Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt perhe-elämään, kun mies ei ota vastuuta juurikaan mistään

Vierailija
15.12.2018 |

Siivoaminenhan ei koskaan onnistu, jos ei pyydä erikseen. Ja jos pyytää niin vastaus on 99% kerroista ”onko pakko just nyt, ei millään jaksaisi”, eikä herra itse todellakaan ehdota uutta ajankohtaa, eikä palaa asiaan ellen itse muistuta siitä. Sitten kun siivotaan, niin sekin on sellaista tiuskimista ja tavaroiden paiskomista. Nykyään olen alkanut siivota ihan hiljaa vaan itsekseni, koska koen sen tosi raskaaksi että pitää väkisin toista saada osallistumaan. Koen henkisesti helpommaksi sen, että itse hoidan vaan hiljaa kaiken, kuin että siitä tulee esim tappelu.

Lasten harrastuksiin viemisessä sama juttu. Minusta on täysin absurdia, että minun pitää pyytää häntä viemään lapsia harrastuksiin. Lapsia, jotka ovat yhtä lailla hänen? Hän vie kyllä, mutta vaan jos pyydän. Tein juuri menneellä viikolla testin ja yritin vihjaista muilla tavoin, esim että olen tosi väsynyt jne jne, kun olisi ollut aika lähteä, mutta hän ei oikeasti millään tavalla reagoinut. Tyytyväisenä istui koneella, kun hoidin koko viikon harrastusrumban, kauppareissut, lapsen lääkärin ym. Kertaakaan ei kysynyt esim että haluaisinko että hän veisi lapsen jonnekin tai kävisi kaupassa. Olen aivan pöyristynyt. Yleensä siis aina sanon, että vie sinä tai kysynyt että sopiiko että hän vie jne, ja ollaan suht tasapuolisesti hoidettu harrastukset, mutta kun en sitä nyt tehnyt niin hän oli vain tyytyväinen kun hoidin kaikki.

Tämä tekee minut samalla vihaiseksi ja surulliseksi. Meillä tosiaan kulut jaetaan kaikki puoliksi, tai itse maksan vähän enemmän, kun itselläni myös vaativampi työ, josta saan hieman parempaa palkkaa. Katkeraksi tekee myös se, että olen viime aikoina kärsinyt terveysongelmista, mutta tämäkään ei vaikuta millään tavalla siihen, että mies ottaisi enemmän vastuuta perheen arjesta, tai että jollain tavalla huolehtisi minun jaksamisesta jne. Edes sen verran että kysyisi jaksanko tosiaan hoitaa kaiken yksin. Ei, hänen mielestään en saisi valittaa asiasta ollenkaan.

En oikeasti tiedä mitä pitäisi tehdä, olen vaan tosi väsynyt. Aiheesta on käyty keskustelua, mies saattaa hetken tsempata ja sitten palataan taas samaan vanhaan. Ei hän tule miksikään muuttumaan. On tosi itsekäs kaikin puolin, eikä huomaavaisuutta osaa osoittaa millään tavalla. Tosi kurjaa kuitenkin lapsille jos tulee ero, todennäköisesti pitäisi muuttaa halvemmalla asuinalueelle, vaihtaa koulua, lopettaa harrastuksia jne. Minulla ei myöskään omaa perhettä tai muutakaan tukiverkostoa, vaan miehen perhe on se joka on auttanut meitä esim lastenhoidossa tai muutenkin, jos ollaan tarvittu jotain.

Tuli vähän pitkä vuodatus, mutta mietin että onko olemassa mitään muuta ratkaisua kuin ero? Ärsyttää mies tällä hetkellä kaikin puolin niin paljon, että en tiedä miten yhteiselämästä voisi enää tulla onnellista. Sitä en vaan ymmärrä miten mies ei vaan ymmärrä tai näe tilannetta? Miten se voi olla mahdollista? Onko hän tyhmä vai mitä?

Kommentit (214)

Vierailija
1/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet miehesi valinnut ja perheenne toimintatavat määrittänyt. 

Näitä ketjuja on palstalla jo miljoona, mitä ajattelit tällä avauksella saavuttavasi? 

Vierailija
2/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on joku varsinaisen helmen kanssa lähtenyt lasta tekemään. Ittepähän valitsit. Onhan tuo asenne pitänyt huomata jo poikamiesvuosistaan, miten siivoaa kämppäänsä, vai siivoaako äiti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties itse tyhmä?

Vierailija
4/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks sulla on semmonen mies?

Vierailija
5/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kysymys on että, ketä kiinnostaa? Ota avioero tai älä ota, omapahan on elämäsi ja päätös.

Vierailija
6/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ultimatum. Istutte alas, laitat paperille hommat jotka mies hoitaa, ja jotka sinä, vaadit nimen alle, se on kirjallinen sopimus jolla jatkat yhteiseloa. Sanot jos ei suostu tähän, tai työnjakoon, ala pakkaamaan kamoja. Välittömästi muutto pois.

Vierailija
7/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eron tultua et joudu noita em asioita hoitamaan koska....?

Vierailija
8/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus.... Kuka jaksaa lukea näitä samoja aloituksia kerta toisensa jälkeen täällä....

Vierailija
9/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos jätä lapset miehen kotiin ja ite muutat pois? Ota koe ero.Sille tulee kotipiikaa eli sinua ikävä nopeesti. Kokeile vuosi...

Vierailija
10/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen rahoilla palkkaa siivooja

Vierailija
11/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties itse tyhmä?

Tai ylipainoinen.

Vierailija
12/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen perhe ei auttaisi lastenhoidossa eronkaan jälkeen? Mikä se tässä pitää sut kiinni,raha?

Vierailija
13/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eron tultua et joudu noita em asioita hoitamaan koska....?

Ja mitä nainen saa siitä, että on naimisissa? Miehelle se on ilman muuta etu. Naimisissa olevat miehethän elävät pidempään ja voivat kaikin puolin paremmin, kuin naimattomat. Vaan tämä onkin täysin päinvastoin naisilla. Yksinelävillä on pidempi eliniänodote ja pysyvät terveempinä. Fiksu mies tsemppaakin sen verran, että pitää vaimonsa tyytyväisenä. Tyhmä ei tajua omaa parastaan.

Vierailija
14/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapiaan tai ero? Itse en katselisi tuollaista pitkään.

Vierailija
15/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, sulla ei ole miestä vaan yksi ylimääräinen lapsi joka ei halua ottaa vastuuta mistään.

Vierailija
16/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukotus.... Kuka jaksaa lukea näitä samoja aloituksia kerta toisensa jälkeen täällä....

Jos kerta samanlaisia aloituksia on paljon, niin tällainenhan on sitten yleinen ongelma? Onhan se tärkeää miettiä miksi tilanne on näin. Mikä miehiä vaivaa?

Vierailija
17/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiallinen vastaus: sopikaa että mies hoitaa kaikki kuskaukset aina. Sinä voit vaikka siivota sen ajan rauhassa omaan tahtiin.

Vierailija
18/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on yllättänyt se, miten yleistä tämä on. Voisiko tämä liittyä siihen, että kun äiti on äitiysloman ajan kotona ja isää useammin pitää myös vanhempainloman ja on tänä aikana enemmän vastuussa arjen pyörittämisestä, tottuu isä tilanteeseen ja se ikään kuin jää päälle äidin palattua töihin? Pitkissä parisuhteissa moni muuttuu myös aika itsekkääksi ja alkaa kohdella puolisoaan samalla tavalla kuin lapsena kohteli omia sisaruksiaan ja vanhempiaan ikään kuin teiniksi taantuen: vältellään vastuuta kotitöistä, luimitaan autotallissa tai uppoudutaan tietokoneella pelaamiseen.

Eihän ap:n tilanteeseen ole muuta ratkaisua kuin vakava keskustelu aikuisten kesken. Kerro miehellesi, että tilanne on epäreilu ja että yhteiselämän jatkumisen edellytyksenä on pysyvä muutos. Vihjailu ei selvästikään toimi, vaan asioista on sovittava selkeästi. Voisitte vaikka joka sunnuntai pitää perhepalaverin, jossa käydään läpi tulevan viikon aikataulut ja jaetaan vastuut. Nämä voi tarvittaessa kirjoittaa ylös esimerkiksi kalenteriin jääkaapin oveen.

Vierailija
19/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttasiko, jos lapset pyytäisivät heistä ns. huolehtivaa isäänsä viemään heitä harrastuksiin, siivoamaan, pyykkäämään, kokkaamaan heille ruokaa jne.?

Voiko laiskalta vaikuttava mies olla yhtä välinpitämätön, jos OMAT lapset pyytävät apua?

Siivousraivostuminen on raukkamaista ja ala-arvoista käytöstä. Sinun EI kuulu siivota yksin. 

Olen pahoillani sairastumisestasi. Puhuisin asiasta miehen kanssa, koska hän voi olla huolestunut tilanteesta, vaikka ei ymmärrä sanoa asiasta. 

Vierailija
20/214 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta samanlaisia aloituksia on paljon, niin tällainenhan on sitten yleinen ongelma? Onhan se tärkeää miettiä miksi tilanne on näin. Mikä miehiä vaivaa?

Yleistä vähän lisää. "Ihan kaikki miehet öliöööööööööööööö".

Näitä omasta mielestään täydellisiä äityleitä riittää palstalle jankkaamaan ja makaamaan aamusta iltaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi