Mies, joka ei suostu jätettäväksi
Miehen kanssa ollut pitkään jo vuoristorataa. Olen jo hyvän aikaa halunnut hänet jättää, koska suhde ei vain tule toimimaan. Kuitenkin rakastan häntä, mutta en kuitenkaan enää parisuhdemielessä. Jos meillä on vaikkapa riita, ja sanon että lopetetaan tämä suhde, ei tämä johda mihinkään niin mies ei usko. Jos haluan poistua paikalta, niin hän seuraa mukana. Jos käsken häntä poistumaan, hän ei lähde.
Sitten hän alkaa tyynnytellä ja osaa olla niin ihana etten pysty taaskaan laittamaan poikki. Inhoa itseäni tämän takia.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia tuesta, helpottaa kun saa jakaa tuntemuksia.
Meillä oli viikonloppuna ns perussetti, eli kun kieltäydyin seksistä, mies lähti ulos keskellä yötä. Istumaan baariin, kaverille tai mistä minä tiedän.
Ehkä jostain syystä juuri tämäkerta sai mittani täyteen ja olen lähempänä jättää hnet kuin koskaan. Nyt olen pari päivää ollutvetäinen ja lauttoi juuri ääniviestiä, jossa toivoi etten laittaisi pahaa mieltä hänen päälleen, suunnitteli perjantaina tulevansa minun luo niin että jättäisin avaimet eräseen paikkaan, haluaa kuulemma kokata....
No en tietenkän jätä. Ajattelin, että tänään illalla töiden jälkeen (hän onnjo nukkumassa), laitan viestin ett suhde on ohi ja blokkaan hänet kaikkialta. Työpaikan suhteen pitää miettiä juttelenko pomolle jos voisin mennä hetken aikaa esim tunnin aiemmin/myöhemmin töihin niin hn ei tietäisi olla kytiksessä. Sydän hakkaa kun ajattelenkin tämän tekemist.
Mitä mieltä olette?Ap
Go girl! Älä anna periksi! Mä tuolla aiemmin neuvoin sua ihan vaan siksi että omassa elämässä oli tuollainen jojottelija josta pääsin eroon vasta kunnolla raivostuttuani ja kerrottuani suorin sanoin mitä mieltä hänestä ja hänen toiminnastaan olen ja vaihdettuani numeroni.
Älä jätä sitä avainta. Älä vastaa viesteihin. Pidä pintasi. Please. Sä ansaitset paljon paremman miehen kuin tuo tyyppi on.
Kiitos paljon ❤️
Raivoa on kyllä kerätty. Ehkä nyt on aika.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies kuulostaa astetta vaikeammalta tapaukselta. Ehdottomasti ilmaiset hänelle eron yhteydessä, että et halua hänen olevan kontaktissa sinuun. Sen jälkeen et vastaa mihinkään viesteihin. Mies varmasti käyttää koko mielikuvituksensa siihen että saisi sinuun kontaktin ("unohdit esineen X, tänne, milloin voisin tulla tuomaan sen"). Säilytä kaikki viestit ja erityisesti ne, missä pyydät häntä jättämään sinut rauhaan. Älä vastaa puheluihin, vaan käy kaikki mahdollinen viestintä niin että siitä jää jälki.
Jos hän ilmestyy työpaikallesi, älä suostu tapaamaan häntä ja tarvittaessa pyydä vartijaa tai poliiseja apuun. Jos sinulla on tarpeeksi läheisiä työkavereita, voit jotakuta varoittaa että olet eroamassa tyypistä, joka aiemmin samaa yrittäessäsi on tunkenut työpaikalle.
Se on ikävämpi asia, että asut maan tasalla. Mies voi oikeasti yrittää tulla ikkunasta sisälle. Jos hän ilmestyy ovesi taakse, niin pyydät häntä kerran lähtemään (ovenraosta tms, et avaa ovea!) ja sen jälkeen soitat poliisin, jos ei lähde. Ehkä alkuun olisi hyvä tosiaan poistua hetkeksi maisemista, joko kaverin sohvalle tai ihan lomalle eri paikkakunnalle, jos mahdollista.
Kiitos. Viikolla en pääse oikein irtaantumaan kotoa yöksi, koska töihin pääseminen on muuten hankalaa. Viikonlopuiksi keksin kyllä ohjelmaa. Tänä viikonloppuna olen tosin töissä, mutta hän ei tiedä sitä.
Ap
Kiitos ❤️ kommentit täällä kannustavat minua todella paljon. Saan rohkeutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, ehkä voit myös pyytää jonkun tutun kanssasi kotiin siltä varalta, että hän tulee koputtelemaan. On helpompi olla päästämättä sisään.
Valitettavasti se ei ole mahdollista. Moni suu aika kaulana ystävistä ja aikataulullisesri vaikeaa. Osa on myöskin kyllästynyt kuuleman mitään koko suhteesta, minkä ymmärrän kyllä. Miehellä pitäisi olla töitä sen verran aikaisin huomenna että on jo nukkumassa silloin kun laitan viestin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä eroa viestillä tai kirjeitse. Törkeää toista kohtaan, toinen jää miettimään pahimmillaan loppuelämäkseen asioita!!
Vain jos väkivaltaa, ymmärrän äkkilähdön.
Onko sulla mätää aivojen tilalla?
Vierailija kirjoitti:
Hanki uusi asunto salaa ja muuta pois miehen ollessa muualla. Sitten eroat tekstiviestillä tai jättämällä kirjeen keittiönpöydälle.
Törkeää. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä puhumaan erosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki uusi asunto salaa ja muuta pois miehen ollessa muualla. Sitten eroat tekstiviestillä tai jättämällä kirjeen keittiönpöydälle.
Törkeää. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä puhumaan erosta.
Perun sanani. Luin koko ketjun ja aloin ymmärtää, että taidatkin olla manipuloinnin uhri. Sellaisesta on vaikeaa irrottautua, mutta ensimmäinen askel on nähdä tilanne sellaisena kuin se oikeasti on.
69
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla oli OIKEASTI mies joka ei suostunut jätettäväksi!
Tapailimme pari kuukautta, ja pitkin matkaa miehestä paljastui aina vain kummallisempi juttuja, ihan höpölöpöhommia ja hevosenleikkejä, niihin nyt sen tarkemmin menemättä.
Noh, kesän kynnyksellä sanoin hänelle että eiköhän tämä nyt ollut tässä, että olemme liian erilaisia, enkä halua hänen kanssaan siksi enää jatkaa. Mies soitti viikon päästä ja pahoitteli ettei ollut kertonut että on lähtenyt reissuun. Sanoin että ei se asia minulee kuulu, eikä hänen tarvitse ilmoitella mitään enää.
siitä viikon päästä tuli viesti että ei ole reissussa enää kauaa, vaan tulee huomenna luokseni. LAitoin takaisin vain pari kysymysmerkkiä, joihin ei vastannut mitään.
Elokuussa sitten soitti, ja kyseli mitä kuuluu. Sen jälkeen vaikeana sanoi että on tavannut ihanan naisen, niin paljon ihanamman kuin kukaan muu, että hänen on nyt pakko minut jättää sen vuoksi. Sanoin että olen kyllä jo jättänyt itse hänet kuukausia sitten, mutta tämän hän sivuutti, ja vain pahoitteli että näin oli päässyt hänen reissullaan käymään, että toinen nainen oli sydämensä nyt vienyt, ja että hänen ei ollut tarkoitus pettää minua, niin vain kävi :D :D :D
Mulla hiukan samantapainen kokemus. Tapailin pari kertaa yhtä miestä, josta ei vaan tullut mitään. En tosin mitenkään jättänyt, lopetettiin vaan yhteydenpito. Sitten tapasin tulevan aviomieheni, ja parin kk päästä tuo aiempi mies otti taas yhteyttä. Sanoin että olen tavannut toisen enkä halua viestitellä enää. Mies suivaantui että "tavannut toisen, vaikka meillä oli juttu kesken?!" 😁 Miten voi joku 3 kk täydellinen molemminpuolinen radiohiljaisuus jättää käsityksen, että meillä olisi jotain kesken? Hetkeksi sain tuosta vielä riesan mutta jätti sitten onneksi rauhaan.
Ymmärrän kyllä sua ap. Mun entinen mies oli tuollainen. Yritin jättää häntä monesti, mutta kun asuttiinkin yhdessä, niin en vain saanut yhtäkkiä lapsen ja tavaroiden kanssa lähdettyä. Aina hän puhui minut kuitenkin ympäri ja toi kukkia ja pyyteli anteeksi niin, että suostuin jäämään ja antamaan hänelle vielä taaaaaas yhden mahdollisuuden.
Vei kauan ymmärtää, että oikeasti klisettä mukaillen, ansaitsen parempaa. Silloin ei enää suostuttelut toimineet, kun uuden asunnon vuokrapaperit oli allekirjoitettu.
Eilen tulin kotiin, ja pelotti aivan todella paljon. En rehellisesti sanoen tiedä olisinko pysynyt suunnitelmassa ilman tätä ketjua ja teidän viestejä!
Kirjoitin lyhyen viestin, jossa sanoin etten halunnut tehdä tätä näin, mutta kumpikin tiedämme ettei tämä tule ikinä toimimaan. Käskin olla ottamatta yhteyttä tai yrittää tavata.
No eihän se uni tullut. Vaikka tiesin että miehellä alkoi työvuoro vain joitain tunteja viestin laiton jälkeen, silti odoton että ovikello alkaa soimaan tai hän jollain toisella numerolla alkaa soittelemaan tai viestittelee. Puhelin oli lentotilassa koko yön. Nyt herättyä kaikki vaikuttaa normaalilta. En uskalla vielä olla helpottunut kuitenkaan.
Ap
Nyt vain pysyt päätöksessäsi. Toivottavasti hän kunnioittaa sinun tahtoasi. Sieltä voi tulla jotain ärsykkeitä sinulle päin mutta jos et reagoi, ne loppuvat aikanaan.
Itse en edes lukisi mahdollisia viestejä ja numero kannattaa blokata niin ettet näe soittoja. Olet tehnyt tahtosi selväksi, monta kertaa ja se riittää. Keskustelujen aika meni jo, hän ei tarttunut tarjoukseesi hoitaa ero keskustellen.
Tsemppiä! Sinä pystyt tähän! <3
Vierailija kirjoitti:
Nyt vain pysyt päätöksessäsi. Toivottavasti hän kunnioittaa sinun tahtoasi. Sieltä voi tulla jotain ärsykkeitä sinulle päin mutta jos et reagoi, ne loppuvat aikanaan.
Itse en edes lukisi mahdollisia viestejä ja numero kannattaa blokata niin ettet näe soittoja. Olet tehnyt tahtosi selväksi, monta kertaa ja se riittää. Keskustelujen aika meni jo, hän ei tarttunut tarjoukseesi hoitaa ero keskustellen.
Tsemppiä! Sinä pystyt tähän! <3
Kiitos. Olen laittanut numeron ja kaikki mahdolliset estot. Aika auttaa tässäkin asiassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap miten voit?
Ihan hyvin kai. Hermostunut olo. Mies oli soitellut sukulaiselleni tänään. Hieman laittoi ärsyttämään kun sotkee muita tähän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap miten voit?
Ihan hyvin kai. Hermostunut olo. Mies oli soitellut sukulaiselleni tänään. Hieman laittoi ärsyttämään kun sotkee muita tähän.
Ap
..ttu mikä pelle!! Kuulostaa mun exältä, soitteli mun äidille ja vaati mua maksamaan telkkarista enemmän, vaikka olin maksanu jo aikapäivää sitten sen summan mitä alun perin pyysi. Uhkaili myös mua väkivallalla. Nykyään onnellisesti parisuhteessa tasapainoisen miehen kanssa. :D
Pysy suunnitelmassasi. Kerran se vain kirpaisee ja asiat järjestyy kyllä. Poliisiin yhteys jos tilanne menee uhkaavaksi.
Pieni kiukku tekee hyvää tässä tapaukseessa. On muuten harvinaisen hölmö kun sotkee sinun perheesi teidän eroonne. Uskomatonta, mikä ääliö.
Silloin kun tulee hankala hetki, tee jotain kivaa. Katso jotain leffaa, sarjaa, kuuntele musiikkia tai lähde lenkille. Tee jotain mitä jätit suhteen aikana tekemättä.
Hyvä sinä!
Eihän se minua jättänyt rauhaan. Oli lähettänyt parhaalle ystävälleni säälinkerjuuviestin, kuinka olin julmasti jättänyt hänet viestillä. Ystäväni järjestää juhlat tänä viikonloppuna, joihin hän oli kutsunut meidät kummatkin alkaessaan niitä järjestelemään 2kuukautta sitten. Mies myös kysyi voiko hän osallistu niihin juhliin, jos minä en mene. Ystäväni oli hyvin hämmentynyt tästä koska he ovat tavanneet vain kerran, eikä mies tunne ketän vieraista.
Eilen töistä lähtiessä hän ilmestyi heti portilla aivan tyhjästä, ja vaati saada jutella. En suostunut, jatkoin matkaa kohti bussipysäkkiä ja hän seurasi minua. Sanoin että soitan poliisit jos et lopeta. Kysyi että pelkäänkö... Sitten alkoi haukkumaan minua hulluksi akaksi. Laitoin kuulokkeet korviin ja musiikit täysille. Lopulta hän luovutti ja kääntyi takaisin.
Tunnen itseni täydeksi idiootiksi. Miten voin olla niin typerä etten nähnyt millaisen mädän omenan kanssa olin yhdessä.
Ap
Tunen itse
Olet itse nainen, joka ei osaa lähteä suhteesta.