Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän ihan älykkäätkin ihmiset uskovat johonkin tiettyyn uskontoon kuten esim. kristinusko?

Vierailija
16.12.2018 |

Ihmettelen eniten miksi jotkut uskovat juuri tiettyyn uskontoon ja tiettyyn "kirjaan" kuten esim. Raamattuun.

Kommentit (371)

Vierailija
161/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-in. Maailmassa on yli 2 miljardia kristittyä. Täysin uskonnottomien määrä on vain murto-osa uskovista (ml. kaikki maailmanuskonnot). Joten ihmetellä voi rauhassa.

t. Kristitty

Mutta tuo ei vastaa kysymykseen siitä miksi joku ihminen uskoo juuri johonkin tiettyyn uskontoon.

Siis vaikka uskoisi "johonkin", niin sehän ei vielä automaattisesti selitä tuota seikkaa.

Ja lähes aina tuo tietty uskonto on se ainoa oikea uskonto. Sitä myös täytyy tuputtaa muillekin, jopa hengenmenetyksellä uhkaamalla.

Ihmisillä tulee aina olemaan näkemyseroja. Ihan jo pelkän kristinuskon sisällä. Juutalaisuus, kristinusko ja islam ovat myös omalla tavallaan näkemyseroja. Jäljelle jää enää aika pieni siivu uskontoja kun nuo ja noihin liittyvät poistaa. Niissä lopuissa näkemyserot ovat toki jo aika isoja, mutta sinäänsä kysymyksesi on hieman outo, koska naapurin ev.lut Liisa ja naapurin ev.lut Vesa ajattelevat jo keskenään uskonasioista siten että heillä on kenties isojakin näkemyseroja.

Lisätään vielä, että isoin uskonto joka ei ole abrahamilainen on hinduismi. Se ei ole oikeastaan levinnyt Intian sisältä mihinkään. Jos jokin uskonto on vain yhden valtion harjoittamaa, silloin sen voi ajatella olevan politiikan työkalu. Jos maailman kartan tai lukumäärän avulla tarkastelee niin abrahamilaiset uskonnot ovat vaan ylivoimaisia.

Buddhalaisuudesta lisään sen, että siinähän ei ole erikseen Jumalaa, toki osa palvoo Siddharta Gautamaa jumalana, mutta osa nimenomaan ei.

Joten..

Kenenkä mielestä jää jäljelle jokin muu varteenotettava Jumala kuin Abrahamin Jumala? Ei näyttäis jäävän :)

Ethän nyt vaan yritä järkeillä jumalasi olemassa oloa? Kyllä uskon pitäisi riittää eikä kannatusmittaus.

Toi vaan osoittaa ettei ole mitään muuta vaihtoehtoista Jumalaa edes mihin uskoa, kun sitä ateistit aina toitottaa, mutta väittämä on virheellinen.

Vierailija
162/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse pidän todennäköisenä, että on joku ihmistä suurempi voima.

Miksi pidät todennäköisenä sellaista mistä ei ole mitään havaintoja tai todisteita eikä sitä voi mitenkään loogisesti perustella?

Koska olisi epätodennäköistä, että kaikki olisi vain ilmestynyt tyhjästä. 

Yhtä loogisestihan tuon korkeamman voiman olemassaolon voi perustella kuin sen, että kaikki on ilmestynyt olemattomasta.

No siinä tapauksessa sen korkeimman voimankin olisi pitänyt ilmestyä jostain. Mistä? Ei kai vain tyhjästä?

Meidän ajattelumme on niin sidoksissa aikaan, että aivomme eivät voi ymmärtää ajatusta "ollut olemassa aina". Se menee NIIN yli hilseen. Jumala on ollut aina ja tulee olemaan aina, ennen maailman luomista ja maailmanlopun jälkeen. Eikä se haittaa ettemme sitä ymmärrä, mutta toisaalta turha inttääkään, koska kyse on vain ajatuksemme rajoituksista ja aivojemme kapasiteetistä. Hyväksytään, ettemme tiedä ja ymmärrä ihan kaikkea.

Juuri näin - hyvin pian tämä aika maailmoineen loppuu ja alkaa tuhatvuotinen valtakunta.

Sen jälkeen tulee tuomiot ja sitten ikuisuus meille kaikille, kummassa paikassa sitten olemmekin, se kaikki on ikuista.

Paskapuhetta, enkä edes usko.

Et tietenkään usko, olethan ei-uskovainen - mutta sitten sinunkin on pakko uskoa, kun sen kaiken omin silmin näet ja koet.

Aika pitkään on odoteltu, enpä pidättäisi hengitystäni odotellessa...

Kaikki ajallaan - nyt ollaan siinä pisteessä, että yli 80 % Raamatun profetioista on jo tapahtunut ja jokaisena päivänä tapahtuu joitain asioita, jotka vievät tätä maailmaa yhä enemmän loppua kohti.

Täytyyhän sinunkin se tajuta jo näistä hätäisistä ilmastonhuippukokouksistakin - ihmiskunta on jotenkin vasta viime aikoina oikein todella herännyt olemaan todella huolissaan kaikenmaailman hiilijalanjäljistään, muovimassoista ja muista saasteissa merissä, kierrätys, aseellinen varustelu ja "sapeleiden kalistelu" kaikki nämä liittyy toisiinsa:

Ihminen on jo tuhonnut maapallonsa ja tämä sivilisaatio laahautuu nyt loppuaan kohti ja Jumala luo uudet taivaat ja maat, heti ydinsodan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hei uskovaiset..tulkaa takaisin...kertokaa miksi ne m.urhaajat pääsi taivaaseen

Koska Jumala on armollinen..joka häneen uskoo saa kaikki syntinsä anteeksi

Voisitko uskovana antaa anteeksi lapsesi mu.rhaajalle, jos tämä tulisi uskoon?

Kävisitkö hänen kanssaan kirkossa ja myöhemmin taivaassa ylistämässä jumalaa

Mä en ymmärrä sun kysymystä.

Miten tuo liittyy uskoon? Kyky tai kyvyttömyys antaa anteeksi on persoonallisuuspiirre. Vähän niin kuin kyky/kyvyttömyys pidättäytyä herkuttelusta.

Oletko Obeese? Joulu tulee

Oletko kyvytön kieltäytymään jouluherkuista..aijai

Vierailija
164/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse pidän todennäköisenä, että on joku ihmistä suurempi voima.

Miksi pidät todennäköisenä sellaista mistä ei ole mitään havaintoja tai todisteita eikä sitä voi mitenkään loogisesti perustella?

Koska olisi epätodennäköistä, että kaikki olisi vain ilmestynyt tyhjästä. 

Yhtä loogisestihan tuon korkeamman voiman olemassaolon voi perustella kuin sen, että kaikki on ilmestynyt olemattomasta.

No siinä tapauksessa sen korkeimman voimankin olisi pitänyt ilmestyä jostain. Mistä? Ei kai vain tyhjästä?

Meidän ajattelumme on niin sidoksissa aikaan, että aivomme eivät voi ymmärtää ajatusta "ollut olemassa aina". Se menee NIIN yli hilseen. Jumala on ollut aina ja tulee olemaan aina, ennen maailman luomista ja maailmanlopun jälkeen. Eikä se haittaa ettemme sitä ymmärrä, mutta toisaalta turha inttääkään, koska kyse on vain ajatuksemme rajoituksista ja aivojemme kapasiteetistä. Hyväksytään, ettemme tiedä ja ymmärrä ihan kaikkea.

Juuri näin - hyvin pian tämä aika maailmoineen loppuu ja alkaa tuhatvuotinen valtakunta.

Sen jälkeen tulee tuomiot ja sitten ikuisuus meille kaikille, kummassa paikassa sitten olemmekin, se kaikki on ikuista.

Paskapuhetta, enkä edes usko.

Et tietenkään usko, olethan ei-uskovainen - mutta sitten sinunkin on pakko uskoa, kun sen kaiken omin silmin näet ja koet.

Aika pitkään on odoteltu, enpä pidättäisi hengitystäni odotellessa...

Kaikki ajallaan - nyt ollaan siinä pisteessä, että yli 80 % Raamatun profetioista on jo tapahtunut ja jokaisena päivänä tapahtuu joitain asioita, jotka vievät tätä maailmaa yhä enemmän loppua kohti.

Täytyyhän sinunkin se tajuta jo näistä hätäisistä ilmastonhuippukokouksistakin - ihmiskunta on jotenkin vasta viime aikoina oikein todella herännyt olemaan todella huolissaan kaikenmaailman hiilijalanjäljistään, muovimassoista ja muista saasteissa merissä, kierrätys, aseellinen varustelu ja "sapeleiden kalistelu" kaikki nämä liittyy toisiinsa:

Ihminen on jo tuhonnut maapallonsa ja tämä sivilisaatio laahautuu nyt loppuaan kohti ja Jumala luo uudet taivaat ja maat, heti ydinsodan jälkeen.

Onko Trump herran enkeli..vai Kim Jong?

Herrat painaa nappia..maailma tuhoutuu=Jeesus tulee murhaa.ja frendiensä kanssa

Vierailija
165/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo liittyy uskoon? Kyky tai kyvyttömyys antaa anteeksi on persoonallisuuspiirre. Vähän niin kuin kyky/kyvyttömyys pidättäytyä herkuttelusta.

No kykenisitkö olemaan taivaassa lapsesi m.urhaajan kanssa.

Mitä tapahtuisi, jos et kykenisi?

Kaikki taivaassa olijat kykenevät olemaan siellä niiden kanssa jotka siellä ovat.

Tuo kysymyksesi asettelu on aika huono. Minä en voi tietää edes sitä pääsenkö taivaaseen.

Vierailija
166/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Obeese? Joulu tulee

Oletko kyvytön kieltäytymään jouluherkuista..aijai

Vierailija
167/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nat sit olivat saaneet myös katolisen kasvatuksen (kuten Hit ler, Him mler, Goeb bels ja Gö ring). Katolisuus teki juutalaisista historian syntipukkeja, joiden päälle laitettiin painolasti Jeesuksen surmaamisesta ja sen jälkeen katolinen kirkko teki juutalaisista syntipukkeja asiaan kuin asiaan.

Miten tuo liittyy uskoon? Kyky tai kyvyttömyys olla n.atsi on persoonallisuuspiirre. Vähän niin kuin kyky/kyvyttömyys pidättäytyä syyttämästä j.utskuja j.eesuksen t.appamisesta.

Vierailija
168/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
169/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
170/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa ettää yksikään älykäs ihminen uskoo mihinkään satuolentoihin. Se on paradoksi.

Vierailija
171/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm..voiko sellaisesta ihmisestä tulla tosi uskova, jonka

persoonallisuuspiirre aiheuttaa sen , että hän ei anna kenellekkään anteeksi.

Vierailija
172/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, kunhan pyytää itse jumalalta anteeksi syntejään:)

Vierailija
173/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, kunhan pyytää itse jumalalta anteeksi syntejään:)

Huh...meinas jo pelottaa..en oo antanut anteeksi sitä kun sisko söi mun nallekarkit kun oltiin pieniä

Enkä aio antaakkaan

Mutta olen silti kelpo uskis:)

Vierailija
174/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentävän spagettihirviön seurakunnassa taitaa olla tänään avohoitopäivä.

Vierailija
175/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentävän spagettihirviön seurakunnassa taitaa olla tänään avohoitopäivä.

Tai siis lentävän spagettihirviön ala-asteella alkoi joululoma.

Vierailija
176/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa ettää yksikään älykäs ihminen uskoo mihinkään satuolentoihin. Se on paradoksi.

Se kenties olisikin paradoksi. Et voi vaan iväksesi liittää Jumalaa tuohon väitteeseesi koska sun pitäisi ennen sitä todistaa Jumala satuolennoksi. "Mutku musta tuntuu" ei ole todiste, Jani-Petteri.

Vierailija
177/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tarpeeksi älykäs ihminen ymmärtää, ettei voi ymmärtää kaikkea vain älyn avulla.

Saisiko vielä esimerkkejä näistä asioista, kiitos.

Mikä on perimmäinen liikuttaja? Mikä sai aikaan alkuräjähdyksen ja miksi? Onko kuoleman jälkeen elämää? Miksi joku elää nuhteettoman elämän, mutta saa osakseen sairauksia ja tappioita? Miksi ihmisellä on kyky ymmärtää moraalikysymyksiä, tehdä ero hyvän ja pahan välillä ja tietoisesti valita jompikumpi? Miksi on eri eliölajeja? Miksi on elämää?

Vierailija
178/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Fayina kirjoitti:

Tulin uskoon kesken yksinhuoltajabiletysvuosieni, lyhyesti kerrottuna eräs tuttavani uskoi enkeleihin, ja karkotteli niiden avulla "pahoja henkiä" pois kotoaan, sanoi että voisi karkotella myös minun kotoani.. no siitäpä sitten seurasi jotain mitä on vaikea sanoiksi kuvailla, seuraava yö oli aivan kamala, näin asioita joita en voinutkaan ajatella näkeväni, asuntoni muuttui sellaiseksi kauhukammioksi että missään ei ollut enää järkeä, ja nyt jos joku sanoo tähän että entä jos näin unta? ei, en ollut yksin, yritin epätoivoisesti suojata kauhuissa olevaa tytärtäni sylissäni. Uskovan äidin opetukset mielessäni huusin lopulta epätoivon ja paniikin syövereissä Jeesusta avukseni, ja lopulta Hän tuli. Hän hiljensi ja rauhoitti koko asuntomme, Hän teki kaikesta tyyntä, Hän vei ne pahat henget pois riehumasta, Hän pelasti meidät. Olin silti shokissa.Seuraavana aamuna soitin äidilleni, ja hän selitti näistä "enkeleistä" ja kuullessaan mitä kaverini oli tehnyt hän oli kauhuissaan että kaverini oli sellaisia asioita kutsunut minun kotiini ja luokseni, tai saanut minutkin kutsumaan koska itse olin ns. "rukouksen " suorittanut.  Tämän jälkeen äitini raamattupiirin naiset auttoivat minua monessa asiassa eteenpäin ja auttoivat ymmärtämään näitä henkijuttuja ja koko elämäni muuttui Jeesuksen astuttua elämääni,kertaheitolla, eikä se ollut helppoa tai iloista, se oli raadollista ja tuskaista, oli ahdistavaa nähdä maailma eri tavalla mitä sen oli nähnyt, oli ahdistavaa tuntea ihmisistä se paha tai nähdä heissä ne pahat henget ja heidän tuleva kamala tulevaisuutensa. Kauppareissut pelkästään olivat alkuun aivan kamalia ja ahdistavia. Silmäni väkivät eri tavalla, korvani kuulivat eri tavalla, ei siinä ollut mitään tekemistä uskon kanssa, ei auttanut vaikka olisin sulkenut silmät, tai olisin halunnut nähdä niinkuin ennen näin.  Tyttäreni rakastaa Jeesusta, hän on auttanut tytärtäni muissakin asioissa, hän vei myös pahat unet kokoaan pois vuosia sitten :) Nyt vuosien jälkeen, edelleen välillä ahdistaa tietoisuus asioista joita eksyneet eivät tiedosta tai tajua tulevasta, ja moni muu asia, mutta tarpeen vaatiessa Jeesus antaa rauhaa,voimaa ja uskoa <3 

Upea todistus - Siunausta sinulle ja perheellesi edelleenkin! <3 

Vierailija
179/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uskonto..ei tarvi muuta tehdä kuin uskoa..jee

jesus hoitaa kaiken..muntarvii vain uskoo ja delaa

Vierailija
180/371 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se Fayina kirjoitti:

Tulin uskoon kesken yksinhuoltajabiletysvuosieni, lyhyesti kerrottuna eräs tuttavani uskoi enkeleihin, ja karkotteli niiden avulla "pahoja henkiä" pois kotoaan, sanoi että voisi karkotella myös minun kotoani.. no siitäpä sitten seurasi jotain mitä on vaikea sanoiksi kuvailla, seuraava yö oli aivan kamala, näin asioita joita en voinutkaan ajatella näkeväni, asuntoni muuttui sellaiseksi kauhukammioksi että missään ei ollut enää järkeä, ja nyt jos joku sanoo tähän että entä jos näin unta? ei, en ollut yksin, yritin epätoivoisesti suojata kauhuissa olevaa tytärtäni sylissäni. Uskovan äidin opetukset mielessäni huusin lopulta epätoivon ja paniikin syövereissä Jeesusta avukseni, ja lopulta Hän tuli. Hän hiljensi ja rauhoitti koko asuntomme, Hän teki kaikesta tyyntä, Hän vei ne pahat henget pois riehumasta, Hän pelasti meidät. Olin silti shokissa.Seuraavana aamuna soitin äidilleni, ja hän selitti näistä "enkeleistä" ja kuullessaan mitä kaverini oli tehnyt hän oli kauhuissaan että kaverini oli sellaisia asioita kutsunut minun kotiini ja luokseni, tai saanut minutkin kutsumaan koska itse olin ns. "rukouksen " suorittanut.  Tämän jälkeen äitini raamattupiirin naiset auttoivat minua monessa asiassa eteenpäin ja auttoivat ymmärtämään näitä henkijuttuja ja koko elämäni muuttui Jeesuksen astuttua elämääni,kertaheitolla, eikä se ollut helppoa tai iloista, se oli raadollista ja tuskaista, oli ahdistavaa nähdä maailma eri tavalla mitä sen oli nähnyt, oli ahdistavaa tuntea ihmisistä se paha tai nähdä heissä ne pahat henget ja heidän tuleva kamala tulevaisuutensa. Kauppareissut pelkästään olivat alkuun aivan kamalia ja ahdistavia. Silmäni väkivät eri tavalla, korvani kuulivat eri tavalla, ei siinä ollut mitään tekemistä uskon kanssa, ei auttanut vaikka olisin sulkenut silmät, tai olisin halunnut nähdä niinkuin ennen näin.  Tyttäreni rakastaa Jeesusta, hän on auttanut tytärtäni muissakin asioissa, hän vei myös pahat unet kokoaan pois vuosia sitten :) Nyt vuosien jälkeen, edelleen välillä ahdistaa tietoisuus asioista joita eksyneet eivät tiedosta tai tajua tulevasta, ja moni muu asia, mutta tarpeen vaatiessa Jeesus antaa rauhaa,voimaa ja uskoa <3 

Upea todistus - Siunausta sinulle ja perheellesi edelleenkin! <3 

Mitäs mieltä sinä olet et taivas on täynnä n.arkomaaneja..pe.dofiileja..r.aiskaajia ym`?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme