomasti eniten on härkämerkkejä, jotka ovat olleet parhaita.
Kuinka ollakaan olen itsekin härkä. Jalat maassa oleva tyyppi, käytännöllinen ja kärsivällinen.
Olin oikein yllättynyt kuin totesin että saman merkin kanssa on mennyt parhaiten.
Vesimiehiä on myös ollut ja ei pahaa heistäkään, eikä neitsytmerkkisistä.
Mutta sitten muutama merkkiä joiden kanssa ei hyviä kokemuksia. Riidanhaastajia, kateellisia panettelijoita jne ja he ovat olleet joko Rapu tai Skorpioni ja Oinaskin.
Toki voi olla sattumaa koska eihän se voi olla noin yksioikoista.
vaikuttaahan siihen vielä luonne, mutta olen huomannut joitain silmiinpistäviä ominaisuuksia jokaisesta merkistä tuttavissani esim. kauriit on kuivakkaita,tarmokkaita puurtajia,luotettavia,leijonat valovoimaisia,luovia,hassuttelijoita,oikeudenmukaisia,lojaaleja,ravut emotionaalisia koti-ihmisiä,takertuvia,kalat kilttejä, syvällisiä, jousimiehet seikkailijoita,skorpionit tunneihmisiä,riippuvaisia,kostonhimoisia,neitsyet tarkkoja,analysoivia,terveysintoilijoita....
Leijonat kilvan kehuu itseään! :D
Tunnen montakin, tämä ketju on hyvä esimerkki kyseisestä merkistä.