Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työni puhelinmyyjänä - tänäänkin ihmiset vihaisia

Vierailija
13.12.2018 |

On se harmi. Tykkään toimia ihmisten kanssa, mutta muiden asenteita on hankala muuttaa puhelinmyyntiä kohtaan. Koittakaapa ihmiset käyttäytyä puhelimessa, jonain päivänä saatatte tehdä samaa duunia jos käsky käy. Saa myös kertoa vinkkejä, mikä olisi se taikalause jolla suostuisitte kuuntelemaan mitä asiani koskee?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät puhua ihmisten kanssa ja olet hyvä siinä, sekä tykkäät puhelintyöstä niin vaihda aspapuolelle. Silloin ihmiset soittavat sinulle.

Vierailija
42/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Minä olen niin kipeä ja kroonisesti sairas. Siksi puhelin on aina äänettömällä. Joskus, kun odotan labratuloksia tms, niin vastaan puhelimeen. Jos silloin sattuu soittamaan joku ylipirteä puhelinmyyjä, niin huonosti käy.

Mikään ei oikeuta huonoa käytöstä, ei edes kipu. Toivottavasti labrassa kohdellaan sua yhtä paskasti niin ymmärtäisit miltä se tuntuu :D ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjät on yheiskunnan syöpä ja *ersereikä.

Sullahan on hyvin asiat. Mitään pahempaa et keksi

Vierailija
44/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei ymmärrä että kauppoihin tuleva ruokakin on (puhelin)myynnin avulla sinne päätynyt. Katsokaa hieman napaanne pidemmälle. Irmelit ja annelit saa itkupotkuraivareita muutaman minuutin puhelun takia, toisille se on kokopäivätyötä mitä ilman masentuisi kotiinsa.

Vierailija
45/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan missään kertonut haluavani puhua puhelinmyyjän kanssa. Miksi he soittelevat silti minulle? Onko se edes laillista?

Vierailija
46/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnytkin samaa työtä, ja tiedän että sinun velvollisuutesi on myydä niin kauan kuin minä kuuntelen. Ja koska en kuitenkaan osta mitään koskaan puhelimessa, säästän aikaasi ja lisään mahdollisuuksiasi tehdä kaupat jonkun toisen kanssa sanomalla kahdesti "Ei kiitos" ja sulkemalla puhelimen.

Vierailija
47/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi oli jo ennen dementoitumistaan ihminen, joka ei koskaan osannut sanoa ei. Dementoiduttuaan asui vielä jonkin aikaa yksin, kotihoito kävi. Puhelinmyyjät soittelivat urakalla vielä silloinkin kun oli kovin dementoitunut,  ja me omaiset saimme kerta toisensa jälkeen perua lehtitilauksia. Aamulehtikin jäi siinä vaiheessa avaamatta pinoon pöydälle. 

Vierailija
48/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä olen asiallinen puhelinmyyjillekin, mutta mikä siinä on, että he eivät tajua puhetta? Tiedän että teidän pitää jankata ja tuputtaa, mutta juuri sen takiahan ihmiset teihin kyrpiintyy. Toki voi olla ehkä niitä harvojakin, jotka sitten siitä tuputtamisesta eroon päästäkseen sanovat, että "no okei, mä tilaan".

Ja kun ne teidän stoorit on suoranaista valetta; "sinulle on nyt kertynyt tänne tällainen summa...". No miten vois olla kertynyt, kun en ole koskaan sitä lehteä tilannutkaan, jota kauppaat ja johon muka tämä mystinen summa viittaa?! Voin antaa tietysti tilinumeroni, jolle voitte tuon summan laittaa, mutta lehteä en tilaa, vaikka saisin lahjan kaupan päälle, ja vielä toisenkin lahjan "jota ei kyllä yleensä anneta enää näin monien muiden lahjojen päälle, mutta minä nyt sulle annan sen kuitenkin".

Ja opetelkaa sen litanian aluksi sanomaan nimenne ja edustamanne firma selkeästi, että edes voisi olla kärryillä puhelun alusta alkaen, että mistä firmasta tässä nyt ollaan jotain kaupittelemassa. Kun aloituksesta ei saa selvää, niin mieleen tulee että mikähän haistapaskan huijausfirma tässä onkaan kyseessä.

Niin ja vielä loppukommentti, sen jälkeen vähän alkoi puhelinmyyjät korpeamaan, kun sanoin monta kertaa että en tilaa mitään ja lehti kuitenkin tuli jonkin ajan kuluttua. Soitinkin sitten firmaan ja sain kiinni henkilön joka pahoitteli kovin tapahtunutta ja perui tilauksen ja sanoi mulle lehden laittaneen tyypin joutuvan selvityksen kohteeksi. Eli epätoivoisimmat teistä yrittää kusettaa noin?

Vierailija
49/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kuunnella joskus, esim operaattoreilla on parhaat tarjoukset vain puhelinmyynnissä. Ja puhutaan oikeasti hyvistä tarjouksista eikä ”alennus 2€”-tyyppisistä.

Itse jaksoin sillä, että kun minua pidettiin roskana, mutta itse tiesin tienaavani lähes kaikkia niitä ihmisiä enemmän.

Vierailija
50/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joudu samaan duuniin kun siitä ei saa palkkaa.Yhtä hyvin voi siis ottaa karenssin.Tosin minulla on osa-aikatyö pysyvästi.

Vierailija
51/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan missään kertonut haluavani puhua puhelinmyyjän kanssa. Miksi he soittelevat silti minulle? Onko se edes laillista?

On laillista. He soittelevat sinulle koska yhteystietosi ovat vapaasti saatavilla. Kerrotko muuten yleensä ihmisille etukäteen saavatko he lähestyä vai eivät? Ihan kadullakin?

Vierailija
52/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tarkoititko Harrastuksesi puhelinmyyjänä?

Työllä pitäisi saada elatus?

Vierailija
53/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille soitti tänään jostain toiselta puolelta Suomea mies, joka sanoi, että firman edustajat liikkuu nyt siellä seudulla, että tehtäiskös keittiöremontti. Selitti ja selitti. Kun sain vihdoin suunvuoron sanoin, että just syksyllä putkirempan jälkeen keittiö uusittu. No, entäs vaatekaapit. Sanoi, että ovet uusittiin samalla. No, entäs onko eteisessä liukuovet. Joo, on meillä peililiukuovet. Jatko vaan. Meinasin sanoa, että tonttuovea ei ole, että löytyiskö? Kauheeta pasaamista, löin sitten luurin korvaan, kun ei millään lopettanut.

Vierailija
54/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan puhelun, kun kuulen sun litannian alkavan, sori. Osaan etsiä ja hankkia tuotteet joita tarvitsen itse. Näin säästän omaa ja sinun aikaa.

Teen samoin.

Ikävimpiä ovat aloitukset kuten sinut on valittu..

Olet ollut niin hyvä asiakas että...

Päätoimittaja halusi juuri sinulle tarjota lehteä tällä hinnalla..

Vierailija
55/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei puhelinmyyjä harrastaisi sitä väkisintuputtamista, niin eihän siinä mitään saisi myytyä kun suurin osa asiakkaista kieltäytyy kuitenkin. Ja mitä vähemmän kauppoja, sitä vähemmän palkkaa myyjälle. Joten puhelinkaupustelijat ei tämän takia arvosta ihmisten rauhaa tippaakaan, kun se oma leipä painaa vaakakupissa enemmän.

Vierailija
56/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin että litania alkaisi näin:

Hei, haluatko kuulla Hesarin uusimman tarjouksen? En. Kiitos ja hauskaa illan jatkoa.

Kyllä: tarjous.

Hei, haluatko kilpailuttaa puhelinliittymäsi, voin esittää meidän yhtiömme tarjouksen?

Ei. Kiitos ja.. Kyllä: hyvä tarjous.

Tuote kannattaa esittää niin, että sitä ei helpolla anneta, se on niin hyvä että esitellään vain kiinnostuneille. Aikaa säästyy kohdeyleisölle.

Vierailija
57/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, onko se jotenkin hämmentävää etten halua keskittyä aurinkopaneeleihin tai laadukkaisiin nilkkasukkiin töissä, autoa ajaessa, ruokakaupassa, lasta nukuttaessa, läksyissä auttaessa tai lapsi toisella lonkalla ruokaa laittaessa? Kun haluan keskittyä aurinkopaneeleihin ja nilkkasukkiin, osaan kyllä etsiä tarvitsemani tiedot tai vaikka soittaa ja kysyä. Vastaan kuitenkin, koska osa lapsista on itsenäisesti liikkuvia ja aina joskus tulee puhelu sijaisopelta, kaverin vanhemmalta tms. ja on syytä vastata.

Vierailija
58/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa/halua esim tilata lehteä, en tilaa. Tietenkään. Enhän kaupassakaan osta lehteä vain siksi, ettei myyjien tai kauppiaan tulisi paha mieli.

Ne lehdet, joita haluan lukea ja joihin olen päättänyt taloudellisesti satsata, tulevat minulle jo. Yksi sanomalehti ja yksi aikakauslehti. En laajenna valikoimaa, jos on pakko lukea jostain muusta lehdestä juttu, käyn kirjastossa. Ääriharvoin näin käy.

Enkä myöskään kilpailuta vakuutuksia vähän väliä, koska säästö mitä jatkuvalla kilpailutuksella saa, on olematon eikä suhteessa siihen kuluvaan aikaan.

Ja mitään vitamiineja en myöskään tilaa puhelimitse. Tai laita asuntoani myyntiin. Näitä minulle ehdotettu puhelimitse viime päivinä. Olen kiirehtinyt kiitos eini niin pian kun saan suunvuoron ja sitten päättäväisesti ja heti lopettanut puhelun. Sehän säästää myyjän aikaa turhalta suostuttelulta, johon en taivu, koskaan. Outo juttu, että tämän takia luokitellaan vihaiseksi!

Vierailija
59/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen tätä ketjua lukiessa että vielä on ihmisiä joille soittelee jotkut myyjät. Eikö teillä ole markkinointikieltoja ja yhteystietojen luovutuskieltoja? Kannattaisi, ne toimivat. Ihana rauha jo vuosia <3

Vierailija
60/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pommitti tänään puhelinmyyjä kuudesti!

Oon ystävällinen, mutta en osta MITÄÄN puhelinmyynnin kautta. En tarvitse sieltä mitään ja rahatilannekin on todella huono.

Ensimmäisen "ei kiitos mitään" pitäisi riittää, mutta kun myyjä vain jatkaa ja jatkaa, tekee mieli lyödä luurit.