Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnan juhlat 20198: Itse ammuttua seeprannahkaa käsilaukkuna, voiko olla totta?

vaikea ymmärtää!
07.12.2018 |

Tätä on todella vaikeaa sulatella! Miksi näin? Voi seepra parkaa.

"Tv:stä tuttu Marjaana asteli Linnan punaiselle matolle kantaen seeprasta tehtyä laukkua – ampui eläimen itse"
https://www.is.fi/linnanjuhlat/art-2000005924335.html

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on seepran ja hirven tai vaikka jäniksen ampumisella, mikäli kyse on luvallisesta metsästyksestä?

Vierailija
22/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/suomalaisesta-kaupasta-sa…

Eli tarhattua seepraa. Moniko on syönyt kun täältäkin saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laukku on aika ruma, niin on sen kantajakin. Tuosta olisi saanut hyvä suunnittelija paljon tyylikkäämmän ja edustavan laukun. Kamalaa, hyvän materiaalin, haaskausta!

Vierailija
24/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kunnon nousukkaita tuollaiset seepranampujat.

Vierailija
25/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseammutun eläimen nahasta valmistettu käsilaukku on suunnilleen ekologisin mitä on.

Jos se on vaikkapa hirveä jostain suomalaisesta kunnasta, joo. Jos Afrikasta lentämällä (ym safarin kulutus) haettua seepraa - niin mitäpä lottoot?

8

Veikkaanpa että sinne Afrikkaan on menty lomamatkalle ja siinä yhteydessä oli sitten safari.

Ei mikään "minun on saatava nahkainen käsilaukku joten ... menen afrikkaan ampumaan seepran".

Vierailija
26/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ollut vanha akka. 

Ei hänen aikanaan ollut vielä mitään eläinsuojeluaatetta tms. 

Minä v*tun hänen aikanaan? Ei lähestyvä kuuskymppisyys ole mikään syy kerskakulutukseen.

Terkuin viiskymppinen ylimmästä tulodesiilistä. (En lennä lomille. En tunne tarvetta ostella autoja tai asua isosti, että muut näkisivät, miten hyvin menee.)

Vierailija
27/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ollut vanha akka. 

Ei hänen aikanaan ollut vielä mitään eläinsuojeluaatetta tms. 

Minä v*tun hänen aikanaan? Ei lähestyvä kuuskymppisyys ole mikään syy kerskakulutukseen.

Terkuin viiskymppinen ylimmästä tulodesiilistä. (En lennä lomille. En tunne tarvetta ostella autoja tai asua isosti, että muut näkisivät, miten hyvin menee.)

Olen pahoillani että et osaa nauttia elämästä.

Vierailija
28/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seepra ei ole uhanalainen laji. 

Mutta tuollainen elämäntyyli matkustella maapallon toiselle puolelle huvittelemaan eläinten tappamisella, on minusta kuvottavaa. 

Primitiivistä ja brutaalia ökyilyä. Ekologisuus kaukana kuin kuu maasta ja juhlien teeman ainakin piti olla luonto ja ympäristö. 

Kyllä sitä seeprakantaa Afrikassa harvennetaan ihan omin voimin jos tarvis. 

Vierailija
29/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hämmästelin kyseistä laukkua. Olisi edes pitänyt omana tietonaan, että on itse lahdannut eläimen. Miksi sillä pitää oikein kehuskella? Ei anna kovin ampaattista kuvaa kyseisestä henkilöstä. Miksi yleensä pitää ampua seeproja ihan huvin vuoksi? Ei kai niitä edes syödä? Miksi eläinten tappamisesta tehdään viihdettä?

Vierailija
30/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän järkytyin toimittajan sanavalinnoista.

"Marjaana Valkeinen asteli Linnaan laukussa, joka oli tehty seeprannahasta."

Vierailija
31/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 20198 ei taida enää olla seeproja.

Vierailija
32/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän järkytyin toimittajan sanavalinnoista.

"Marjaana Valkeinen asteli Linnaan laukussa, joka oli tehty seeprannahasta."

Lol

Vierailija
33/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tajua, että on sellaisia metsästyssafareita, joissa eläimet ovat aidatulla alueella, jolloin se ei ole mitään aitoa kannan harventamista vaan elämyslomaa.

Vierailija
34/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia asusteita kannattaa lähteä tappamaan pikkujouluihin? Hyviä neuvoja kaivataan. Olis vähän kiire....

Vierailija
35/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa ympäristöteema ja isäntäparina kasvissyöjä Haukio ja julkisesti kasvisruokaa suosiva Niinistö. Sitten vieras haluaa brassailla sillä, että eläimen kärsimyksestä on tehty muotia ja että sitä varten pitää lennellä maapallon toiselle puolelle.

Vierailija
36/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaisin minåkin ylpeänä tuollaista laukkua.

Vierailija
37/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pöyristynyt! Luontoteemaan tuskin kuuluu matkustaa lentämällä (edestakaisin) Afrikkaan, ampua ja tappaa laukun materiali, jotta itse ylpeänä saa kantaa murhattua eläimen nahkaa mukanaan.

Vierailija
38/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pöyristynyt! Luontoteemaan tuskin kuuluu matkustaa lentämällä (edestakaisin) Afrikkaan, ampua ja tappaa laukun materiali, jotta itse ylpeänä saa kantaa murhattua eläimen nahkaa mukanaan.

Totta kai kuuluu. Itse pyydetty riista on kaikkein ekologisin vaihtoehto.

Vierailija
39/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman asusteita(kin) voi juhlia, niitä ei tarvitse lähteä itse Afrikkaan saakka mennä lahtaamaan.

Vierailija
40/78 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman asusteita(kin) voi juhlia, niitä ei tarvitse lähteä itse Afrikkaan saakka mennä lahtaamaan.

Ei tarvitsekaan, mutta voi jos haluaa. Upea reissu varmaan ollut, itsekin tosiaan käynyt mm. taljan itselleni ampumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi