Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te, joilla vauva ja taapero, nukutatte taaperonne vai..

Vierailija
11.05.2006 |

..nukahtaako itsekseen sänkyyn?

Mä koen hirveitä omantunnontuskia etten voi taaperoani enää nukuttaa, kun vauva on tullut taloon...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperostahan tuntuu tosi pahalta, jos vauva vie häneltä äidin. Meillä taapero opetettiin nukahtamaan itsekseen jo hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää.

Vierailija
2/7 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutan taaperon koska on vauvan jälkeen kaivannut minua enemmän ja siinä samalla hän saa tarvitsemaansa läheisyyttä ja huomiota minulta. Joskus nukutan samaan aikaan molempia eli vauvaa hyssytän jalalla vaunuissa ja taaperoa taas siinä sylissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta iltapala, iltapesu ja iltasatu ensin yhdessä, sitten jokainen omiin sänkyihin itsekseen nukkumaan. Opetettu tuollainen jo ihan vauvasta asti ja hyvin onnistunut.

Mutta mielestäni, et voi tuosta noin vain katkaista taaperosi rutiinia, vaan pikkuhiljaa, hän voi kokea olevansa ulkopuolinen, jos suosit vain vauvaa.

Vierailija
4/7 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero on herkkäuninen, ei kestä ääniä joita vauva pitää. Ei osaa nukahtaa syliin. Ainoastaan viereen, jota en siis voi tehdä, koska siinä voi kestää 2 tuntia, mitä aikaa vauva ei jaksa olla hiljaa tms.

Opetimme kyllä taaperon nukahtamaan itsekseen ennen vauvaa, mutta vauvan synnyttyä muisti asian ja kaipasi nukuttajaa jälleen..

Lisäksi mieheni tekee 3-vuototyötä, joten esim. pelkät iltanukutuksetkaan eivät onnistu.

Muuten kyllä halitaan, pusitaan ja kerrotaan satuja ennen nukkumista, mutta silti...

ap

Vierailija
5/7 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa meillä meni rytmit tosi hyvin, eli vauva heräsi, kun olin saanut taaperon nukutettua (päikkäreille). Tai siis heräsin aina taaperon vierestä itkuhälyyttimeen. Sitten pikkuhiljaa vauva alkoi herätä vähän aikaisemmin ja sanoin vain taaperolle, että nyt vauva tarvii äitiä ja äidin on mentävä. Joskus meni hankalaksi, mutta yleensä nukahti yksin.

Nyt kun vauvakin on jo taapero. Nukutan vanhemman ensin niin, että nuorempi leikkii lattialla. Yleensä luen sadun kainalossa ja sitten lähden ja tyttö nukahtaa yksin. Sitten vien vauvan nukkumaan vaunuihin. Joskus käyn vielä laulamassa vanhemmalla pari kertaa, jos ei uni tule...

Iltanukutuksessa on onneksi isi apuna.

Alussa olen kyllä nukuttanut niinkin, että taaperon pää on sylissäni, itse ristiistunnassa ja vauva sylissä tissillä tai nukkumassa. Tosi rankaa selälle ja taaperon on oltava ihan unessa, jotta voi lähteä pois. Tässä olisi kyllä ollut kantoliinasta apua. Perhepetiäkin olisi voinut kokeilla...

Näin meillä meni... Ei tässä nyt vinkkejä tullut, jaksamisia vain koko perheellenne!

Vierailija
6/7 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan piti olla eri huoneessa sen aikaa kun nukutin toista ja välillä vauva piti aikamoista huutoa joten piti siinä välillä karata kahden huoneen väliä. Hulluksi meinasin oikeasti tulla... Helppoahan se oli jos vauva sattui nukahtamaan ennen siskoa mutta eipä sekään aina niin sattunut. mutta muutaman kuukauden kuluttua rauhoittui kun löytyi vauvallekin oma rytmi.

Vierailija
7/7 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 1v4kk kaipaa aina nukuttajaa, nukahtaa kyllä omaan pinnikseen, mutta jonkun pitää olla siinä vieressä vanhempien sängyllä (pinnis on siis kiinni meidän sängyssä) ja hän haluaa hiplata nukuttajan hiuksia. Kaipaisin käytännön vinkkejä, miten opettaa nukahtamaan yksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi