Eropäätöksen jälkeen käytännön asioiden selvittely
Olen kirjoittanut tänne aiemminkin, kun mies halusi yllättäen erota. Ensimmäisen viikon olin vaan shokissa. Nyt olen pahimmasta järkytyksestä selvinnyt ja saanut hommattua itselle ja lapsille asunnon. Olen selvitellyt asioita, saanut apua, käynyt katsomassa huonekaluja, järjestellyt muuttoon liittyviä asioita yms. Asiat alkavat selkiintymään ja olen saanut tavaroita pakattua muuttoa varten.
Lastenvalvojalle on kuulemma puolen vuoden jonot tällä hetkellä.
Sinänsä tilanne on hyvä, koska sen kun pakkaan kaikki omat tavarani ja huonekaluni autoon ja häivyn.
Ongelma on siinä, että miehellä ei ole täällä oikein astioita, pyyhkeitä, liinavaatteita, huonekaluja sen jälkeen kun lähden. Ja lastenkin pitäisi täällä aikaa viettää. Tai jää hänelle sohva, lasten sängyt, pari telkkaria, pari lamppua ja keittiön pöytä. Kaikki kodin pienkoneet on myös minun hankkimia, paitsi mikro.
Lapset kuitenkin tarvitsevat vaikka leivänpaahdinta, vuodevaatteita ja pyyhkeitä päivittäin. Pitäisikö mun hankkia tänne vaikka paperilautasia ensihätään? Mies ei ole tehnyt mitään hankintoja ja muuttopäivä lähestyy.
Myös lastenvaatteet olen minä kaikki ostanut kenkiä ja ulkovaatteita myöten, joten ajattelin nekin kaikki pakata mukaan, pestä ja lajitella sitten uudessa kodissa. Ja lapset voivat kuljettaa niitä vaatteitaan sitten kahden kodin välillä. Vai kannattaisiko vaatteet jotenkin jakaa tasan kahteen eri kotiin?
Kommentit (41)
Mies hankkii itse omat kamansa. Älä ala paapomaan tai kohta vaatii sinua maksamaan vaikka mitä, jotta voisi lapset ottaa luoksensa.
Mies halusi eron, joten älä auta yhtään. Nyt kaikki energia ja varat omaan ja lasten hyvinvointiin. Tsemppiä.
Mitä sää ny sitä miestä mietit! Sehän halus erota. Nukkuu lattialla jos tykkää
Laitat niille lapsille pyyhkeet mukaan kun vierailevat isällään. Jos isältä puuttuu jotain kodintavaroita hän voi ne ostaa.
Nyt herätys! Mies jos haluaa erota, sinä jäät kotiin lasten kanssa, mies on tehnyt ratkaisunsa.
Taas... vain Suomessa!
Muualla maailmassa nainen ja lapset lain turvin jäävät ja mies yleensä elättää koko porukan ja vaimon loppuiän.
Mutta Suomi on ns. tasa-arvo maa, ja lopputulos on tämä, että miehet tekee. mitä lystää ja naiset mahdollistaa sen.
Parempi alkaa opetella keskittymään omiin asioihin tästä eteenpäin, teet palveluksen pitkässä juoksussa sekä itsellesi, lapsillesi että eksällesi. Mikäli hän on kykenevä huolehtimaan lapsista, niin muu on toisarvoista. Sinun ei tarvitse siitä kantaa vastuuta. On ihan sama, vaikka söisivät paperilaitasilta, lapset eivät kuole ilman leivänpaahdinta jne. Hän huolehtii kuten parhaaksi näkee. Päästä irti, ja keskity rauhassa nyt oman kodin rakentamiseen! Tämä on asia, joka kannattaa opetella heti.
Eron jälkeen kumpikin rakentaa sellaisen kodin, jossa lapset voivat asua. Jos ei tähän kykene, ei myöskään voi pitää lapsistaan huolta. Vaatteet ja pyyhkeet voi kuljettaa mukanaan. Leivänpaahdin on aika toissijainen kodinkone, mutta perusasiat pitää tietenkin olla kunnossa.
Epäilen, että tänne muuttaa joku uusi pimpula sitten kun minä lähden. Niin ehkä sillä on sitten astioita ja huonekaluja. Lasten isä on korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, mutta en luota tippaakaan siihen, että menisi kauppaan ja ostaisi puuttuvat tavarat ja huonekalut.
Kyllä iso mies hankkii itse pyyhkeet, astiat ja leivänpaahtimet. Jos ei pysty, niin sitten ei ole kykenevä huolehtimaan lapsistakaan.
Provohan tämä ap:n stoori on, mutta valitettavasti se on joskus todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että tänne muuttaa joku uusi pimpula sitten kun minä lähden. Niin ehkä sillä on sitten astioita ja huonekaluja. Lasten isä on korkeakoulutettu ja hyvätuloinen, mutta en luota tippaakaan siihen, että menisi kauppaan ja ostaisi puuttuvat tavarat ja huonekalut.
Tää on jännä juttu että töissä mies pärjää vaikka miten monimutkaisten asioiden parissa, mutta sitten kotiin ei muka osaisi ostaa lautasia.
Ap, se mies pärjää ihan varmasti, mutta on kyllä tehnyt hyvää työtä saadessaan sinut uskomaan päinvastaista. Ei varmaan raukka ole osannut käyttää pyykinpesukonettakaan, onhan siinäkin hirveesti erilaisia nappuloita.
Siis ihan oikeesti. Keskity niihin omiin ja lasten tavaroihin, mies osaa kyllä huolehtia omistaan ja hankkia niitä lisää. En suosittele avustamaan miestä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Parempi alkaa opetella keskittymään omiin asioihin tästä eteenpäin, teet palveluksen pitkässä juoksussa sekä itsellesi, lapsillesi että eksällesi. Mikäli hän on kykenevä huolehtimaan lapsista, niin muu on toisarvoista. Sinun ei tarvitse siitä kantaa vastuuta. On ihan sama, vaikka söisivät paperilaitasilta, lapset eivät kuole ilman leivänpaahdinta jne. Hän huolehtii kuten parhaaksi näkee. Päästä irti, ja keskity rauhassa nyt oman kodin rakentamiseen! Tämä on asia, joka kannattaa opetella heti.
Komppaan tätä.
Kun erosin, otin tavarat ja lapset ja pistin oven kiinni, enkä ole puuttunut sen jälkeen miehen talouteen hommaamalla sinne yhtään mitään. Vaihtovaatteet kulkivat lasten mukana edes takaisin, kun olivat isällään. Hyvin on lapset pärjänneet. Ja tuo leivänpaahdin juttu sai mut pyörittelemään silmiä. Eiköhän muut asiat ole tärkeämpiä kun leivänpaahdin, esim. niistä lapsista huolehtiminen.
Nyt on miesvauvan viimeinen tilaisuus aikuistua. On hänen ongelmansa huokehtia asioista. Lapset pärjäävät kyllä. Näkevät myös isånsä tumpeloinnin realistisesti.
Lopeta paapominen.
Et ole tosissasi, ap. Onko mies ke hi tys vam mainen?
Annoin erotessa lasteni isälle kaiken mitä kotiin tarvitsee, muutama asia hänellä oli itsellään tai sai sukulaisilta. Ei halunnut ostaa mitään. Huolehdin aina isälle kaiken mitä lapset tarvitsevat, oli vain pakko. Hoida siis lasten asiat rohkeasti itse niin pitkälle kuin on tarvis ettei tule turhaa tappelua. Kaikki on lasten hyväksi lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi, ap. Onko mies ke hi tys vam mainen?
Saattaa olla vaikka narsisti, onhan noita idioottimaisia ja ilkeitä miehiä jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on miesvauvan viimeinen tilaisuus aikuistua. On hänen ongelmansa huokehtia asioista. Lapset pärjäävät kyllä. Näkevät myös isånsä tumpeloinnin realistisesti.
Lopeta paapominen.
Ei kannata olla noin typerä, lapsia kannattaa suojella. Aloittaja, ajattele tilannettasi itse.
Jotkut lopettavat asioiden hoitamisen ja sitten alkavat ongelmat.
Jos aikuinen, perheellinen mies ei ole tähän mennessä osannut huolehtia itsestään ja lapsistaan, niin nyt on jo korkea aika oppia.
Miehellä on varmaan joku henkilökohtainen avustaja? Mies voi hänen kanssaan sitten esim. hankkia lautasia.