Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, joka ei suostu jätettäväksi

Vierailija
02.12.2018 |

Miehen kanssa ollut pitkään jo vuoristorataa. Olen jo hyvän aikaa halunnut hänet jättää, koska suhde ei vain tule toimimaan. Kuitenkin rakastan häntä, mutta en kuitenkaan enää parisuhdemielessä. Jos meillä on vaikkapa riita, ja sanon että lopetetaan tämä suhde, ei tämä johda mihinkään niin mies ei usko. Jos haluan poistua paikalta, niin hän seuraa mukana. Jos käsken häntä poistumaan, hän ei lähde.
Sitten hän alkaa tyynnytellä ja osaa olla niin ihana etten pysty taaskaan laittamaan poikki. Inhoa itseäni tämän takia.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen taktiikka toimii, eli ongelma on sinun käsissäsi. Tee ero vaikka puhelimitse ja järjestä itsesi pitkälle matkalle miehen tietämättä.

Ei ketään voi estää eroamasta, jos tosissaan sitä haluaa.

Olen tosissani miettinyt tuota vaihtoehtoa. Vielä ei vaan ole mahdollista lähteä reissulle. Toiseksi en arvosta ihmisiä jotka eroavat viestillä, mutta kohta tuntuu ettei muuta mahdollisuutta ole. Mies on ympäripuhumisen mestari. Ja itse kai vaan heikko. 

ap

Jos sä haluat OIKEASTI miehestä eroon, sä tiedät että ainoa tapa on tylysti ilmoittaa ja katkoa välit jottei mies pääse manipuloimaan sua. Ilmeisesti halusi erota ei ole vielä riittävän voimakas koska selittelet täällä. Siinä vaiheessa kun on tinki täynnä, on itselle ihan sama miten suhteen lopettaa kunhan sen saa lopetettua niin ettei  paluuta ole. Tuossa tapauksessa ainoa toimiva keino on tylytys ja tiedät sen itsekin. Ukkelihan kaasuvalottaa ja jojottaa sua mennen tullen ja palatessa.

Tää jotenkin osui ja upposi täysin.. Tiedän että olen jo liian "syvällä suossa", tähän tarvitaan tositoimia. 

Ap

No sitten otat itseäsi niskasta kiinni. Välillä se vaatii kauheaa raivoa, välillä riittää kylmä päätös. Sä tarviit kannustusta ja vertaistukea jotta pääset hemmosta irti. Kertatylytys ja radiohiljaisuus ovat ainoa vaihtoehto koska olet  tunnekoukussa, rakastunut ihmiseen joka on oikeasti ihana vain sun mielikuvituksessa ja joka törkeästi polkee sun rajoja. Tekee kipeää myöntää pettyneensä ja tuntea häpeää kun tuhlasi  aikaansa moiseen mutta vielä enemmän sä häpeät jos et nyt tee sitä.

Eli: viilennä välejä vaikka ensi viikolla äläkä itse ota yhteyttä. Älä vastaa heti viesteihin, älä  selittele.Keksi itsellesi tekemistä kavereiden kanssa, mene moikkaamaan vanhempiasi tai jää ylitöihin. Älä  raportoi menemisiäsi äläkä missään tapauksessa ole itse aloitteellinen yhteydenotoissa. Tsemppiä.

Vierailija
22/88 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen taktiikka toimii, eli ongelma on sinun käsissäsi. Tee ero vaikka puhelimitse ja järjestä itsesi pitkälle matkalle miehen tietämättä.

Ei ketään voi estää eroamasta, jos tosissaan sitä haluaa.

Olen tosissani miettinyt tuota vaihtoehtoa. Vielä ei vaan ole mahdollista lähteä reissulle. Toiseksi en arvosta ihmisiä jotka eroavat viestillä, mutta kohta tuntuu ettei muuta mahdollisuutta ole. Mies on ympäripuhumisen mestari. Ja itse kai vaan heikko. 

ap

Jos sä haluat OIKEASTI miehestä eroon, sä tiedät että ainoa tapa on tylysti ilmoittaa ja katkoa välit jottei mies pääse manipuloimaan sua. Ilmeisesti halusi erota ei ole vielä riittävän voimakas koska selittelet täällä. Siinä vaiheessa kun on tinki täynnä, on itselle ihan sama miten suhteen lopettaa kunhan sen saa lopetettua niin ettei  paluuta ole. Tuossa tapauksessa ainoa toimiva keino on tylytys ja tiedät sen itsekin. Ukkelihan kaasuvalottaa ja jojottaa sua mennen tullen ja palatessa.

Tää jotenkin osui ja upposi täysin.. Tiedän että olen jo liian "syvällä suossa", tähän tarvitaan tositoimia. 

Ap

No sitten otat itseäsi niskasta kiinni. Välillä se vaatii kauheaa raivoa, välillä riittää kylmä päätös. Sä tarviit kannustusta ja vertaistukea jotta pääset hemmosta irti. Kertatylytys ja radiohiljaisuus ovat ainoa vaihtoehto koska olet  tunnekoukussa, rakastunut ihmiseen joka on oikeasti ihana vain sun mielikuvituksessa ja joka törkeästi polkee sun rajoja. Tekee kipeää myöntää pettyneensä ja tuntea häpeää kun tuhlasi  aikaansa moiseen mutta vielä enemmän sä häpeät jos et nyt tee sitä.

Eli: viilennä välejä vaikka ensi viikolla äläkä itse ota yhteyttä. Älä vastaa heti viesteihin, älä  selittele.Keksi itsellesi tekemistä kavereiden kanssa, mene moikkaamaan vanhempiasi tai jää ylitöihin. Älä  raportoi menemisiäsi äläkä missään tapauksessa ole itse aloitteellinen yhteydenotoissa. Tsemppiä.

Kiitos. Sitä tarvitaan. Tarkoitus olisi toteuttaa tämä perjantaina. Kotiin en voi mennä, koska sieltä hän tulee ensimmäisenä etsimään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä avaimet sinun kotiisi? Vai asutko maan tasalla ja ikkunoista näkee sisälle? Etkö voi olla kotona ja jättää oven avaamatta?

Vierailija
24/88 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten jätä sitä sikaa!

Vierailija
25/88 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä avaimet sinun kotiisi? Vai asutko maan tasalla ja ikkunoista näkee sisälle? Etkö voi olla kotona ja jättää oven avaamatta?

Ei ole. Vaivihkaa on yrittänyt niitä monesti ottaa, ja muutaman kerran onkin ottanut "otin avaimet niin pääsen sisään kun olet vielä töissä kun tulen sun luo...". Olen kuitenkin saanut avaimet takaisin. Asun maan tasalla, ikkunoissa kaihtimet mutta hän kyllä näkee esim valosta olenko kotona. Aika ankeaksi menee jos joudun kotona olemaan ilman valoja. 

Tarvitsen kyllä tähän tilanteeseen tukea. Suurin osa on miehestä niin hurmaantuneita, että ajattelevat meillä olevan tavallisia parisuhderiitoja. 

Ap

Vierailija
26/88 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkosi on väärä. Sen pitäisi olla näin:

Nainen, joka ei pysty irtauumaan huonosta suhteesta.

Ja nyt, sen sijaan että mietit, miksei mies suostu, selvitä miksi et itse kykene.

Jos huono suhde on parempi vaihtoehto kuin yksin olo, niin sitten elät huonossa suhteessa.

Vierailija
27/88 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Suurin osa on miehestä niin hurmaantuneita, että ajattelevat meillä olevan tavallisia parisuhderiitoja.

Ap

Sitten miehen kannalta ei ole mitään ongelmaa. Noin hurmaava mies löytää hetkessä uuden suhteen.

Vai onko kyse siitä, että et kestä olla yksin kun miehellä on jo uusi?

Vierailija
28/88 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Suurin osa on miehestä niin hurmaantuneita, että ajattelevat meillä olevan tavallisia parisuhderiitoja.

Ap

Sitten miehen kannalta ei ole mitään ongelmaa. Noin hurmaava mies löytää hetkessä uuden suhteen.

En ole ap, sivusta huutelen. Ymmärrätkö yhtään millaista on olla parisuhteessa, jossa kumppani esim manipuloi? Tuo ap:n mainitsema "kaikki ovat hurmaantuneet" laittaa itselläni hälytyskellot soimaan. Esim. narsistit ovat hyvin hurmaavia ihmisiä, muille paitsi uhreilleen. Ei kannata tulla tänne jauhamaan paskaa asioista joista et selkeästikään ymmärrä mitään. 

T. Manipuloinnin uhri

Vierailija
29/88 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole ap, sivusta huutelen. Ymmärrätkö yhtään millaista on olla parisuhteessa, jossa kumppani esim manipuloi? Tuo ap:n mainitsema "kaikki ovat hurmaantuneet" laittaa itselläni hälytyskellot soimaan. Esim. narsistit ovat hyvin hurmaavia ihmisiä, muille paitsi uhreilleen. Ei kannata tulla tänne jauhamaan paskaa asioista joista et selkeästikään ymmärrä mitään. 

T. Manipuloinnin uhri

Ymmärrän todella, omasta kokemuksesta.

Manipulointi onnistuu tasan niin kauan kuin suostuu olemaan manipuloitavana.

Manipuloijan muuttaminen on lähes mahdoton tehtävä.

Ymmärrän senkin, että suhteesta irti riistäytyminen on vaikeaa ja raskasta. Mutta se on ainoa vaihtoehto, jos haluaa säilyttää mielenterveytensä.

Minkä verran ap:ta auttaa empatia ja ja tsemppaus, että koita jaksaa, kyllä se siitä onneksi muuttuu? Ei yhtään. Kun asiat sanotaan selkokielellä, niin se voi herättää ap:n toimimaan.

Vierailija
30/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T. Manipuloinnin uhri

Ymmärrän senkin, että suhteesta irti riistäytyminen on vaikeaa ja raskasta. Mutta se on ainoa vaihtoehto, jos haluaa säilyttää mielenterveytensä.

Minkä verran ap:ta auttaa empatia ja ja tsemppaus, että koita jaksaa, kyllä se siitä onneksi muuttuu? Ei yhtään. Kun asiat sanotaan selkokielellä, niin se voi herättää ap:n toimimaan.

Kyllähän minä tajuan millä tolalla asiat on, ei mulle tarvii tulla sanomaan että kyllä se siitä onneksi muuttuu. Tarvitsen tukea jättääkseni miehen. Mutta tämähän nyt on selkeästi väärä osoite, kaikki on niin mustavalkoista täällä av:lla. 

Ap

Vierailija
31/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T. Manipuloinnin uhri

Kyllähän minä tajuan millä tolalla asiat on, ei mulle tarvii tulla sanomaan että kyllä se siitä onneksi muuttuu. Tarvitsen tukea jättääkseni miehen. Mutta tämähän nyt on selkeästi väärä osoite, kaikki on niin mustavalkoista täällä av:lla. 

Ap

Ihan hyviä neuvojahan olet saanut aloitukseesi.

Vierailija
32/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T. Manipuloinnin uhri

Ap

Ihan hyviä neuvojahan olet saanut aloitukseesi.

Niin olen kyllä, ja olen kiitollinen. Jotenkin tällaisessa tilanteessa missä omia aivoja on jinxattu jo kauan, ei jaksa enää kuunnella yhtään viestiä jossa minua syyllistetään saamattomuudestani laittaa suhde poikki. Jokainen joka on ollut joskus sellaisen ihmisen kanssa joka osaa manipuloida ym, tietää miten vaikeaa se on. Ainakaan itse en enää voisi arvostella ketään, joka ei pääse onnettomasta suhteesta pois, vaikka niin tapasin itse arvostella ennen tätä suhdetta. Suurin empatian opettaja onkin oma kokemus asioista. 

Ap

Vierailija
33/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sä et voi jäädä odottelemaan miehen lupaa tai suostumusta eroon. Kun mies näköjään haluaa jatkaa suhdetta niin sellaista ei vaan tule kuin ’yhteisymmärrys’ ja ’erottiin yhteisellä päätöksellä’.

Sun pitää tehdä nyt itse tämä päätös.

Vierailija
34/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuosta kokemusta. Vuodet vieri ja yritin irtaantua miehestä useita kertoja. Vasta siinä vaiheessa kun mitta tuli mulla LOPULLISESTI täyteen pääsin eroon. Ymmärrän sua kyllä. Voin vaan sanoa että nyt eron jälkeen tunnen itseni todella tyhmäksi kun en lähtenyt aiemmin ja kuuntelin miestä.

Vierailija
35/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jätti yksi ihana mutta ilmeisen liian kiltti nainen taannoin, eka puhelimitse, ja lopuksi tekstiviestillä. Olisi minun puolestani saanut olla suorasanaisempikin, eikä se olisi ollut vielä tylyä. 

Ei kai sinulla Ap ole tästä kyse? Oletko oikeasti sanonut suoraan, vai olisiko miehelle jäänyt tulkinnan varaa?

Meinaan mulle kävi juuri noin, puhelun aikana tulkitsin, että nyt ei voida tapailla, ja vasta tekstiviestissä ymmärsin etten saa olla yhteydessä ollenkaan.

Vierailija
36/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuosta kokemusta. Vuodet vieri ja yritin irtaantua miehestä useita kertoja. Vasta siinä vaiheessa kun mitta tuli mulla LOPULLISESTI täyteen pääsin eroon. Ymmärrän sua kyllä. Voin vaan sanoa että nyt eron jälkeen tunnen itseni todella tyhmäksi kun en lähtenyt aiemmin ja kuuntelin miestä.

Haluatko kertoa, miten yritit irtaantua? Ja miten sait itsesi lopullisesti irti?

Ensimmäisen kerran kun meinasin jättää, mies luikerteli itsensä takaisin. Meillä piti olla kahden viikon miettimistauko, mutta mies rikkoi sääntöä viesteillä ja tunkeutui työpaikalleni ilman lupaa, toi kukkia. Lopulta pidettyämme pitkän palaverin jatkoimme suhdetta. Mies oli varannut meille myös reissun ("sopivasti") juuri tämän selvittelyn jälkeiseksi päiväksi. 

Toinen kerta peruuntui sillä, että mies taas puhui niin kauniisti ja vakuuttavasti, että annoin mahdollisuuden. Ja kun itse rakastaa, niin sitten antoi mahdollisuuden vaikka kuinka soi hälytyskellot päässä.

Nyt olen siinä tilassa, että vaikka rakastan, en ole enää rakastunut ja seksiäkään en enää halua. Ne halut meni jo aika kauan sitten itse asiassa.

Ap

Vierailija
37/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut jätti yksi ihana mutta ilmeisen liian kiltti nainen taannoin, eka puhelimitse, ja lopuksi tekstiviestillä. Olisi minun puolestani saanut olla suorasanaisempikin, eikä se olisi ollut vielä tylyä. 

Ei kai sinulla Ap ole tästä kyse? Oletko oikeasti sanonut suoraan, vai olisiko miehelle jäänyt tulkinnan varaa?

Meinaan mulle kävi juuri noin, puhelun aikana tulkitsin, että nyt ei voida tapailla, ja vasta tekstiviestissä ymmärsin etten saa olla yhteydessä ollenkaan.

Kyllä minä olen ollut suorasanainen. Mutta myös hölmö, kun mies on saanut itsensä aina puhuttua takaisin. Nyt kai pitää vain kadota. No contact. 

Ap

Vierailija
38/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan onnea. Kuulostaa siltä ettei mies sinua paljon kunnioita.

Viesti 36 kirjoittaja

Vierailija
39/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kertoa, miten yritit irtaantua? Ja miten sait itsesi lopullisesti irti?

Ensimmäisen kerran kun meinasin jättää, mies luikerteli itsensä takaisin. Meillä piti olla kahden viikon miettimistauko, mutta mies rikkoi sääntöä viesteillä ja tunkeutui työpaikalleni ilman lupaa, toi kukkia. Lopulta pidettyämme pitkän palaverin jatkoimme suhdetta. Mies oli varannut meille myös reissun ("sopivasti") juuri tämän selvittelyn jälkeiseksi päiväksi. 

Toinen kerta peruuntui sillä, että mies taas puhui niin kauniisti ja vakuuttavasti, että annoin mahdollisuuden. Ja kun itse rakastaa, niin sitten antoi mahdollisuuden vaikka kuinka soi hälytyskellot päässä.

Nyt olen siinä tilassa, että vaikka rakastan, en ole enää rakastunut ja seksiäkään en enää halua. Ne halut meni jo aika kauan sitten itse asiassa.

Ap

Minäkin rakastin vielä miestä päättäessäni suhteen. En vaan enää kestänyt kuitenkaan jatkaa suhteessa. Olin niin loppu. Olitiinhan jo monta kertaa yritetty erota. En vaan suostunut enää näkemään miestä vaikka tämä kuinka halusi ja lupasi minulle kaiken mahdollisen ihanan. Ei se helppoa ollut mutta meillä on vaan yks elämä

Vierailija
40/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minäkin rakastin vielä miestä päättäessäni suhteen. En vaan enää kestänyt kuitenkaan jatkaa suhteessa. Olin niin loppu. Olitiinhan jo monta kertaa yritetty erota. En vaan suostunut enää näkemään miestä vaikka tämä kuinka halusi ja lupasi minulle kaiken mahdollisen ihanan. Ei se helppoa ollut mutta meillä on vaan yks elämä

p

Hän ei kuitenkaan etsinyt sinua kotoa tms? Ja menikö kauan että uskoi?

Ap