Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oinas ja vaaka parhaat, vaikkakin molemmat valittajia.
Vaa'at ovat kyllä sellaisia mimosoja että hirveä kitinä alkaa heti kun on vähänkin epämukavaa. Myös hienohelmoja ja mökilläkin meikattuna.
Minun vaakamies ei kestä yhtään mitään epämääräisiä olosuhteita mm. UIlkovessat, telttailu ja mökkeily (jos mökillä ei ole mukavuuksia) on kauhistus. Lomailisi mieluiten 5* hotelleissa. Ei ole todellakaan mikään mukautuvin ihminen, valittaa pienistä asioista. Välillä on pakko palauttaa perspektiiveihin 😁
Paras kaverini, naispuolinen kyllä, on vaaka ja tuo on hänessä kaikista ärsyttävintä! Kaiken kivan pitää olla todella siististi ja hikoilematta toteutettavissa ja aina pitää näyttää hyvältä, vaikka mökilläkin. Hän kuulemma haluaa olla aina "camera ready", mutta välillä voisi ottaa ihan rennostikin ja kerrankin vaikka rämpiä siellä festarimudassa tai selvitä telttaretkeltä ilman kosteuspyyhkeitä! Toisaalta: onko kukaan muu huomannut, että vaakanaisilla on aina vessapaperia? Jos pitää päästä puskapissalle... :D
T. Kaksonen
Minä olen tuollainen ja olen kaksoset, nouseva vaaka. En tykkää retkeilystä, telttailusta, mökkeilystä alkeellisissa oloissa, mistään huusseista, yökyläilyistä, kylpylöistä, saunailloista... Vältän tuollaisia, stressaannun vaan kun olosuhteet ovat minua "vastaan" ja hiukset menee päin helvettiä. En halua likaantua, hikeentyä tai suorittaa perustoimia hankalasti ja joten kuten paskasti. Laukussa on aina kaikenlaisia varusteita ja tarvikkeita varalta.
Samaistun niin tähän viimeiseen kommentoijaan! Ihan kaikki pitävät paikkansa omallakin kohdalla. Vaikka en olekaan vaaka. Olen kauris, nousu neitsyt ja kuu kaksonen. Juurikin toi, että miksi ihmeessä ne perustoimet pitää mennä jonnekin hankalaan paikkaan tekemään ja huonommin. En käsitä. Arvostan mukavuutta ja käytännöllisyyttä ja jonkinlaista tasokkuutta edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että miehelle paras merkki on kyllä kauris. Luotettava johtajaluonne, jolle perhearvot ovat tärkeitä.
T. Skorpioninainen
NousuKaurismies kyllä aika kammo... varsinkin kun kuu Ravussa.
Saanko kuulla perusteluita tähän? Että miksi on kammo? Terveisin itsellä just noin noi merkit ja jäi ihmetyttään.
Täällä toinen, joka haluaisi kuulla perusteluja. Nousukaurishan ilmentää kauriin ja tämän vastamerkin eli ravun ominaisuuksia. Nousukauris tuo esiin kauriin vastuuntuntoisuutta, perinteikyyttä ja taloudellisuutta ja rapupuoli on huolehtiva, omistava ja hoivaaja. En tiedä onko joillekin liikaa, että rapu rakastunut rapu ei niin vain päästä rakkaastaan irti ja ravuthan tunnetusti viihtyvät kotona, joten menevämmälle rapu voi alkaa ahdistaa. Kuu on kuin kotonaan ravussa, joten tämäkin ihmetyttää minua miten kuurapu voi olla huono asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko on skorpioni enkä tunne ketään jolla olisi hänestä mitään pahaa sanottavaa.
Mun sisko on skorpioni enkä tunne ketään jolla olisi hänestä mitään hyvää sanottavaa. :D
Mulla kans sisko on skorpioni ja lapsuus oli ajoittain vaikeaa hänen kanssaan. (Nykyään aikuisiällä jo tasaisempaa..) Tulistui, tappeli, heitteli tavaroita, löi myös kaveriani, kun asiat ei menny just niinkun hän haluaa. Odotti saavansa parempaa kohtelua kuin minä tai olevansa jotenki etuoikeutettu. Itse olisin halunnut vain rauhaa tai selvittää asiat toisin ja tasapuolisuutta. Olen kauris. En oikeasti ymmärtänyt sitä väkivaltaisuutta ja vihastumista, niin monet kerrat olin kädet suojana ettei sattuisi pahasti. Ja äiti oli aika kädetön tässä, puolusteli lähinnä nuorempaa skorppari siskoa. 😑 skorppari on usein myös kateellinen ja piikittelevä pilkunviilaaja, ei kovin empaattinen. Vielä näin aikuisiälläkin tulee esiin nämä piirteet ajoittain. Joku mainitsikin täysin saman aiemmin skorpparista että kysyy neuvoa ja muiden mielipidettä, päätöksen teko kestää ikuisuuden ja loppujen lopuksi kuitenki päättää ihan jotain muuta kun mitä on neuvottu. On kyllä useasti raskas tyyppi ja hänen mielialavaihteluiden mukaan on muiden osattava navigoida. En oikeasti nytkään muista koska olisi ollut pidempi ajanjakso että hän pysyisi hyvällä/positiiivisella mielellä ja olisi avarakatseisempi, eikä niin tuomitseva tärkeilijä.
Mä olen itse marraskuun skorpioni, ja täytynee tunnustaa, että esim. raivarit on vertaansa vailla. Niille on kuitenkin aina erittäin hyvä syy. Olen aina, lapsesta saakka, ollut todella ´tulisen räjähtelevä, siis mua ei paljoakaan tarvitse provosoida. Turhasta en tietenkään riehu.
Jotenkin vaan olen kai niin "ärsyttävä" tahtomattani, että herätän ihmisissä jonkunlaisen härnäämisefektin. Näin on minulle usein sanottu, en kuvittele omiani. Johtunee ehkä siitä, että olen oman tieni kulkija, en alistu kenenkään pomoteltavaksi. (Työpaikalla tietenkin esimies on ykkönen. Ja tiimityöskentelyssä otan ihan varmasti muut huomioon tasapuolisesti.) Tämä, jos mikä, ärsyttää joitain oikein kunnolla, esim. oinaat on mulle punainen vaate. Tapauksia on kymmeniä. Ne tunnistan heti.
Mun kimppuunkin on käyty (naiset) ja olen joutunut tahtomattani tappeluun. Huonosti heille kävi, mutta mitäs aloittivat. Ikävää, en kannata väkivaltaa missään muodossa. Miksi jotkut haluavat tapella miehen vuoksi? (Esim. mökillä kännissä jne, en missään pubiruusuna ole tilanteissa ollut sentään).
Mielialat todellakin vaihtelevat ja synkät näkymät vaihtuvat kirkkaaseen auringonpaisteeseen tuota pikaa ja päinvastoin. Melankolia on aika hallitsevaa, mutta kovapäisenä sen selättää. Vaikeaa on olla minä.
Mies on kauris ja ihmettelee tasaisena luonteena mun taistelua oman itseni kanssa. "Mikä sulla voi olla noin vaikeaa"?, kuuluu kysymys. Itse ihmettelen tuota tasaisuutta, minkä ajoittain tylsyytenäkin koen. Mutta ihanan tasapainottavaa se on.
Ja kiitos, ei mitään "uskotko todella tuohon pskaan" -kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että miehelle paras merkki on kyllä kauris. Luotettava johtajaluonne, jolle perhearvot ovat tärkeitä.
T. Skorpioninainen
Saanko kuulla perusteluita tähän? Että miksi on kammo? Terveisin itsellä just noin noi merkit ja jäi ihmetyttään.
Täällä toinen, joka haluaisi kuulla perusteluja. Nousukaurishan ilmentää kauriin ja tämän vastamerkin eli ravun ominaisuuksia. Nousukauris tuo esiin kauriin vastuuntuntoisuutta, perinteikyyttä ja taloudellisuutta ja rapupuoli on huolehtiva, omistava ja hoivaaja. En tiedä onko joillekin liikaa, että rapu rakastunut rapu ei niin vain päästä rakkaastaan irti ja ravuthan tunnetusti viihtyvät kotona, joten menevämmälle rapu voi alkaa ahdistaa. Kuu on kuin kotonaan ravussa, joten tämäkin ihmetyttää minua miten kuurapu voi olla huono asia?
Raha, työ, kunnia, menestys yms tärkeintä elämässä, ei sillä että välttämättä kuitenkaan kovin ponnistelisi näiden eteen ja sitten epäonnistuessaan käpertyy masentuneiseen kuoreensa ja kaikkien on vaan ymmärrettävä hänen tunteitaan, oman empatiakyvyn puuttuessa täysin.
Ilo ja intohimoisuus loistaa poissaolollaan, etenkin parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko on skorpioni enkä tunne ketään jolla olisi hänestä mitään pahaa sanottavaa.
Mun sisko on skorpioni enkä tunne ketään jolla olisi hänestä mitään hyvää sanottavaa. :D
Mulla kans sisko on skorpioni ja lapsuus oli ajoittain vaikeaa hänen kanssaan. (Nykyään aikuisiällä jo tasaisempaa..) Tulistui, tappeli, heitteli tavaroita, löi myös kaveriani, kun asiat ei menny just niinkun hän haluaa. Odotti saavansa parempaa kohtelua kuin minä tai olevansa jotenki etuoikeutettu. Itse olisin halunnut vain rauhaa tai selvittää asiat toisin ja tasapuolisuutta. Olen kauris. En oikeasti ymmärtänyt sitä väkivaltaisuutta ja vihastumista, niin monet kerrat olin kädet suojana ettei sattuisi pahasti. Ja äiti oli aika kädetön tässä, puolusteli lähinnä nuorempaa skorppari siskoa. 😑 skorppari on usein myös kateellinen ja piikittelevä pilkunviilaaja, ei kovin empaattinen. Vielä näin aikuisiälläkin tulee esiin nämä piirteet ajoittain. Joku mainitsikin täysin saman aiemmin skorpparista että kysyy neuvoa ja muiden mielipidettä, päätöksen teko kestää ikuisuuden ja loppujen lopuksi kuitenki päättää ihan jotain muuta kun mitä on neuvottu. On kyllä useasti raskas tyyppi ja hänen mielialavaihteluiden mukaan on muiden osattava navigoida. En oikeasti nytkään muista koska olisi ollut pidempi ajanjakso että hän pysyisi hyvällä/positiiivisella mielellä ja olisi avarakatseisempi, eikä niin tuomitseva tärkeilijä.
Kuulostaa vanhemmalta serkultani jonka kanssa oltiin lapsina paljon tekemisissä. Oli kaikenlisäksi ainoa lapsi, pompotteli vanhempiaan, mummu pelkäsi hoitaa yksin kun sai raivareita, vihasi häviämistä... Aikuisenakin ylidramaattista ja välillä väkivaltaistakin käyttäytymistä, tuomitseva tärkeilijä kuvaa hyvin.
Olen hänen elämässään varmasti vähemmistöä kun olen saanut raivonsa päälleni vain kerran. T:Kaksoset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Skorpioninainen
Raha, työ, kunnia, menestys yms tärkeintä elämässä, ei sillä että välttämättä kuitenkaan kovin ponnistelisi näiden eteen ja sitten epäonnistuessaan käpertyy masentuneiseen kuoreensa ja kaikkien on vaan ymmärrettävä hänen tunteitaan, oman empatiakyvyn puuttuessa täysin.
Ilo ja intohimoisuus loistaa poissaolollaan, etenkin parisuhteessa.
Oletko tunteeton ja kylmä kaksoset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Skorpioninainen
Ilo ja intohimoisuus loistaa poissaolollaan, etenkin parisuhteessa.Oletko tunteeton ja kylmä kaksoset?
Tunteeton ja kylmä kuvaa kyllä paremmin Kaurista. Tämä tuntemani nousuKauris, kuuRapu on aurinkoVaaka.
Itselläni Kaksosta kartassa muttei hallitsevimpana.
VenusHärkää tuskin voi sanoa tunteettomaksi ja kylmäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Skorpioninainen
Ilo ja intohimoisuus loistaa poissaolollaan, etenkin parisuhteessa.Oletko tunteeton ja kylmä kaksoset?
Tunteeton ja kylmä kuvaa kyllä paremmin Kaurista. Tämä tuntemani nousuKauris, kuuRapu on aurinkoVaaka.
Itselläni Kaksosta kartassa muttei hallitsevimpana.VenusHärkää tuskin voi sanoa tunteettomaksi ja kylmäksi?
Kaksosten kylmyys onkin erilaista kuin kauriin, kauriilla tunteet on syvällä mutta kaksosilla ei ole muuta kuin mieli ja mielipiteet kaikesta ja kaikista. Kaksoset pelaa pelejään mielensä kautta, sanoin, viestein ja ajatuksin. Kaikki tuntemani kaksoset ovat ilkeitä, etäisiä ja kylmiä.. tunteet näkyvät juoruilun ja pahan puhumisena.
Tykkään
Kalojen laaja-alaisuudesta
Oinaiden mutkattomuudesta
Härkien lämmöstä
Kaksosten kepeydestä
Rapujen diplomaattisuudesta
Leijonien varmuudesta
Neitsyiden työmoraalista
Vaakojen lojaaliudesta
Skorpionien vetovoimasta
Jousimiesten karismasta
Kauriiden vakaudesta
Vesimiesten omalaatuisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Skorpioninainen
Itselläni Kaksosta kartassa muttei hallitsevimpana.VenusHärkää tuskin voi sanoa tunteettomaksi ja kylmäksi?
Kaksosten kylmyys onkin erilaista kuin kauriin, kauriilla tunteet on syvällä mutta kaksosilla ei ole muuta kuin mieli ja mielipiteet kaikesta ja kaikista. Kaksoset pelaa pelejään mielensä kautta, sanoin, viestein ja ajatuksin. Kaikki tuntemani kaksoset ovat ilkeitä, etäisiä ja kylmiä.. tunteet näkyvät juoruilun ja pahan puhumisena.
Kaksoset on kyllä enemmän järjellä kuin tunteella käyvä merkki, jonka lentävää ja nopeaa ajatuksenjuoksua hitaampien ja tunteellisempien voi olla vaikea ymmärtää.
Tunnen monia Kaksosia pitkältäkin ajalta ja heissä on paljonkin eroavaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään
Kalojen laaja-alaisuudesta
Oinaiden mutkattomuudestaHärkien lämmöstä
Kaksosten kepeydestä
Rapujen diplomaattisuudesta
Leijonien varmuudesta
Neitsyiden työmoraalista
Vaakojen lojaaliudesta
Skorpionien vetovoimasta
Jousimiesten karismasta
Kauriiden vakaudesta
Vesimiesten omalaatuisuudesta
Lojaalius ja diplomaattisuus väärinpäin... Diplomaattinen Rapu??
Skorpioneissa ei kyllä vetoa mikään, vaikka hyviä syvällisiä ystäviä voivat olla.
Skorpioni on parasta. Lojaali, osaa puolustaa kaveria, syvällinen, rohkea, luja, ei teeskentele eikä lässytä, analyyttinen, osaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Skorpioni on parasta. Lojaali, osaa puolustaa kaveria, syvällinen, rohkea, luja, ei teeskentele eikä lässytä, analyyttinen, osaa kuunnella.
Kiitos :) Miten mä löysinkin itseni niin hyvin tästä.
Pointti vaan on siinä, että rohkeus, lujuus ja kaverin puolustaminen katsotaan usein hyökkäävyydeksi,
lojaaliutta käytettäisiin mielellään hyväksi,
kuuntelijana saisi olla vaikka koko naapurustolle
ja syvällisenä ja omiin synkkyyksiisi joskus paenneena sua pidetään jotenkin jopa vinksahtaneena.
Analyyttinen ja harkitseva suunnittelu esim. työpaikalla merkkaa monesti kateellisten kertomana pomottamista, vaikka kuinka muilta mielipiteitä ja ehdotuksia kyselisit.
Teeskentelemättömyys ja suorapuheisuus katsotaan loukkaavaksi. Kukaan ei halua kuulla totuutta itsestään ja tekemisistään, vaikka ihan itse kysyisi mielipidettä niistä.
Hauska pitkästä aikaa tulla lukemaan näitä, näin rapuna totesin, että ihmeellisen paljon keskustelua ravuista tullut. Jotenkin ajattelin, että ihmiset olisivat jo huomanneet näistä kommenteista sen tulkinnan, että ravut todellakin voi olla kummassa päässä tuota listaa tahansa, kun ravusta löytyy kaksi aivan erilaista puolta. Voi olla aivan ihania ja aivan kamalia. Sen takia itse laittaisin ravun jonnekin puoliväliin listaa.
Vierailija kirjoitti:
Hauska pitkästä aikaa tulla lukemaan näitä, näin rapuna totesin, että ihmeellisen paljon keskustelua ravuista tullut. Jotenkin ajattelin, että ihmiset olisivat jo huomanneet näistä kommenteista sen tulkinnan, että ravut todellakin voi olla kummassa päässä tuota listaa tahansa, kun ravusta löytyy kaksi aivan erilaista puolta. Voi olla aivan ihania ja aivan kamalia. Sen takia itse laittaisin ravun jonnekin puoliväliin listaa.
Mä olen tuo edellinen skorpioni, ja usein törmännyt jostain syystä juuri rapuihin, en tiedä miksi, mutta kemiaa on. Kummasti viihdyn, olipa mies tai nainen. Olen omaan kokemukseeni nojaten huomannut sen, että ravut olisivat, mites sen nyt sanoisi, kotirakkaita, eli se on tärkeää heille. Naistuttavaravut ovat lapsista todella hyvin huolehtivia kokkaajia ja koti kiiltää ja pulla tuoksuu. Miehissäkin on näitä pesänrakentajia paljon tullut vastaan. Eräs ihasteli mun kukkia jopa :D Sopii mulle, kun olen itse kotihiirulainen enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla ravulta itseltään mielipide. Kiitos! :) "Ravut voivat olla aivan kamalia" Mitä tarkoitat tällä? En ole rapu, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että rapu on pahin vihamies, minkä voin kuvitella. En halua olla riidoissa mutta vielä vähemmän ravun kanssa. Ravut ovat hyviä manipuloimaan, lukemaan muiden tunteita ja sulkeutumaan, puhumattakaan mielialanvaihteluista. Tunteet ovat osa rapua niin hyvässä kuin pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuo edellinen skorpioni, ja usein törmännyt jostain syystä juuri rapuihin, en tiedä miksi, mutta kemiaa on. Kummasti viihdyn, olipa mies tai nainen. Olen omaan kokemukseeni nojaten huomannut sen, että ravut olisivat, mites sen nyt sanoisi, kotirakkaita, eli se on tärkeää heille. Naistuttavaravut ovat lapsista todella hyvin huolehtivia kokkaajia ja koti kiiltää ja pulla tuoksuu. Miehissäkin on näitä pesänrakentajia paljon tullut vastaan. Eräs ihasteli mun kukkia jopa :D Sopii mulle, kun olen itse kotihiirulainen enimmäkseen.
Olipa ihana lukea tekstiäsi ja tulin todella onnelliseksi. Kiitos siitä! :) Olen huomannut saman ravuista, että ovat kotirakkaita ja koti on tärkeä heille. Kokemusta pelkästään naisravuista. Millä tavalla miesravut rakentavat pesäänsä? Onko rapumiehen kotiin helppo saada kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa ihana lukea tekstiäsi ja tulin todella onnelliseksi. Kiitos siitä! :) Olen huomannut saman ravuista, että ovat kotirakkaita ja koti on tärkeä heille. Kokemusta pelkästään naisravuista. Millä tavalla miesravut rakentavat pesäänsä? Onko rapumiehen kotiin helppo saada kutsua?
Eräs rapumiesystäväni oli eronnut, ja tuntui siltä joskus, kun häntä lohdutin ystävänä siis, että rikkoontunut koti oli ihan kamalinta maailmassa. Hänellä oli vielä hyvin kotoisaa ja minun mielestäni kaunista.
Tietenkin vaimon aikaansaannostakin aikanaan, mutta hänen olivat lukuisat kirjat, taulut, tyylikkäät nojatuolit, tunnelmalliset valaisimet, kynttilät palamassa ja kaksi suloista kissaa. Vaimo oli siis jo vienyt kamppeensa ja asui muualla.
Muilla tuntemillani eronneilla miehillä on ollut suurin piirtein kova halu pakata kapsäkkinsä sen kummempia tunnelmoimatta löytää joku uusi, mutta tämä rakasti kotiaan. Laittoi hyvää ruokaa ja antautui keskustelun pyörteisiin. Välillä piti käydä katsomassa, kuinka hänen tomaattinsa kasvavat :D Ja ei, ei päästänyt ketään herkästi kotiinsa, mekin tunnettiin kauan, ennen kuin kutsu kuului.
Eräs exäni oli myös rapu. Eronnut hänkin. Kun menin ekaa kertaa hänen ok-taloonsa käymään, esitteli myös kaunista kotiaan ihastellen. Se vaan, että kaikki laskosverhot, tuolien päälliset jne oli ommellut hänen exänsä :D Kysyi minultakin ompelenko, hahaa, no en, ja siihen se taisi sitten tyssätäkin.
Yhden rapumiehen tiedän kutovan, on erään ystäväni mies. Ja kuinka ollakaan, leipoo myös. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs rapumiesystäväni oli eronnut, ja tuntui siltä joskus, kun häntä lohdutin ystävänä siis, että rikkoontunut koti oli ihan kamalinta maailmassa. Hänellä oli vielä hyvin kotoisaa ja minun mielestäni kaunista.
Tietenkin vaimon aikaansaannostakin aikanaan, mutta hänen olivat lukuisat kirjat, taulut, tyylikkäät nojatuolit, tunnelmalliset valaisimet, kynttilät palamassa ja kaksi suloista kissaa. Vaimo oli siis jo vienyt kamppeensa ja asui muualla.
Muilla tuntemillani eronneilla miehillä on ollut suurin piirtein kova halu pakata kapsäkkinsä sen kummempia tunnelmoimatta löytää joku uusi, mutta tämä rakasti kotiaan. Laittoi hyvää ruokaa ja antautui keskustelun pyörteisiin. Välillä piti käydä katsomassa, kuinka hänen tomaattinsa kasvavat :D Ja ei, ei päästänyt ketään herkästi kotiinsa, mekin tunnettiin kauan, ennen kuin kutsu kuului.
Eräs exäni oli myös rapu. Eronnut hänkin. Kun menin ekaa kertaa hänen ok-taloonsa käymään, esitteli myös kaunista kotiaan ihastellen. Se vaan, että kaikki laskosverhot, tuolien päälliset jne oli ommellut hänen exänsä :D Kysyi minultakin ompelenko, hahaa, no en, ja siihen se taisi sitten tyssätäkin.
Yhden rapumiehen tiedän kutovan, on erään ystäväni mies. Ja kuinka ollakaan, leipoo myös. :)
Rapu osaa luoda kodin ja kotiin aidon tunnelman. Yksi parhaimmista ravun ominaisuuksista on tuo huolenpito ja aito välittäminen rakkaista. :)