Työtodistukseen tuli työtaidosta ja käytöksestä hyvä, vaikka palaute koko ajan kiitettävää
Sain työtodistuksen postissa, kun olen joutunut jäämään raskauskomplikaatioiden takia varhain äitiyslomalle. Työsuhde oli määräaikainen, reilun vuoden mittainen. Sain kiitettävän arvostelun sijasta hyvän työtaidosta ja käytöksestä.
Halusin tehdä työn erityisen hyvin:
-joustin, jäin ylitöihin.
-sanoin hyvin harvoin ei, jos joku minulta jotain extrapalvelusta pyysi.
-otin ylimääräisiä vastuita työpaikalla, esim.paikkasin henkilöä, joka yllättäen irtisanoutui. Minulle sanottiin, että saan hänen työtehtävistään (eri kuin minulla) työtodistukseen maininnan, että näitäkin olen hoitanut omien tehtävien ohella (en saanut), vaikka palkkaa ei voida nostaa, mutta muistetaan työtodistuksessa.
- otin harteilleni pomonkin töitä.
Olen kaikista edellisistä paikoista saanut yleensä kiitettävän, jopa erinomaisen ja nyt ihmetyttääkin. Vaikuttaako todella sairauslomalle jäänti näin paljon? Jouduin sairaslomista ja palkanmaksun epäselvyyksistö olemaam liittoon yhteydessä ja sieltä lakimieheltä tuli työnantajalle oikaisu, oisiko se vaikuttanut asiaan? Näissäkään en alkanut riitelemään,vaan säilytin asialinjan. Halasin kaikkia kun viimeisen sairaslomatodistuksen vein. Raskauskomplikaatioille en voi mitään.
Minusta on todella kieroa ja kaksinaamaista, että kehumalla ja ylistämällä saadaan työntekijä tekemään selkänahastaan ja sitten kun tulee arvostelun paikka, annetaan suppeahko työnkuvaus (joka oli tehty hutaisenalla, ei ollut kaikkeea mitä tein) ja sitten;
Työtaito ja käytös hyvä.
Kyllä suututtaa! Jos tietäisin että olisin hoitanut hommani "kuhan vaan" tyytyisin hyvään, mutta tiedän että hoisin kiitettävästi.
Kommentit (63)
Kysy asiasta suoraan, sillä se selviää.
Tässä kävi niin, että käytös muuttui kiitettäväksi, mutta työtaito pysyi hyvänä. Pitääkö tässä nyt katsoa oman puseron alle, mitä tein väärin? En osaa kyllä parantaakaan mitään.
Olin koko ajan ylityöllistetty, koin siellä kiusaamista ja esimiehen tunneskaala vaihteli päivätasolla. Koin olevani jonkinlainen syntipukki moneen asiaan, jos joku ei sujunut,oli se minun osa-alueen vika, vaikka tein töitä varmasti yhtöpaljon kuin muutkin, enkä ollut edes tittelini puolesta se vastuullisin, vaan enemmän autoin muita. Kyllä vieläkin sapettaa.
No, tiedän itse, että tein upeaa työtä ja jos sitä ei halut myöntää niin sitten ei. Minusta oli vain väärin että olin syntipukkina.
Ap
Miten tässä kävi?