Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään kuntoutustuella olevaa? Mikä diagnoosi että pääsit? Ikä?

Vierailija
12.01.2023 |

Eli olen kohta ollut 300 päivää sairaslomalla, lääkäri otti tänään puheeksi että haetaan kuntoutustukea seuraavaksi. Mutta pelotteli että jopa 45% hakemuksista hylätään. Mitä sit tapahtuu jos se hylätään? Mistä saa rahaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan oo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli hylätään niin sitten vaan pitää ilmottautua työnhakijaksi saa peruspäivärahaa. On kyllä mielestäni väärin että sairaat/ työkyvyttömät joutuvat näin tekemään,mutta näin tämä menee.

Vierailija
4/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sulle vastattiin. Miksi teit uuden?

Vierailija
6/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sulle vastattiin. Miksi teit uuden?

En löytäny sitä ketjua enää :(

Vierailija
7/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu kuntoutustuella nyt kymmenen vuotta mielenterveysongelmien takia ja kohta on tarkotus jäädä sit eläkkeelle. Oon 32

Vierailija
8/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee hylsy laitatte lääkärin kanssa uuden b-lausunnon mahdollisesti täydennettynä kelaan. Valitus päätöksestä vireille ja samalla uusi hakemus.

Ennenkuin ilmottaudut työttömäksi työnhakijaksi selvitä onko siitä haittaa kuntoutusta hakiessa - eli katsovatko kelassa ettei työtön voi hakea kuntoutustukea vaan pitää olla sairaslomalaisen statuksella.

Tein itse kolme kertaa hakemuksen ennenkuin pääsin kuntoutustuelle.

Toimeentulotuen kanssa piti mehloa se odotteluaika.

Vierailija
9/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee hylsy laitatte lääkärin kanssa uuden b-lausunnon mahdollisesti täydennettynä kelaan. Valitus päätöksestä vireille ja samalla uusi hakemus.

Ennenkuin ilmottaudut työttömäksi työnhakijaksi selvitä onko siitä haittaa kuntoutusta hakiessa - eli katsovatko kelassa ettei työtön voi hakea kuntoutustukea vaan pitää olla sairaslomalaisen statuksella.

Tein itse kolme kertaa hakemuksen ennenkuin pääsin kuntoutustuelle.

Toimeentulotuen kanssa piti mehloa se odotteluaika.

Ja siis kaksisuuntaisen diagnoosi, ollut jo 15v, nyt olen 32v.

Parempina kausina olen opiskellut, ollut kuntouttavassa työtoiminnassa tai tehnyt osa-aikatöitä.

Pahimpina kausina tuo on niin vaikeaa, kun byrokratiaan ei olisi yhtään voimia.

Suomessa ei kannata olla sairas.

Vierailija
10/10 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi, kuten yllä sanottiin. Viet saikkulapun sinne, niin ne ei velvoita sua hakemaan töitä. Onhan se vähän tyhmä systeemi, mutta pääasia ettei jää tyhjän päälle. Muista ilmoittautua työkkäriin jo kuntoutustukipäätöstä odottaessa mikäli sairauspäiväraha ehtii loppua ennen päätöksen tuloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän