Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkkoon kuuluu enää alle 70% kansasta

Vierailija
07.12.2018 |

Iltalehden uutisissa oli juttu, että enää alle 70% kansasta kuuluu kirkkoon. Eli siis jo joka kolmas on kohta kirkkoon kuulumaton. Ei ihme, että kirkkoja suljetaan, ja pappien valheet eivät enää uppoa kansaan!!

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista, että kirkosta eronneet kuitenkin ovat käsi ojossa diakoniatyön asiakkaina eli hakemassa seurakunnalta rahaa. Miksi ihmeessä he vaativat kirkkoa auttamaan, kun itse sanoin ja teoin halveksivat niitä, jotka vielä ovat seurakunnan jäseniä.

Kirkollisveroja maksavat kustantavat tänäkin vuonna monen köyhän ateistiperheen joulun.

Sinulla on varmaan antaa linkki tilastoon, josta käy ilmi, kuinka monen ateistiperheen joulun kirkollisveroja maksavat kustantantavat.

Vierailija
42/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskosta luopuminen kuuluu lopunajan profetioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa tämäkin päivä Suomessa erilainen ilman kristinuskon vaikutusta. Moskeija töröttäisi joka kylässä... Minä ainakin olen iloinen tästä länsimaisesta kristitystä valtionkirkkoyhteiskunnasta.

Täsmennätkö vielä että missä kohtaa Suomen valtiousko tai nyky-Suomen alueella enemmistön harjoittama usko on ollut islaminuskoa ja koska kristinusko on mielestäsi syrjäyttänyt sen?

Vierailija
44/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskosta luopuminen kuuluu lopunajan profetioihin.

Lopunajan profetioista luopuminen kuuluu täysjärkisen ihmisen ajattelukykyyn.

Vierailija
45/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko auttaa monia hädänalaisia.

Ja tekee vielä useammasta hädänalaisen vuosituhansia jatkuneella henkisellä alistamiselta ja aivopesullaan.

Vierailija
46/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremminkin voisi ihmetellä, että miksi vielä liki 70% kuuluu kirkkoon.

Etenkin kun alle 40% heistä edes uskoo kirkon oppiin. Se on alle 30% väestöstä. Lisäksi osa näistäkään ei edes tiedä, mikä se kirkon oppi on.

Vierailija
47/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ateisti, mutta kirkon politisoituminen, lain rajamailla oleva toiminta paperittomien suhteen sekä jatkuva erään eduskuntapuolueen vastainen propaganda sai minut eroamaan. Yhtenä syynä myös uutiset piispalle virka-asunnoksi ostetusta ”kaupungin kalleimmasta kattohuoneistosta” sekä toisen piispan ja muiden kirkon työntekijöiden ”epäselvistä” ostoksista kirkon luottokortilla. Ei, en aio enää rahoittaa tuota toimintaa.

Vierailija
48/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa tämäkin päivä Suomessa erilainen ilman kristinuskon vaikutusta. Moskeija töröttäisi joka kylässä... Minä ainakin olen iloinen tästä länsimaisesta kristitystä valtionkirkkoyhteiskunnasta.

Täsmennätkö vielä että missä kohtaa Suomen valtiousko tai nyky-Suomen alueella enemmistön harjoittama usko on ollut islaminuskoa ja koska kristinusko on mielestäsi syrjäyttänyt sen?

Tässä oli sellainen ajatus taustalla, että esimerkiksi ilman ristiretkiä eläisimme islaminuskoisessa Euroopassa.

Vierailija
49/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin kirkosta eettisistä syistä. En pidä siitä, että kirkon rahoilla juotetaan punaviiniä ja syödään kuin porsaat. Tai asutaan ökysti virkasuhdeasunnossa. En pitänyt myöskään siitä, ettei kirkon johto tehnyt mitään, kun homofobinen siipi jakoi propagandaa. Hyväksyttiin hiljaa kaiken maailman eheyttämisoppaat. Lähipiirissäni on homoja, ja kurjalta tuntui kaikista.

Vierailija
50/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli sellainen ajatus taustalla, että esimerkiksi ilman ristiretkiä eläisimme islaminuskoisessa Euroopassa.

Ei kuulosta kovinkaan realistiselta ajatukselta.

Vierailija
51/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun kirkkoon mielelläni. Perheemme on saanut tukea ja apua esim. diakoniatyöstä, ja olen tästä kiitollinen. En koe kirkon toimintaa ahdistavaksi, tosin olen elänyt ikäni suvaitsevaisen uskonnon piirissä.

En käy kirkossa ja usko on oma asiani, kirkkoon kuuluminen ei liity siihen.

Erosin kirkosta muutamaksi vuodeksi mutta liityin uudelleen kun pyydettiin kummiksi. Ei minua häiritse kenenkään kirkosta eroaminen tai esim. kasteen puuttuminen, mutta ainakin meillä päin kirkko tekee hyvää lähimmäistyötä, ja siksi siihen haluankin kuulua.

Vierailija
52/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otappa sitten historiankirja esille.

Vierailija
53/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko käyttää alle 10% tuloistaan hädänalaisille. Teet paljon enemmän hyvää jos eroat kirkosta ja lahjoitat puolet aiemmin maksamastasi verosta suoraan hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
54/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otappa sitten historiankirja esille.

Tuossa se nököttää, eikä mikään kyllä tue tuollaista johtopäätöstä.

Vierailija
55/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin aina kuuluttu kirkkoon. Ollut vain suvun tapa vaikka mitään kontaktia korkkiin ei ole poislukien ristiäiset, häät ja hautajaiset.

Mies sitten kävi katsomassa paljon me maksetaan kirkollisveroa. Luulin että jotain ihan pikkusummia,, mutta meiltä kahdelta yhteensä 1220€ meni vuodessa. Erottiin kirkosta pian tämän tiedon jälkeen. Ei koettu että saamme katetta tuolle summalle.

Vierailija
56/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko käyttää alle 10% tuloistaan hädänalaisille. Teet paljon enemmän hyvää jos eroat kirkosta ja lahjoitat puolet aiemmin maksamastasi verosta suoraan hyväntekeväisyyteen.

Myös kaikki ei-rahallinen auttaminen on tärkeää kirkon työtä.

Vierailija
57/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremminkin voisi ihmetellä, että miksi vielä liki 70% kuuluu kirkkoon.

Arvostavat perinteitä ja perinteisiä tapoja ja kauneutta, joka kirkkojen mukana tulee Suomeen yms.

Entäs ne perinteet ja perinteiset tavat ja kauneudet, jotka kirkko TAPPOI suomesta? Osa kyllä jäi elämään ja siirtyi "kirkontavoiksi".

Vierailija
58/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kirkon jäsenmäärä ei älyttömästi tipu. Itse eronnut ja ne rahat menee säästöön. Mutta jos suurin osa eroaa kirkosta niin lasku lankeaa jälleen kaikille :(

Vierailija
59/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon pitäisi pysyä tiukemmin opissaan. Nyt sieltä lähtee myös vanhoillisia tiukempiin yhteisöihin.

Sinne johtoon pyrkii tyyppejä, joilla on sukutrauma. On ollut kirkon kiro"mia homoja tai paheksuttuja aviottomia lapsia tai siunatun maan ulkopuolelle kaivettuja itsem*rhan tehneitä. Nää hakevat sukutraumalleen kompensaatiota ja kaatavat koko kirkon liberaaliudella. (Kohtuutonta toki, jos itsemurh*n tehneelle esim ei olisi armoa, en minä sitä sano)

Ei ole olemassa enää mitään kirkkoa, jollei tavoitteena ole pysyä Raamatun mukaisessa opetuksessa. Kirkko menettää merkityksensä ja häviää.

Vierailija
60/152 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojen ollessa 30000 vuodessa joutuu näköjään kunnasta riippuen maksamaan 300-500e veroja. Nuokin rahat voi lahjoittaa vaikka suoraan unicefille, jos hyväntekeväisyyttä haluaa harjoittaa.