Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työni puhelinmyyjänä - tänäänkin ihmiset vihaisia

Vierailija
13.12.2018 |

On se harmi. Tykkään toimia ihmisten kanssa, mutta muiden asenteita on hankala muuttaa puhelinmyyntiä kohtaan. Koittakaapa ihmiset käyttäytyä puhelimessa, jonain päivänä saatatte tehdä samaa duunia jos käsky käy. Saa myös kertoa vinkkejä, mikä olisi se taikalause jolla suostuisitte kuuntelemaan mitä asiani koskee?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, onko se jotenkin hämmentävää etten halua keskittyä aurinkopaneeleihin tai laadukkaisiin nilkkasukkiin töissä, autoa ajaessa, ruokakaupassa, lasta nukuttaessa, läksyissä auttaessa tai lapsi toisella lonkalla ruokaa laittaessa? Kun haluan keskittyä aurinkopaneeleihin ja nilkkasukkiin, osaan kyllä etsiä tarvitsemani tiedot tai vaikka soittaa ja kysyä. Vastaan kuitenkin, koska osa lapsista on itsenäisesti liikkuvia ja aina joskus tulee puhelu sijaisopelta, kaverin vanhemmalta tms. ja on syytä vastata.

Soittaja, oli kuka vaan, ei tiedä mitä olet tekemässä. Haistatteletko läheisillesi, jos he soittavat huonoon aikaan? Miksi vastaat jos olet huonossa paikassa? Tärkeällä asialla olevat soittavat uudestaan, tai voit itse soittaa takaisin sitten kun et ole vaarantamassa liikentennettä tai pudottamassa lastasi soppakattilaan.  Oletko niin riippuvainen puhelimesta ja pelkäät jääväsi ulkopuolella ja jostain paitsi, että on pakko saada tietää mitä sillä (puhelinmyyjän numerolta vaikuttavalla) numerolla nyt on asiaa? Ihan jos se vaikka olisikin jotain jännää, niin autoa ajaessa vastaat tai kun lapset tarvitsevat sinua? Sitten kun ei olekaan jännää niin se on soittajan vika, kun ei nähnyt että olet lapsi toisella lonkalla ruokaa laittaessa . Säälin läheisiäsi, lapsiasi, ja niitä jotka kulkevat samalla tiellä kanssasi. Lapsista kun on varmaan kiva mennä nukkumaan kun mamma on salamana vastaamassa puhelimeen. Sinä olet varmaan se rasittava puhelimen räplääjä seurassa. Aina puhelin kourassa, jos joku vaikka soittaa. Ettet vaan jää mistään paitsi! Tiedätkö mistä jäät paitsi? Ihan kaikesta. Pistä se puhelin joskus pois ja keskity siihen mitä olet tekemässä. Ihme ja kumma,että lankapuhelimista ei ole vielä niin kovin kauan aikaa ja kummasti pärjättiin ilman että oltiin ihan joka hetki puhelimessa kiinni. 

No huhhuh että joku otti itseensä :D joo, sehän tarkoittaa puhelinriippuvutta ja kaiken muun unohtamista että vastaa saapuviin puheluihin...

No mitä se puhelinriippuvuus on, jos se ei ole sitä että puhelin on kourassa joka hetki ja siihen vastataan hinnalla millä hyvänsä? Kukaanhan ei tietenkään halua myöntää olevansa riippuvainen, että vastauksesi ei yllätä yhtään. Aina löytyy joku selitys miksi näin toimitaan. "Minä vaan vastaan saapuviin puheluihin."

Mitähän sä sössötät. Mulle tulee yli sata työpuhelua päivässä.

Ei siinä valikoida mihin nyt sattuu huvittamaan vastaamaan.

Sinkkis

Vierailija
82/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telemarkkinointikieltoa markkinoidaan tässä ketjussa ratkaisuna. Onhan se, tavallaan. Minusta vaan on väärin että lähtökohtaisesti se olen minä joka joutuu maksamaan siitä lystistä ettei minua puhelimen välityksellä häiriköidä.

Kallista on 0.39 euroa minuutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telemarkkinointikieltoa markkinoidaan tässä ketjussa ratkaisuna. Onhan se, tavallaan. Minusta vaan on väärin että lähtökohtaisesti se olen minä joka joutuu maksamaan siitä lystistä ettei minua puhelimen välityksellä häiriköidä.

Kielto on voimassa kolme vuotta niin hintaa tulee 0.10 euroa vuotta kohti.

Vierailija
84/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksoin siitä viimeksi 3 euroa. Meidän yhteiskumppanit kyllä saa mun numeron mun käyntikortista, joten numero voisi olla vaikka salainen.

ʒinkkumieʒ

Vierailija
85/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaate onkin se, että onki 3 euroa liikaa siitä, että haluaa estää häirikkösoitot? 

0 euroa on oikea hinta. Edes 10 penniä on liikaa.

ʒinkkumieʒ

Vierailija
86/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo hinnasta kiinni, vaan siitä että joudun maksamaan ettei minulle pyytämättä tarjota milloin mitäkin lehteä, sukkia tai alkkareita. Ennemmin näkisin sellaisen mallin puhelinmarkkinoinnissa, että ne joita ne tuotteet oikeasti kiinnostaa, antaisivat suostumuksen puheluihin. Muistaakseni Tanskassa(?) tämä malli on käytössä.

Vierailija
87/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele, niin saatan käyttäytyä (en osta kuitenkaan mitään). Kaikki nämä olet niin hyvä asiakas/olet osallistunut arvontaan (kun en ole), tämä ei maksa sinulle mitään huijarit saavat minulta luurin korvaan. Sitä paitsi, koska en osta koskaan puhelimitse

mitään, niin luuri korvaan säästää aikaasi.

Vierailija
88/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtis ketju, nauroin ääneen xD

Vierailija
89/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei ymmärrä että kauppoihin tuleva ruokakin on (puhelin)myynnin avulla sinne päätynyt. Katsokaa hieman napaanne pidemmälle. Irmelit ja annelit saa itkupotkuraivareita muutaman minuutin puhelun takia, toisille se on kokopäivätyötä mitä ilman masentuisi kotiinsa.

Se että joku elämäntapamasentuja "työskentelee" noissa firmoissa ei velvoita minua niitä puheluita kuuntelemaan sekuntiakaan kauempaa kuin on äärimmäinen pakko. Ja kauppojen tilaustenteon rinnastaminen yksityisille suunnattuun puhelinmyyntiin on typerää. Ne ovat kaksi eri asiaa. Lähtökohtaisesti kauppias on kiinnostunut tuoteuutuuksista ja hyötyy siitä kun saa ne nopeasti tiskilleen myyntiin. Minä taas en hyödy bambusukista joita en puhelimen välityksellä osta, enkä myöskään lehdistä mitä en sieltä tule tilaamaan. Sitä tyhjänpäiväistä väninää kuunnellessa menetän kyllä kallista aikaa.

Hyötyisit paljonkin bambusukista! Pehmeä ja miellyttävä bambuviskoosi sukka joka monikerrosrakenteen ansiosta on erittäin hyvin hengittävä ja kosteutta haihduttava.

Vierailija
90/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se harmi. Tykkään toimia ihmisten kanssa, mutta muiden asenteita on hankala muuttaa puhelinmyyntiä kohtaan. Koittakaapa ihmiset käyttäytyä puhelimessa, jonain päivänä saatatte tehdä samaa duunia jos käsky käy. Saa myös kertoa vinkkejä, mikä olisi se taikalause jolla suostuisitte kuuntelemaan mitä asiani koskee?

Hirveä häirikkö sä oot. Ei mulla muuta.

Vierailija
91/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä olet kotirauhanrikkoja.Tuote, jota pitää väkisinmyydä luurissa, ei ole hyvä tuote. Hyvä tuote myy ilman pakkomyyntiä.

Vierailija
92/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suahan ei varmaan sitten haittaa jos alan soittelemaan sulle pitkin päivää? Lopetan kyllä heti kun maksat 3 egee mun tilille.

Vierailija
93/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä häirikkö sä oot. Ei mulla muuta.

Kiitos. Ei mul muuta

Vierailija
94/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksoin siitä viimeksi 3 euroa. Meidän yhteiskumppanit kyllä saa mun numeron mun käyntikortista, joten numero voisi olla vaikka salainen.

ʒinkkumieʒ

Minkä firman kautta teit kiellon kun noin paljon maksoit? 😃

Vierailija
95/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soitti puhelinmyyjä birminghamista. Jotainhan tuo yritti myydä.

Kysyin häneltä selvällä suomenkielellä että ”puhukkonä savvoo?”

Löi luurin korvaan mulle.

Soitti kuitenkin uudelleen heti perään kaksi kertaa, ennenkun sain lisättyä mustalle listalle.

Seuraavaksi sama puhelinmyyjä soitti kollegalle, hän sanoi ”sori en puhu englantia” ja löi luurin korvaan.

Puhelinmyyjä soitti pari kertaa perään tauotta, kunnes tästäkin liittymästä saatiin hänelle esto päälle.

Näiden jälkeen soittovuorossa oli toinen kollega, joka oli sen verran kielimiehiä että vastasi ”no thank you bye bye” ja luuri kii. Ja eiku puhelinmyyjä siltä soittelee putkessa perään.

Ja taas tuli estolistaa.

Moinen aggressiivinen käytös saattaa vaikuttaa negatiivisesti suhtautumiseemme puhelinmyyjien ammattiryhmää kohtaan.

Vierailija
96/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli puhelun tekeminen kestää 46.15 sekuntia?

Vierailija
97/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄIRIKKÖ.

Onneksi on markkinointikielto. Osaan kyllä itsekin hankkia tarvitsemani tuotteet, en tarvitse sinun häiriköintiäsi siihen. 

Vierailija
98/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä puhelinmyyntiasia on mennyt jo niin pitkälle, että kun soitin tänään potilaalleni, niin hän löi minulle luurin korvaan. Ehdin esitella vain oman nimeni, kun hän jo tomerasti kailotti, että "kiitos en osta mitään" *tuut tuut tuut*

Laitoin sitten viestin perään ja asia hoitui niin. Mutta onpa ärsyttävää koko puhelinmyyntikulttuuri. Vaikuttaa jo muidenkin työhön..

Vierailija
99/103 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä haluan ostaa tai tilata jotain, niin minä sitten menen liikkeseen ostamaan tai tilaan netin kautta. ihan itse ja oma-aloitteisesti. Siksi tuo koko puhelinmyynti-toiminta on niin ärsyttävää. On minulla kaikki mahdolliset kiellot, joten onneksi tosi harvoin noita soittoja enää nykyään tulee. Ja olen kyllä yrittänyt olla mahdollisimman ystävällinen, kun niitä on tullut. Mutta ymmärrän, miksi jotkut voivat olla oikeasti vihaisia: kun koko touhussa ei ole mitään järkeä. Ihan turhaa ihmisten häiritsemistä. 

Vierailija
100/103 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sellaista taikalausetta ei olekaan, jos minulla on esimerkiksi kiire. Vasta noin pari viikkoa sitten odotin tärkeää puhelua lääkäristä, kun puhelinmyyjä soitti. Sanoin ihan ystävällisesti, etten pysty puhumaan, koska odotan lääkärin soittoa ja hän alkoi papattaa, että kyllähän tässä ehtii ja lääkärihän voi soittaa uudestaan. Kokemukseni mukaan lääkärit eivät koskaan soita uudestaan. Joskus puhelinmyyjätkin ovat valitettavan epäkohteliaita. Kerran selitin myyjälle, etten voisi ostaa mitään, sillä olen minimisairaseläkeläinen. Myyjä alkoi antaa tähän talousneuvoja ja kehotti jättämään erikoiskahvien ostelun  väliin...mitkä kahvit, kysyn vaan?