Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Hei Rapuneito! Teitkö siis karttasi tuolla astro-seek.comissa? Jos teit, niin signature sign löytyy sieltä Dominants-kohdasta, syntymäaika- ja paikkatietojen alapuolelta.
En tiedä pystyykö signature signia päättelemään suoraan antamistasi tiedoista, ainakin minun kohdallani se oli vähän yllättävä, olisin omalla logiikallani päätynyt toiseen merkkiin. Mutta minä en ole mikään astrologi todellakaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta en ajattele että yksin DC kertoisi parisuhteessa olemisen tavoista, niin meinasin jättää vastaamatta. Olen mieltynyt siihen tulkintaan jossa DC kertoo miten lähestymme muita ihmisiä, kuinka he kokevat meidät. DC oinas ihmisenä kuulen usein olevani välitön ja aito,
Mielenkiintoinen tulkinta.
Itse olen kokenut, että dc kalat tulee minussa esille vain parisuhteessa.
Kertokaa muut miten koette nousuneitsyet, dc kalat? Näettekö meissä sitä kalamaisuutta yleisesti ottaen ?
Sama, kartassani ei ole Oinasta missään muualla kuin DCssä. Siksi kiinnostaisi tietää millaisia muut samanmoiset ovat suhteessa, että saisin selvää tulevatko parisuhdeluonteeni sieltä.
Sisareni ja ystäväni parinkymmenen vuoden ajalta ovat dc-Kaloja. Samaa heissä on ainakin että tarvitsevat suhdetta pönkittääkseen itsetuntoaan, eivät osaa elää pitkään yksin, herkkiä, sinisilmäisiäkin, lievään masentuneisuuteen taipuvaisia. Ajautuneet moneen huonoonkin suhteeseen näiden ominaisuuksien takia.
Kiinnostaisi tietää miten miehillä tämä näkyy, epäilen erään vetoavan henkilön olevan dc-Kalat.
Omalla kartallani Kaloja ei kylläkään ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen 7. huoneeseen kuuluvaksi muutkin ihmissuhteet kuin vain parisuhteen. Synastrioissa varsinaiset rakkaussuhteet minulla on näkyneet enemmän 5. huoneessa.
Tuo riippuu varmaan aika paljon ihmisestä, itselläni avioliitto näkyy meidän synastriassa paljon 7 kautta, ja myös meidän hääpäivän kartta näkyy tuossa huoneessa.
Me valittiin meidän hääpäivä puhtaasti numerologisesti, mutta katsoin sitä myöhemmin kartan kautta ja kyllä se näkyy aika voimakkaasti.
Varmaan esim. jonkun bdsm innostuneen seksisuhteet ilmestyy näkyviin esim. 8 huoneen kautta jne.
Hmm...itselläni venusHärkä tuolla :D
Olen kyllä hyvin seksuaalinen, monesti miehet "koukuttuvat" minuun seksin kautta. Valitettavasti ei hän jonka olisin toivonut jäävän...
Omassa 7. huoneessani ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vaaka on pahin. Tunnen pari vaakaa. Esittävät mukavaa ja hurmaavaa, mutta sisimmässään ovat itsekkäitä ja epäoikeudenmukaisia ihmisiä. Heidän mielestään oikeus tapahtuu vain silloin kun he itse saavat suurimman hyödyn. Valehtelevia ja petollisia ihmisiä jotka näyttävät sinulle vain ne puolensa ja vain sen osan totuudesta jotka saavat hänet näyttämään hyvältä. Tiivistettynä vaakalle tärkeintä on se miltä asiat hänen esittämänä näyttävät, ei se miten asiat tosiasiassa ovat. Epäluotettava luonne.
Pätee ainakin miehiin. AurinkoVaakoihin siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Venus-Dominant (Venusian): With Venus among your dominant planets, one of your first reflexes is to please! Your look, your charm, and your seduction are omnipresent elements in your behavior. Your approach to things is connected to your heart, and for you, no real communication can flow if your interlocutors exude no sympathy or warmth. Cold and logical reasoning, clear thoughts and good sense are not important to you: if there is no affective bond with your environment, no connection can be established with the Venusian that you are, and nothing happens. You have a strong artistic side, and you never neglect subjective but clear concepts such as pleasure, beauty, and also sensuality. However, sometimes to the detriment of efficiency, durability, logic, and detachment.
Mercury-Dominant (Mercurian): With Mercury among your dominant planets, you are certainly cerebral, nervous, swift, curious, quick-witted, and you love to communicate. Your psychological pattern is intellectual, all the more so since Mercury is important, with its whole set of assets but also of weaknesses, obviously. Your sensitivity, emotions, and hearts impulses give precedence to thinking, which can lead people to believe that you are a playful and witty but heartless person, intellectualizing situations and juggling with words and numbers whilst ignoring human aspects of things. Of course, it is said that cats always land on their feet - this is your Mercurian strength and your trump card! Your weakness lies in your nervousness, and you may miss your goal because of your over-intellectualization that may be detrimental to other kind of energies such as instinct, spontaneity, heart, sensitivity, etc.
Saturn-Dominant (Saturnian): Saturn is part of your dominant planets: among the facets of your character, you have a grave and serious side, wise and somewhat severe, since your concentration can be powerful to the detriment of carelessness and friendliness. You often look austere, but it is only an appearance, a kind of modesty or reserve; however, it is true that the Saturnian, who is fond of time, effort, asceticism, rigor and sobriety, may have popularity issues. Nevertheless, honesty and straightforwardness, reliability, as well as slow, wise and deep mental process, although not very popular and visible qualities, eventually become noticed and appreciated. Saturnians second part of life is usually easier and more fulfilling. Like the Jupiterian, your Saturnian facet prompts you to seek the essential, security, and longevity. However, the difference with the former is that you will never give priority to wealth or the bigger, the better philosophy for the sake of power. Saturn, like Jupiter, symbolizes social integration, and it is usually considered positive to have a harmonic Jupiter and Saturn in ones chart because of their social adaptation capacities. Your vulnerability lies in your too serious and austere side, which may lead to unwanted loneliness and affective frustration. This generally does not last because Saturnians often hide deep down a golden heart that ends up revealing itself ."
Kyllähän tuosta itseään löytää. Ilmeisesti vahvinta Venusta parantaa toiseksi vahvin Merkurius. Esteettisyys+älykkyys, loppusilauksena Saturnuksen ominaisuudet.Pluto, aurinko ja uranus minulla on heikoimmat, silti nautin myös yksinolosta ja etenkin siitä etten asu toisen aikuisen kanssa vakituisesti saman katon alla.
Tuo yksinolosta nauttiminen ja itsenäisyys on hyvin tyypillistä Saturnukselle.
Viehättävä, fiksu ja itsenäinen. Tällainen toivoisinkin olevani :)
Olen kyllä tuonsuuntaisia kommentteja tuttavilta saanutkin. Pitäisi ehkä olla itse vähemmän skeptikko :D
Vierailija kirjoitti:
Kahta miesmerkkiä varokaa; vaaka ja kaksonen. Kummastakaan ei hyvää seuraa. Kaloilla usein alkoholiongelmaa ja kauriit työnarkomaaneja.
Samaa mieltä.
T. naisKaksoset
Vierailija kirjoitti:
Hei Rapuneito! Teitkö siis karttasi tuolla astro-seek.comissa? Jos teit, niin signature sign löytyy sieltä Dominants-kohdasta, syntymäaika- ja paikkatietojen alapuolelta.
En tiedä pystyykö signature signia päättelemään suoraan antamistasi tiedoista, ainakin minun kohdallani se oli vähän yllättävä, olisin omalla logiikallani päätynyt toiseen merkkiin. Mutta minä en ole mikään astrologi todellakaan. :D
No kuten sanoin, se sivusto on englanninkielinen ja itse olen huono kielissä minkä vuoksi en luota siihen, että osaan tulkita sitä, koska se on vierasta kieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä oon ascendantti eli nousumerkki neitsyessä, niin mitä se tietää? Luin netin horoskooppisivustoilta, että neitsyen vastamerkki on kalat eli miten neitsyt ja kalat näkyy miehessä? Onko mies mahdollisesti komea, herkkä ja tarkka puhtaudesta?
Heh, joo nimenomaan komea...ei vaan siis oikeasti me nousuneitsyet ollaan yleensä hyvännäköisiä, miehet ja naiset.
Parisuhteessa herkkiä haaveilijoita, muuten ei niinkään. Ollaan myös tarkkoja, ehkä hieman valittajia, tarkkoja ruokavaliosta, tarkkoja oikeastaan kaikesta, emme tykkää olla esillä, vaikka olisi mitkä aspektit ja muut merkit.
Kolahtanein mies elämässäni oli Oinas jota epäilen nousuNeitsyeksi. En ole koskaan käynyt niin siistityssä vaikkakin hieman boheemissa poikamies"boxissa". Ei ollut ollenkaan sellainen itseä korostava päsmäri kuin Oinaista sanotaan, vaikkakin aloitteellinen ja intohimoinen. Oli myös merkuriukseltaan Kalat ja tuntui oikeasti lukevan ajatuksiani. Pitkä, hoikka, paksut hoidetut hiukset, hieman poikamainen, vaatteet siistit vaikka eivät "viimeisintä muotia".
Oi, saisinpa hänet vielä elämääni...
Rapuneito kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuten sanoin, se sivusto on englanninkielinen ja itse olen huono kielissä minkä vuoksi en luota siihen, että osaan tulkita sitä, koska se on vierasta kieltä
Ei siellä tarvitse englantia juuri osata, jos osaa syntymäkartan tehdä ja valita sen jälkeen tuon dominants-valikon, siellä tulle alekkain listattuna planeetat, prosenteista näkee dominoivat. Sen alla elementtien vahvuudet kartalla. Ja sen taulukon alla on viimeisenä signature sign, joka ei välttämättä ole se jota planeetoissa on eniten.
Rapuneito kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapuneito kirjoitti:
En taida koskaan saada vastausta, koska kielitaitoni on huono ja tuo astro-seek.com englanniksi
Missä asiassa tarvitset apua?
Moi. Sitä vaan, kun astro-seek.com on englanniksi ja olen huono kielissä niin yritin itse päätellä mun signaturet
Mun planeetta kartta Näyttää tältä
Aurinko rapu 10
Nouseva neiysyt
Jousimieskuu 3Merkurius Venus leijona 11
Mars vaaka 2
Jupiter oinas 8
Saturnus härkä 8
Uranus Neptunus vesimies 5
Pluto jousimies 3Kuten huomaat leijona, jousimies, vesimies toistuvat kahteen kertaan, mutta leijona ainut joka toistuu persoonallisuus planeetoissa joten jos oikein päättelen, leijona on vissiin se signature?
Tulta ainakin on eniten 5
Ja sitten tässä on merkittynä myös huoneet
Rapuneito, sinulla on elementeistä eniten tulta ja laaduista kiinteää eli tulos on leijona. Tuo kaava huomioi kaikki planeetat, persoonallisilla ei ole sen enempää painoarvoa.
Eli katsotaan sijainnit planeetoille aurinko kuu merkurius venus mars jupiter saturnus uranus neptunus pluto.
Jos tulee tasapeli, silloin huomioidaan vasta nousumerkki, mutta jos nousumerkki ei muuta tilannetta, silloin ei ole signaturesign-arvoa lainkaan. Minun karttani tapauksessa vasta nousumerkki nosti johtavat ohi muuttuvista ja signatureksi tuli oinas, sillä elementeistä tulta on eniten.
En ole koskaan aiemmin kuullutkaan koko asiasta mutta noin se tosiaan lasketaan. Miten tulkitaan, on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta en ajattele että yksin DC kertoisi parisuhteessa olemisen tavoista, niin meinasin jättää vastaamatta. Olen mieltynyt siihen tulkintaan jossa DC kertoo miten lähestymme muita ihmisiä, kuinka he kokevat meidät. DC oinas ihmisenä kuulen usein olevani välitön ja aito,
Kertokaa muut miten koette nousuneitsyet, dc kalat? Näettekö meissä sitä kalamaisuutta yleisesti ottaen ?
Sisareni ja ystäväni parinkymmenen vuoden ajalta ovat dc-Kaloja. Samaa heissä on ainakin että tarvitsevat suhdetta pönkittääkseen itsetuntoaan, eivät osaa elää pitkään yksin, herkkiä, sinisilmäisiäkin, lievään masentuneisuuteen taipuvaisia. Ajautuneet moneen huonoonkin suhteeseen näiden ominaisuuksien takia.
Kiinnostaisi tietää miten miehillä tämä näkyy, epäilen erään vetoavan henkilön olevan dc-Kalat.Omalla kartallani Kaloja ei kylläkään ole...
Äh, arvasin ettei se dc kalat näy mitenkään meillä muuta kuin parisuhteessa.
Olen niin kaukana muita tarvitsevasta kuin voi olla, leijona ja hallitsevana saturnus kartalla. Parisuhteita tasan yksi, ja olen tämän henkilön kanssa naimisissa, en ole millään tavalla ollut ikinä kiinnostunut parisuhteista, tämäkin juttu oli sattumaa ja mieheni yritti saada minua naimisiin viiden vuoden ajan ennen kuin suostuin.
Tuo kalat tulee esille itselläni vain mieheni kanssa, eli parisuhteessa elelen omissa maailmoissa. Harmi, olisi hauskaa, jos minut nähtäisiin kalamaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää miten miehillä tämä näkyy, epäilen erään vetoavan henkilön olevan dc-Kalat.Omalla kartallani Kaloja ei kylläkään ole...
Olen niin kaukana muita tarvitsevasta kuin voi olla, leijona ja hallitsevana saturnus kartalla. Parisuhteita tasan yksi, ja olen tämän henkilön kanssa naimisissa, en ole millään tavalla ollut ikinä kiinnostunut parisuhteista, tämäkin juttu oli sattumaa ja mieheni yritti saada minua naimisiin viiden vuoden ajan ennen kuin suostuin.
Tuo kalat tulee esille itselläni vain mieheni kanssa, eli parisuhteessa elelen omissa maailmoissa. Harmi, olisi hauskaa, jos minut nähtäisiin kalamaisena.
Millä tavalla omissa maailmoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi pitkäaikaista ystävää, joilla nousu neitsyt ja näin ollen myös lasku kalat. Toisella vieläpä kuu neitsyt ja toisella kuu kalat. Molemmista tunnistan kalojen teemoja, kummankaan kanssa en ole ollut parisuhteessa. Molempien kartoilla kalojen hallitsija neptunus tekee pääaspektia merkittävälle pisteelle, toisella se aspektoi nousu-lasku-akselia, toisella kuuta. Kalat kuu kolmioi omaa kuutani, toisella kaloissa ainoastaan se DC, mutta tiukassa yhtymässä omaan onnenpisteeseeni.
Minua on jäänyt häiritsemään eräästä miehestä onko acNeitsyt-dcKalat vai acKauris-dcRapu, on siis jompikumpi noista. Onko jotain tuntomerkkejä näistä mitä voisin vertailla häneen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla omissa maailmoissa?
Olen sellaisen kalamaisen epämääräinen parisuhteessa, se tarkka ja realistinen nousuneitsyt katoaa kokonaan parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minua on jäänyt häiritsemään eräästä miehestä onko acNeitsyt-dcKalat vai acKauris-dcRapu, on siis jompikumpi noista. Onko jotain tuntomerkkejä näistä mitä voisin vertailla häneen :D
Itse asiassa todella helppoa tunnistaa, nousukauris on miehekkäin nousumerkki ulkonäöltään, ja nousuneitsyt miehet on aina sellaisia "puhtaan" oloisia jollakin tavalla.
Nousukaurismiehet on niin kuin karvaisia miehekkäitä jöllyköitä, ja nousuneitsyt miehet sanallisesti taitavia, usein jotenkin linjakkaan ja puhtaan näköisiä.
Nousukaurismiehen dc ravun voi tuntea ilmassa heti sen kanssa, jos se on kiinnostunut, sille tulee heti päälle se dc ravun huolehtivuus, vaikka olisi pelkkä yhden yön juttukin, niin se huolehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa todella helppoa tunnistaa, nousukauris on miehekkäin nousumerkki ulkonäöltään, ja nousuneitsyt miehet on aina sellaisia "puhtaan" oloisia jollakin tavalla.
Nousukaurismiehet on niin kuin karvaisia miehekkäitä jöllyköitä, ja nousuneitsyt miehet sanallisesti taitavia, usein jotenkin linjakkaan ja puhtaan näköisiä.
Nousukaurismiehen dc ravun voi tuntea ilmassa heti sen kanssa, jos se on kiinnostunut, sille tulee heti päälle se dc ravun huolehtivuus, vaikka olisi pelkkä yhden yön juttukin, niin se huolehtii.
Hmm, vielä vähän hämmentää.
Exmieheni on nousuKauris, leveäharteinen, hieman vatsakas, sirohkot kädet, melko karvainen, huonohko iho, pistävä katse.
Tämä mysteerimies samaa ikää, yhtä pitkä mutta hoikka, sileä ihoinen/vähäkarvainen vaikkakin paksut hiukset, miehekkäät kädet, hailakat silmät, jotenkin rennon poikamaisen oloinen. Kuitenkin erikoisen huolehtivainen, siihen nähden että vain seksisuhde.
Kysyisin uutena harrastajana että mikä on sellainen tärkeä planeetta tai huone tai asema mikä jää useimmilta huomaamatta siinä omassa kokonaisuudessa? Mikä kannattaisi huomioida?
Signature sign oli minulle uutta, ja se kuvastaa minua paremmin kuin aurinko ja nousumerkkini (vaakaa molemmat) ja se Signature sattuu myös olemaan sama kuin kuumerkkini eli vesimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapuneito kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhotuin horoskooppimerkki ilmoittautuu! Olen oinas ja olen järjestelmällinen ja esimieheilen jos näen siihen syytä kuitenkaan ketään loukkaamatta tai pakottamatta. Olen hyvä lukemaan ihmisiä ja uskon itseeni silloinkin kun muut lyttäävät hienot ideani, mutta en silloinkaan lauo asioita päin naamaa. Inhoan punaista väriä mikä usein yhdistetään oinaaseen tai no okei, myönnän että muuta punaista ei ole tällä hetkellä kuin punaa huulissa. Olen herkkä ja haaveilen toisinaan paljon, loukkaannun herkästi ja perhe on minulle tärkein. En siedä vääryyttä enkä pidä nopeudesta tai hoputtelijoista vaan haluan keskittyä asioihin kaikessa rauhassa. Olen rauhallinen ja pohtiva - ainoan kerran olen sanonut suoraan kun minulle huudettiin, mutta muuten olen hillitty. En tiedä mitä muita merkkejä kartallani on, mutta ainakin olen aurinko-oinas ja vielä pahempaa rakastunut aitoon rapumieheen eli kaikista pahin yhdistelmä. Rapumiehen kanssa voin olla itseni ja hänen rinnalla koen olevani turvassa ja rakastettu.
En ole todellakaan mikään astrologi, mutta seuratessani tätä keskustelua siitä päivästä asti kun tämä luotiin, olen huomannut sen, että täällä on usein kysytty oinaan ja ravun yhteensopivuutta (minä mukaan lukien). Joten vaikka oinas ja rapu ovatkin epäsopiva pari, näiden välillä täytyy olla sitä jotain
Terveisin Rapuneito jota kiinnostaa oinaat
Molemmat on johtavia merkkejä, joten sopivat hyvin yhteen.
En tiedä, minkä takia niin monet luulee tässä keskustelussa, että rapu ja oinas ei sopisi yhteen....johtavina merkkeinä ne on perustaltaan samanlaisia ja tuntee vetoa toisiinsa. Itse tunnen vaikka kuinka paljon rapu/oinas pareja.
Johtavia merkkejä-
oinas, rapu, kauris ja vaaka
kiinteitä merkkejä-
vesimies, leijona, skorpioni ja härkä
muuttuvat merkit-
kalat, neitsyt, jousimies ja kaksoset
Nuo neljä saman joukon merkkiä tuntee aina vetoa toisiinsa ja on samalla tavalla motivoituneita.
Katsoisin ennemminkin pariskunnan signature signit kuin aurinkomerkit.
.......
Pahoittelen pikaista ja suoraa tulkintaa, kokemuksiin perustuvaa kuitenkin.
Jos oikeasti mietitään yhteensopivuutta, niin synastria ja kompositio on ne oikeasti pätevät tulkinnat.
Kirjoitin noista johtavista merkeistä yms. vain suuntaa antavasti liittyen aiheeseen, ne ja signature signit on kummatkin vain pinnallista astrologiaa, mutta kerran niistä kyseltiin, niin kirjoitin siihen liittyen.
Tein kahdella eri sivustolla kokonaisvaltaisen kartan, mutta kummassakaan ei mainita signature signia. Onko tuo signature sign siis jokin seuraavista: Node (M), Lilith (M), Chiron, Fortune?
Ei ole mikään noista.
Laitat siitä astro seekista sen dominants kohdan (viimeinen, eli tulee birth chartin, custom graphicsin jälkeen).
Se on laskenut sun dominoivat elementit ja merkit, ensin tulee dominant planets, sitten dominant element ja sitten pienenä kohtana se signature sign.
Kiitos! Selvisi samalla oma ja miehen signature sign.
Minun miehellä ei ole Signature signia! Hänelle tuli se että on määrittelemätön tai jotain.
Joillekin taisi täälläkin tulla tuota samaa?
Moi. Sitä vaan, kun astro-seek.com on englanniksi ja olen huono kielissä niin yritin itse päätellä mun signaturet
Mun planeetta kartta Näyttää tältä
Aurinko rapu 10
Nouseva neiysyt
Jousimieskuu 3
Merkurius Venus leijona 11
Mars vaaka 2
Jupiter oinas 8
Saturnus härkä 8
Uranus Neptunus vesimies 5
Pluto jousimies 3
Kuten huomaat leijona, jousimies, vesimies toistuvat kahteen kertaan, mutta leijona ainut joka toistuu persoonallisuus planeetoissa joten jos oikein päättelen, leijona on vissiin se signature?
Tulta ainakin on eniten 5
Ja sitten tässä on merkittynä myös huoneet