Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Merkuriusskorpionilla on mielestäni havaittavissa tietynlaista ajattelun mustavalkoisuutta, vaikka syvällinen keskustelija ja tosiaan ainakin tiettyyn pisteeseen asti hyvä kuuntelija onkin. Vähän niinkuin härälläkin, omat mielipiteet menevät toisinaan logiikan edelle ja konfliktitilanteissa hyökätään keskustelukumppania vastaan välillä tarpeettoman voimakkaasti ja henkilökohtaisuuksiin mennen. Väittelyt pyritään voittamaan hinnalla millä hyvänsä ja usein onkin varsin toisarvoista, saako keskustelusta itselleen vaikkapa uusia näkökulmia - merkuriusskorpioni harvoin niitä kaipaa.
Näin skorpionina koen, että kaksosen kanssa on mukavaa jutella, tosin kaksoselta tulee 90 prosenttia keskustelun sanoista. Kaksonen on hyvä toisten tunteiden tulkki ja sanoittaja ja muutenkin jaksaa pyöritellä asioita verbaalisesti lahjakkaana ja älyllisesti nokkelana. Itse kuitenkin väsyn siihen kepeään pyörittelyyn ja voin hyvin kuvitella, että kaksosella on juttelun jälkeen ankeampi olo kuin alussa. Itsellä taas on olo kuin olisi ollut tivolissa, hauskaa oli, mutta pää on pyörällä.
Minulla on neitsyt Merkuriuksessa ja olen looginen, ratkaisukeskeinen ja tarkka keskustelija joka välittää faktoista välillä vähän liikaakin ja argumentoi terävästi sotkematta tunteita liikaa mukaan. Kiinnitän paljon huomiota yksityiskohtiin ja olen opetellut lukemaan ihmisiä vanhemmiten paremmin, mutta koen edelleen välillä kovin tunnepitoiset keskustelut ja riidat stressaavina ja hieman vieraina. Riitatilanteissa olen usein kylmä ja minulle on sanottu, että vaikutan tuomitsevalta.
Kiinnitän paljon huomiota myös ihmisten ulosantiin ja minulla on laaja sanavarasto. Helmasyntini on lievä besserwissermäisyys - korjailen välillä ihan huomaamattani ihmisten kielioppivirheitä ja huono kieli ärsyttää minua suunnattomasti. Myös keskusteltaessa laajoista kokonaisuuksista takerrun joskus pikkuasioihin. Tämä taas perfektionistina ärsyttää minua itseäni, kun tiedostan asian käsittelyn vaativan laajempia ympyröitä kuin mihin mukavuusalueeni ulottuu.
Skorpioni kirjoitti:
Näin skorpionina koen, että kaksosen kanssa on mukavaa jutella, tosin kaksoselta tulee 90 prosenttia keskustelun sanoista. Kaksonen on hyvä toisten tunteiden tulkki ja sanoittaja ja muutenkin jaksaa pyöritellä asioita verbaalisesti lahjakkaana ja älyllisesti nokkelana. Itse kuitenkin väsyn siihen kepeään pyörittelyyn ja voin hyvin kuvitella, että kaksosella on juttelun jälkeen ankeampi olo kuin alussa. Itsellä taas on olo kuin olisi ollut tivolissa, hauskaa oli, mutta pää on pyörällä.
Samaa olen kuullut miesskorpionitutultani, että olen (kaksosnainen) viihdyttävää juttuseuraa ja minun tarinoita ja elehtimistä on hauska seurata, mutta että jonkin ajan päästä oma pää on entistä enemmän sekaisin ja on vaikea palautua ja keskittyä omiin ajatuksiin. :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan pitää ottaa huomioon nousu- ja kuumerkki.
Olen huomannut että monien kuumerkki pitää paremmin paikkansa kuin aurinko- tai nousumerkki.
Joskus sanotaan, että naiset ilmentäisivät kuumerkkiään vahvemmin kuin miehet.
Itse en osaa sanoa kuumerkkini vaikutuksesta(Vaaka) kun koko karttaani hallitsee ilma ja Vaaka.
Ilmapuntari :D
En silti tunnista itseäni näistä "tyhjäpää kikattelija, itsensä puunaaja" -kuvailuista.
t:Kaksoset
Kaksoset onkin merkeistä älyllisimpiä, eikä usein ole niinkään kiinnostunut itsensä puunaamisesta kuin itsensä kehittämisestä. Myös vaaka on kulturelli tapaus, vaikka pinnallisuus ja mukavuudenhalu ovat myös vahvasti läsnä.
Minun vaaka-, kaksos- ja leijonatutut ovat niitä jotka tykkää ostella merkkivaatteita, pukeutua, meikata, laittaa hiuksia ja useimmiten ovat tiptop, ja leijonatuttuni ovat usein ylipukeutuneita eri tilanteisiin =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että monien kuumerkki pitää paremmin paikkansa kuin aurinko- tai nousumerkki.
Itse en osaa sanoa kuumerkkini vaikutuksesta(Vaaka) kun koko karttaani hallitsee ilma ja Vaaka.
En silti tunnista itseäni näistä "tyhjäpää kikattelija, itsensä puunaaja" -kuvailuista.
Kaksoset onkin merkeistä älyllisimpiä, eikä usein ole niinkään kiinnostunut itsensä puunaamisesta kuin itsensä kehittämisestä. Myös vaaka on kulturelli tapaus, vaikka pinnallisuus ja mukavuudenhalu ovat myös vahvasti läsnä.
Minun vaaka-, kaksos- ja leijonatutut ovat niitä jotka tykkää ostella merkkivaatteita, pukeutua, meikata, laittaa hiuksia ja useimmiten ovat tiptop, ja leijonatuttuni ovat usein ylipukeutuneita eri tilanteisiin =D
Turhamaisin tuntemani ihminen on aurinko- ja nousuvaaka, kuuleijona, venusskorpioni ja marskaksonen. Vaaka mielestäni korostuu turhamaisuudessa, kaksoset haluavat puhuttaa ja säväyttää sekä näyttää nuorekkailta ja leijonilla on usein harkittu, dramaattinen tyyli jolla huomio on taattu.
On se jännä, että vaaka niputetaan ulkonäkökeskeiseksi merkiksi. Itseäni ei kiinnosta piirun vertaa meikata, laittaa mitään sävysävyyn vaatteita ynnä muuta. Tosin ei kiinnosta muidenkaan ulkonäöt, vaan itselleni se luonne on tärkein ihmisessä. Niin ja vaaka olen.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, että vaaka niputetaan ulkonäkökeskeiseksi merkiksi. Itseäni ei kiinnosta piirun vertaa meikata, laittaa mitään sävysävyyn vaatteita ynnä muuta. Tosin ei kiinnosta muidenkaan ulkonäöt, vaan itselleni se luonne on tärkein ihmisessä. Niin ja vaaka olen.
Siis vaakaa on selkeesti kahdenlaista ja vastakohtaista. Itseään laittavaa, ja sitten sellaista luonnonlasta joka ei välitä ulkonäöistä. Kuten vaakakupitkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhamaisin tuntemani ihminen on aurinko- ja nousuvaaka, kuuleijona, venusskorpioni ja marskaksonen. Vaaka mielestäni korostuu turhamaisuudessa, kaksoset haluavat puhuttaa ja säväyttää sekä näyttää nuorekkailta ja leijonilla on usein harkittu, dramaattinen tyyli jolla huomio on taattu.
Turhamaisin tuntemani ihminen on melkein sama; aurinkoleijona, nousuneitsyt ja kuukaksonen, venusleijona ja nyt en muista oliko marsvaaka vai mars-skorpioni :D
Hän on kohta 45, meikkaa huolellisesti, käy pari kertaa vuodessa pistoshoidoissa (hyvällä maulla, ei näytä sellaiselta muoviselta jenkiltä) ja useita kertoja laitehoidoissa kuten laserissa, huolehtii vartalostaan eli käy jossain vartalonjäädytysjutussa joka pistää veren kiertämään ja pitää ihon kiinteänä, ja pukeutuu näyttävästi. Hiukset ovat aina leijonamaiset ja kuohkeat. Valloittava tapaus silti, ja hänen lähellä on mukava paistatella :))
Kysymys:
Jääkö hiljaisempi ja vaatimattomampi skorpionimies (skorpioni-vaaka-oinas) helposti äänekkään ja eloisan leijonanaisen (leijona-kaksoset-jousimies) alakynteen, vai onko tuossa potentiaalia?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys:
Jääkö hiljaisempi ja vaatimattomampi skorpionimies (skorpioni-vaaka-oinas) helposti äänekkään ja eloisan leijonanaisen (leijona-kaksoset-jousimies) alakynteen, vai onko tuossa potentiaalia?
Skorpioni ja leijona lukeutuvat eläinradan vahvimpiin merkkeihin, joten jos suhde onnistuu, se voi olla hyvinkin antoisa. Kipinää ja draamaa tuskin puuttuu! Skorpioni voi mustasukkaisena merkkinä yrittää rajoittaa liikaa menevän leijonan tekemisiä, mitä leijona taas ei sulata. Tämä suhde vaatii toimiakseen ehdotonta luottamusta ja kunnioitusta molemmin puolin. Tunnen yhden pariskunnan, jossa ovat osapuolina skorpionimies ja leijonanainen, ja täytyy kyllä sanoa että he ovat varsinainen power couple!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys:
Skorpioni ja leijona lukeutuvat eläinradan vahvimpiin merkkeihin, joten jos suhde onnistuu, se voi olla hyvinkin antoisa. Kipinää ja draamaa tuskin puuttuu! Skorpioni voi mustasukkaisena merkkinä yrittää rajoittaa liikaa menevän leijonan tekemisiä, mitä leijona taas ei sulata. Tämä suhde vaatii toimiakseen ehdotonta luottamusta ja kunnioitusta molemmin puolin. Tunnen yhden pariskunnan, jossa ovat osapuolina skorpionimies ja leijonanainen, ja täytyy kyllä sanoa että he ovat varsinainen power couple!
Leijonan ja skorpionin suhde voi parhaimmillaan olla kyllä todella hyvä, mutta perinteisesti nämä merkit ovat ns. toistensa vastakohtia. Molemmat kiinteitä merkkejä, mutta toinen tuli, toinen vesi.
Eläimetkin symboloivat melkeinpä vastakkaisia asioita: leijona mielletään eläinten kuninkaaksi; jaloksi, lämpöä huokuvaksi, iloiseksi, luovaksi, avoimeksi ja arvovaltaiseksi kun taas skorpioni myrkyllisenä hämähäkkieläimenä liitetään salamyhkäisyyteen, kostoon, kateuteen ja kulisseissa toimimiseen. Skorpioni ei pelaa avoimin kortein, toisin kuin leijona. On myös hyvä muistaa, ettei leijona anna manipuloida itseään.
Ehkä itsensä tunteva, kypsä ja hyvän itsetunnon omaava skorpioni voi onnistua suhteessa leijonan kanssa. Leijonalta taas vaaditaan kärsivällisyyttä kumppaninsa mielenmyrskyjä kohtaan, tunneälykkyyttä ja malttia sekä paksua nahkaa riitatilanteissa. Skorpioni on loukattuna todella pisteliäs ja leijona puolustaa egoaan tarvittaessa raivokkaasti.
Kuitenkin näillä merkeillä on paljon yhteistäkin; lojaaliuus rakkaitaan kohtaan, intohimoisuus, draaman taju, vahva seksuaalisuus ja omanarvontuntoisuus. Oikeissa olosuhteissa ja muiden merkkien (nouseva, kuu jne.) osuessa hyvin yhteen voivat leijona ja skorpioni muodostaa upean parin. Olen kuitenkin usein nähnyt, miten suhde roihuaa liian kuumalla liekillä ja palaa nopeasti loppuun kummankin pitäessä oman päänsä joustamisen sijaan. Ystävyyssuhteet voivat sitä vastoin olla hyvinkin yhteen hioutuneita ja pitkäaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys:
Tiedän kaksi skorpparimies-leijonanainen pariskuntaa ja näillä on uskomaton kemia ja seksielämä. Loppuun saakka eli siinä missä muilla pareilla alkaa mennä touhut vaisuiksi, niin nämä innostuvat vaan entisestään vuosien mittaan! :-o Aina toistensa kimpussa lääppimässä ja kourimassa, ja tekee mieli vaan sanoa niille että poistuisitteko siitä sivummalle kiehnäämään kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Merkuriusskorpionilla on mielestäni havaittavissa tietynlaista ajattelun mustavalkoisuutta, vaikka syvällinen keskustelija ja tosiaan ainakin tiettyyn pisteeseen asti hyvä kuuntelija onkin. Vähän niinkuin härälläkin, omat mielipiteet menevät toisinaan logiikan edelle ja konfliktitilanteissa hyökätään keskustelukumppania vastaan välillä tarpeettoman voimakkaasti ja henkilökohtaisuuksiin mennen. Väittelyt pyritään voittamaan hinnalla millä hyvänsä ja usein onkin varsin toisarvoista, saako keskustelusta itselleen vaikkapa uusia näkökulmia - merkuriusskorpioni harvoin niitä kaipaa.
Tämä kuvaa melkoisen hyvin serkkuani sekä exmiestäni, merkurius-Skorpionit. Exäni usein raivosi minulle että olen se jonka on saatava viimeinen sana, ennemminkin oli kyse siitä että olen hyvä perustelemaan omat mielipiteeni ja häntä ilmeisesti sitten raivostutti jos ei löytänyt viimeistä sanaa. Heille molemmille myös yhteistä se että kun hermostuu, on ihan sama ketä ja kuinka paljon todistajia ympärillä, tuttuja, vieraita, aikuisia, lapsia...
Pitää varmaan ottaa kohteliaisuutena se että ovat joskus ottaneet oppiakin joistakin sanomistani asioista, tosin aikaa se on vienyt että ovat sulattaneet jonkun toisen neuvon pätemään omaan elämäänsä.
Aurinko+merkurius -Kaksoset
Millainen on Jupiter-Skorpioni? Vaikuttaako Jupiter yhtä voimakkaasti kuin esim. Venus?
Jupiter kun on kuitenkin suurin planeetta niin mietin että onko sillä merkitystä.
Onko muita Jupiter-Skorpioneja linjoilla?
Aurinkojellona kirjoitti:
Millainen on Jupiter-Skorpioni? Vaikuttaako Jupiter yhtä voimakkaasti kuin esim. Venus?
Jupiter kun on kuitenkin suurin planeetta niin mietin että onko sillä merkitystä.
Onko muita Jupiter-Skorpioneja linjoilla?
Jupiter liikkuu hyvin hitaasti, joten jupiter skorppareita on aika paljon sun ikäluokassa...
Noin yleisesti henk.kohtaiset planeetat, merk. venus ja mars on tärkeämpiä kuin hitaat jupiter ja saturnus, siitä eteenpäin sitten vielä neptunus yms. on sellaisia, joita käsitellään vaan sukupolvi planeettoina, niitä ei käytetä yleensä henkilökohtaisissa tulkinnoissa, muuta kuin aspektien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Skorpioni ei pelaa avoimin kortein, toisin kuin leijona.
Tuossa on juuri se ongelma, että leijona halveksii koko sydämestään skorpionin piirteitä, joita on juurikin varjoissa toimiminen, kateus yms.
Leijonalla on sellainen oma kunniajärjestelmä, ja nuo skorpionin tyypilliset piirteet muodostaa leijonan mielestä ala-arvoisen ihmisen. Tavallinen leijona ei pysty edes mielikuvituksella ymmärtämään miten pahantahtoinen ja kateellinen joku skorpioni voi olla. Kehittynyt skorpioni tietysti eri asia.
Yleistäen siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo aiempi Kaksoset, nousu-, kuu- ja (nouseva)marsVaaka, venus-Härkä.
En ole koskaan osannut tai viitsinyt opetella kummemmin väkertämään hiuksiani, saavat kasvaa ja lainehtia vapaasti, värjään noin kerran vuodessa. Meikkaamisessakaan en mikään mestari ole, ihan perusmeikeillä mennään, joskus viihteellä irtoripset, muita lisäkkeitä minulla ei ole. Vaatteet ja laukut (en välitä merkeistä, vaan sopivasta mallista +yleensä joku erottuva yksityiskohta) ostan yleensä uusina mutta käytän niitä vuosikausia. Koruja käytän melko vähän, kultakoruista en edes pidä. Peilin ohi kulkiessa saatan sipaista hiuksia ja ojentaa vaatteita, sitten jatkan matkaa ajatellen että näillä mennään ,:D
Mikä selittää tämän? :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neitsyt Merkuriuksessa.....
Kiinnitän paljon huomiota myös ihmisten ulosantiin ja minulla on laaja sanavarasto. Helmasyntini on lievä besserwissermäisyys - korjailen välillä ihan huomaamattani ihmisten kielioppivirheitä ja huono kieli ärsyttää minua suunnattomasti. ....
Tämä sopii hyvin tähän -
https://www.instagram.com/p/B0bxJkJHV2C/
Tuo on siis instassa meemi, miten neitsytvaikutteiset suhtautuu kielioppivirheisiin....
Terv, nousuneitsyt
Itsellä on aurinko ja merkurius samaa merkkiä.
Kaksonen ja skorpioni ei useinkaan tule mitenkään erityisen hyvin toimeen, joten varmasti kommunikointi
tosiaan ontuu, kuten edellinen juuri kirjoittikin.
Siis molempien osalta, en usko skorpioninkaan kuvittelevan, että kaksoset olisi mikään sielunkumppani.