Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt perhe-elämään, kun mies ei ota vastuuta juurikaan mistään

Vierailija
15.12.2018 |

Siivoaminenhan ei koskaan onnistu, jos ei pyydä erikseen. Ja jos pyytää niin vastaus on 99% kerroista ”onko pakko just nyt, ei millään jaksaisi”, eikä herra itse todellakaan ehdota uutta ajankohtaa, eikä palaa asiaan ellen itse muistuta siitä. Sitten kun siivotaan, niin sekin on sellaista tiuskimista ja tavaroiden paiskomista. Nykyään olen alkanut siivota ihan hiljaa vaan itsekseni, koska koen sen tosi raskaaksi että pitää väkisin toista saada osallistumaan. Koen henkisesti helpommaksi sen, että itse hoidan vaan hiljaa kaiken, kuin että siitä tulee esim tappelu.

Lasten harrastuksiin viemisessä sama juttu. Minusta on täysin absurdia, että minun pitää pyytää häntä viemään lapsia harrastuksiin. Lapsia, jotka ovat yhtä lailla hänen? Hän vie kyllä, mutta vaan jos pyydän. Tein juuri menneellä viikolla testin ja yritin vihjaista muilla tavoin, esim että olen tosi väsynyt jne jne, kun olisi ollut aika lähteä, mutta hän ei oikeasti millään tavalla reagoinut. Tyytyväisenä istui koneella, kun hoidin koko viikon harrastusrumban, kauppareissut, lapsen lääkärin ym. Kertaakaan ei kysynyt esim että haluaisinko että hän veisi lapsen jonnekin tai kävisi kaupassa. Olen aivan pöyristynyt. Yleensä siis aina sanon, että vie sinä tai kysynyt että sopiiko että hän vie jne, ja ollaan suht tasapuolisesti hoidettu harrastukset, mutta kun en sitä nyt tehnyt niin hän oli vain tyytyväinen kun hoidin kaikki.

Tämä tekee minut samalla vihaiseksi ja surulliseksi. Meillä tosiaan kulut jaetaan kaikki puoliksi, tai itse maksan vähän enemmän, kun itselläni myös vaativampi työ, josta saan hieman parempaa palkkaa. Katkeraksi tekee myös se, että olen viime aikoina kärsinyt terveysongelmista, mutta tämäkään ei vaikuta millään tavalla siihen, että mies ottaisi enemmän vastuuta perheen arjesta, tai että jollain tavalla huolehtisi minun jaksamisesta jne. Edes sen verran että kysyisi jaksanko tosiaan hoitaa kaiken yksin. Ei, hänen mielestään en saisi valittaa asiasta ollenkaan.

En oikeasti tiedä mitä pitäisi tehdä, olen vaan tosi väsynyt. Aiheesta on käyty keskustelua, mies saattaa hetken tsempata ja sitten palataan taas samaan vanhaan. Ei hän tule miksikään muuttumaan. On tosi itsekäs kaikin puolin, eikä huomaavaisuutta osaa osoittaa millään tavalla. Tosi kurjaa kuitenkin lapsille jos tulee ero, todennäköisesti pitäisi muuttaa halvemmalla asuinalueelle, vaihtaa koulua, lopettaa harrastuksia jne. Minulla ei myöskään omaa perhettä tai muutakaan tukiverkostoa, vaan miehen perhe on se joka on auttanut meitä esim lastenhoidossa tai muutenkin, jos ollaan tarvittu jotain.

Tuli vähän pitkä vuodatus, mutta mietin että onko olemassa mitään muuta ratkaisua kuin ero? Ärsyttää mies tällä hetkellä kaikin puolin niin paljon, että en tiedä miten yhteiselämästä voisi enää tulla onnellista. Sitä en vaan ymmärrä miten mies ei vaan ymmärrä tai näe tilannetta? Miten se voi olla mahdollista? Onko hän tyhmä vai mitä?

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsilla pitää olla harrastuksia, joihin pitää kuskata? Jos ei jakseta kuskata, ei harrasteta sellaisia harrastuksia. Meillä loppui voimat kuskata kuopusta joka päivä treeneihin. Vaihdettiin harrastus toiseen, joka vie vähemmän aikaa ja on kodin lähellä.

Ehkä sitten jää siivoukseenkin enemmän voimia, kun ei ole enää harrastuskuskaamista.

Vierailija
22/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eron tultua et joudu noita em asioita hoitamaan koska....?

On ihan eri asia hoitaa itse tarpeelliset asiat kuin pettyä uudelleen ja uudelleen kumppaniin, joka ei tajua ottaa hoidettavakseen omaa osuuttaan.

Nämä näsäviisaat (aikaisemmat) vastailijat eivät voi tietää, miten kuluttavaa on olla miehen kanssa, joka ei oikeasti ymmärrä olevansa se toinen vanhempi, jonka myös täytyy tehdä oma osuutensa. Olkaa tyytyväisiä, mutta turha naljailla sellaiselle, jolla ei ole asiat yhtä hyvin kuin teillä.

Oma mieheni on juuri tuollainen, että tekee kyllä pyydettäessä, mutta kaikki perheen ja lasten asiat on ollut aina minun vastuulla. Kun lapset oli pieniä, olin usein raivoissani ja harkitsin eroa. Mutta onneksi lapset kasvaa ja alkavat huolehtimaan itsestään. Olen antanut periksi monessa siivoukseen yms. liittyvissä asioissa. Kun lapset muuttaa kotoa, saatan lopettaa ruuan laittamisenkin.

Minä valitsin naimisissa olon, en halua vanheta yksin. Mutta seksiä ei meillä ole ollut pitkään aikaa, ei vaan haluta. Eikä mies ole liikaa valittanut. Tähän on tyydytty ja tämä riittää meille. Mutta en tätä etukäteen voinut tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vähän samantyyppistä että mies soluttaisi kaiken minulle. On kuitenkin mukisematta ottanut tietyt jutut vastuualueekseen, käy kerran viikossa viemässä lapsen harrastukseen ja samalla käy kaupassa. Siivouksesta tulee yhä riitaa, mutta suostui palkkaamaan siivoojan ennen siisteyttä vaativia perhejuhlia tms.

Anna miehellesi jotkut selkeät vastuualueet.

Vierailija
24/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukotus.... Kuka jaksaa lukea näitä samoja aloituksia kerta toisensa jälkeen täällä....

Jos kerta samanlaisia aloituksia on paljon, niin tällainenhan on sitten yleinen ongelma? Onhan se tärkeää miettiä miksi tilanne on näin. Mikä miehiä vaivaa?

Yleistä vähän lisää. "Ihan kaikki miehet öliöööööööööööööö".

Näitä omasta mielestään täydellisiä äityleitä riittää palstalle jankkaamaan ja makaamaan aamusta iltaan. 

Heh. Niin usein olen lukenut tämän saman kommentin täältä, että minusta tuntuu, että sinä olet tällä palstalla jankkaamassa ja makaamassa enemmän kuin yksikään äityleistä. 🤣

Vierailija
25/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsilla pitää olla harrastuksia, joihin pitää kuskata? Jos ei jakseta kuskata, ei harrasteta sellaisia harrastuksia. Meillä loppui voimat kuskata kuopusta joka päivä treeneihin. Vaihdettiin harrastus toiseen, joka vie vähemmän aikaa ja on kodin lähellä.

Ehkä sitten jää siivoukseenkin enemmän voimia, kun ei ole enää harrastuskuskaamista.

Meiltä huonot liikenneyhteydet harrastuksiin, ja vanhemmalla lapsella esim musiikkiharrastus, joka jatkunut jo pitkään ja jossa tosi lahjakas. Haluan tukea häntä siinä, kun se on hänelle tärkeä, eikä sitä ihan tuosta vaan lopeteta, kyllä vien häntä treeneihin vaikka useamman kerran viikossa, jos ei kukaan muu vie. Sitten on vaikka kämppä sotkuinen, jos ei muuta jaksa.

Olen muuten joskus aiemmin, kun on ollut keskustelua tästä työnjaosta puhunut siivoojan ottamisesta, ja ehdottanut miehelle että hän voisi hoitaa asian, jos ei siivoaminen nappaa, ja samoin maksaa siivoojan. Hän ei ymmärtänyt alkuunkaan miksi hänen pitäisi se yksin maksaa, eikä yllättäen ole saanut sellaista hoidettu.

T. Ap

Vierailija
26/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos jätä lapset miehen kotiin ja ite muutat pois? Ota koe ero.Sille tulee kotipiikaa eli sinua ikävä nopeesti. Kokeile vuosi...

En kyllä voisi jättää lapsia miehelle.. Olisi kamalaa elää ilman niitä. Valitettavasti en myöskään luottaisi täysin miehen taitoihin lastenhoidossa, kun on useasti unohtanut esim antaa heille ruokaa kun olivat pienempiä tosi pitkään aikaan (esim lounas klo12 ja seuraava ruoka vasta illalla klo19). Jos tällainen olisi jatkuvaa, niin olisi varmaan jo haitallista kehitykselle. Eikä muutenkaan jaksa lasten kanssa tehdä samalla tavalla asioita, ulkoilla, käydä uimahallissa jne. Puhumattakaan siitä että huolehtisi jostain läksyistä ym.. Lapset olisivat jossain määrin heitteillä hänen kanssaan. Pelaisivat päivät pitkät ja katselisivat TV:tä.

T. Ap

Vierailija
27/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet varmaan aika raskas ihminen.

Vierailija
28/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama narisija. Pitkä tarina on hänelle tunnusomaista.

Kysyisi jo apua kunnalta, tai mt-toimistosta.

Vierailija
29/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukotus.... Kuka jaksaa lukea näitä samoja aloituksia kerta toisensa jälkeen täällä....

Jos kerta samanlaisia aloituksia on paljon, niin tällainenhan on sitten yleinen ongelma? Onhan se tärkeää miettiä miksi tilanne on näin. Mikä miehiä vaivaa?

Yleistä vähän lisää. "Ihan kaikki miehet öliöööööööööööööö".

Näitä omasta mielestään täydellisiä äityleitä riittää palstalle jankkaamaan ja makaamaan aamusta iltaan. 

Heh. Niin usein olen lukenut tämän saman kommentin täältä, että minusta tuntuu, että sinä olet tällä palstalla jankkaamassa ja makaamassa enemmän kuin yksikään äityleistä. 🤣

Miestensoimajaakööri, aina niin auliina yhtymään volinaan. Joka päivä.

Voli voooooo!

Vierailija
30/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat järjettömien harrastusrumbien mahdollistajia. Syyttäkää väsymyksestä itseänne.

Vierailija
31/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eron tultua et joudu noita em asioita hoitamaan koska....?

On ihan eri asia hoitaa itse tarpeelliset asiat kuin pettyä uudelleen ja uudelleen kumppaniin, joka ei tajua ottaa hoidettavakseen omaa osuuttaan.

Nämä näsäviisaat (aikaisemmat) vastailijat eivät voi tietää, miten kuluttavaa on olla miehen kanssa, joka ei oikeasti ymmärrä olevansa se toinen vanhempi, jonka myös täytyy tehdä oma osuutensa. Olkaa tyytyväisiä, mutta turha naljailla sellaiselle, jolla ei ole asiat yhtä hyvin kuin teillä.

Oma mieheni on juuri tuollainen, että tekee kyllä pyydettäessä, mutta kaikki perheen ja lasten asiat on ollut aina minun vastuulla. Kun lapset oli pieniä, olin usein raivoissani ja harkitsin eroa. Mutta onneksi lapset kasvaa ja alkavat huolehtimaan itsestään. Olen antanut periksi monessa siivoukseen yms. liittyvissä asioissa. Kun lapset muuttaa kotoa, saatan lopettaa ruuan laittamisenkin.

Minä valitsin naimisissa olon, en halua vanheta yksin. Mutta seksiä ei meillä ole ollut pitkään aikaa, ei vaan haluta. Eikä mies ole liikaa valittanut. Tähän on tyydytty ja tämä riittää meille. Mutta en tätä etukäteen voinut tietää.

KIitos vastauksesta. On todella eri asia hoitaa itse kaikki, kun pettyä kerta toisensa jälkeen kumppaniinsa, ja siivota vielä hänenkin sotkut, ostaa ruoat, pestä pyykit muun lisäksi. Hassu juttu, mutta meilläkin seksielämä hiljentynyt aika radikaalisti viimeisten vuosien aikana. Tämä on ehkä yleinen syy naisten haluttomuuteen. Joten jos miehenä harmittelee sitä että ei ole seksiä, niin kannattaisi miettiä onko vaimo ehkä lopun uupunut, kun hoitaa käytännössä perheen asioista 90%. Miehen halujen tyydyttäminen vielä kaiken muun päälle on kyllä liikaa, etenkin kun itsestä tuntuu siltä että toinen ei anna mitään, ottaa vaan senkin edestä.

T. Ap

Vierailija
32/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet miehesi valinnut ja perheenne toimintatavat määrittänyt. 

Näitä ketjuja on palstalla jo miljoona, mitä ajattelit tällä avauksella saavuttavasi? 

Naisen syytä, jos mies on viheliäinen sika. Tietenkin. 

Vierailija
33/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narinaaaaaaaaaa

Vierailija
34/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai pari tyyppiä näitä tehtailee.

Vierailija
35/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat niin sinulla on mahdollisuus löytää parempi myös.

