Kuudesluokkainen poikani on luvallani huomenna "sairaana", koska itsenäisyyspäivätanssit
Juhlissa olisi tanssipakko ja minusta se on kyllä väärin.
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnet varmasti oman poikasi parhaiten. Mahdollisesti säästit hänet yhdeltä ahdistavalta kokemukselta ja pitkäaikaiselta traumalta. Kaikelta ei voi suojella, mutta tämä olisi ns täysin turha henkinen turpiin otto.
Tuon täytyy olla naiseton palstamies. Mikä ihmeen turpiin otto on tanssiminen? Meillä opettajat määräsi pareja, jos joku jäi syrjään. Kaikki siellä keskittyy omiin jalkoihinsa, ei sen tiiraamiseen miten jollakulla muulla menee.
Niinpä! Opettaja määräsi parin, jota inhosi ja jota sitten porukalla kiusattiin, koska "vaatteet haisee kamalalle", "on hirveä läski", "luukasa".... yms... Varmasti kivaa tanssia paritanssia raakojen luokkakavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssi on joillekin pelkkä vapaa-ajan harrastus ja toisille ei. Tanssiharrastusta EI SAA pakottaa niille, jotka eivät siitä pidä ja suorastaan inhoavat. Toisin on matamatiikka, lukeminen, ym taidot, joita ilman ihminen ei tule toimeen. Ne kuuluu koulussa opettaa kaikille, mutta ei mitään harrastusjuttuja, ne voi jokainen mielenkiintonsa mukaan opetella vapaa-ajallaan.
Sinä olet tyhmä.
Minä en pitänyt mistään joukkuelajeista liikunnassa. En jalkapallosta, koripallosta, lentopallosta ym. mitä näitä nyt on. Nämähän ovat harrastuksia joillekin. Olisko mun pitänyt saada näistä tunneista vapautus?
Itse olet niin tyhmä, ettet erota normaalia liikuntaa/urheilua paritanssista.
Vierailija kirjoitti:
Kouluihin pitäis saada aine nimeltä "tapakasvatus" jossa opetetaan, ettei syödessä pidetä lippistä päässä, miten ruokailuvälineitä oikeaoppisesti käytetään, miten tervehditään, esittäydytään, jutellaan vieraille ja tanssitaan.
Nämä asiat kuuluu opettaa kotona. Samoin tousten ijmisten kunnioittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssi on joillekin pelkkä vapaa-ajan harrastus ja toisille ei. Tanssiharrastusta EI SAA pakottaa niille, jotka eivät siitä pidä ja suorastaan inhoavat. Toisin on matamatiikka, lukeminen, ym taidot, joita ilman ihminen ei tule toimeen. Ne kuuluu koulussa opettaa kaikille, mutta ei mitään harrastusjuttuja, ne voi jokainen mielenkiintonsa mukaan opetella vapaa-ajallaan.
Sinä olet tyhmä.
Minä en pitänyt mistään joukkuelajeista liikunnassa. En jalkapallosta, koripallosta, lentopallosta ym. mitä näitä nyt on. Nämähän ovat harrastuksia joillekin. Olisko mun pitänyt saada näistä tunneista vapautus?
Itse olet niin tyhmä, ettet erota normaalia liikuntaa/urheilua paritanssista.
Hohhoijaa.. Millä tunneilla sua on opetettu tanssimaan? Olisko ihan kuule kuitenkin LIIKUNTAtunneilla.
Lapsen on hyvä oppia, että vaikka epäilyttää tai pelottaa, kannattaa kokeilla uusia harmittomia asioita, kuten tanssimista. Ei siitä tarvitse tulla harrastusta, on riittävä kokemus, että ei se sitten ollutkaan niin hirvittävän vaarallista, vaikka epäilytti.
Noin kasvatetaan niitä syrjäseutujen peräkammarinpoikia, jotka sitten jäävät sinne peräkammariinsa yksin, kun eivät ole oppineet sosiaalista kanssakäymistä. Koulu yrittää tarjota mahdollisuuksia, mutta tyhmä vanhempi torppaa nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnet varmasti oman poikasi parhaiten. Mahdollisesti säästit hänet yhdeltä ahdistavalta kokemukselta ja pitkäaikaiselta traumalta. Kaikelta ei voi suojella, mutta tämä olisi ns täysin turha henkinen turpiin otto.
Tuon täytyy olla naiseton palstamies. Mikä ihmeen turpiin otto on tanssiminen? Meillä opettajat määräsi pareja, jos joku jäi syrjään. Kaikki siellä keskittyy omiin jalkoihinsa, ei sen tiiraamiseen miten jollakulla muulla menee.
Niinpä! Opettaja määräsi parin, jota inhosi ja jota sitten porukalla kiusattiin, koska "vaatteet haisee kamalalle", "on hirveä läski", "luukasa".... yms... Varmasti kivaa tanssia paritanssia raakojen luokkakavereiden kanssa.
No niin oli ihan kivaa, vaikka lapsen tietysti aluksi uutta ja outoa. Jos vaatteet haisee kamalalle, ratkaisu ei ole tanssimisesta kieltäytyminen.
Meillä tehtiin kaksia jonoa pituusjärjestyksessä, siinä oli pari jokaiselle. Mitä ihmeen kiusattavaa tuossa on? Kaikki ymmärsi ettei paria valittu itse, sen sai minkä sai, piste.
Se on hyvää harjoitusta työelämään, sielläkin pitää osata käyttäytyä niidenkin ihmisten kanssa, joista ei niin tykkää.
Alkaa paljastua, miten niitä mieslapsia kasvatetaan. Juuri näin, ei ole vielä edes käynyt mitään kamalaa, mutta jäädään jo yksin kotiin pelkäämään. Seuraava vaihe on ruikuttaa naisenpuutetta palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nainenkaan omasta mielestään anna pakkeja kun torjuu lähestyvän miehen.Sitten ihmetellään miksei mies halua tehdä aloitteita...
Jos ei olisi vaatimusta osallistua tanssiin, niin eipä siellä olisi kuin innokkaimmat harrastajat. Itse olen tansseja usein katsonut. Hyvin ne on mennyt. Koreografia on helppo ja kontakti on ainoastaan kädestä kiinni pitämistä. Joka vuosi tottuvat enemmän ja enemmän ja uusien tanssi menee jo helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin oli ihan kivaa, vaikka lapsen tietysti aluksi uutta ja outoa. Jos vaatteet haisee kamalalle, ratkaisu ei ole tanssimisesta kieltäytyminen.
Meillä tehtiin kaksia jonoa pituusjärjestyksessä, siinä oli pari jokaiselle. Mitä ihmeen kiusattavaa tuossa on? Kaikki ymmärsi ettei paria valittu itse, sen sai minkä sai, piste.
Se on hyvää harjoitusta työelämään, sielläkin pitää osata käyttäytyä niidenkin ihmisten kanssa, joista ei niin tykkää.
Alkaa paljastua, miten niitä mieslapsia kasvatetaan. Juuri näin, ei ole vielä edes käynyt mitään kamalaa, mutta jäädään jo yksin kotiin pelkäämään. Seuraava vaihe on ruikuttaa naisenpuutetta palstoilla.
Samaa mieltä. Eikä koske pelkästään miehiä. Ihan yhtä lailla on naisia, jotka ovat saaneet tällaisen "ei tarvitse tehdä, kun ei halua"- kasvatuksen. Heillä on sitten mielenterveysongelmia ja syrjäytymistä, kun ei ole koskaan vaadittu normaaleja käytöstapoja, tapakasvatusta, sosiaalisten taitojen kehittämistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nainenkaan omasta mielestään anna pakkeja kun torjuu lähestyvän miehen.Sitten ihmetellään miksei mies halua tehdä aloitteita...
Arvaan että sinä et tanssinut koulussa?
Noi on kuule koulutanssit, siellä ei tehdä mitään aloitteita, siellä vaan tanssitaan. Jos sinä olisit oppinut, että vastakkaisen sukupuolen kanssa voi olla tekemisissä myös ihan luonnollisesti ja ilman aloitteita, et olisi niin toivottomasti naiseton.
Mielestäni huonosti hoidettu. Tansseista olisi pitänyt jo alunperin kieltäytyä, tai keskustella asia läpi. Monet muutkin asiat eivät ole mieleisiä, mutta niistä päästään yli. Lintsaus ei ole oikea malli ratkaista asioita.
Kieltäytymisen syy ei tykkää, ei halua? Vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olisi vaatimusta osallistua tanssiin, niin eipä siellä olisi kuin innokkaimmat harrastajat. Itse olen tansseja usein katsonut. Hyvin ne on mennyt. Koreografia on helppo ja kontakti on ainoastaan kädestä kiinni pitämistä. Joka vuosi tottuvat enemmän ja enemmän ja uusien tanssi menee jo helposti.
ysien-tanssi eikä uusien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden aina tanssimaan, jos mies on suht selvinpäin. Joskus kieltäydyn, jos tanssi on tekosyy kopeloinnille ja sänkypuheille. Eli mies ei hae tanssimaan vaan lähikontaktiin panomielessä. Tanssiessa jutellessa tutustuu toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mutta tanssitaito on ihan kansalaistaito. Ja kun sen nuorena oppii, ei vanhempana joudu kiertämään seinänvieruksia.
Jos ei mitään hyödyllistä osaa niin kai sitä voi kuvitella tanssitaidon olevan kansalaistaito.
Ihminen joutuu elämänsä aikana tuhansia kertoja pois mukavuusalueeltaan ja tekemään ei-niin-kivoja asioita. Mielestäni ap teit hallaa lapsellesi opettamalla että kaikesta voi lintsata hyvällä omallatunnolla jos ei vaan huvita.
Oma teini-ikäinen kuopukseni menee täysillä näitä kokemuksia päin vaikka on dissaamista ja kiusaamistakin. Hän mm inhoaa esitelmien pitoa mutta nyt lukiossa tekee niitä pari kertaa kuukaudessa. Tietää että työelämässä ne tulee eteen kuitenkin muissa kuin duunariammateissa. Olen tosi ylpeä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Eikä koske pelkästään miehiä. Ihan yhtä lailla on naisia, jotka ovat saaneet tällaisen "ei tarvitse tehdä, kun ei halua"- kasvatuksen. Heillä on sitten mielenterveysongelmia ja syrjäytymistä, kun ei ole koskaan vaadittu normaaleja käytöstapoja, tapakasvatusta, sosiaalisten taitojen kehittämistä..
Aivan totta. Kodin ja koulun tärkeimpiä opetuksia on, että myös uusia asioita voi kokeilla, ja että aina ei voi valita vaan niitä omia suosikkejaan. Mitä aikaisemmin tämän oppii, sitä paremmin elämässä menee.
Lapseni ei voinut tanssia terveytensä vuoksi. Olin ajoissa sopinut luokanvalvojan kanssa, että lapseni osallistuu juhlaan, mutta ei tanssi. Olimme jutelleet käyttäytymistä ja opetelleet kravattisolmua. Yhtäkkiä edellisenä iltana sain viestin, että kukaan joka ei tanssi ei pääse juhlaan mukaan. Harkitsen asian viemistä aviin. Juhliin osallistumista ei voi määrittää tuolla tavalla.
Juhlista alettiin puhua jo elokuussa. Juhlien ohjelmassa oli kättelyä, coctailpaloja, maljan kohotusta, torvisoittokunnan musiikkia jne. Tästä kaikesta lapseni jäi paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mutta tanssitaito on ihan kansalaistaito. Ja kun sen nuorena oppii, ei vanhempana joudu kiertämään seinänvieruksia.
Ne tanssipaikat voi skipata suosiolla, ei niihin ole pakko mennä.
Sinä olet tyhmä.