AHDISTAA kamalasti! Mitä tämä tilanne miehen kanssa tarkoittaa??
Taustaa: ollaan siis tapailtu aika säännöllisesti reilun kuukauden ajan, ollaan puhuttu kaikesta mahdollisesta ja mies on sanonut ettei koskaan kenenkään muun kanssa ole ollut tälläistä. Meillä oli alusta asti jotenkin todella helppoa ja luontevaa toistemme seurassa ja nautimme toistemme seurasta.
Olen käynyt hänen luonaan, hän myös minun luonani ja hän esitteli jo minut myös vanhemmilleen. Meillä on ollut tosi hauskaa, romanttista myös. Ei olla riidelty tai mitään sellaista mutta nyt eilisestä asti mies on ollut todella outo. Eilen kaikki oli hyvin iltaan asti, mutta nyt tuntuu että hän välttelee siitä lähtien. Ei enää katso tai kosketa. Huomaan ihan selvästi eron entiseen ja olen todella hämmentynyt. En halua töksäyttää ihan suoraan mutta varmaan on kohta pakko kysyä mitä oikein tapahtui. Eron vielä eiliseen iltapäivään huomaa ihan selvästi. En ymmärrä yhtään miksi hän yhtäkkiä alkoi vältellä, tuntuu vaan todella pahalta. Jos yritän kysellä milloin nähdään seuraavan kerran, hän ei enää vastaa mitään vaan yrittää kierrellä. Eilen aamulla oli vielä ihan innoissaan suunnittelemassa jotain kanssani.
Oli pakko avautua. Tuntuu niin pahalle kun tuntuu siltä että tämä taisi nyt sitten olla tässä. En usko että hänellä voisi olla ketään toista kun vielä eilen aamulla mietti jotain yhteisiä lomamatkoja tms tulevalle talvelle, tuskin olisi sellaista puhunut jos olisi koko ajan ollut jonkun toisen kanssa.
Kommentit (390)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustaa: ollaan siis tapailtu aika säännöllisesti reilun kuukauden ajan, ollaan puhuttu kaikesta mahdollisesta ja mies on sanonut ettei koskaan kenenkään muun kanssa ole ollut tälläistä. Meillä oli alusta asti jotenkin todella helppoa ja luontevaa toistemme seurassa ja nautimme toistemme seurasta.
Olen käynyt hänen luonaan, hän myös minun luonani ja hän esitteli jo minut myös vanhemmilleen. Meillä on ollut tosi hauskaa, romanttista myös. Ei olla riidelty tai mitään sellaista mutta nyt eilisestä asti mies on ollut todella outo. Eilen kaikki oli hyvin iltaan asti, mutta nyt tuntuu että hän välttelee siitä lähtien. Ei enää katso tai kosketa. Huomaan ihan selvästi eron entiseen ja olen todella hämmentynyt. En halua töksäyttää ihan suoraan mutta varmaan on kohta pakko kysyä mitä oikein tapahtui. Eron vielä eiliseen iltapäivään huomaa ihan selvästi. En ymmärrä yhtään miksi hän yhtäkkiä alkoi vältellä, tuntuu vaan todella pahalta. Jos yritän kysellä milloin nähdään seuraavan kerran, hän ei enää vastaa mitään vaan yrittää kierrellä. Eilen aamulla oli vielä ihan innoissaan suunnittelemassa jotain kanssani.
Oli pakko avautua. Tuntuu niin pahalle kun tuntuu siltä että tämä taisi nyt sitten olla tässä. En usko että hänellä voisi olla ketään toista kun vielä eilen aamulla mietti jotain yhteisiä lomamatkoja tms tulevalle talvelle, tuskin olisi sellaista puhunut jos olisi koko ajan ollut jonkun toisen kanssa.
Nää on niin hauskoja :)
Ei osata kysyy ihan suoraa ja nostaa seinälle, että missä mennään.
Sit vingutaan jossain Vauva.fissä
Ja muut törpöt komppaa....
Ota vastuu omasta hyvinvoinnistasi ja tee jotain. Miksi jätät elämisen toisen vastuulle?
Kysyt siltä ihan suoraan, että ollaanko kimpassa ja tehdäänö mitä ja jos ei niin ei. Se on sillä selvä.
Uskomaton stoori taas.
Ei voi kun nauraa.Hohhoi.
Sehän se on, että ei näiltä paukapäiltä saa suoraa vastausta.
Tapailin miestä, joka oli todella ihastunut minuun. Kohteli kuin kukkaa kämmenellä, vielä viimeisellä tapaamisella sanoi, että olen tehnyt hänestä maailman onnellisimman miehen.
Nooh, tästä sitten alkoikin erikoisuudet.. totaalihiljaisuus, ei vastauksia viesteihin, ei aikaa nähdä jne. Kuitenkin kysyttäessä suoraan sanoo, että ei tässä mitään, voidaan varmaan vielä joskus nähdä, WTF???
Edelleen olen autuaan tietämätön mitä tapahtui ja ikuinen jälki tästä jäi ja varauksella suhtaudun tästälähin jokaiseen kauniiseen sanaan minkä kaksilahkeiset sanovat minulle.Eli ei se auta vaikka suoraan kysyy, vastausta ei saa!
"Olet tehnyt minusta maailman onnellisimman miehen", huu juoskaa pakoon tällaista potsakaa ja lipevyyttä...
Minä en halua miestä, josta minä muka tekisin maailman onnellisimman. Haluan miehen, joka on onnellinen ihan ilman minuakin. Minä sitten olen hyvä kumppani siihen vierelle, jakamaan sitä omaa, toisen ja yhteistä onnea. Mutta, että onnellisuus riippuisi jostakusta toisesta, kuulostaa pelottavasti läheisriippuvuudelta ja luonnevialta!
Totta kai ihminen voi olla tyytyväinen ilman kumppaniakin, mutta miksi kukaan olisi valtavan onnellinen ihan muuten vain ilman mitään syytä? Lemmikkikissakin lisää onnellisuutta merkittävästi, miksi siis parisuhde ei saisi sitä lisätä? Se, ettei joku voi elää ilman sinua, on täysin eri asia kuin että hän on onnellinen sinun kanssasi. Riippuvuus on sitä, että ei voi tuntea oloaan edes siedettäväksi ilman sitä josta on riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävänä tässä ketjussa kuvatunkaltainen mies. Eli ihastuu nopeasti, latelee suuria tunteita ja esittelee kavereille nopeasti uuden tyttöystävän. Tunteet sitten viilenevät noin kuukaudessa tai kahdessa ja kaveri jättää naisen siihen. Ulkonäöltään tavallinen mies, tavallisessa työssä, hyvä ystävä, ei petä naisystäviään, mutta hakee jonkinlaista ensihuumaa kaikista uusista suhteistaan. Ja näitä naisia on 5-10 vuodessa ja välillä rakastutaan exään uudelleen, kun se olikin ainoa joka häntä oikeasti ymmärtänyt. Ja kun exä on saatu houkuteltua takaisin, tulee sama kuukauden huuma-suhde ja sitten ero.
Jos haluaisin jonkun neuvon antaa kanssasisarille tällaisista miehistä, niin:
-nämä tyypit ei koskaan muutu, eli älä ota takaisin
-ulkonäkö saattaa olla herttainen ja tavallinen
-samat rakkauden tunnustukset on ladeltu kymmenille naisille
-kavereille esittely ei merkitse mitään, niitä naisia on esitelty joka juhlissa uusi ja vannottu, että tässä on nyt se oikea
-älä ota eroa henkilökohtaisestiJa olen todella tykännyt monista näistä ystäväni ihastuksista ja yrittänyt sanoa, että ei vaihtamalla parane, mutta kaveri jahtaa vain huumaa.
Yleistäminen on vaarallista. On olemassa kuvatun kaltainen mies/naistyyppi eli Don Juan, joka rakastuu kerta toisensa jälkeen rakastumisen tunteeseen, mutta ei kykene syventämään suhdetta.
Sitten on ihan tavallisia ihmisiä, jotka kokevat suurta ihastusta ja ovat luonteeltaan sellaisia, että haluavat sitä sanoin ja teoin tehostaa ja suhde voi hyvin jatkua vaikka hautaan asti.
On myös muita tyyppejä, kuten varautunut ihastuja, jolle rakkaudessa on tullut lunta tupaan eikä hän syty herkästi, mutta pitkän päälle suhde voimistuu, kun luottamus kasvaa. Ja varautunut kaverinsa, joka ei tunteitaan suitsuta alussa, koska ei halua antaa väärää signaalia, sillä ei ole kovin vakavissaan ja/tai tapailee samalla muita etc.
On siis monenlaisia suhteita, niiden alkuja ja loppuja kuten on meitä ihmisiäkin. Yleistämällä tekee itselleen karhunpalveluksen, kun kylmästi jäävää jonkun käytösmallin omaavat ihmiset pois, kun joskus on tullut rakkaudessa turpiin. Silloin herkästi menee valinnoissaan laidasta toiseen ja lopulta onkin yksin, kun ei ole enää mistä valita, kun itse on leimannut niin monenlaiset tyypit ja mapittanut heidät tiettyihin laatikoihin.
En pyrkinytkään kategorioimaan kaikkia äkkirakastuja miehiä don juaneiksi, vaan neuvomaan niitä naisia, jotka ovat jo doniin sortuneet. Eli että vika ei ole siinä naisessa ja ei kannata ruoskia itseään siitä miksi suhde ei toiminutkaan. Ja älkää ottako donia takaisin, vaikka sanoisi mitä, toisi kukkia työpaikalle ja piirittäisi useita kuukausia kärsivällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota vastuu omasta hyvinvoinnistasi ja tee jotain. Miksi jätät elämisen toisen vastuulle?
Kysyt siltä ihan suoraan, että ollaanko kimpassa ja tehdäänö mitä ja jos ei niin ei. Se on sillä selvä.
Uskomaton stoori taas.
Ei voi kun nauraa.Hohhoi.
Sehän se on, että ei näiltä paukapäiltä saa suoraa vastausta.
Tapailin miestä, joka oli todella ihastunut minuun. Kohteli kuin kukkaa kämmenellä, vielä viimeisellä tapaamisella sanoi, että olen tehnyt hänestä maailman onnellisimman miehen.
Nooh, tästä sitten alkoikin erikoisuudet.. totaalihiljaisuus, ei vastauksia viesteihin, ei aikaa nähdä jne. Kuitenkin kysyttäessä suoraan sanoo, että ei tässä mitään, voidaan varmaan vielä joskus nähdä, WTF???
Edelleen olen autuaan tietämätön mitä tapahtui ja ikuinen jälki tästä jäi ja varauksella suhtaudun tästälähin jokaiseen kauniiseen sanaan minkä kaksilahkeiset sanovat minulle.Eli ei se auta vaikka suoraan kysyy, vastausta ei saa!
"Olet tehnyt minusta maailman onnellisimman miehen", huu juoskaa pakoon tällaista potsakaa ja lipevyyttä...
Minä en halua miestä, josta minä muka tekisin maailman onnellisimman. Haluan miehen, joka on onnellinen ihan ilman minuakin. Minä sitten olen hyvä kumppani siihen vierelle, jakamaan sitä omaa, toisen ja yhteistä onnea. Mutta, että onnellisuus riippuisi jostakusta toisesta, kuulostaa pelottavasti läheisriippuvuudelta ja luonnevialta!
Totta kai ihminen voi olla tyytyväinen ilman kumppaniakin, mutta miksi kukaan olisi valtavan onnellinen ihan muuten vain ilman mitään syytä? Lemmikkikissakin lisää onnellisuutta merkittävästi, miksi siis parisuhde ei saisi sitä lisätä? Se, ettei joku voi elää ilman sinua, on täysin eri asia kuin että hän on onnellinen sinun kanssasi. Riippuvuus on sitä, että ei voi tuntea oloaan edes siedettäväksi ilman sitä josta on riippuvainen.
Juuri näin, kyllä hyvä kumppani lisää onnellisuutta, vaikka olisi yksinkin onnellinen. Ja läheisriippuvainen on henkilö, joka luopuu omista tarpeistaan (huomattavasti liikaa) miellyttääkseen toista. Esim monet alkoholistien ja väkivaltaisten puolisot.
Vierailija kirjoitti:
Narsissin ensikukinta on tyypillisesti tuollainen. On tosi hurmaava, sanoo juuri ne asiat mitä halusitkin kuulla ja tuntuu että olette sielunkumppaneita ensi sekunnista. Ainoa ongelma siinä että toinen vain esittää ja katsoo oikeudekseen esittää. Kukinta alkaa ja sinä alat miettiä juuri noin "mitä tein väärin, sanoinko jotain väärin, onko hän jostain ahdistunut, miten voisin auttaa häntä, miten voisin taipua vielä enemmän mutkalle miellyttääkseni häntä". Juu, et tehnyt mitään väärin, hän vaan haluaa koukuttaa sinut tunnetasolla. Lisää ja enemmän on tulossa, kunnes sinua ei oikeastaan enää ole vaan olet vain kuori ongenkoukun muotoiseksi vääntyneenä!
Narsistit ovat tyypillisesti huumarakastujia, mutta ap:n tapauksessa mies jätti hänet pian tunteiden laimettua, joka tuskin on narskulle tyypillistä? Ko. mies varmaan vain innostui ensihuumasta ja kun se loppui (tai ihastui toiseen), oli aika siirtyä eteenpäin. Narsku taas käsittääkseni koukuttaa toisen itseensä ja nimenomaan haluaa avioliittoon ja perheen mahdollisimman pian. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Alkaako mgtow ja vastaisku naisten seksuaaliselle ylivallalle tuottaa tulosta. Tätä käytösmallia olen täällä pari vuotta ehdottanut vastavoimaksi naisten seksisirkukselle ja beta-miesten hyväksikäytölle. Isketään miehissä sinne missä tuntuu! Kun naiset alkoivat seksuaalisen vallankumouksen jälkeen käyttäytyä kuin katutytöt, niin sellaista kohtelua heidän pitää saman.
Oletko koskaan ajatellut, että naiset ovat ihmisiä siinä missä miehetkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei sentään vaihdettu mitään rakkaudentunnustuksia tms. Kehuja tuli jonkin verran mutta ei mitään älyttömän siirappista/liian imelää. Sellaisesta olisi kyllä tajunnut juosta karkuun. Ao
Niin ei kai tässä auta muu kuin mennä eteenpäin.
Ettekai menneet sänkyyn jo? Ei kannata mennä pian, jos haluaa tietä, mitä mies ajattelee ja tuntee. Kerran rakkauttakaan ei vielä ole.
Terveisiä keskiajalta.. kannattaahan sinne sänkyyn mennä, jos seksiä haluaa. Eiköhän jokainen nainen nykyään tiedä, ettei seksi vaikuta miehen rakastumiseen. Eli jos itse tykkää, niin miksi ei. Jos taas haluaa rakkautta tai kiintymystä ensin, niin silloin tietysti kannattaa odottaa ja varmistua toisen tunteista ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ymmärsin oikein, sinä vietit pvn miehen asunnolla kun tämä oli töissä? Ja sitten töistä tullessaan oli kemia muuttunut, mies etäinen ja kaikki enteili eroa?
Aamulla, ennen töitä, oli siis kaikki vielä hyvin?Heti tulee mieleen se, että ehkä mies odotti sun olevan jotenkin aktiivinen kun vietit kuitenkin pnv hänen kotonaan? Siivoavan, tekevän ruokaa, käyvän jossakin, olevan aktiivinen tms. On totaalinen turn-off tulla töistä kotiin ja suhteen toinen osapuoli on vaan rötvännyt ja maannut ja odottanut koko pnv toimettomana, mahdollisesti jopa sotkenut lisää. Eri asia jos on kipeä tms mutta ei muuten.
Taidat olla mies?
Mies, joka etsii ilmaista seksiä, keittäjää, siivoojaa, pyykkäriä yms.
Vierailija kirjoitti:
Narsissin ensikukinta on tyypillisesti tuollainen. On tosi hurmaava, sanoo juuri ne asiat mitä halusitkin kuulla ja tuntuu että olette sielunkumppaneita ensi sekunnista. Ainoa ongelma siinä että toinen vain esittää ja katsoo oikeudekseen esittää. Kukinta alkaa ja sinä alat miettiä juuri noin "mitä tein väärin, sanoinko jotain väärin, onko hän jostain ahdistunut, miten voisin auttaa häntä, miten voisin taipua vielä enemmän mutkalle miellyttääkseni häntä". Juu, et tehnyt mitään väärin, hän vaan haluaa koukuttaa sinut tunnetasolla. Lisää ja enemmän on tulossa, kunnes sinua ei oikeastaan enää ole vaan olet vain kuori ongenkoukun muotoiseksi vääntyneenä!
Vahva kokemus tästä itsellä myös. Suhde kesti loppujen lopuksi melko lyhyen aikaa, mutta henkisesti se tuntui 30 vuodelta. Oli äärimmäisen raskasta miettiä jatkuvasti mitäköhän tein väärin, että mies kohteli kuin ilmaa, vaikka edellisenä iltana oltiin oltu taivaissa. Ko. mies myöskin esitteli minut vanhemmilleen nopeasti ja sen jälkeen heitti taas kylmää vettä niskaan. Kun olin jo eroamassa, puhui ummet ja lammet, osasi todellakin sanoa asioita, joita halusin kuulla.
Suhteen päätyttyä lopullisesti, sain tietää, että miehen yksi ex oli joutunut lataamoon ja moni muukin voinut äärimmäisen huonosti. Mies oli onnistunut kaatamaan jopa sossutyöntekijänsä, joka oli tämän takia saanut potkut. Minun kanssani ollessaan hän tapaili muita naisia, vaikka vannotti minun olevan ainoa. Olisi vielä ottanut minut kaiken päätyttyä takaisin, mutta kävelin pois taakse katsomatta, kuumien kyyneleiden valuessa poskillani. Jälleenrakennustyö itseni kanssa oli massiivinen, mutta kun siitä selvisin, olin taas oppinut elämästä ja ihmisistä paljon. Paras opetus oli, että haistan narsistit nykyään kilometrin päähän.
Tällainen hössötys kun mies haluaa todennäköisesti vähän tilaa prosessoida omia ajatuksiaan. Kuulostaa läheisriippuvaiselta. Aloittajan kannattaisi hankkia muutakin elämää, eikä satsata vain yhteen ihmissuhteeseen. Se tekee myös ihmisestä mielenkiintoisemman.
Kerros nyt ap mitä mies vastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Tulee ehkä kirjoitettua vähän tunteiden sekamelskassa tämä mutta menkööt. Kävipä se klassinen eli mies jätti minut sitten ihan puskista.
Nyt ihmetyttää ja itkettää vaan. En osannut yhtään odottaa eikä se osannut edes perustella. Jotain niin ympäripyöreää "en ole ihan varma onko tässä jotain" tms. Vaikka aiemmin siis vielä itse hehkutti miten ei ole koskaan tuntenut näin ketään kohtaan ja vielä eilen oli ihan normaali. Töissä ei siis ilmeisesti ole käynyt mitään kummallista vaan hän oli vain jostaib päättänyt jättää minut. Olen aika pettynyt ja on vähän petetty olo kaikkien noiden tekojen ja sanojen kanssa jotka ovat ihan ristiriidassa tämän kanssa.
Voi surku. Onneksi ette ehtineet olla yhdessä kauempaa. Pääset yli pian ja löydät jonkun uuden ihanan ja vakaamman miehen. Tätä miestä et vielä edes tuntenut kunnolla.
Kiitos. Se tässä vaan tuntuukin niin pahalta että molemmat olivat ensin niin mukana tässä ja myös miehestä tuntui siltä ettei koskaan ollut tuntenut tälläistä kenenkään kanssa. Pystyin kertomaan hänelle asioita joita en koskaan ollut sanonut kellekään. Mutta no, ehkä se ei sitten lopulta ollutkaan niin merkityksellistä. Ap
Vakavasti otettavat miehet ei kuukauden tapailun jälkeen vie tyttöystävää näytille vanhemmilleen eikä lässytä mitään "koskaanikinätuntunuttältä" -juttua.
Eikä myöskään vakavasti otettavat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Inhottava tilanne. Itse en kyselisi mitään, antaisin miehelle tilaa. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa..
Mikä/missä on koti 1 kk tapailun jälkeen...? Entinen suhde, oma kämppä vai uusi suhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä laittanut ikävissään meiliä? Kosketuksen välttäminen viittaa toiseen naiseen.
Monet miehet lopettavat "naiseensa koskemisen" myös sen takia, että epäilevät, että naisella on toinen mies. Tällöin mies ei tietenkään halua työntyä sellaiseen naiseen johon joku muukin on juuri työntynyt. Näitä tapauksia on tuttavaporukoissa ollut paljon. Useimmissa tapauksissa naisella on ollut joku toinen mies ja "oma mies" on sitten vaistonnut tämän ja vetäytynyt. Tämä on täysin ymmärrettävää. Kukaan mies ei halua olla cuckold.
”Työntynyt”, voi jeesus..
Kliseisiä juttujaan voi lukea ympäri palstaa...
Onneksi pääsit moisesta jo tässä vaiheessa eroon!
Näitä samanlailla käyttäytyviä miehiä on tuttavapiirissä sattunut jokaisen naisen kohdalle.. lopetetaan hyvällä mallilla ollut tapailu ihan hetkessä, ilman syyn kertomista.
Kuvottavaa. Yksikin ystävä yrittää kerätä tällä hetkellä itselleen joulumieltä, kun mies muutaman kuukauden tapailun jälkeen lopetti yhteydenpidon ihan yhtäkkiä.
Kyllä minunkin mies välttelee hellyyttä, eikä kosketa. Oon pitänyt sitä normaalina miehen käytöksenä ja tuota jatkunut 13 vuotta eli koko suhteen ajan. Jos hän yhtäkkiä heittäytyisi romantikoksi niin epäilisin onko joku vikana. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton stoori taas.
Ei voi kun nauraa.Nauretaan kyllä, mutta sinulle. Olet 12 sivua myöhässä typerän, alentuvan viestisi kanssa. AP on kysynyt ja nyt keskustelu liikkuu jo aivan eri asiassa, eli vertaiskokemuksissa ja mielipiteissä asiaa koskien.
Inhoan teitä, jotka luette vain aloitusviestin ja tulette sen perusteella pätemään ja lytistämään hyvää keskustelua, josta saattaa olla apua muillekin kun APlle. Te olette tämän palstan loisia.
Mitä? Onhan kaikista vastauksista apua kun keskustellaan! Niissä ei saman juonen mukaisissa vastauksissa usein piilee totuus mitä ei haluta nähdä. Ap on varmaan tehnyt siellä miehen kotona jotain yksin ollessaan, mikä on etäännyttänyt miehen. Sitähän tässä kysyttiin, että mitä on mahtanut tapahtua? Ei kaikkien tarvitse vastata kaikkien muiden vastanneiden ajatustenjuoksuun ja mukautua niihin omissa vastauksissaan. Että pitäisi seurata mihin koko keskustelun suunta on muuttunut. Vaikka haluaa vastata vain esitettyyn kysymykseen. Muiden osallistujien henkilökohtaiset vuodatukset usein ovat aika lapsellisia ja typeriä.
Vaimo soitti ja kertoi tulevansa kotiin Espanjan asunnolta.
No kyllä meistä nyt vaan aika monet on ihan oikeita kusipäitä. Jos ei aina ni ainakin hetkittäin. Minä heitän ensimmäisellä kivellä itseäni.