Vierailija
36/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perk*le! Miksi uhriudut, vihjailet ja märiset? Tiedät jo että mies ei tee eikä ininävihjailusi tuota tulosta! Miksi silti!!!!!!! vaikeutat elämääsi? Osta ruoka kotiinkuljetuksella, osta siivouspalvelu. Ja kun pianovirtuoosi on oppimassa mene itse siksi aikaa joogaan, hierontaan ym mistä pidät. Oma on elämäsi ja tuollainen vinquvonqu-uhriutuminen ei vie sinua mihinkään ja mies on se huomannut ja käyttää tilannetta hyväkseen. Erouhkailut ei auta, mies on tyytyväinen omaan saamattomaan elämään ja eron tullessa sunkaan tilanne ei muutu tuolta osin. Samat asiat saat tehdä silloinkin yksin.

Jos ei miestä ohjaa kikkeli niin sitten raha. Ostat nuo sinun elämääsi kovin raskauttavat siivoukset ja kaupankäynnit. Miehen pistät maksamaan enemmän vuokraa/vastiketta/lainoja mitä sinä pistät noihin palveluihin. Havahtuu noin kahdessa kuukaudessa. Toimi, äläkä räävy.

Vierailija
37/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä huonot liikenneyhteydet harrastuksiin, ja vanhemmalla lapsella esim musiikkiharrastus, joka jatkunut jo pitkään ja jossa tosi lahjakas. Haluan tukea häntä siinä, kun se on hänelle tärkeä, eikä sitä ihan tuosta vaan lopeteta, kyllä vien häntä treeneihin vaikka useamman kerran viikossa, jos ei kukaan muu vie. Sitten on vaikka kämppä sotkuinen, jos ei muuta jaksa.

Olen muuten joskus aiemmin, kun on ollut keskustelua tästä työnjaosta puhunut siivoojan ottamisesta, ja ehdottanut miehelle että hän voisi hoitaa asian, jos ei siivoaminen nappaa, ja samoin maksaa siivoojan. Hän ei ymmärtänyt alkuunkaan miksi hänen pitäisi se yksin maksaa, eikä yllättäen ole saanut sellaista hoidettu.

T. Ap

Sinä nyt et vaan ymmärrä. Lapsesi alkaa hoitaa kulkemisen musiikkikouluun itse. Itse poljin pyörällä musiikkikouluun 3 kert viikko pyörällä jo 7 vuotiaana. Ainoastaan isoa selloa ehkä vaikeempi mutta esim taksikyydillä onnistuu. Sinä haluat olla kaiken päsmäri. Bussit kulkee, metrot kulkee, taksit tuo ja lävelykin virkistää. Viulu menee kainalossa, haitari pulkan mukana. Lopeta tekemästä itseäsi korvaamattomaksi. Ärsyttää nää turhat avaukset.

Vierailija
38/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen mies, odottaa valmista, välttelee ja haastaa riitaa jotta sinä tekisit kaiken ja pitää sinua lastensa äitinä mutta myös omana äitinään. Miehet itse on tälläkin palstalla neuvoneet että pitää istua alas ja sopia paperilla kuka vastaa mistäkin työtehtävästä. Asia on kuulemma sillä selvä ja hommat hoituu. Tee siis se, vaikka kuinka nyt väsyttäisi. Ties vaikka juuri sinun miehesi on se kultajyvä joka näin oppii. Jos ei toimikaan, sinulla on allekirjoitettu lupaus todisteena. Sitten vain lähdet joko lasten kanssa tai yksin, taakkasi kuitenkin helpottuu kun ei ole sitä yhtä aikuista lasta huollettavana. Mies todennäköisesti sitten herää ja ihmettelee miksi näin kävi koska "kaikkihan oli ihan hyvin!".  Tämä se on se tavallinen tarina miesten kanssa (huoh).

Vierailija
39/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet miehesi valinnut ja perheenne toimintatavat määrittänyt. 

Näitä ketjuja on palstalla jo miljoona, mitä ajattelit tällä avauksella saavuttavasi? 

Naisen syytä, jos mies on viheliäinen sika. Tietenkin. 

Nainen jos ei saa suutaan auki..niin miten mies voi tietää kun touhutäti haluaa pyörittää kaiken?

Vierailija
40/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jättäisit joskus siivoamatta tai menisit töistä suoraan itse harrastukseen? Eiköhän mies lapsen harrastukseen veisi, jos itse olisit poissa. Ja älytön siivoaminen sopii lähinnä vaan marttyyreille.. Ei se maailma kaadu, jos joka hetki ei paikat kiillä ja siivoajan voi aina ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme