Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!

Vierailija
18.12.2018 |

Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)

Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.

Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.

Itse olen härkä.

Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!

Vaihtoehdot

Kommentit (12684)

Vierailija
4821/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rapuneito kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhotuin horoskooppimerkki ilmoittautuu! Olen oinas ja olen järjestelmällinen ja esimieheilen jos näen siihen syytä kuitenkaan ketään loukkaamatta tai pakottamatta. Olen hyvä lukemaan ihmisiä ja uskon itseeni silloinkin kun muut lyttäävät hienot ideani, mutta en silloinkaan lauo asioita päin naamaa. Inhoan punaista väriä mikä usein yhdistetään oinaaseen tai no okei, myönnän että muuta punaista ei ole tällä hetkellä kuin punaa huulissa. Olen herkkä ja haaveilen toisinaan paljon, loukkaannun herkästi ja perhe on minulle tärkein. En siedä vääryyttä enkä pidä nopeudesta tai hoputtelijoista vaan haluan keskittyä asioihin kaikessa rauhassa. Olen rauhallinen ja pohtiva - ainoan kerran olen sanonut suoraan kun minulle huudettiin, mutta muuten olen hillitty. En tiedä mitä muita merkkejä kartallani on, mutta ainakin olen aurinko-oinas ja vielä pahempaa rakastunut aitoon rapumieheen eli kaikista pahin yhdistelmä. Rapumiehen kanssa voin olla itseni ja hänen rinnalla koen olevani turvassa ja rakastettu.

En ole todellakaan mikään astrologi, mutta seuratessani tätä keskustelua siitä päivästä asti kun tämä luotiin, olen huomannut sen, että täällä on usein kysytty oinaan ja ravun yhteensopivuutta (minä mukaan lukien). Joten vaikka oinas ja rapu ovatkin epäsopiva pari, näiden välillä täytyy olla sitä jotain

Terveisin Rapuneito jota kiinnostaa oinaat

Molemmat on johtavia merkkejä, joten sopivat hyvin yhteen.

En tiedä, minkä takia niin monet luulee tässä keskustelussa, että rapu ja oinas ei sopisi yhteen....johtavina merkkeinä ne on perustaltaan samanlaisia ja tuntee vetoa toisiinsa. Itse tunnen vaikka kuinka paljon rapu/oinas pareja.

Johtavia merkkejä-

oinas, rapu, kauris ja vaaka

kiinteitä merkkejä-

vesimies, leijona, skorpioni ja härkä

muuttuvat merkit-

kalat, neitsyt, jousimies ja kaksoset

Nuo neljä saman joukon merkkiä tuntee aina vetoa toisiinsa ja on samalla tavalla motivoituneita.

Katsoisin ennemminkin pariskunnan signature signit kuin aurinkomerkit.

.......

Pahoittelen pikaista ja suoraa tulkintaa, kokemuksiin perustuvaa kuitenkin.

Jos oikeasti mietitään yhteensopivuutta, niin synastria ja kompositio on ne oikeasti pätevät tulkinnat.

Kirjoitin noista johtavista merkeistä yms. vain suuntaa antavasti liittyen aiheeseen, ne ja signature signit on kummatkin vain pinnallista astrologiaa, mutta kerran niistä kyseltiin, niin kirjoitin siihen liittyen.

Tein kahdella eri sivustolla kokonaisvaltaisen kartan, mutta kummassakaan ei mainita signature signia. Onko tuo signature sign siis jokin seuraavista: Node (M), Lilith (M), Chiron, Fortune?

Ei ole mikään noista.

Laitat siitä astro seekista sen dominants kohdan (viimeinen, eli tulee birth chartin, custom graphicsin jälkeen). 

Se on laskenut sun dominoivat elementit ja merkit, ensin tulee dominant planets, sitten dominant element ja sitten pienenä kohtana se signature sign.

Kiitos! Selvisi samalla oma ja miehen signature sign.

Minun miehellä ei ole Signature signia! Hänelle tuli se että on määrittelemätön tai jotain.

Joillekin taisi täälläkin tulla tuota samaa?

Minulla ja miehelläni myös sama, eli ei signature signia, varmaan aika yleistä.

Vierailija
4822/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahta miesmerkkiä varokaa; vaaka ja kaksonen. Kummastakaan ei hyvää seuraa. Kaloilla usein alkoholiongelmaa ja kauriit työnarkomaaneja.

Tämä :-) On tullut huomattua samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4823/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin uutena harrastajana että mikä on sellainen tärkeä planeetta tai huone tai asema mikä jää useimmilta huomaamatta siinä omassa kokonaisuudessa? Mikä kannattaisi huomioida?

Signature sign oli minulle uutta, ja se kuvastaa minua paremmin kuin aurinko ja nousumerkkini (vaakaa molemmat) ja se Signature sattuu myös olemaan sama kuin kuumerkkini eli vesimies.

Itse sanoisin, että elämässä yleensäkin kannattaa katsoa noususolmu, ja laskusolmu, melkein kaikki meistä toteuttaa laskusolmun asioita, ja niistä pitäisi pyrkiä eroon tässä elämässä ja ottaa itselle ne noususolmun asiat.

Yleensä, jos toteuttaa laskusolmun juttuja (eli edellisen elämän teemoja), kaikki menee pieleen, siis ihan kaikki ja on "huono onni", asiat muuttuu, kun alkaa tietoisesti toteuttamaan niitä noususolmun teemoja (eli tämän elämän).

Kannattaa kokeilla ja miettiä. 

Vierailija
4824/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen skorpioni. Toiset skorpionit, vesimiehet, kaksoset ja leijonat ei yleensä erityisemmin hakeudu seuraani, enkä minä hirmuisesti heidän seuraansa. 

Vierailija
4825/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahta miesmerkkiä varokaa; vaaka ja kaksonen. Kummastakaan ei hyvää seuraa. Kaloilla usein alkoholiongelmaa ja kauriit työnarkomaaneja.

Mitä huomasit?

Noista vaaka ja kaksonen pettäviä, pinnallisia, vastuusta vetäytyviä ja arvaamattomia. Itse eivät kaksisia, mutta naiselta vaaditaan liikaa. Myös kala pettäjä.

Vierailija
4826/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin uutena harrastajana että mikä on sellainen tärkeä planeetta tai huone tai asema mikä jää useimmilta huomaamatta siinä omassa kokonaisuudessa? Mikä kannattaisi huomioida?

Signature sign oli minulle uutta, ja se kuvastaa minua paremmin kuin aurinko ja nousumerkkini (vaakaa molemmat) ja se Signature sattuu myös olemaan sama kuin kuumerkkini eli vesimies.

Itselle tällainen oli Fortune, olen saanut käsityksen että monet pitävät turhana ylimääräisyytenä kartassa. Kertoo (tulkintani mukaan) elämäntyylistä yms. Kartallani ei ole muuta Vesimiestä kuin tuo mutta se kolahti todella paljon.

Signaturesign pätee omalla ja monen muun kohdalla hyvin, monesti paremmin kuin aurinkomerkki.

Itselläni tosin samaamerkkiä myös nousu, kuu, mars ja pluto.

Vierailija
4827/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rapuneito kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhotuin horoskooppimerkki ilmoittautuu! Olen oinas ja olen järjestelmällinen ja esimieheilen jos näen siihen syytä kuitenkaan ketään loukkaamatta tai pakottamatta. Olen hyvä lukemaan ihmisiä ja uskon itseeni silloinkin kun muut lyttäävät hienot ideani, mutta en silloinkaan lauo asioita päin naamaa. Inhoan punaista väriä mikä usein yhdistetään oinaaseen tai no okei, myönnän että muuta punaista ei ole tällä hetkellä kuin punaa huulissa. Olen herkkä ja haaveilen toisinaan paljon, loukkaannun herkästi ja perhe on minulle tärkein. En siedä vääryyttä enkä pidä nopeudesta tai hoputtelijoista vaan haluan keskittyä asioihin kaikessa rauhassa. Olen rauhallinen ja pohtiva - ainoan kerran olen sanonut suoraan kun minulle huudettiin, mutta muuten olen hillitty. En tiedä mitä muita merkkejä kartallani on, mutta ainakin olen aurinko-oinas ja vielä pahempaa rakastunut aitoon rapumieheen eli kaikista pahin yhdistelmä. Rapumiehen kanssa voin olla itseni ja hänen rinnalla koen olevani turvassa ja rakastettu.

En ole todellakaan mikään astrologi, mutta seuratessani tätä keskustelua siitä päivästä asti kun tämä luotiin, olen huomannut sen, että täällä on usein kysytty oinaan ja ravun yhteensopivuutta (minä mukaan lukien). Joten vaikka oinas ja rapu ovatkin epäsopiva pari, näiden välillä täytyy olla sitä jotain

Terveisin Rapuneito jota kiinnostaa oinaat

Molemmat on johtavia merkkejä, joten sopivat hyvin yhteen.

En tiedä, minkä takia niin monet luulee tässä keskustelussa, että rapu ja oinas ei sopisi yhteen....johtavina merkkeinä ne on perustaltaan samanlaisia ja tuntee vetoa toisiinsa. Itse tunnen vaikka kuinka paljon rapu/oinas pareja.

Johtavia merkkejä-

oinas, rapu, kauris ja vaaka

kiinteitä merkkejä-

vesimies, leijona, skorpioni ja härkä

muuttuvat merkit-

kalat, neitsyt, jousimies ja kaksoset

Nuo neljä saman joukon merkkiä tuntee aina vetoa toisiinsa ja on samalla tavalla motivoituneita.

Katsoisin ennemminkin pariskunnan signature signit kuin aurinkomerkit.

.......

Pahoittelen pikaista ja suoraa tulkintaa, kokemuksiin perustuvaa kuitenkin.

Jos oikeasti mietitään yhteensopivuutta, niin synastria ja kompositio on ne oikeasti pätevät tulkinnat.

Kirjoitin noista johtavista merkeistä yms. vain suuntaa antavasti liittyen aiheeseen, ne ja signature signit on kummatkin vain pinnallista astrologiaa, mutta kerran niistä kyseltiin, niin kirjoitin siihen liittyen.

Tein kahdella eri sivustolla kokonaisvaltaisen kartan, mutta kummassakaan ei mainita signature signia. Onko tuo signature sign siis jokin seuraavista: Node (M), Lilith (M), Chiron, Fortune?

Ei ole mikään noista.

Laitat siitä astro seekista sen dominants kohdan (viimeinen, eli tulee birth chartin, custom graphicsin jälkeen). 

Se on laskenut sun dominoivat elementit ja merkit, ensin tulee dominant planets, sitten dominant element ja sitten pienenä kohtana se signature sign.

Kiitos! Selvisi samalla oma ja miehen signature sign.

Minun miehellä ei ole Signature signia! Hänelle tuli se että on määrittelemätön tai jotain.

Joillekin taisi täälläkin tulla tuota samaa?

Pari kertaa käynyt noin kun olen joidenkin karttoja katsellut.

Vierailija
4828/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin, että elämässä yleensäkin kannattaa katsoa noususolmu, ja laskusolmu, melkein kaikki meistä toteuttaa laskusolmun asioita, ja niistä pitäisi pyrkiä eroon tässä elämässä ja ottaa itselle ne noususolmun asiat.

Yleensä, jos toteuttaa laskusolmun juttuja (eli edellisen elämän teemoja), kaikki menee pieleen, siis ihan kaikki ja on "huono onni", asiat muuttuu, kun alkaa tietoisesti toteuttamaan niitä noususolmun teemoja (eli tämän elämän).

Tämä oli kyllä jännä, signature signin ja Fortunen lisäksi. Itselläni nuo laskusolmuKauris ja noususolmuRapu, joita ei muualla kartassani ole ja sitä kautta vähän vieraita. Miten voisin toteuttaa tuota Rapua?

Olen aina ollut se jonka niskaan vastuuta kaadetaan ja oppinut rajaamaan sitten pakon edessä niitä vastuita/asioita/ihmisiä elämästäni. Olen kahden lapsen sinkkuäiti, mutta tästä pidän.

Vaikeuksia heittäytyä muiden varaan eikä minua ole vanhempien jälkeen kukaan elättänyt/ylläpitänyt vaikka pitkä parisuhdekin on historiassa. Monet saavat minusta itsenäisen, vahvan, ylpeänkin kuvan. Oikeasti olen monelta kannalta ihanteellista ystävä- ja kumppaniainesta, en vaan osaa "tyrkyttää" itseäni mihinkään.

Vierailija
4829/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä huomasit?

Noista vaaka ja kaksonen pettäviä, pinnallisia, vastuusta vetäytyviä ja arvaamattomia. Itse eivät kaksisia, mutta naiselta vaaditaan liikaa. Myös kala pettäjä.

En ole tuo jolle vastasit vaan Kaksoset joka komppasi myös alkuperäistä viestiä.

Viimeiset vuodet sinkkuna havainnoinut miehiä, ja törkeimmät valehtelijat ja pettäjät olleet Kaksosia, no myös Leijona mutta tämä oli yksittäinen, muista Leijonamiehistä ei kokemusta. Oinaissakin ollut pettäjiä, mutta ainakin kertoneet suoraan statuksensa kun olen alkanut epäillä ja kysynyt. Vaakamiehiä pyörinyt ympärillä monissa rooleissa ja juuri tuo vastuun pakoilu, turhien lupailu/arvaamattomuus, ulkonäköneuroosit. Kaloilla usein huonohko itsetunto ja varmaan sen takia lähtevät helposti mukaan vaikka varattuna, tosin jää usein kertahairahdukseksi. Ja sitten kovasti exiään haikailevat...

Vierailija
4830/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskooppisi on oikeasti siittämisen hetki💥

Vierailija
4831/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringon huonesijainti kannattaa ainakin katsoa, omien kokemusten mukaan myös Lilith kertoo ihmisen parisuhteista ja seksuaalisuudesta yleensä paljonkin, varsinkin naisilla. 

Vierailija
4832/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on kaksonen ja nouseva rapu niin millainen on?

Vierailija
4833/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auringon huonesijainti kannattaa ainakin katsoa, omien kokemusten mukaan myös Lilith kertoo ihmisen parisuhteista ja seksuaalisuudesta yleensä paljonkin, varsinkin naisilla. 

Lilith on miehen kartalla myös todella merkittävä, esim. monilla naisten sarjamurhaajilla näkyy se "ura" selvästi lilithin kautta.

Vierailija
4834/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä jännä, signature signin ja Fortunen lisäksi. Itselläni nuo laskusolmuKauris ja noususolmuRapu, joita ei muualla kartassani ole ja sitä kautta vähän vieraita. Miten voisin toteuttaa tuota Rapua?

Olen aina ollut se jonka niskaan vastuuta kaadetaan ja oppinut rajaamaan sitten pakon edessä niitä vastuita/asioita/ihmisiä elämästäni. Olen kahden lapsen sinkkuäiti, mutta tästä pidän.

Vaikeuksia heittäytyä muiden varaan eikä minua ole vanhempien jälkeen kukaan elättänyt/ylläpitänyt vaikka pitkä parisuhdekin on historiassa. Monet saavat minusta itsenäisen, vahvan, ylpeänkin kuvan. Oikeasti olen monelta kannalta ihanteellista ystävä- ja kumppaniainesta, en vaan osaa "tyrkyttää" itseäni mihinkään.

Laitan tähän tumblrista löydetyn tulkinnan, koska mielestäni nämä tulkinnat oli aika syvällisiä ja hyviä-

North Node in Cancer/South Node in Capricorn: A tendency to feel the need to be in control, to take responsibilities too seriously, and to be rigid and fearful of being dependent on others are some of the issues this position suggests.

With this position, we need to let go of our tendency to over-manage our lives and others’ lives, to relax our standards of perfection and achievement, and to avoid falling victim to living through the eyes of society instead of valuing our own personal (as opposed to professional/status) achievements. Being dependent on others is a fear, but only when we release some of our need to be in control will we achieve our goals in our professional lives.

We need to work on allowing ourselves to be vulnerable, exposing some of our insecurities and personal needs without fear, and making time for our home and family life. By working on our inner foundation and our “base”, success will ricochet back to our public and professional lives.

By allowing ourselves to follow our personal instincts, rather than be driven by our ambitions, we can achieve greater happiness, balance, and fulfillment in all areas of life.

Vierailija
4835/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni nuo laskusolmuKauris ja noususolmuRapu, joita ei muualla kartassani ole ja sitä kautta vähän vieraita....

Olen huomannut, että noususolmu tuntuu melkein kaikilla vieraalta ja se laskusolmu on se tuttu ja turvallinen.

Tuosta on myös hyvä tulkinta, että aina, kun kaipaamme turvaa menemme takaisin laskusolmuun, esim. laskusolmu kauris muuttuu vaikeassa tilanteessa todella kauriiksi, kylmäksi, etäiseksi, keskittyy esim. työhön, kun taas noususolmu rapu vaatii, että vaikeassa tilanteessa haetaan ja annetaan turvaa muista, avaudutaan, ollaan tunteiden kanssa kosketuksissa jne.

Tuo teema on jotenkin todella vaikea yleensä ihmisillä, se tuttu ja turvallinen laskusolmu on niin automaattinen ja vaistomainen verrattuna noususolmuun.

Jotkut osaa myös näistä katsoa karmisia suhteita.

Vierailija
4836/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä noista mahdollisista tärkeistä asioista kartalla.

Seuratkaa saturnuksen transiitteja! Esim. astro.comissa saa transiittikartan.

Niistä voi ennustaa todella tarkasti tulevia ongelmapisteitä, ja käsiteltäviä asioita, eikä ne ole sitten niin järkyttäviä ja yllättäviä.

Esim. joku jupiterikin on tietysti tärkeä, mutta saturnus aiheuttaa aina ja joka paikassa ongelmia, joten sen seuraamisella voi välttääkin ainakin osan.

Esim. olen nyt katsonut etäältä erään henkilön saturnuksen paluuta, kun se alkoi, niin vuoden sisällä konkurssi, terveyden menetys, maineen menetys (työasioissa) ja asunnon pakkomyynti... 

Vierailija
4837/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä oon ascendantti eli nousumerkki neitsyessä, niin mitä se tietää? Luin netin horoskooppisivustoilta, että neitsyen vastamerkki on kalat eli miten neitsyt ja kalat näkyy miehessä? Onko mies mahdollisesti komea, herkkä ja tarkka puhtaudesta?

Heh, joo nimenomaan komea...ei vaan siis oikeasti me nousuneitsyet ollaan yleensä hyvännäköisiä, miehet ja naiset.

Parisuhteessa herkkiä haaveilijoita, muuten ei niinkään. Ollaan myös tarkkoja, ehkä hieman valittajia, tarkkoja ruokavaliosta, tarkkoja oikeastaan kaikesta, emme tykkää olla esillä, vaikka olisi mitkä aspektit ja muut merkit.

Kolahtanein mies elämässäni oli Oinas jota epäilen nousuNeitsyeksi. En ole koskaan käynyt niin siistityssä vaikkakin hieman boheemissa poikamies"boxissa". Ei ollut ollenkaan sellainen itseä korostava päsmäri kuin Oinaista sanotaan, vaikkakin aloitteellinen ja intohimoinen. Oli myös merkuriukseltaan Kalat ja tuntui oikeasti lukevan ajatuksiani. Pitkä, hoikka, paksut hoidetut hiukset, hieman poikamainen, vaatteet siistit vaikka eivät "viimeisintä muotia".

Oi, saisinpa hänet vielä elämääni...

Kolahtanein mies elämässäni on Rapu, joka on nousuNeitsyt. Vapaa-ajallaan viihtyy kotona omassa seurassa, rakastaa perhettään eli hyvinkin rapumainen ja pehmeä ja suojeleva. NousuNeitsyt puoli tekee hänestä haaveilevan ja panostavan sekä ulkonäköönsä että kotiinsa -aina uudet vaatteet ja siisti koti. Pitkä, hoikka, tummat paksut hoidetut hiukset ja miehenä sellainen, jonka seurassa viihtyy kauan. Oi, saisinpa hänet kokonaan itselleni, on elämäni rakkaus.

Vierailija
4838/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpi kysymys, miksi naiset uskovat horoskooppeihin huomattavasti enemmän kuin miehet? Tällä osa-alueella huuhaahan uskominen on huomattavasti yleisempää naisissa kuin miehissä. 

Vierailija
4839/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lilith oli minulle uutta, joten selvitin omani ja ihastukseni Lilithit. Minä olen Vaaka Lilith ja mies on Rapu Lilith. Mitä nuo Vaaka ja Rapu Lilithit tarkoittavat?? Olen joskus kuullut, että prinsessa Diana oli Lilith Vaaka.

Vierailija
4840/12684 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeämpi kysymys, miksi naiset uskovat horoskooppeihin huomattavasti enemmän kuin miehet? Tällä osa-alueella huuhaahan uskominen on huomattavasti yleisempää naisissa kuin miehissä. 

Kai esoteerinen vastaus siihen olisi se, että maskuliininen energia ei tykkää kuunnella. Kyllähän sinä olet tämän jo kuullutkin: "Tosi miehet eivät lue ohjeita."

Mutta et kuunnellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän