Linnan juhlat 20198: Itse ammuttua seeprannahkaa käsilaukkuna, voiko olla totta?
Tätä on todella vaikeaa sulatella! Miksi näin? Voi seepra parkaa.
"Tv:stä tuttu Marjaana asteli Linnan punaiselle matolle kantaen seeprasta tehtyä laukkua – ampui eläimen itse"
https://www.is.fi/linnanjuhlat/art-2000005924335.html
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
No ensin olin vähän että kehtaako joku tuota mainostaa. Mutta kun en tiedä tilanteesta, ehkä se on vähän kuin täällä olisi käynyt ampumassa poron.
Tai hirven tai peuran. Loistavaa materiaalia kenkiin ja takkeihin, miksei housuihinkin.
Jos se eläin tapetaan ruuaksi, olisi suotavaa käyttää kaikki. Myös nahka.
Miltähän seepran liha maistuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pöyristynyt! Luontoteemaan tuskin kuuluu matkustaa lentämällä (edestakaisin) Afrikkaan, ampua ja tappaa laukun materiali, jotta itse ylpeänä saa kantaa murhattua eläimen nahkaa mukanaan.
Totta kai kuuluu. Itse pyydetty riista on kaikkein ekologisin vaihtoehto.
Ilman asusteita(kin) voi juhlia, niitä ei tarvitse lähteä itse Afrikkaan saakka mennä lahtaamaan.
Ei tarvitsekaan, mutta voi jos haluaa. Upea reissu varmaan ollut, itsekin tosiaan käynyt mm. taljan itselleni ampumassa.
Mitä iloa on tappaa viaton eläin, jotta siitä saa itselleen asusteen/ sisustuselementin? Miksi siltä luontokappalleelta pitää riistää henki?
Näin se luonto toimii.
Näin se ihminen tuhoamismielessä toimii. Eläimet tappaa syödäkseen, ihmiset tappaa saadakseen itselleen koristuksia. Syötkö säännöllisesti seepranlihaa?
Ihminen on ihan samanlainen osa luontoa kuin mikä tahansa muukin eläin. Arvokkaampi se eläin on laukkuna tai taljana minun lattialla kuin näivettymässä jossain savannin nurkalla.
Kuka sen eläimen hengen, elämän ja arvokkuuden määrittää? Sinäkö? Millä oikeudella olet nostanut itsesi kaikkien muiden yläpuolelle? Miksi sinun mielipiteelläsi ja asenteellasi olisi enemmän arvoa ja oikeutusta, kuin minun?
Koska minua ei kiinnosta vıtunkaan vertaa sinun mielipiteesi.
No painu sitten vaikka seepran vi*tuun, senkin sateenpieksämä pirunaato. Häivy!
Voi voi, nyt meni av-kalkkunalla tunteisiin. Nyyhkis & jaxuhalit <3
Häivy kusipää! Menikö tappajalla tunteisiin?
Jaxut ja puzut <3 XXX
Sun nahasta voidaan tehdä Kånken-reppu. Hähä! :DD
Aika montakin. Se olisi ihan hauskaa, mutta en tiedä onko mahdollista että minut nyljetään ennen kremaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pöyristynyt! Luontoteemaan tuskin kuuluu matkustaa lentämällä (edestakaisin) Afrikkaan, ampua ja tappaa laukun materiali, jotta itse ylpeänä saa kantaa murhattua eläimen nahkaa mukanaan.
Ilman asusteita(kin) voi juhlia, niitä ei tarvitse lähteä itse Afrikkaan saakka mennä lahtaamaan.
Ei tarvitsekaan, mutta voi jos haluaa. Upea reissu varmaan ollut, itsekin tosiaan käynyt mm. taljan itselleni ampumassa.
Mitä iloa on tappaa viaton eläin, jotta siitä saa itselleen asusteen/ sisustuselementin? Miksi siltä luontokappalleelta pitää riistää henki?
Näin se luonto toimii.
Näin se ihminen tuhoamismielessä toimii. Eläimet tappaa syödäkseen, ihmiset tappaa saadakseen itselleen koristuksia. Syötkö säännöllisesti seepranlihaa?
Ihminen on ihan samanlainen osa luontoa kuin mikä tahansa muukin eläin. Arvokkaampi se eläin on laukkuna tai taljana minun lattialla kuin näivettymässä jossain savannin nurkalla.
Kuka sen eläimen hengen, elämän ja arvokkuuden määrittää? Sinäkö? Millä oikeudella olet nostanut itsesi kaikkien muiden yläpuolelle? Miksi sinun mielipiteelläsi ja asenteellasi olisi enemmän arvoa ja oikeutusta, kuin minun?
Jaxut ja puzut <3 XXX
Esinahasta?
Jep! Buahhahahaaaa! :)))))))))))))))))))))))))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se luonto toimii.
Jaxut ja puzut <3 XXX
Aika montakin. Se olisi ihan hauskaa, mutta en tiedä onko mahdollista että minut nyljetään ennen kremaatiota.
On mahdollista. Tuohan on vain järestelykysymys. Tosi, huono laatu ei kelpaa ja se heitetään roskiin, tai Kauppatorin kalalokeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseammutun eläimen nahasta valmistettu käsilaukku on suunnilleen ekologisin mitä on.
Jos se on vaikkapa hirveä jostain suomalaisesta kunnasta, joo. Jos Afrikasta lentämällä (ym safarin kulutus) haettua seepraa - niin mitäpä lottoot?
8Veikkaanpa että sinne Afrikkaan on menty lomamatkalle ja siinä yhteydessä oli sitten safari.
Ei mikään "minun on saatava nahkainen käsilaukku joten ... menen afrikkaan ampumaan seepran".
Afrikkaan lomamatkalle, ekologia?
Vierailija kirjoitti:
No seepran ampuminen Afrikassa on sama kuin ampuisi täällä valkohäntäpeuran.
Mitään uhanalaisuutta asiaan ei liity.
Tiesitkö sitä, että turisteja varten tehtaillaan varta vasten ammuttavaksi tarkoitettuja seeproja oloissa, jotka eivät ole lähelläkään suomalaisen lihakarjankasvatusoloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin että matkustaminen afrikkaan ja eläimen ampuminen vain nahkapalan vuoksi ei ole ekologista eikä vihreä teko.
Vuodet eivät ole kohdelleet eukkoa helläkätisesti.
Käyköhän Jenni Haukio huvimatkoilla lentokoneella?! Jos käy, niin sitten aika turhaa kauaa raivota siitä että joku toinenkin on niin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja juhlan teemana sopivasti ympäristön ja luonnon kunnioittaminen. Hyi olkoon mitä p* sakkia tuonne kutsutaan.
Olikohan presidentin kengät nahkaa?
Mutta joo, en minäkään seepralaukkua hyvällä katso.
Kirahvin nahasta voisi saada kauniimman.
Seeprat siis selviävät sukupuutolta! Hyvä, seeprat on ihania 🦓
Kaikkia stnoita sitä juhliin kutsutaan! Karhun ja seepran tappajia....jumalauta
Jospa se helikopteri vielä tipahtaa.
Metsästäminen Afrikassa on niin monella tavalla puistattavaa, etten voi mitenkään ymmärtää vieraan ratkaisua. Lentäminen toiselle mantereelle on aina epäekologista, huvimetsästys itsessään on kyseenalainen harrastus, ja Afrikassa siihen liittyy myös ikäviä kaikuja siirtomaa-ajoilta. Kun juhlien emäntä on tunnettu eläinten oikeuksien puolestapuhuja ja teemana ympäristö, ei voi kuin hävetä tilannetajun puutteesta kärsivän vieraan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensin olin vähän että kehtaako joku tuota mainostaa. Mutta kun en tiedä tilanteesta, ehkä se on vähän kuin täällä olisi käynyt ampumassa poron.
Tai hirven tai peuran. Loistavaa materiaalia kenkiin ja takkeihin, miksei housuihinkin.
Miltähän seepran liha maistuu?
No tarkoitin tuolla sitä että jos täällä järjestettäisiin tuollaisia, kohteena kasvatettu eläin, ei siis edes villi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltähän seepran liha maistuu?No tarkoitin tuolla sitä että jos täällä järjestettäisiin tuollaisia, kohteena kasvatettu eläin, ei siis edes villi.
Syntyisi aika kova skandaali jos joku turisti ampuisi laitumella olevan Mansikin tai Ammun, joita ei ole edes kasvatettu turistien ammuttavaksi.
Esinahasta?