Onko muilla huonoja kokemuksia Nissenin laseista?
Ja varsinkin sellaisista joissa on sinivaosuoja?
Jumaleisson, nämä lasit ovat olleet mulla tasan vuoden ja olen jo kahdesti joutunut vaihtamaan linssit koska olivat täynnä naarmuja! Eka linssinvaihto oli jo kahden viikon päästä lasien saamisesta. Siis pidän laseista hyvää huolta: pidän niitä kotelossa, en koskaan hinkkaa niitä esim. paidanhelmaan tai kuivaan paperiin ja puhdistan ne oikealla puhdistusaineella.
Nyt tuli tilanne että taas olisi naarmuja ja edellisestä linssien vaihdosta on alle 2 kk. Taidan jatkossa luottaa Specsaversiin. Mulla oli aikanaan Specsaversin lasit käytössä useamman vuoden, ei naarmun naarmua. Ovat varalaseina vieläkin, vaikka niissä on eri vahvuudet kuin näissä nykyisissä.
Kommentit (48)
Mulla venähti sangat muodottomiksi alle takuuajan, mutta nisseniltä vaan virkattiin että sangat on oma valinta ja jos haluan uudet mun pitää maksaa puolet uusista sangoista. No en kai mä niille enempää rahaa anna? Se 2 viikon takuu on siis ihan paskapuhetta ja naisen mukaan linssitakuukin tarkoittaa vaan sitä, että ne voi hioa linssit ohuemmiksi kun maksaa välirahan. En kyllä enää koskaan osta sieltä mitään. Enkä suosittele muillekaan!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Instru ja nissen on käytännössä samaa firmaa
Nissen on Instrun halpisketju. Ei ole samaa tavaraa niissä.
Olen pettynyt Nissenin linsien laatuun. Linssit ovat aivan naarmuuntuneet ja sitkeän harmaat vaikka kuinka huolellisesti pesisi. Olen pyrkinyt huolellisuuteen linssien puhdistuksen ja kuuman välttelyn suhteen, mutta linssivauriot huomattava noin 2 vuodessa. Samalla hoidolla edelliset Silmäaseman linssit pysyivät näihin nähden loistavassa kunnossa. En voi suositella Nisseniä. Nämä linssit olivat kalleimmat monitehot kovapinnootteella.
Mulla kiehahti Nissenillä kun menin hankkimaan laseja, no näöntarkastus ja optikko totes etteivät voi mulle laseja määrätä kun toisen silmänpaineet korkeet. Ei siinä mitään, kertoi mitä heidän silmälääkäri käynti maksaa, kysäisin julkisesta puolesta ja sanoin olevani Kelan sairaspäivärahoilla, optikko vetäs samantien omat johtopäätökset ja sanoi: Saat varmaan Kelasta maksusitoomuksen, niin saa muutkin "sosiaali-ihmiset" WHAT????? Oon käteni takia siis pidemmällä sairaslomalla,joten työnantaja ei maksa enää palkkaa. Ja tätä maksusitoomusta varten pitäs tehdä toimeentulotuki hakemus ym...
Ehkä haen lasini muualta kun käyn silmälääkärillä!
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolasit vahvuuksilla tehtin ihan väärille silmille.
Jos ne oli "aurinkolasit vahvuuksilla kaupan päälle"- lasit, ne eivät toimi suurten vahvuuksien kanssa.
Sun omat lasit tulee tuplaohennuksella, kylkiäislasit ovat ohentamattomat kaljapullonpohjat.
Itse sain monivahvuuslasit ihan väärillä vahvuuksilla. Lisäksi Hakaniemen toimipisteessä oli luvattoman välinpitämätöntä asiakaspalvelua. Kun astui liikkeeseen sisään kaikki optikot/ myyjät välttelivät katsetta (ei muita asiakkaita). En tiedä, mikä tilanne on juuri nyt, kun en enää käy siellä.
Vuosia sitten laittoivat väärän linssin ja väittivät kivenkovaa, että minun pitäisi vain tottua uusiin laseihin. Palasin kahden viikon päästä takaisin ja toinen optikko vaivautui mittaamaan lasit ja totesi, että pokiin on laitettu ihan väärät linssit. Toiste en ole Nisseniltä laseja ostellut.
Ja minun mielestä taas Spacsaversin linssit ei kestä... ei ehkä naarmuja tule, mutta pinnoite kuluu ja jotenkin sulaa pois. Ihme sateenkaaren värejä alkaa tulemaan ja lasit ei puhdistu. Ja käytössä on "Optikon oma" -linssinpuhdistusaine, ei pitäisi olla huonoa.
Lapsena 80-luvulla silmälasit tuntuivat kestävän paljon paremmin. Kai näistäkin on kulutustavaraa tehty, ja 2 vuoden välein pitäisi joku tonni laittaa... Kun eivät ole linssit ihan halvimmasta päästä.
Nissenin laseja en kyllä ole kokeillutkaan vielä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolasit vahvuuksilla tehtin ihan väärille silmille.
Jos ne oli "aurinkolasit vahvuuksilla kaupan päälle"- lasit, ne eivät toimi suurten vahvuuksien kanssa.
Sun omat lasit tulee tuplaohennuksella, kylkiäislasit ovat ohentamattomat kaljapullonpohjat.
Joo, itsellä miinus vitosen aurinkolasit, tämmöiset kylkiäiset, ja ehkä niillä autoa näkee ajaa, mutta lukeminen onkin sitten jo toinen juttu. Selvästi huonommat kuin normilasit.
En pysty lukemaan lainkaan minulle määrätyillä laseilla. Joudun nostamaan sormella sankoja ja sittenkin ei lukeminen onnistu. Kahdet lasit ja molemmat syvältä. Sovituksessa jo sanoin ettei sangat ja näköalue sovi, niin sanoi ettei voi enemmän väännellä sankoja. Olin jo maksanut nämä paskat.
Eilen kävin Silmäasemalla optikolla ja näköluvut poikkesi kovin Nissenillä mitatuista.
Tänään on aika Specsaversiin josta kahdet lasit yksien hinnalla.
Ainoa ongelma oli instrussa aikanaan jossa ne onnistui hiomaan linssit väärinpäin eli vasen oli oikealla jne. Sen ne korjasi huomattavan nopeasti eli parissa päivässä eli ei siinä mitään.
Nisseltä on ollut parit lasit. Ei sinänsä huomauttamista kun vaan muistaa ottaa ne tarpeelliset pinnoitukset eli ainakin sinisyys ja kovapinta naarmuja vastaan.
Juu, sama vika. Sain moniteholasit ja en nähnyt laseja sovittaessa mitään ja pyörrytti. Yritettiin kauan vängätä, että totuttelukysymys ja katsot laseilla väärin:)). Sain uuden ajan ja toisen optikon. Myönsivät, että linsseissä oli vika ja uusilla laseilla näin paljon paremmin, joskaan en niin hyvin kuin Specsaverin yksitehoilla. Myös lasit samenevat nopeasti ja vaikea saada niitä puhtaiksi. En näe näillä kovinkaan hyvin ja nakkaan näyttöpäätehommiin useimmiten Specsaversin lasit, joilla näen paljon paremmin. Maksaessani loppusumman laseista, laskettiin vääriin ja pyydettiin maksamaan lisämaksu, joka oli unohtunut. Oikea mokaketju:)
Jos arvostat silmiäsi, älä ikinä mene näöntarkastukseen Kampin Nisseniin Helsingissä.
Menin tarkastuttamaan silmäni siellä ja he mittasivat vahvuuden olevan +2 molemmille silmille.
Sitten menin silmälääkärin vastaanotolle ja hän mittasi vahvuuden olevan +1.25.
Menin takaisin Nissenille muuttamaan lasien vahvuuden.
Ensimmäinen kuuhullu optikko sanoi minulle, että silmälääkäri tarkastaa silmät silmäsairauksien varalta ja optikot tarkastavat silmät silmälasien tekemistä varten, joten molemmat mittaustulokset eroavat toisistaan.
Hän pyysi minua varaamaan toisen ajan näöntarkastukselle.
Sitten kun tulin takaisin myöhemmin näöntarkastukseen, toinen kuuhullu optikko kysyi minulta, miksi tarvitsen näöntarkastuksen, kun kerran se on jo tehty.
Kerroin hänelle, että silmälääkäri oli määrännyt minulle eri vahvuudet, mutta hän kieltäytyi vaihtamasta niitä laseihin tai tarkastamasta silmiäni uudestaan.
Sitten kolmas kuuhullu optikko sanoi minulle, että minun on käytettävä +2 vahvuisia laseja 2 viikon ajan, ja vasta sitten voidaan vaihtaa.
Minkä ihmeen takia haluaisin käyttää laseja, jotka ovat liian vahvoja kahden viikon ajan ja vasta sitten vaihtaa vähemmän vahvoihin laseihin? He ovat todella röyhkeitä, vallanhimoisia optikkoja, jotka eivät välitä ajatella asiakkaan etua vaan ennemmin pitävät kiinni omasta arvovallastaan.
Toivon, että tämä lisää tietoisuutta kaikille siitä, miten nämä optikot voivat huijata meitä ylpeytensä takia!
Vierailija kirjoitti:
Jos arvostat silmiäsi, älä ikinä mene näöntarkastukseen Kampin Nisseniin Helsingissä.
Menin tarkastuttamaan silmäni siellä ja he mittasivat vahvuuden olevan +2 molemmille silmille.
Sitten menin silmälääkärin vastaanotolle ja hän mittasi vahvuuden olevan +1.25.
Menin takaisin Nissenille muuttamaan lasien vahvuuden.
Ensimmäinen kuuhullu optikko sanoi minulle, että silmälääkäri tarkastaa silmät silmäsairauksien varalta ja optikot tarkastavat silmät silmälasien tekemistä varten, joten molemmat mittaustulokset eroavat toisistaan.
Hän pyysi minua varaamaan toisen ajan näöntarkastukselle.
Sitten kun tulin takaisin myöhemmin näöntarkastukseen, toinen kuuhullu optikko kysyi minulta, miksi tarvitsen näöntarkastuksen, kun kerran se on jo tehty.
Kerroin hänelle, että silmälääkäri oli määrännyt minulle eri vahvuudet, mutta hän kieltäytyi vaihtamasta niitä laseihin tai tarkastamasta silmiäni uudestaan.
Sitten kolmas kuuhullu optikko sanoi minulle, että minun on käytettävä +2 vahvuisia laseja 2 viikon ajan, ja vasta sitten voidaan vaihtaa.Minkä ihmeen takia haluaisin käyttää laseja, jotka ovat liian vahvoja kahden viikon ajan ja vasta sitten vaihtaa vähemmän vahvoihin laseihin? He ovat todella röyhkeitä, vallanhimoisia optikkoja, jotka eivät välitä ajatella asiakkaan etua vaan ennemmin pitävät kiinni omasta arvovallastaan.
Toivon, että tämä lisää tietoisuutta kaikille siitä, miten nämä optikot voivat huijata meitä ylpeytensä takia!
Teki sen linssien määrityksen optikko tai silmälääkäri, niin sehän perustuu siihen, mitä SINÄ
kerrot näkeväsi kun he vaihtavat testilinssejä.
Ei heillä mitään mittaria ole, joka kertoo, että +2.0 tai + 1,25.
Siis SINÄ itse olet syystä tai toisesta valinnut linssit eri tavoilla. Se toki voi johtua vaikka siitä, että
simäsi mukautuvuus voi vaihdella. Esim. toisella kerralla vahvuudet määritettiin kun olit tuijotellut sitä ennen kännykän ruutua tuntikausia, toisella kerralla olit taas katselmut pidemmälle vaikkapa autoa ajellen. Tai eri vuorokauden aikoina näet eri tavalla.
En oo ikinä löytänyt kivoja pokia nisseniltä, onneksi jos kerta linssien laatu on tuollainen! Suosittelen instrua, monipuolinen valikoima eikä koskaan ole ollut linsseissä valittamista. Edelliset lasit kesti 5 vuotta, sitten alkoi pinnoite repeillä ja uusin lasit.