Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suklaakonvehti se suklaarasia/laatikko vai se suklaapala?

Mielenvikane vähä likane
09.12.2018 |

Jotenkin minulle tulee aina mieleen suklaakonvehdista se itse laatikko missä ne suklaat ovat. Kun joku välillä mainitsee että söin suklaakonvehdin, niin naurahdan sille mielikuvalle, että hän söi koko suklaaboksin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pala se on

Vierailija
2/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti on äidinkieli hallussa jos noin perustason asiaa et tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin annan suklaakonvehteja lahjaksi. Eli laatikollisen suklaapaloja. Sehän on nimeltään suklaakonvehtirasia.

Vierailija
4/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

Vierailija
6/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konvehti on uudehko lainasana, jonka juuret ovat latinassa. Siellä confectum on conficere-verbin partisiippi. Tämä verbi koostuu etuliitteestä con- ’yhteen’ ja verbistä ficio (~ facio) ’tehdä, valmistaa’. Konvehti on siis jokin eri osasista yhteen pantu, valmistettu. Sana on keskiajan latinan ja italian kautta levinnyt laajasti eri kieliin. Alkuaan konvehteja valmistivat apteekkarit, ja näitä hedelmistä valmistettuja makupaloja nautittiin lääkkeeksi.

Vierailija
7/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävä ajatusvirhe. Mulla oli tommosia epämääräisyyksiä paljonkin nuorena aikuisena, vaikka tiesin sanojen merkityksen. Aivot eivät vain mieltänyt sanoja "oikeille" termeilleen kuin vasta harjoittelun myötä.

Vierailija
8/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä haukkukaa nyt sitten oikein kunnolla. :D

Vierailija
9/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävä ajatusvirhe. Mulla oli tommosia epämääräisyyksiä paljonkin nuorena aikuisena, vaikka tiesin sanojen merkityksen. Aivot eivät vain mieltänyt sanoja "oikeille" termeilleen kuin vasta harjoittelun myötä.

Mulla ei ikinä.Johtunee siitä että olen lukenut aina paljon.Se laajentaa sanavarastoa.

Vierailija
10/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ikinä.Johtunee siitä että olen lukenut aina paljon.Se laajentaa sanavarastoa.

Mutta kyse oli mielikuvasta, ei sanavarastosta.

Vierailija
11/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä.

Vierailija
12/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeks?

Vierailija
13/14 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin annan suklaakonvehteja lahjaksi. Eli laatikollisen suklaapaloja. Sehän on nimeltään suklaakonvehtirasia.

Jos osaa lukea, pystyy tavailemaan rasian kannessa: x kpl suklaakonvehteja, siinä seisoo selvällä suomen kielellä.

Vierailija
14/14 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että ihminen, joka lukee paljon osaisi myös laittaa välin välimerkin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi