Työni puhelinmyyjänä - tänäänkin ihmiset vihaisia
On se harmi. Tykkään toimia ihmisten kanssa, mutta muiden asenteita on hankala muuttaa puhelinmyyntiä kohtaan. Koittakaapa ihmiset käyttäytyä puhelimessa, jonain päivänä saatatte tehdä samaa duunia jos käsky käy. Saa myös kertoa vinkkejä, mikä olisi se taikalause jolla suostuisitte kuuntelemaan mitä asiani koskee?
Kommentit (103)
Mä laitoin aina puhelimen nuorena kaappiin kun ne aloitti myyntilitanian ja jatkoin PS:n pelaamista, kerran yksi myyjä oli linjoilla vielä 20 minuutin päästä
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että siellä voi oikeasti olla joku nuori ensimmäisessä työpaikassaan, kun ei oo muuta työtä saanut. Mulle 16-vuotiaana oli puhelinmyynti myös ainoa vaihtoehto kun rahaa ei mistään muualta saanut. Ei ne kiusallaan myöskään jää jankkaamaan, vaan se on heidän ohjeistus ja jos ei sitä tee niin sitten jatkuvasti tentataan että miksi et väännä.
Helpoimmalla pääsee kun sanoo että on töissä tai kaupassa eikä kerkeä nyt puhumaan että soita joku toinen kerta, ens kerralla sitten ei tarvikaan vastata.
Ei todellakaan noin. Miksi haluaisin jonkun soittavan puhelimeeni ellen aio vastata?
Siihen puhelimeen voi sanoa: "En osta puhelinmyynnistä mitään, ole hyvä ja poista yhteystietoni rekistereistänne. Hyvää päivänjatkoa." Ja luuri kiinni. Jos samasta paikasta tulee uusi puhelu, voikin sitten jo sanoa, että heillä on laiton rekisteri, koska yhteystietoja ei ole pyynnöstä huolimatta poistettu.
AINA telemarkkinointikielto voimaan, EI KOSKAAN omaa puhelinnumeroa mihinkään arvontoihin tms, ja AINA ystävällinen mutta jämäkkä kieltäytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Luuri korvaan. Aina.
Entäpä jos vaan hankkisit markkinointikiellon ja salaisit yhteystietosi? Toimii mulla, koskaan ei soita kukaan markkinaihminen.
Mulle soitettiin kesken työpäivän firmasta x. Kerroin jo puhelun alussa ettei tuotteensa kiinnosta. Myyjä kysyi saisiko hän harjoituksen vuoksi kuitenkin pitää myyntitilaisuuden. Suostuin, puhelin taskussa ja napit korvilla niin eipä se jutustelu siinä työn lomassa häirinnytkään, työtehtävä kun oli sillä hetkellä aika puuduttava ja yksinäinen. Alkoi yli puolituntia kestävä höpönlöpö kaikista päivänpolttavista asioista mitkä eivät myytävään tuotteeseen liittyneet kuin marginaalisesti. Joka välissä muistutin, etten ole mitään ostamassa. Sen todellakin yli puolituntisen horinan päätteeksi myyjä tiedusteli saisiko yhteystiedot niin saataisiin kaupat tehtyä. Kerroin jo kymmenettä kertaa, etten ole ostamassa, vaan että hän itse nimenomaan pyysi minut harjoitteluavuksi, ja että mulla alkaa nyt ruokatunti. Oli kiva jutella, ja toivottavasti hän löytää asiakkaitakin. Myyjä poltti päreensä ja haukkui minut pataluhaksi. Katkaisin puhelun korvaansa kun siitä rääkymisestä ja sättimisestä ei muuten tullut loppua ja lähdin syömään.
joku asiaton puhelinmyyjä sanoi äidilleni "mä arvasin!" ja pisti luurin korvaan kun äitini hyvin ystävällisesti ja asiallisesti selitti että ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
On se harmi. Tykkään toimia ihmisten kanssa, mutta muiden asenteita on hankala muuttaa puhelinmyyntiä kohtaan. Koittakaapa ihmiset käyttäytyä puhelimessa, jonain päivänä saatatte tehdä samaa duunia jos käsky käy. Saa myös kertoa vinkkejä, mikä olisi se taikalause jolla suostuisitte kuuntelemaan mitä asiani koskee?
Oletko se sinä joka on soitellut minulle viime keväästä asti säännöllisesti kun minulle oli viime jouluksi tilattu lahjana muutaman kuukauden lehtitilaus. En lukenut edes ko. lehteä ja sen jälkeen sitä on yritetty myydä milloin milläkin verukkeella useita kertoja vaikka heti eka puhelussa mainitsin etten aio lehteä tilata ja jos aion niin osaan tehdä sen itse.
Ei ole auttanut vaan tälläkin viikolla taas soitettiin. Kyllä siinä alkaa hermot pikkuhiljaa kulumaan kun ei voida uskoa.
En keskustele kanssasi vaan sanon ei kiitos. Näin kummankaan aikaa ei mene hukkaan.
puhelinmyyjät on alempana ko ministerit, en enää ees vastaa puheluihin jos en odota tiettyä puhelua ja siltikin onnistuvat pujahtamaa väliin
täytyy olla äärimmäisen tarkka ettei sano kertaakaan kyllä, sitähän meinaan saatetaa jopa editoida jotta voivat virallisesti lätkästä tilauksen käyntiin ja kun yrittää perua tilausta niin herroja ei saada tavotettua millää
että ihan syystä teille vittuillaan
Edistän parhaillaan puhelinmarkkinoinnin kieltävää lakialoitetta. Osaan käyttäytyä, mutta yksityisyyteeni tunkevat puhelinmyyjät eivät osaa.
On hyvin vaikea kuvitella, missä tilanteessa "käsky kävisi" puhelinmyyntiin. Ehkä jos olisin työtön, kouluttamaton luuseri, joka ei kykene itse työllistymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sinä joka on soitellut minulle viime keväästä asti säännöllisesti kun minulle oli viime jouluksi tilattu lahjana muutaman kuukauden lehtitilaus. En lukenut edes ko. lehteä ja sen jälkeen sitä on yritetty myydä milloin milläkin verukkeella useita kertoja vaikka heti eka puhelussa mainitsin etten aio lehteä tilata ja jos aion niin osaan tehdä sen itse.
Ei ole auttanut vaan tälläkin viikolla taas soitettiin. Kyllä siinä alkaa hermot pikkuhiljaa kulumaan kun ei voida uskoa.
Oletko sanonut, että haluat tietosi pois heidän rekisteristään? Jos pyydät heitä poistamaan tietosi eli kiellät niiden säilyttämisen ja vielä senkin jälkeen soittavat, niin voit uhata tietosuojavaltuutetulla. GDPR:n jälkeen ei kannattaisi yhdenkään markkinointifirman pelleillä noilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisenä puhelinmyyjänä mielestäni sinun ei tule kysyä sitä, millä saat ihmiset kuuntelemaan vaan sinuun tulee ymmärtää, että jos ihmiset eivät halua kuunnella uskot sen, etkä yritä väkipakolla saada heitä kuuntelemaan. Menetät siinä vain omaa aikaasi.
En koskaan tyrkytä tai selosta väkipakolla, saatika puhu päälle. Paperista lukevat lehtimyyjät ovat tainneet pilata meidän muidenkin puhelimen kautta asiakashankintaa tekevien maineen.
Ei taida olla oikotietä onneen, tai taikalauseita millä saada ihmiset kuuntelemaan hetkeksi, vaikka tuote olisi kuinka hyvä. Harmi. ap
Ei nyt kyllä tule mieleen yhtäkään tuotetta jonka vuoksi haluaisin kuunnella puhelintyrkyttäjän ärsyttävän tekopirteän myyntipuheen. Ostan tarvitsemani tuotteet sieltä mistä itse haluan, silloin kun haluan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin ystävällinen minua häiriköivälle turhakkeelle?
Jos sanoo ei kiinnosta niin se pitää uskoa.Minä muutun epäkohteliaaksi jos jatkatte inttämistä vaikka sanoin jo ei.Siihen saakka olen mukava.
Minä olen niin kipeä ja kroonisesti sairas. Siksi puhelin on aina äänettömällä. Joskus, kun odotan labratuloksia tms, niin vastaan puhelimeen. Jos silloin sattuu soittamaan joku ylipirteä puhelinmyyjä, niin huonosti käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut, että haluat tietosi pois heidän rekisteristään? Jos pyydät heitä poistamaan tietosi eli kiellät niiden säilyttämisen ja vielä senkin jälkeen soittavat, niin voit uhata tietosuojavaltuutetulla. GDPR:n jälkeen ei kannattaisi yhdenkään markkinointifirman pelleillä noilla asioilla.
Ei kannattaisi ei, mutta eipä ole mitään auttanut. Joka kerta on vastattu että voi voi kun tämä soitteleva firma on vain henkilötietojen käsittelijä ja varsinainen rekisterinpitäjä ihan muu firma. Että ei he nyt voi ottaa sitä minun markkinointikieltoani vastaan, vaan pitäisi minun soitella itse sinne toiselle firmalle päin.
-ohis
Vinkkinä vaan, että jos ette halua puhelinmyyyjien soittoja, älkää osallistuko mihinkään arvontoihin tms. Niissä kerätään yhteystietojanne markkinointia varten. Myöskin ehdttomasti markkinointikielto ja yhteystietojen luovutuskielto väestörekisteriin voimaan. On vähän typerää raivota vuodesta toiseen puhelinmyyjille tai hasstattelijoille, jos ette itse viitsi nähdä sitä pientä vaivaa minkä nuo vievät. Ihan yhtä lailla saatte mainoksia jos ette kiellä mainosten ja ilmaisjakelun jakamista. Jos yhteystietonne ovat kenen tahansa saatavilla, totta kai niitä käytetään. Entisenä puhelinhaastattelijana itseäni hirvittää että esim vanhemmat eivät salaa lastensa numeroita vaan nämä ovat kenen tahansa saatavilla. Siis kenen tahansa. Miettikää.
Markkinointiesto toimii loistavasti eikä joka kuukausikaan tuntemattomat numerot soittele enää. En kyllä ennenkään vastannut mutta vituttihan se puhelimen jatkuva pirinä.
En halua ostaa tai tilata mitään. Usko jo perkele! Laikkaa soittamasti minulle 10 kertaa päivässä!