Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Tosiaan pitää ottaa huomioon nousu- ja kuumerkki.
Olen huomannut että monien kuumerkki pitää paremmin paikkansa kuin aurinko- tai nousumerkki.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että monien kuumerkki pitää paremmin paikkansa kuin aurinko- tai nousumerkki.
Ja on siellä kartalla "muutamia" muitakin tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus sanotaan, että naiset ilmentäisivät kuumerkkiään vahvemmin kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän, hän vastasi viestiini ja sijoitti minut lokeroon "Yksinkertainen ja pinnallinen käsitys astrologiasta, ei-astrologian harrastaja."
Miten harrastetaan ei-astrologiaa? Onko siihen kirjallisuutta ja nettisivuja?
Härkä, neitsyt, leijona, kalat. Tuossa pahimmat pahimmuus järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Härkä, neitsyt, leijona, kalat. Tuossa pahimmat pahimmuus järjestyksessä.
Mulle nuo taas on parhaat parhausjärjestyksessä 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stereotyyppinen kaksonen: Kanye West, Michael Monroe / Ei-stereotyyppinen kaksonen:
Stereotyyppinen kalat: Kurt Cobain, Dakota Fanning / Ei-stereotyyppinen kalat: Rihanna, Justin Bieber
Stereotyyppinen leijona: Madonna, Amelia Earhart, Mick Jagger / Ei-stereotyyppinen leijona: Edward Norton
Stereotyyppinen rapu: Prinsessa Diana, Selena Gomez, Robin Williams / Ei-stereotyyppinen rapu: Debbie Harry, Elon Musk
Stereotyyppinen vaaka: Kim Kardashian / Ei-stereotyyppinen vaaka: Andy McCoy
Stereotyyppinen skorpioni: Drake, Charles Manson / Ei-stereotyyppinen skorpioni: Katy Perry
Stereotyyppinen kauris: Kate Middleton / Ei-stereotyyppinen kauris: David Bowie, Lemmy Kilmister
Stereotyyppinen vesimies: Bob Marley, Oprah Winfrey / Ei-stereotyyppinen vesimies: Christiano Ronaldo
Stereotyyppinen oinas: Vivienne Westwood, Lady Gaga, Marlon Brando / Ei-stereotyyppinen oinas: Celine Dion, Leonardo Da Vinci
Stereotyyppinen jousimies: Ozzy Osbourne, Miley Cyrus / Ei-stereotyyppin
en jousimies: Taylor SwiftStereotyyppinen härkä: Adele, Penelope Cruz / Ei-stereotyyppinen härkä: Rami Malek, Uma Thurman
Stereotyyppinen neitsyt: Ingrid Bergman, Stephen King, Claudia Schiffer / Ei-stereotyyppinen neitsyt: Amy Winehouse, Charlie Sheen, Sophia Loren, Tim Burton
Kuinka paljon hänen persoonastaan edes tiedetään tai sinä tiedät?
No ei tietenkään voida häntä tuntea, samoin kun ei oikeasti ketään noista julkkiksistakaan. Itse liitän Leonardo Da Vincin hahmoon kuitenkin ainakin monilahjakkuuden ja tauottoman työskentelyn. Oinasmainen uudistaja hän oli kyllä, mutta ainakin tuntemani oinaat keskittyvät yleensä yhteen asiaan kerrallaan ja kehittyvät siinä alansa huipuksi. He ovat kilpailuhenkisiä, mutta eivät todellakaan mitään työnarkomaaneja.
DaVinci oli kylläkin Härkä.
Härille on kyllä mielestäni tyypillistä kehittyä monilahjakkaaksi, kunhan vain pääsee yli merkille ominaisesta laiskuudesta ja mykavuudenhalusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stereotyyppinen kaksonen: Kanye West, Michael Monroe / Ei-stereotyyppinen kaksonen:
Stereotyyppinen kalat: Kurt Cobain, Dakota Fanning / Ei-stereotyyppinen kalat: Rihanna, Justin Bieber
Stereotyyppinen leijona: Madonna, Amelia Earhart, Mick Jagger / Ei-stereotyyppinen leijona: Edward Norton
Stereotyyppinen rapu: Prinsessa Diana, Selena Gomez, Robin Williams / Ei-stereotyyppinen rapu: Debbie Harry, Elon Musk
Stereotyyppinen vaaka: Kim Kardashian / Ei-stereotyyppinen vaaka: Andy McCoy
Stereotyyppinen skorpioni: Drake, Charles Manson / Ei-stereotyyppinen skorpioni: Katy Perry
Stereotyyppinen kauris: Kate Middleton / Ei-stereotyyppinen kauris: David Bowie, Lemmy Kilmister
Stereotyyppinen vesimies: Bob Marley, Oprah Winfrey / Ei-stereotyyppinen vesimies: Christiano Ronaldo
Stereotyyppinen oinas: Vivienne Westwood, Lady Gaga, Marlon Brando / Ei-stereotyyppinen oinas: Celine Dion, Leonardo Da Vinci
Stereotyyppinen jousimies: Ozzy Osbourne, Miley Cyrus / Ei-stereotyyppin
en jousimies: Taylor SwiftStereotyyppinen härkä: Adele, Penelope Cruz / Ei-stereotyyppinen härkä: Rami Malek, Uma Thurman
Stereotyyppinen neitsyt: Ingrid Bergman, Stephen King, Claudia Schiffer / Ei-stereotyyppinen neitsyt: Amy Winehouse, Charlie Sheen, Sophia Loren, Tim Burton
Kuinka paljon hänen persoonastaan edes tiedetään tai sinä tiedät?
No ei tietenkään voida häntä tuntea, samoin kun ei oikeasti ketään noista julkkiksistakaan. Itse liitän Leonardo Da Vincin hahmoon kuitenkin ainakin monilahjakkuuden ja tauottoman työskentelyn. Oinasmainen uudistaja hän oli kyllä, mutta ainakin tuntemani oinaat keskittyvät yleensä yhteen asiaan kerrallaan ja kehittyvät siinä alansa huipuksi. He ovat kilpailuhenkisiä, mutta eivät todellakaan mitään työnarkomaaneja.
DaVinci oli kylläkin Härkä.
Härille on kyllä mielestäni tyypillistä kehittyä monilahjakkaaksi, kunhan vain pääsee yli merkille ominaisesta laiskuudesta ja mykavuudenhalusta.
Hops, korjaan itse itseäni: onkin syntynyt ainakin Wikipedian mukaan 15.4.
Mistähän lienee mielikuvani tullut, olin "aivan varma" että olisi syntynyt ihan huhtikuun lopussa.
Minä olen aurinkoleijona mutta kuukaksoset ovat selvästi vaikuttaneet minuun 30-vuotiaasta saakka.
Olen 40 ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla MC Rapu, IC Kauris. Kumpikin on minulle vieraanoloisia merkkejä. Jos joku osaisi tulkita niin että omaksuisin ne. Planeettoja minulla ei ole kummassakaan.
Entä Fortune, minulla se on Vesimiehessä, mitä se kertoo. Muuten kartassani ei ole Vesimiestä joka on myös tuntemattomampi merkki itselleni.Mc tulkitaan yleensä urana, joten siihen liitetään rapumaiset jutut, siitä on ns. syvempikin tulkinta, mutta yleensä se nähdään urana/julkisina kasvoina-
-ruoka, uraan liittyvää
-mentorhommat, eli muiden auttaminen esim. uralla
-vanhemmuus, esim. joku synnytyslääkäri yms
-kotiin liittyvät jutut, esim. joku vaikka sisustusarkkitehti
-turvallisuuteen liittyvät jutut, jotkut kodin turvajutut yms.
-intuitio, ravulla on koko eläinradan vahvin intuitio
-rapu on äärimmäisen kunnianhimoinen johtavana merkkinä, joten se liittyisi sitten uraan myös
Ic on keskiyön piste, kauriissa se voisi meinata esim. kotia, jossa ei ehkä ole kovin paljon hellyyttä, jostain syystä jotain karua, ehkä liikaa vastuuta liian nuorena? Sellainen tyytyväisyys itseesi voi olla vaikeaa.
Kiitos, tunnistan itseni tuosta vastuunkannosta kodissa, niin lapsuudenkodissa kuin myöhemmin omassa perheessä. Nykyään olenkin sinkkuvanhempi. Lapsilleni opetan kyllä huomion-/hellyydenosoitusten olevan normaalia perheessä enkä enää huolisi puolisoa jolta en niitä saa. En myöskään halua että lapset joutuisivat huolehtimaan minusta, en ole tottunut siihen että aikuisiällä joku huoltaisi/turvaisi minua.
Urajutuista tunnen omakseni sisustusarkkitehdin (haaveammatti), ehkä vähän tuo mentorointikin.
Kovin kunnianhimoinen en ole, mielelläni tekisin vaikka kirjoitus- tai kädentöitä kotona. Ammatiltani olen käsityöläinen.Intuitiotani olen yrittänyt viime vuodet opetella kuuntelemaan paremmin, sivuuttaa omat toiveet ja kuulostella sitä.
Jos joku tietää Fortunen merkityksestä ja erityisesti Vesimiehestä siinä, niin kiinnostaa.
Lisään että minulla on myös kuun noususolmu Ravussa, olen lukenut että tarkoittaisi mitä ominaisuuksia on hyvä kehittää edelleen. Laskusolmu Kauriissa, kuulemma viittaa jo koettuun ja siihen mistä kenties olisi jo aika päästää irti.
Joo, se menee juuri noin, laskusolmu viittaa edelliseen elämään.
Noita on vaikeaa tulkita, ainakin se on oma kokemukseni.
Noin yleisesti noususolmu ravussa viittaisi tarpeeseen tulla hoivatuksi, antaa hoivaa tässä elämässä, mutta myös pelkoihin liittyen noihin asioihin.
Kauris laskusolmuna sotkee tuota haluamalla takaisin entisen elämän autoritäärisen otteen ja kovuuden, saatat vaikuttaa muista kovalta ja rajulta, samalla sulla on tuo tarve ravun hellyyteen, joka ei tule esille.
Joka tapauksessa nuo on vaikeita tulkittavia, ja jos edelliset elämät kiinnostaa, suosittelen lämpimästi draconista astrologiaa.
Onko tuo laskumerkki sama kuin Lilith? Mikä se on englanniksi?
Ei ole sama eikä laskusolmu/alasolmu ole sama asia kuin laskumerkki/laskeva merkki. Englanniksi solmut ovat South node ja North node, en muista kumpi on kumpi.
Minä taas olen niin monipuolinen että löydän oman kuvaukseni joka ainoasta merkistä.
Kuinka moni ottaa huomioon progression eli sen, että karttasi elää eli taivaankappaleiden asemat siellä eivät ole enää samat kuin syntymähetkellä ja sen myötä persoonasi ja elämäsi saavat uusia sävyjä myös?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen niin monipuolinen että löydän oman kuvaukseni joka ainoasta merkistä.
Jotain samaistuttavaa varmaan löytyykin kaikkien kuvauksista jokaisella, mutta aika erikoista jos vaikkapa sekä skorpionin että kaksosen ominaisuudet tuntuvat yhtä osuvilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla juuri näin. Olen nousuleijona ja aurinkovaaka, jolla kuu kaloissa. Kartalla neptunus hallitsevana planeettana ja part of fortune löytyy myös kaloista. Olen luonteeltani introvertti, herkkä syvällisten asioiden pohdiskelija ja ns. "korkeamman tiedon etsijä". Harrastan meditointia, kirjoittamista ja okkultismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain samaistuttavaa varmaan löytyykin kaikkien kuvauksista jokaisella, mutta aika erikoista jos vaikkapa sekä skorpionin että kaksosen ominaisuudet tuntuvat yhtä osuvilta.
Tuntuvat kyllä. Minustakin se on hyvin erikoista.
Itse olen tietystikin parhaista parhain kaikkien merkkieni suhteen. Olen aurinkokalat (Minna Canthin päivänä!), nousuleijona (bestisbest!) ja kuujousimies (itte paras ittestäni... ).
Kuka teistä ei nyt ole samaa mieltä, on ihan pilipalimerkki itte. Niin kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän, hän vastasi viestiini ja sijoitti minut lokeroon "Yksinkertainen ja pinnallinen käsitys astrologiasta, ei-astrologian harrastaja."
Ei, riittää että käyttää järkeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuvat kyllä. Minustakin se on hyvin erikoista.
Sanoisin, että jopa mahdotonta, jos yhtään tunnet itseäsi ja identiteettisi ei ole tosi häilyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, riittää että käyttää järkeään.
Ei-astrologian harrastaja palstalla/järkevä?/mitä sitten yleensä tekee tässä ketjussa?
Loogista: Astrologiasta kiinnostuneet "huuhaahörhöt" kokoontuvat keskenään keskustelemaan aiheesta siihen varatussa ketjussa, minkä otsikkokin jo kertoo, eli kenenkään ei vahingossa pitäisi eksyä moiseen paikkaan :D Kukaan ei "höpinöitään" siis muille, eli ulkopuolisille, tyrkytä.
Epäloogista: Ei-astrologian harrastaja, ja sen täysin kieltävä samaisessa ketjussa jankuttamassa, kuinka huuhaahörhöt ovat tyhmiä jne.
Vai miten tämä nyt sitten oikein meneekään?
eri
Aniharva tuntemani ihminen vastaa horoskooppimerkkinsä luonnekuvausta. Itse olen leijona: Leijona on antelias joo, luova en ole, johtamiskykyinen en ole, elinvoimainen no aika tavalline, arvokas en ja viisas en todellakaan. Leijona luo itse oman arvomaailmansa ja on avoimesti ylpeä itsestään, no en, mutta itsetunto on kyllä ok. Leijona on hyvin kunnianhimoinen en ole ja synnynnäinen johtaja en ole. Hän määrää ja ohjaa mielellään muiden toimintaa no en takuulla! .
Poikani on kaksonen ja häneen pätee kyllä nopeaälyisyys ja puheliaisuus, muista ominaisuuksista en osaa sanoa.
Äitini oli neitsyt, suurpiirteisin läheinen, mitä minulla on. Yksikään kuvaus tästä ei vastaa: Neitsyt huomaa heti, kun jokin asia ei ole kohdallaan tai oikeassa paikassa. Hän huolehtii myös itsestään, ulkonäöstään ja kunnostaan. Neitsyen tyypillisiä ominaisuuksia ovatkin arvostelukyky, äärimmäinen tarkkuus, älykkyys ja hyvä terveys. Älyllisesti äiti oli normaali, ei toki tyhmäkään, mutta kaikki muut kyllä ihan päinvastoin. Äidin kuvaus on ehkä pahiten pielessä tuntemistani.
Poika on vaaka ja on kyllä tasapainoinen, mutta tuntuu viihtyvän paljon yksin ja väsyy vilskeessä. Ei ole erakko kuitenkaan.
Sekä mieheni että toinen veljeni ovat rapuja molemmat. Täysin erilaisia. Mies on ehkä enemmän kuvausta vastaava, mutta ei kovin hyvin. Veli ei juuri yhtään. Toinen veli on härkä ja alkoi jo naurattaa, kun on kaikessa täysin päinvastainen, mitä kuvauksessa oli.