Työni puhelinmyyjänä - tänäänkin ihmiset vihaisia
On se harmi. Tykkään toimia ihmisten kanssa, mutta muiden asenteita on hankala muuttaa puhelinmyyntiä kohtaan. Koittakaapa ihmiset käyttäytyä puhelimessa, jonain päivänä saatatte tehdä samaa duunia jos käsky käy. Saa myös kertoa vinkkejä, mikä olisi se taikalause jolla suostuisitte kuuntelemaan mitä asiani koskee?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se harmi. Tykkään toimia ihmisten kanssa, mutta muiden asenteita on hankala muuttaa puhelinmyyntiä kohtaan. Koittakaapa ihmiset käyttäytyä puhelimessa, jonain päivänä saatatte tehdä samaa duunia jos käsky käy. Saa myös kertoa vinkkejä, mikä olisi se taikalause jolla suostuisitte kuuntelemaan mitä asiani koskee?
Valitettavasti sellaista taikalausetta ei olekaan, jos minulla on esimerkiksi kiire. Vasta noin pari viikkoa sitten odotin tärkeää puhelua lääkäristä, kun puhelinmyyjä soitti. Sanoin ihan ystävällisesti, etten pysty puhumaan, koska odotan lääkärin soittoa ja hän alkoi papattaa, että kyllähän tässä ehtii ja lääkärihän voi soittaa uudestaan. Kokemukseni mukaan lääkärit eivät koskaan soita uudestaan. Joskus puhelinmyyjätkin ovat valitettavan epäkohteliaita. Kerran selitin myyjälle, etten voisi ostaa mitään, sillä olen minimisairaseläkeläinen. Myyjä alkoi antaa tähän talousneuvoja ja kehotti jättämään erikoiskahvien ostelun väliin...mitkä kahvit, kysyn vaan?
En pysty uskomaan näitä. En kerta kaikkiaan pysty uskomaan, että aikuinen ihminen alkaisi selittää puhelinmyyjälle lääkärin soittojaan ja eläkettään. Miten vaikea on sanoa, että "Kiitos mutta en osta koskaan puhelinmyynnistä" ja luuri kiinni?
Pointtihan oli noissa tapauksissa erittäin törkeästi käyttäytyvä puhelinmyyjä. Taidat olla sellainen itse, kun syytät heti puheluun vastaajaa.
Puhelinmyyjät ovat pilanneet koko puhelinkulttuurin. Nykyään ei voi vastata enää tuntemattomiin numeroihin, koska siellä on sitten aina imelä mankuja jotain myymässä. Puhelinmyynti on hirveetä häirintää ja terrorismia. Se pitäisi lailla kieltää.
En pysty uskomaan näitä. En kerta kaikkiaan pysty uskomaan, että aikuinen ihminen alkaisi selittää puhelinmyyjälle lääkärin soittojaan ja eläkettään. Miten vaikea on sanoa, että "Kiitos mutta en osta koskaan puhelinmyynnistä" ja luuri kiinni?