Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtodistukseen tuli työtaidosta ja käytöksestä hyvä, vaikka palaute koko ajan kiitettävää

Vierailija
15.12.2018 |

Sain työtodistuksen postissa, kun olen joutunut jäämään raskauskomplikaatioiden takia varhain äitiyslomalle. Työsuhde oli määräaikainen, reilun vuoden mittainen. Sain kiitettävän arvostelun sijasta hyvän työtaidosta ja käytöksestä.

Halusin tehdä työn erityisen hyvin:
-joustin, jäin ylitöihin.
-sanoin hyvin harvoin ei, jos joku minulta jotain extrapalvelusta pyysi.
-otin ylimääräisiä vastuita työpaikalla, esim.paikkasin henkilöä, joka yllättäen irtisanoutui. Minulle sanottiin, että saan hänen työtehtävistään (eri kuin minulla) työtodistukseen maininnan, että näitäkin olen hoitanut omien tehtävien ohella (en saanut), vaikka palkkaa ei voida nostaa, mutta muistetaan työtodistuksessa.
- otin harteilleni pomonkin töitä.

Olen kaikista edellisistä paikoista saanut yleensä kiitettävän, jopa erinomaisen ja nyt ihmetyttääkin. Vaikuttaako todella sairauslomalle jäänti näin paljon? Jouduin sairaslomista ja palkanmaksun epäselvyyksistö olemaam liittoon yhteydessä ja sieltä lakimieheltä tuli työnantajalle oikaisu, oisiko se vaikuttanut asiaan? Näissäkään en alkanut riitelemään,vaan säilytin asialinjan. Halasin kaikkia kun viimeisen sairaslomatodistuksen vein. Raskauskomplikaatioille en voi mitään.

Minusta on todella kieroa ja kaksinaamaista, että kehumalla ja ylistämällä saadaan työntekijä tekemään selkänahastaan ja sitten kun tulee arvostelun paikka, annetaan suppeahko työnkuvaus (joka oli tehty hutaisenalla, ei ollut kaikkeea mitä tein) ja sitten;
Työtaito ja käytös hyvä.

Kyllä suututtaa! Jos tietäisin että olisin hoitanut hommani "kuhan vaan" tyytyisin hyvään, mutta tiedän että hoisin kiitettävästi.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työnantajaan ja kysy perusteluita, muistuta myös tuosta mitä luvattiin näkyvän työtodistuksesta.

Kerro oma kantasi, et ainakaan menetä siinä mitään ja jos hyvin ja oikeus käy niin saat sen kiitettävän työtodistuksen.

Ymmärrän pettymyksen ja petetyksi tullun tunnun mutta koita kuitenkin rentoutua ja nauttia vapaastasi ja vauvanodotuksesta <3

Vierailija
2/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ylireagoinko? Mutta eikös "hyvä" anna viitettä, että ei aivan paras mahdollinen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hiton takia sinä pyysit arvosteluja työtodistukseen ja sitten loukkaannut kun työnantaja ei näekään kykyprofiilisia samalla tavalla kun sinä?!

Vierailija
4/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hiton takia sinä pyysit arvosteluja työtodistukseen ja sitten loukkaannut kun työnantaja ei näekään kykyprofiilisia samalla tavalla kun sinä?!

Tässäpä se onkin, sain kauttaaltaan työsuhteen aikana kiitettävää palautetta ja ylistystä tekemästäni työstä. Nyt palaute on RISTIRIIDASSA kirjallisen palautteen kanssa. En ihmettelisi arvosanaa, jos muutoin olisi.

Ap

Vierailija
5/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olit tulityökurssilla ja sait arvioksi vain hyvän. Oikeasti työtodistuksessa tarvitsee olla vain aikaväli jolloin on ollut töissä ja oliko se kokoaikainen työ.

Vierailija
6/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se vaikuttaa työnantajan kuvaan sinusta, jos liitosta otetaan yhteyttä. Eikö asiaa olisi voinut mitenkään muuten hoitaa? Olisin kysynyt apua liitosta, mutta hoitanut asian kuitenkin itse. Älä ainakaan jatkossa ota tavaksi joka asiassa ottaa liittoon yhteyttä, tai saat nopeasti huonon maineen.

Vierailija
7/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda.

Kannattaa jatkossa olla pyytämättä noita arvioita.

Vierailija
8/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene puhumaan ex-pomollesi, ei me voida sulle sitä kiitettävää työtodistusta antaa!

Vierailija
9/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että olit tulityökurssilla ja sait arvioksi vain hyvän. Oikeasti työtodistuksessa tarvitsee olla vain aikaväli jolloin on ollut töissä ja oliko se kokoaikainen työ.

Totta. Työtodistuksen tarkoitus ei ole sama kun peruskoulun todistuksen. Vai lapselliset kehukaa mua pyytää työtodistukseen arvosteluineen.

Vierailija
10/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eivät sentään mitään huonoa laittaneet. Unohda koko juttu ja jatka eteenpäin elämää.

Vierailija
11/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä esimieheen ja kysy perusteluita. Pyydä myös toinen työtodistus, tällä kertaa ilman arvioita.

Vierailija
12/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttamatta tulee se hyvä, kun totuutta ei saa kertoa.

Vierailija
13/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sijaisuudesta jota teit voit pyytää vielä merkinnän. Ja hyvästä et voi motkottaa, tottakai vaikuttaa mielikuvaan kun jäit saikulle. Vaikka pakko olisikin

Vierailija
14/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut tulityökurssi vaan asiantuntijayhteisö, joka merkitsikin minulle jotain. Olin osa tiimiä ja tulin hyvin toimeen.

Kyllä suututtaa!

Ap

Vierailija
15/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut tulityökurssi vaan asiantuntijayhteisö, joka merkitsikin minulle jotain. Olin osa tiimiä ja tulin hyvin toimeen.

Kyllä suututtaa!

Ap

Unohda ja keskity raskauteesi. Se on nyt elämsi tärkein tehtävä.

Vierailija
16/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, joka itsensä ylentää, se alennetaan"

Vanha suomalainen sananlasku.

Vierailija
17/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kerran työtodistuksen, jossa sairauslomani oli merkitty työsuhteen keskeytykseksi, mitä se tietenkään ei ole.

Siitä sain vääntää jonkun aikaa, mutta sain lopulta oikeanlaisen työtodistuksen.

Vierailija
18/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauskomplikaatioiden takia jäädään sairauslomalle, ei varhennetulle äitiyslomalle. Oliko "supistuksia" vai "selkäkipuja"?

Vierailija
19/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei tässäkään tapauksessa aloittaja kaikkea kerro. Saikuttanut lähes raskauden alusta asti?!

Vierailija
20/63 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairauslomat saa arvioon vaikuttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi