Miksiköhän ihan älykkäätkin ihmiset uskovat johonkin tiettyyn uskontoon kuten esim. kristinusko?
Ihmettelen eniten miksi jotkut uskovat juuri tiettyyn uskontoon ja tiettyyn "kirjaan" kuten esim. Raamattuun.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se Fayina kirjoitti:
Tulin uskoon kesken yksinhuoltajabiletysvuosieni, lyhyesti kerrottuna eräs tuttavani uskoi enkeleihin, ja karkotteli niiden avulla "pahoja henkiä" pois kotoaan, sanoi että voisi karkotella myös minun kotoani.. no siitäpä sitten seurasi jotain mitä on vaikea sanoiksi kuvailla, seuraava yö oli aivan kamala, näin asioita joita en voinutkaan ajatella näkeväni, asuntoni muuttui sellaiseksi kauhukammioksi että missään ei ollut enää järkeä, ja nyt jos joku sanoo tähän että entä jos näin unta? ei, en ollut yksin, yritin epätoivoisesti suojata kauhuissa olevaa tytärtäni sylissäni. Uskovan äidin opetukset mielessäni huusin lopulta epätoivon ja paniikin syövereissä Jeesusta avukseni, ja lopulta Hän tuli. Hän hiljensi ja rauhoitti koko asuntomme, Hän teki kaikesta tyyntä, Hän vei ne pahat henget pois riehumasta, Hän pelasti meidät. Olin silti shokissa.Seuraavana aamuna soitin äidilleni, ja hän selitti näistä "enkeleistä" ja kuullessaan mitä kaverini oli tehnyt hän oli kauhuissaan että kaverini oli sellaisia asioita kutsunut minun kotiini ja luokseni, tai saanut minutkin kutsumaan koska itse olin ns. "rukouksen " suorittanut. Tämän jälkeen äitini raamattupiirin naiset auttoivat minua monessa asiassa eteenpäin ja auttoivat ymmärtämään näitä henkijuttuja ja koko elämäni muuttui Jeesuksen astuttua elämääni,kertaheitolla, eikä se ollut helppoa tai iloista, se oli raadollista ja tuskaista, oli ahdistavaa nähdä maailma eri tavalla mitä sen oli nähnyt, oli ahdistavaa tuntea ihmisistä se paha tai nähdä heissä ne pahat henget ja heidän tuleva kamala tulevaisuutensa. Kauppareissut pelkästään olivat alkuun aivan kamalia ja ahdistavia. Silmäni väkivät eri tavalla, korvani kuulivat eri tavalla, ei siinä ollut mitään tekemistä uskon kanssa, ei auttanut vaikka olisin sulkenut silmät, tai olisin halunnut nähdä niinkuin ennen näin. Tyttäreni rakastaa Jeesusta, hän on auttanut tytärtäni muissakin asioissa, hän vei myös pahat unet kokoaan pois vuosia sitten :) Nyt vuosien jälkeen, edelleen välillä ahdistaa tietoisuus asioista joita eksyneet eivät tiedosta tai tajua tulevasta, ja moni muu asia, mutta tarpeen vaatiessa Jeesus antaa rauhaa,voimaa ja uskoa <3
Upea todistus - Siunausta sinulle ja perheellesi edelleenkin! <3
Mitäs mieltä sinä olet et taivas on täynnä n.arkomaaneja..pe.dofiileja..r.aiskaajia ym`?
Ei ole..sellaiset ovat h.elvetissä..upeita todistuksia on olemassa:)
Siunauksia
Rooman valtakunnassa ihmisiä ristiinnaulittiin vain todella suurten rikosten tähden. Voimme siis olettaa, että nämä kaksi miestä olivat moninkertaisia ja säälimättömiä murhamiehiä. nämä miehet Jeesus otti taivaaseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se Fayina kirjoitti:
Tulin uskoon kesken yksinhuoltajabiletysvuosieni, lyhyesti kerrottuna eräs tuttavani uskoi enkeleihin, ja karkotteli niiden avulla "pahoja henkiä" pois kotoaan, sanoi että voisi karkotella myös minun kotoani.. no siitäpä sitten seurasi jotain mitä on vaikea sanoiksi kuvailla, seuraava yö oli aivan kamala, näin asioita joita en voinutkaan ajatella näkeväni, asuntoni muuttui sellaiseksi kauhukammioksi että missään ei ollut enää järkeä, ja nyt jos joku sanoo tähän että entä jos näin unta? ei, en ollut yksin, yritin epätoivoisesti suojata kauhuissa olevaa tytärtäni sylissäni. Uskovan äidin opetukset mielessäni huusin lopulta epätoivon ja paniikin syövereissä Jeesusta avukseni, ja lopulta Hän tuli. Hän hiljensi ja rauhoitti koko asuntomme, Hän teki kaikesta tyyntä, Hän vei ne pahat henget pois riehumasta, Hän pelasti meidät. Olin silti shokissa.Seuraavana aamuna soitin äidilleni, ja hän selitti näistä "enkeleistä" ja kuullessaan mitä kaverini oli tehnyt hän oli kauhuissaan että kaverini oli sellaisia asioita kutsunut minun kotiini ja luokseni, tai saanut minutkin kutsumaan koska itse olin ns. "rukouksen " suorittanut. Tämän jälkeen äitini raamattupiirin naiset auttoivat minua monessa asiassa eteenpäin ja auttoivat ymmärtämään näitä henkijuttuja ja koko elämäni muuttui Jeesuksen astuttua elämääni,kertaheitolla, eikä se ollut helppoa tai iloista, se oli raadollista ja tuskaista, oli ahdistavaa nähdä maailma eri tavalla mitä sen oli nähnyt, oli ahdistavaa tuntea ihmisistä se paha tai nähdä heissä ne pahat henget ja heidän tuleva kamala tulevaisuutensa. Kauppareissut pelkästään olivat alkuun aivan kamalia ja ahdistavia. Silmäni väkivät eri tavalla, korvani kuulivat eri tavalla, ei siinä ollut mitään tekemistä uskon kanssa, ei auttanut vaikka olisin sulkenut silmät, tai olisin halunnut nähdä niinkuin ennen näin. Tyttäreni rakastaa Jeesusta, hän on auttanut tytärtäni muissakin asioissa, hän vei myös pahat unet kokoaan pois vuosia sitten :) Nyt vuosien jälkeen, edelleen välillä ahdistaa tietoisuus asioista joita eksyneet eivät tiedosta tai tajua tulevasta, ja moni muu asia, mutta tarpeen vaatiessa Jeesus antaa rauhaa,voimaa ja uskoa <3
Upea todistus - Siunausta sinulle ja perheellesi edelleenkin! <3
Mitäs mieltä sinä olet et taivas on täynnä n.arkomaaneja..pe.dofiileja..r.aiskaajia ym`?
SiunauksiaRooman valtakunnassa ihmisiä ristiinnaulittiin vain todella suurten rikosten tähden. Voimme siis olettaa, että nämä kaksi miestä olivat moninkertaisia ja säälimättömiä murhamiehiä. nämä miehet Jeesus otti taivaaseen
Siunauksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hei uskovaiset..tulkaa takaisin...kertokaa miksi ne m.urhaajat pääsi taivaaseen
Koska Jumala on armollinen..joka häneen uskoo saa kaikki syntinsä anteeksi
Uskovaiset saakin tehdä viikolla niin paljon pahaa, kun ehtivät koska sunnuntaina kaiken saa anteeksi. Pitäähän siitä jotakin hyötyäkin olla, ei pelkästään uskonveljen junailemia työtilaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
hei uskovaiset..tulkaa takaisin...kertokaa miksi ne m.urhaajat pääsi taivaaseen[/quot
Niinpä - ajatelkaas, kun Mooses, Daavid ja Paavali joko itse mur.hasivat tai osallistuivat murhiin ja Daavid jopa aviorikokseen.
Silti Herra sanoo Raamatussaan, että "Daavid oli Jumalan mielenmukainen mies" ja Jeesuskin sanoi olevansa "Daavidin Poika", koska Hänen äitinsä neitsyt Maria oli kuningas Daavidin sukuluettelossa Juudan sukuun kuuluva.
Jotenka, jos nämä Jumalan valitut ovat tänään taivaassa synneistään huolimatta, pääsevät sinne muutkin murhaajat, jos pyytävät anteeksi syntejään Jeesukselta ja elävät lopun elämäänsä Jumalan Pyhän Hengen johdatuksessa ja Raamatun kirjoitusten mukaan.
Normi päivä taivaassa
Mu.rhaaja : moi
Markku: moi
M.urhaaja: ihana ikuisuus eikö vaan?
Markku: halleluujaa
Mu.rhaaja: ihanaa jumalan päivää..vois vaihteeks jutella..kun ollaan nyt ylistetty 100 vuotta putkeen
Markku : praise the lord ..hyvä idea.
Mu.rhaaja: mitäs sinä teit maanpäällä? minä r.aiskasin ja murhasin nuoren tytön nimeltä liina.
Markku: tuota noin...minulla oli liina niminen tytär..mutta koska hän oli ateisti , hän on nyt h.elvetissä.
Sinä siis t.apoit hänet!!!!!
Mur.haaja; Jeesus antoi anteeksi..praise lord
Markku: minullapa on sellainen persoonallisuushäiriö että anteeksianto ei onnistu..prrrkkll
Siivet pöllyävät.
Vierailija kirjoitti:
Normi päivä taivaassa
Mu.rhaaja: ihanaa jumalan päivää..vois vaihteeks jutella..kun ollaan nyt ylistetty 100 vuotta putkeen
Mu.rhaaja: mitäs sinä teit maanpäällä? minä r.aiskasin ja murhasin nuoren tytön nimeltä liina.
Markku: tuota noin...minulla oli liina niminen tytär..mutta koska hän oli ateisti , hän on nyt h.elvetissä.
Sinä siis t.apoit hänet!!!!!Mur.haaja; Jeesus antoi anteeksi..praise lord
Markku: minullapa on sellainen persoonallisuushäiriö että anteeksianto ei onnistu..prrrkkll
Siivet pöllyävät.
Miten tuo liittyy uskoon? Kyky tai kyvyttömyys antaa anteeksi on persoonallisuuspiirre. Vähän niin kuin kyky/kyvyttömyys pidättäytyä herkuttelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset saakin tehdä viikolla niin paljon pahaa, kun ehtivät koska sunnuntaina kaiken saa anteeksi. Pitäähän siitä jotakin hyötyäkin olla, ei pelkästään uskonveljen junailemia työtilaisuuksia.
Tuollainen ei vetele, Jumalaa ei jekuteta sitten millään! Oikea uskovainen EI halua tehdä tahallaan syntiä, koska Jumala on hänelle niiiin hyvä, jos joku syntiä tekeekin, on armonistuin yhtä lähellä kuin oma suu.
Vierailija kirjoitti:
Normi päivä taivaassa
Siivet pöllyävät.
Jotenka, jos nämä Jumalan valitut ovat tänään taivaassa synneistään huolimatta, pääsevät sinne muutkin murhaajat, jos pyytävät anteeksi syntejään Jeesukselta ja elävät lopun elämäänsä Jumalan Pyhän Hengen johdatuksessa ja Raamatun kirjoitusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi päivä taivaassa
Siivet pöllyävät.
Ole sinä m.urhaaja hiljaa..vai haluatko uudestaan turpiisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ei vetele, Jumalaa ei jekuteta sitten millään! Oikea uskovainen EI halua tehdä tahallaan syntiä, koska Jumala on hänelle niiiin hyvä, jos joku syntiä tekeekin, on armonistuin yhtä lähellä kuin oma suu.
Miten tuo liittyy uskoon? Kyky tai kyvyttömyys tehdä syntiä on persoonallisuuspiirre. Vähän niin kuin kyky/kyvyttömyys pidättäytyä herkuttelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ööhh..eikö m.urha ole melko tahallinen teko?
Vierailija kirjoitti:
Normi päivä taivaassa
Siivet pöllyävät.
Hohhoijakkaa taas näitä ateistien kuvitelmia...
Ensinnäkään kukaan ei muista mitään pahaa taivaallisissa, vaan kaikilla on ihana ja autuaallinen olotila.
Ihmiset tekevät taivaassa samoja asioita kuin täälläkin; viljelevät, rakentavat taloja ym ym kaikki vaan on siellä täydellistä eikä mitään epäonnistumisia enää satu.
Siivet eivät siellä pöllyä, sillä ihmisistä ei tule koskaan enkeleitä - enkelit ovat ihan oma porukkansa, he ovat arvojärjestyksessä alemmalla tasolla, kuin lunastettu ihminen taivaassa.
Millaista siellä taivaassa on?
Ollaan alasti?
Hoosiannaa koko ajan?
Ex akat ja lapset siinä vieressä?joillain on näitä jopa 4?
Jos isä ja äiti ateisteja..niin ne on piru.n grillissä?
eipä taida olla mun juttu
Vierailija kirjoitti:
Ollaan alasti?
Hoosiannaa koko ajan?
Niinpä - ajatelkaas, kun Mooses, Daavid ja Paavali joko itse mur.hasivat tai osallistuivat murhiin ja Daavid jopa aviorikokseen.
Silti Herra sanoo Raamatussaan, että "Daavid oli Jumalan mielenmukainen mies" ja Jeesuskin sanoi olevansa "Daavidin Poika", koska Hänen äitinsä neitsyt Maria oli kuningas Daavidin sukuluettelossa Juudan sukuun kuuluva.
Lohtu. Ihmismielestä on lohdullista ajatella, että on elämää kuolemankin jälkeen, että kaikki paha olisi voitettavissa. Raamattu on eräänlainen lakikirja ja opaskirja. Wn ole uskovainen, mutta raamattua on silti jotenkin lohdullista aina lukea. Myös rukoilu ja kirkossa käyminen rauhoittaa paljon mieltä, toiset harrastavat joogaa ja meditointia mielen hallintaan. Olen korkeakoulutettu, joten kai minua voisi ainakin kirjaoppineeksikin tituleerata, en ehkä ole uskovainen, mutta ajatus jumalasta, jeesuksesta ja oppaista lohduttaa, joten ymmärrän uskovaisia oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan alasti?
Hoosiannaa koko ajan?
Tuskin siellä ihmisinä ja ihmisruumiissa oltaisiin, jos sellainen paikka olisi olemassa. Eikä sen paikankaan tarvitsisi olla mikään "paikka" varsinaisesti myöskään.
T. Ateisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-in. Maailmassa on yli 2 miljardia kristittyä. Täysin uskonnottomien määrä on vain murto-osa uskovista (ml. kaikki maailmanuskonnot). Joten ihmetellä voi rauhassa.
t. Kristitty
Mutta tuo ei vastaa kysymykseen siitä miksi joku ihminen uskoo juuri johonkin tiettyyn uskontoon.
Siis vaikka uskoisi "johonkin", niin sehän ei vielä automaattisesti selitä tuota seikkaa.
Ja lähes aina tuo tietty uskonto on se ainoa oikea uskonto. Sitä myös täytyy tuputtaa muillekin, jopa hengenmenetyksellä uhkaamalla.
Ihmisillä tulee aina olemaan näkemyseroja. Ihan jo pelkän kristinuskon sisällä. Juutalaisuus, kristinusko ja islam ovat myös omalla tavallaan näkemyseroja. Jäljelle jää enää aika pieni siivu uskontoja kun nuo ja noihin liittyvät poistaa. Niissä lopuissa näkemyserot ovat toki jo aika isoja, mutta sinäänsä kysymyksesi on hieman outo, koska naapurin ev.lut Liisa ja naapurin ev.lut Vesa ajattelevat jo keskenään uskonasioista siten että heillä on kenties isojakin näkemyseroja.
Lisätään vielä, että isoin uskonto joka ei ole abrahamilainen on hinduismi. Se ei ole oikeastaan levinnyt Intian sisältä mihinkään. Jos jokin uskonto on vain yhden valtion harjoittamaa, silloin sen voi ajatella olevan politiikan työkalu. Jos maailman kartan tai lukumäärän avulla tarkastelee niin abrahamilaiset uskonnot ovat vaan ylivoimaisia.
Buddhalaisuudesta lisään sen, että siinähän ei ole erikseen Jumalaa, toki osa palvoo Siddharta Gautamaa jumalana, mutta osa nimenomaan ei.
Joten..
Kenenkä mielestä jää jäljelle jokin muu varteenotettava Jumala kuin Abrahamin Jumala? Ei näyttäis jäävän :)
Ethän nyt vaan yritä järkeillä jumalasi olemassa oloa? Kyllä uskon pitäisi riittää eikä kannatusmittaus.
Toi vaan osoittaa ettei ole mitään muuta vaihtoehtoista Jumalaa edes mihin uskoa, kun sitä ateistit aina toitottaa, mutta väittämä on virheellinen.
Onko sinulle lapsena tasapuolisesti kerrottu kaikista jumalista ja olet niistä vaihtoehdoista valinnut omasi? Vai onko sinun jumalasi sama kuin vanhempiesi, etkä ole edes oikeasti punninnut vaihtoehtoja?
Tiesitkö, että sinun ei tarvitse uskoa yhteenkään jumalaan?
Siunauksia