Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jäänyt lapsen tasolle.

Vierailija
08.12.2018 |

En ole siis kehittynyt kuin muut aikuiset, koska sairastin teini-iän masennuksen, ja lisäksi sosiaalinen fobiani on estänyt kaikki ihmissuhteet ikävälillä 15-27. Nyt täytän pian 27 ja olen vielä lapsen tasolla. En ole koskaan seurutellut ja tarvitsen äitini apua kaikessa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O

Vierailija
2/43 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäistymista voi opetella. Aloita tekemään pieniä asioita ilman äidin apua ja hankkiudu pikku hiljaa vaativampiin. Käy yksin ulkona syömässä, elokuvissa, vaateostoksilla ja kaikessa missä et ole mukavuusalueella. Siihen tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen yli 30-vuotiaana jäänyt teini-ikäisen tasolle. Taustalla koulukiusaaminen ja yksinäisyys. Ei oikeita ystäviä, ei ainoatakaan parisuhdetta ja illat istun yksin kotona. Ei koskaan ns. oikeaa työsuhdetta, pelkkiä työharjoitteluita ja kuntouttavaa työtoimintaa...Edes terapia ei auttanut. Masentavaa kun ei voi peloistaan johtuen edes perhettä koskaan perustaa eikä tiedä mitään ns. oikeasta aikuisen elämästä

Vierailija
4/43 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun sinuun. Sairastuin masennukseen varhaisessa teini-iässä. Sairastuin myös pakko-oireiseen häiriöön. Käytän masennuslääkkeitä vieläkin ja aikuistuminen ahdistaa. Haluaisin pysyä pikkutyttönä ikuisesti.

N25

Vierailija
5/43 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
6/43 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol. On joillain helppo elämä.

Vierailija
7/43 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol. On joillain helppo elämä.

Sinulla ainakin.

Vierailija
8/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan lapsen tasolle jäämisestä,siitä on yleensä diagnoosi olemassa. Muutoin vanhemman/ vanhempien tukea aikuiseksi/ aikuisuudessa itse haluava ei siis ole lapsen tasolle jäänyt.

Se mitä vanhemmat eivät tee,kun lapsi alkaa täysi- ikäistä,ratkaisee joskus sen jääkö aikuinen lapsi liiaksi kiinni vanhempiensa tukeen.

Vierailija
9/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsis varmaan opetella. XD

Vierailija
10/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ollut helppoa jäädä äidin hoiviin pyörimään. Onneksi isä heitti niskaperse otteella ulos ja lateli sellaiset ukaasit perään, ettei ole tullut kotiovella enää käytyä. Toisille itsestäänselvyydet täytyy takoa pajavasaralla päähän.

Vierailija
11/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se ollut helppoa jäädä äidin hoiviin pyörimään. Onneksi isä heitti niskaperse otteella ulos ja lateli sellaiset ukaasit perään, ettei ole tullut kotiovella enää käytyä. Toisille itsestäänselvyydet täytyy takoa pajavasaralla päähän.

Minkä ikäisenä itsenäistyit? -sivusta

Vierailija
12/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ensin äitiä opettamaan sulle pyykkikoneen ja imurin käyttö ja muutaman ruokalajin valmistaminen. Niistä tulee jo fiilis isosta osasta arjesta selviytymisestä. 15 v tasolla oleva kykenee niihin täysin. 

Sitten olisi hyvä hankkia pari kaveria  joitten kanssa voi tehdä mukavia asioita, sekä miehiä että naisia. Vaikka netin kaveripalstoilta tai tinderistä. 

Jos sulla ei ole koulutusta tai työpaikkaa, sellaisen hankkimiseen saa apua TE-toimistosta. Näistä "arjen ajanviettopaikoista" voi myös löytää sosiaalisia suhteita.

Jos seurustelemattomuus hävettää, ei siitä tarvi kertoa kenellekään. Jos joku kysyy, voit sivuuttaa sen sanomalla "tällä hetkellä keskityn uran luontiin". Sitten kun arki muuten pyörii ilman äidin apua, voi alkaa panostaa enempi sosiaalisiin suhteisiin.

Vierailija
13/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, suuri osa "normaaleistakin" 27-vuotiaista on käytökseltään vielä ihan teinejä. Kunhan saat arjen pyörimään ilman äitiä, olet jo voiton puolella.

Vierailija
14/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis korkea aika opetella itsenäistymistä. Ne vanhemmat kun eivät elä ikuisesti eikä ole takeita että kukaan heidän jälkeensä lain mukaan aikuista ihmistä lähtis holhoamaan kuin pikkulasta. 

Vierailija
15/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsis varmaan opetella. XD

Ei kukaan muukaan ole harjoittelematta oppinut. 

Vierailija
16/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa huolestuttavalta, ellet ole käynyt vanhempiesi luona muutettuasi pois. Tapaatteko muualla? Kuka heistä vanhana huolehtii, sisaretko? 

Vierailija
17/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi##u mitä neuvoja. Se että osaa siivota tai käydä kaupassa ei ole itsenäistymistä. Ne ovat perustaitoja joiden avulla pysytään hengissä.

Itsenäinen ihminen osaa hoitaa kaikki asiansa itse. 

-tehdä sähkösopimuksen

-miettiä mitä vakuutuksia tarvitaan, kilpailuttaa ja hankkii ne

-osaa hankkia itse asunnon, vuokra tai omistus

-järjestää muuttokuljetuksen

-tietää miten toimia jos peruuttaa autonsa naapurin auton kylkeen tai jos auto jättää tielle. Tai vetäisee polkupyörällä naarmun jonkun toisen autoon(ei soittamalla isille, äitille tai puolisolle)

yms...

Vierailija
18/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi##u mitä neuvoja. Se että osaa siivota tai käydä kaupassa ei ole itsenäistymistä. Ne ovat perustaitoja joiden avulla pysytään hengissä.

Itsenäinen ihminen osaa hoitaa kaikki asiansa itse. 

-tehdä sähkösopimuksen

-miettiä mitä vakuutuksia tarvitaan, kilpailuttaa ja hankkii ne

-osaa hankkia itse asunnon, vuokra tai omistus

-järjestää muuttokuljetuksen

-tietää miten toimia jos peruuttaa autonsa naapurin auton kylkeen tai jos auto jättää tielle. Tai vetäisee polkupyörällä naarmun jonkun toisen autoon(ei soittamalla isille, äitille tai puolisolle)

yms...

Ap tuskin uskaltaa soittaa edes puhelimella. XD

Vierailija
19/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on vuosikausien nuoruuden ja nuoren aikuisuuden masennustaustaa, yksinäisyyttä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja itsenäistymisen, voisiko sanoa viivästymistä, mutta en silti todellakaan ole jäänyt minnekään lapsen tai teini-ikäisen tasolle. Asioitanikin rupesin hoitamaan itse oma-aloitteisesti, kun toivuin lopulta sen verran, että pystyin, pitkän ajan jälkeenkin. Ja parantelin vieläpä itse itseni, ammattilaisella en käynyt.

Kyllä teillä on jotain muuta taustalla, jos te itse tai läheisenne kokevat teidän kehityksenne täysin pysähtyneen. Todella omituiselta kuulostaa. 

Vierailija
20/43 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omillesi ja katkaise se napanuora. 15-vuotiaana moni lähtee jo opiskelemaan muualle.

Katso dokumentti Grey Gardens, siinä tulevaisuutesi jos roikut äidissäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän