Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku vähän avata näitä aiemmin mainittuja chironia ja stelliumia? Tiedän omaavani molemmat ja mitä merkkejä edustavat, mutta en osaa tulkita niitä. Mistä kannattaisi aloittaa ja mitä ottaa huomioon?
Stellium on 3 planeettaa (tai enemmän) samassa merkissä, mikä tarkoittaa sitä, että merkin teema korostuu jollain tavalla. Esim. Gordon Ramsayllä on stellium neitsyessä (Mars, Pluto, Uranus ja Kuu), ja
stellium skorpionissa (Aurinko, Venus ja Neptunus). Lyhyesti: hän haluaa että asiat tehdään just oikein eikä väärin (neitsyt), ja hän on intensiivinen siitä (skorpioni).Chiron on haavoittunut parantaja, ja se kertoo meidän haavoistamme. Esim. kaksosissa haava saattaa liittyä älyyn ja kommunikaatioon. Älykkyys tuntuu itsestä riittämättömältä, jolloin uskoo muiden olevan
itseään älykkäämpiä ja sanavalmiimpia.Eli minulla on stellium Vaaka; kuu,mars,saturnus,pluto (myös nousevamerkki ja marskin nouseva, tosin huoneessa 12, muiden ollessa huoneessa 1, en siis tiedä lasketaanko mars tuohon stelliumiin kun on eri huoneessa?)
Chiron ja venus Härässä. Joita ne 3 yodiakin osoittaa...
Jos joku osaa tästä jotain avata niin luen mielenkiinnolla :)Lasketaan stelliumiin, jos on samassa merkissä.
Yodissa kaksi planeettaa on kuusiossa (60°) keskenään ja ne molemmat muodostavat kvinkunssin (150°) kolmanteen planeettaan. Kaikki planeetat ovat siten eri elementeissä (vesi, tuli, maa, ilma) ja ne kaikki ovat eri laatua(johtava, kiinteä, muuttuva). Ne eivät oikein osaa toimia yhdessä, ennen kuin tarpeeksi aikaa on kulunut. Ihmisen voi olla vaikea ymmärtää itseään. Hän tuntee tarvetta kaivella jatkuvasti vastauksia. Täytyy pakonomaisesti löytää vastaus "johonkin". Ratkaisu löytyy siitä planeetasta johon se yod osoittaa, ja se on lopulta jotain mitä vain sinä voit tietää. Tutustu siis syvällisesti Chironiisi. Ehkä kuvio viittaa siihen, että olet tullut tähän maailmaan parantamaan jonkin tietyn asian.
Mielenkiintoista. Minulla yodit osoittavat siis Venukseen ja Chironiin Härässä huoneessa 8.
Venukseen liitetään rakkauselämä, entä muuta? Itselläni onkin aina ollut mietiskeltävää tuossa kun en esim osaa nimetä ensirakkauttani, lapsiani kohtaan olen tuntenut selvän rakkauden ensisilmäyksestä asti, mutta kukaan muu ei ole sitä tunnetta aiheuttanut. Vaikkakin ihastun melko helposti, nuorempana jopa pakkomielteisen omaisesti ja suhteita on ollut lyhyitä ja vuosia kestäneitä. Olen hyvin fyysinen/seksuaalinen ihminen, tarvitsen enemmän kosketusta kuin tunnetta.
Chiron Härässä, osaako joku kertoa lisää?
Kiitos kaikille, jotka ovat jo avanneet tuota Chironia! Löytyykö vielä lisää kuvailuja? Itselläni Chiron on ravun merkissä, huoneessa 10. Myöskin Jupiter vaikuttaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita noususkorpioneja? Tämä on nyt tällainen skorpioniklisee, mutta minusta tuntuu, että seurassani ihmiset yleensä vaivaantuvat ja minuun ei luoteta, vaikka mielestäni en anna tähän aihetta, vaan olen ystävällinen ja tavallinen siinä missä muutkin. Aurinko ja merkurius on kaksosissa, joten voi toki myös olla, että itseilmaisuni on jotenkin yliälyllisen mutta sekavan kaksosmaista, joka myös saa ihmiset vierastamaan.
Mielelläni kuulisin kokemuksia tuosta noususkorpionista, koska sillä tuntuu olevan tietynlainen "maine" kun astrologian maailmaa tutkiskelee.
Joo olen noususkorppari ja on tuttu juttu. Pikku kaupungeissa ja tietyillä työpaikoilla rupeaa "spider sense" varoittamaan että en kuulu sinne, ja että on parasta häipyä asap. Jos en varoitusta kuuntele, niin kyllä sieltä yleensä tullaan sanomaan, että en kuulu sinne tavalla tai toisella. Tietty minulla on myös Pluto nousevalla, että se voi olla sitäkin. Pluto/skorpioni edustaa yötietoisuuden voimia, jotka ovat monissa kulttuureissa enemmän tai vähemmän tabuja syystä tai toisesta. Noususkorppari siis polarisoi ihmisiä. Useimmat haluavat elää päivätietoisuudessaan, jonka sinä sitten tulet pilaamaan pelkällä läsnäolollasi. Kaveri ihmetteli, miksi jotkut ihmiset reagoivat minuun niin voimakkaasti.
Tietty se ongelma rupeaa vähenemään, kun tonkii näitä yötietoisuuden asioita tarpeeksi kauan, ja parantaa haavansa. Sinulla voi olla mm. uhkaava ruumiinkieli, koska olet lapsuudessa oppinut omaksumaan monenlaisia puollustusmekanismeja, mutta et välttämättä itse oikein tiedosta sitä. Ehkä esim. tuijotat ihmisiä silmiin liian aggressiivisesti? Ehkä näytät ihmiseltä, joka salaa jotain? Katso vaikka jotain Putinia (noususkorppari). Näyttääkö hän luotettavalta sinusta?
Olen eri kuin edellinen eikä minulla ole noususkorpparia, mutta löytyy kuitenkin tuo Pluto skorpionin merkistä, joka 3. huoneessa. Lisäksi samassa huoneessa on Mars sekä Juno. Miltä tällainen yhtälö vaikuttaa? Olen havainnut tuota syväluotaavuutta kanssakäymisissä, mikä osaltaan joko häätää porukkaa tai vangitsee entisestään. Myöskin jännitettä rakentuu herkästi, vaikka ajattelen olevani helppo luonne!
Kolmas huone on kaksosten huone, joka liittyy mm. tietoon. Pluto kaivelee syvältä, ja Mars antaa puhtia siihen. Se voi aiheuttaa aika samanlaisen ilmiön varmaan. Uloimpien planeettojen energiat vain ovat sellaisia out-of-the-box energioita, että ne ovat vähän vaikeita useimmille ihmisille. Sitä kannattaa ehkä miettiä kuinka vahva Pluto sinulla on. Googlaa vaikka How strong is your Pluto, ja lähde katsomaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita noususkorpioneja? Tämä on nyt tällainen skorpioniklisee, mutta minusta tuntuu, että seurassani ihmiset yleensä vaivaantuvat ja minuun ei luoteta, vaikka mielestäni en anna tähän aihetta, vaan olen ystävällinen ja tavallinen siinä missä muutkin. Aurinko ja merkurius on kaksosissa, joten voi toki myös olla, että itseilmaisuni on jotenkin yliälyllisen mutta sekavan kaksosmaista, joka myös saa ihmiset vierastamaan.
Mielelläni kuulisin kokemuksia tuosta noususkorpionista, koska sillä tuntuu olevan tietynlainen "maine" kun astrologian maailmaa tutkiskelee.
Joo olen noususkorppari ja on tuttu juttu. Pikku kaupungeissa ja tietyillä työpaikoilla rupeaa "spider sense" varoittamaan että en kuulu sinne, ja että on parasta häipyä asap. Jos en varoitusta kuuntele, niin kyllä sieltä yleensä tullaan sanomaan, että en kuulu sinne tavalla tai toisella. Tietty minulla on myös Pluto nousevalla, että se voi olla sitäkin. Pluto/skorpioni edustaa yötietoisuuden voimia, jotka ovat monissa kulttuureissa enemmän tai vähemmän tabuja syystä tai toisesta. Noususkorppari siis polarisoi ihmisiä. Useimmat haluavat elää päivätietoisuudessaan, jonka sinä sitten tulet pilaamaan pelkällä läsnäolollasi. Kaveri ihmetteli, miksi jotkut ihmiset reagoivat minuun niin voimakkaasti.
Tietty se ongelma rupeaa vähenemään, kun tonkii näitä yötietoisuuden asioita tarpeeksi kauan, ja parantaa haavansa. Sinulla voi olla mm. uhkaava ruumiinkieli, koska olet lapsuudessa oppinut omaksumaan monenlaisia puollustusmekanismeja, mutta et välttämättä itse oikein tiedosta sitä. Ehkä esim. tuijotat ihmisiä silmiin liian aggressiivisesti? Ehkä näytät ihmiseltä, joka salaa jotain? Katso vaikka jotain Putinia (noususkorppari). Näyttääkö hän luotettavalta sinusta?
Olen eri kuin edellinen eikä minulla ole noususkorpparia, mutta löytyy kuitenkin tuo Pluto skorpionin merkistä, joka 3. huoneessa. Lisäksi samassa huoneessa on Mars sekä Juno. Miltä tällainen yhtälö vaikuttaa? Olen havainnut tuota syväluotaavuutta kanssakäymisissä, mikä osaltaan joko häätää porukkaa tai vangitsee entisestään. Myöskin jännitettä rakentuu herkästi, vaikka ajattelen olevani helppo luonne!
Kolmas huone on kaksosten huone, joka liittyy mm. tietoon. Pluto kaivelee syvältä, ja Mars antaa puhtia siihen. Se voi aiheuttaa aika samanlaisen ilmiön varmaan. Uloimpien planeettojen energiat vain ovat sellaisia out-of-the-box energioita, että ne ovat vähän vaikeita useimmille ihmisille. Sitä kannattaa ehkä miettiä kuinka vahva Pluto sinulla on. Googlaa vaikka How strong is your Pluto, ja lähde katsomaan siitä.
Itselläni pluto 1. huoneessa, Oinaan huone? Ja Oinaan vastamerkissä, Vaa´assa. Ristiriitaista?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille, jotka ovat jo avanneet tuota Chironia! Löytyykö vielä lisää kuvailuja? Itselläni Chiron on ravun merkissä, huoneessa 10. Myöskin Jupiter vaikuttaa siellä.
En ole kauheasti tutustunut Chironiin ravussa, mutta nämä asiat tulivat ensimmäisenä mieleen: Trauma joka liittyy rakkauteen. Ehkä hylkäämisen kokemusta aikaisessa lapsuudessa? Tarvetta menestyä elämässä, että todistaa olevansa rakkauden arvoinen? Menestys ei joka koskaan tunnu riittävältä, koska se ei vastaa sisimpään tarpeeseen. Tarve pelastaa muita rakkaudellaan, mutta sabotoi suhteensa olemalla liian tukahduttava.
Mitä ajatuksia tämä video herättää sinussa?
TheSchoolOfLife
Love And Self-Love
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni pluto 1. huoneessa, Oinaan huone? Ja Oinaan vastamerkissä, Vaa´assa. Ristiriitaista?
Jaa-a. Plutossa ei ole mitään diplomaattista, että eipä kai. :p
Pluto Vaa'assa kertoo muutenkin enemmän sinun koko sukupolvestasi, kuin sinusta itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku vähän avata näitä aiemmin mainittuja chironia ja stelliumia? Tiedän omaavani molemmat ja mitä merkkejä edustavat, mutta en osaa tulkita niitä. Mistä kannattaisi aloittaa ja mitä ottaa huomioon?
Stellium on 3 planeettaa (tai enemmän) samassa merkissä, mikä tarkoittaa sitä, että merkin teema korostuu jollain tavalla. Esim. Gordon Ramsayllä on stellium neitsyessä (Mars, Pluto, Uranus ja Kuu), ja
stellium skorpionissa (Aurinko, Venus ja Neptunus). Lyhyesti: hän haluaa että asiat tehdään just oikein eikä väärin (neitsyt), ja hän on intensiivinen siitä (skorpioni).Chiron on haavoittunut parantaja, ja se kertoo meidän haavoistamme. Esim. kaksosissa haava saattaa liittyä älyyn ja kommunikaatioon. Älykkyys tuntuu itsestä riittämättömältä, jolloin uskoo muiden olevan
itseään älykkäämpiä ja sanavalmiimpia.Eli minulla on stellium Vaaka; kuu,mars,saturnus,pluto (myös nousevamerkki ja marskin nouseva, tosin huoneessa 12, muiden ollessa huoneessa 1, en siis tiedä lasketaanko mars tuohon stelliumiin kun on eri huoneessa?)
Jos joku osaa tästä jotain avata niin luen mielenkiinnolla :)Lasketaan stelliumiin, jos on samassa merkissä.
Yodissa kaksi planeettaa on kuusiossa (60°) keskenään ja ne molemmat muodostavat kvinkunssin (150°) kolmanteen planeettaan. Kaikki planeetat ovat siten eri elementeissä (vesi, tuli, maa, ilma) ja ne kaikki ovat eri laatua(johtava, kiinteä, muuttuva). Ne eivät oikein osaa toimia yhdessä, ennen kuin tarpeeksi aikaa on kulunut. Ihmisen voi olla vaikea ymmärtää itseään. Hän tuntee tarvetta kaivella jatkuvasti vastauksia. Täytyy pakonomaisesti löytää vastaus "johonkin". Ratkaisu löytyy siitä planeetasta johon se yod osoittaa, ja se on lopulta jotain mitä vain sinä voit tietää. Tutustu siis syvällisesti Chironiisi. Ehkä kuvio viittaa siihen, että olet tullut tähän maailmaan parantamaan jonkin tietyn asian.
Mielenkiintoista. Minulla yodit osoittavat siis Venukseen ja Chironiin Härässä huoneessa 8.
Venukseen liitetään rakkauselämä, entä muuta? Itselläni onkin aina ollut mietiskeltävää tuossa kun en esim osaa nimetä ensirakkauttani, lapsiani kohtaan olen tuntenut selvän rakkauden ensisilmäyksestä asti, mutta kukaan muu ei ole sitä tunnetta aiheuttanut. Vaikkakin ihastun melko helposti, nuorempana jopa pakkomielteisen omaisesti ja suhteita on ollut lyhyitä ja vuosia kestäneitä. Olen hyvin fyysinen/seksuaalinen ihminen, tarvitsen enemmän kosketusta kuin tunnetta.
Chiron Härässä, osaako joku kertoa lisää?
Haavasi voi liittyä vakauteen ja turvallisuuden tunteeseen. Se voi olla, että et uskalla ottaa riskiä ja rakastaa aidosti, jolloin jäät vain fyysisen mielihyvän tasolle. Jos siinä on yodeja noin paljon, niin mahtaakohan se olla jokin suvussa periytyvä piirre, joka on aika korjata?
Kahdeksas huone on skorpionin huone, ja skorpioni on mm. seksuaalisuuden merkki. Mutta se ei ole promiskuiteettin merkki kuitenkaan, vaan se symboloi syvää sielunyhteyttä.
Siinä vähän pohdittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chiron Härässä, osaako joku kertoa lisää?Haavasi voi liittyä vakauteen ja turvallisuuden tunteeseen. Se voi olla, että et uskalla ottaa riskiä ja rakastaa aidosti, jolloin jäät vain fyysisen mielihyvän tasolle. Jos siinä on yodeja noin paljon, niin mahtaakohan se olla jokin suvussa periytyvä piirre, joka on aika korjata?
Kahdeksas huone on skorpionin huone, ja skorpioni on mm. seksuaalisuuden merkki. Mutta se ei ole promiskuiteettin merkki kuitenkaan, vaan se symboloi syvää sielunyhteyttä.
Siinä vähän pohdittavaa.
Ei ole kyse niinkään uskaltamisesta, en varmaankaan vaan ole tavannut oikeanlaista ihmistä. Parikymppisenä riitti ihan ok tyyppi jonka kanssa perustaa perhe (tämä ainakin tuntuu kulkeneen suvussa), kaikkeni yritin mutta suhde kaatui 13 vuoden jälkeen monen asian summana ja sen jälkeen olen todella huomannut aidon kemian merkityksen suhteissa. Viihdyn ainakin toistaiseksi hyvin yksinkin mutta fyysistä kanssakäymistä kaipaan/tarvitsen paljon, sitäkään ei pitkässä suhteessa riittävästi ollut.
Olen siitä kummallinen nainen että pystyn seksisuhteisiin ilman sen kummempia romanttisia tunteita. Toki silloin kun kemiat _todella_ ovat kohdanneet on syttynyt tunteitakin. Tällä kyseisellä henkilöllä myös chiron Härkä, voiko tämä tuoda jotain yhdistävää suhteeseen?
Nämä on huvittavia kun horoskooppimerkistön merkit on jo yli vuosisata sitten vaihtaneet taivaalla paikkoja ja siihen rataan on tullut 13. merkkikin, multa silti tulkitaan hömppää vieläpä vanhentuneilla taivaskartoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on merkurius ravussa?
Merkurius ravussa korostaa tunnepuolta. Päätöksissä tunteet otetaan huomioon normaalia voimakkaammin ja puheessakin tunteen pitää kuulua. Ilman tunnetta ei ole mitään -periaatteella.
Ravun ulkokuori on kova, mutta sisältä pehmeä. Jos rapu ei tule kokevansa kuulluksi eikä siksi ilmaise tunteitaan ja tarpeitaan, voi hän muuttua sulkeutuneeksi suojellakseen itseään ja sisintään. Näin Merkurius laittaa ravun suodattamaan tunteitaan. Riidan koittaessa rapu turvautuu useimmiten vihjailemiseen, mököttämiseen tai jopa mykkäkouluun suoran toiminnan sijaan. Tämä on yleistä kaikilla vesimerkin edustajilla.
Viridian kirjoitti:
Nämä on huvittavia kun horoskooppimerkistön merkit on jo yli vuosisata sitten vaihtaneet taivaalla paikkoja ja siihen rataan on tullut 13. merkkikin, multa silti tulkitaan hömppää vieläpä vanhentuneilla taivaskartoilla.
Astrologia ei ylipäätään perustu kuin löyhästi astronomiaan. Myös huoneet, pisteet sun muut ovat täysin hypoteettista liirumlaarumia.
Vierailija kirjoitti:
Merkurius-Kalat kiinnostaa myös. Eräällä tutulla kaikki muut lähiplaneetat tulimerkeissä, mutta merkurius Kalat.
Viridian kirjoitti:
Trooppisessa astrologiassa merkit ovat 30 asteen sektoreita, eivät itse tähdistöjä, joten ne eivät ole väärin. Trooppinen astrologia ottettiin käyttöön lännessä sen jälkeen, kun Hipparkhos keksi prekession 2000 vuotta sitten. Oletko miettinyt miksi?
Wikipediasta: Ensimmäinen tähtitieteilijä, jonka tiedetään jatkaneen Hipparkhoksen prekessiota koskevia tutkimuksia, oli Ptolemaios.
Wikipediasta: Ptolemy, writing some 250 years after Hipparchus, was thus aware of the effects of precession. He opted for a definition of the zodiac based on the point of the vernal equinox, i.e., the tropical system. While Ptolemy noted that Ophiuchus is in contact with the ecliptic, he was aware that the 12 signs were just conventional names for 30-degree segments.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkurius ravussa korostaa tunnepuolta. Päätöksissä tunteet otetaan huomioon normaalia voimakkaammin ja puheessakin tunteen pitää kuulua. Ilman tunnetta ei ole mitään -periaatteella.
Ravun ulkokuori on kova, mutta sisältä pehmeä. Jos rapu ei tule kokevansa kuulluksi eikä siksi ilmaise tunteitaan ja tarpeitaan, voi hän muuttua sulkeutuneeksi suojellakseen itseään ja sisintään. Näin Merkurius laittaa ravun suodattamaan tunteitaan. Riidan koittaessa rapu turvautuu useimmiten vihjailemiseen, mököttämiseen tai jopa mykkäkouluun suoran toiminnan sijaan. Tämä on yleistä kaikilla vesimerkin edustajilla.
Kiitos! Tämä oli täydellisen osuva kuvaus miehestäni. Minulla on Lilith vaa'assa ja miehellä ravussa. Miten Lilith vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että miehelle paras merkki on kyllä kauris. Luotettava johtajaluonne, jolle perhearvot ovat tärkeitä.
T. Skorpioninainen
NousuKaurismies kyllä aika kammo... varsinkin kun kuu Ravussa.
Saanko kuulla perusteluita tähän? Että miksi on kammo? Terveisin itsellä just noin noi merkit ja jäi ihmetyttään.
Täällä kun on usein kysytty sitä, että millainen on x merkki planeetassa y, mua on jäänyt mietityttämään huoneiden merkitys mistä ei olla täällä puhuttu juurikaan.
Itselläni ne ovat auringossa 10, jousimies kuussa 3, merkurius venus leijonassa 11 ja mars vaa'assa 2
Vierailija kirjoitti:
No pahimmat on kaksonen ja skorpioni. Kaksoset on fiksuja, mutta niihin ei voi luottaa yhtään, suhteissa tai muussakaan. Olen parin kaksosimiehen kanssa seurustellut ja molemmat päätyneet eroon koska mies petti. Skorpionin kanssa olen seurustellut kerran ja se oli ihan hirveää. Se kontrollointi ja mustasukkaisuus oli jotain mitä ei ennen ollut kokenut. Mistään ei voinut myöskään puhua suoraan vaan jäätävä murjotus aina päällä milloin mistäkin.
Olen vaaka.
Komppaan sillä erolla, että entisistä kavereista kaksoset olleet pahimpia ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkki vihaa joulua?
Vesimies, joka ei välitä sukuloinnista ja perinteistä tai neitsyt, joka tekee vuosi toisensa jälkeen joulun yksin.
En muista että vastaan olisi tullut joulunvihaajia, mutta yksi neitsyt ystävänainen ei välitä joulun laittamisesta juuri ollenkaan. Hyvä jos yhden koristeen näet jouluna hänen kotonaan. Jännä, sillä hän kuitenkin tykkää sisustaa ja on siisti jne.