Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?

Vierailija
28.11.2018 |

sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.

Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.

Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.

Menee hermot ihmisiin.

Kommentit (512)

Vierailija
421/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin voisi kysyä, mikä maanisia kesämökeillä ramppaajia oikein vaivaa? Mä tykkään matkustella ulkomailla, mua ei kiinnosta mökkielämä. Mieluummin teen viikonloppureissuja Eurooppaan tai tosiaan pakettimatkoja vaikka Kreikkaan. Mutta kukin tavallaan.

Ja sä pokkana väität että kotimaassa mökkilomailu saastuttaa yhtä paljon kun sun ulkomaan matkat? Eipä näytä hölmöydellä olevan rajaa..

Kaikkein pahinta saastuttamista on ilmapiirin pilaaminen arvostelemalla muiden elämäntapoja.

No ei ole. Kyllä se lentäminen vaan saastuttaa vaikka kuinka koitat uskotella että näin ei ole.

Vierailija
422/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin voisi kysyä, mikä maanisia kesämökeillä ramppaajia oikein vaivaa? Mä tykkään matkustella ulkomailla, mua ei kiinnosta mökkielämä. Mieluummin teen viikonloppureissuja Eurooppaan tai tosiaan pakettimatkoja vaikka Kreikkaan. Mutta kukin tavallaan.

Ja sä pokkana väität että kotimaassa mökkilomailu saastuttaa yhtä paljon kun sun ulkomaan matkat? Eipä näytä hölmöydellä olevan rajaa..

Kaikkein pahinta saastuttamista on ilmapiirin pilaaminen arvostelemalla muiden elämäntapoja.

No ei ole. Kyllä se lentäminen vaan saastuttaa vaikka kuinka koitat uskotella että näin ei ole.

Lentäminen saastuttaa, kyllä, mutta on ainut matkustusmuoto, jolla pääsee nopeasti rakkaansa luo, kotiin, uusiin maihin, muuallekin kuin Tallilinnaan tai Tukholmaan Helsingistä (tai muualta Suomesta).

Oukkidoukki, jos sinulla on AIKAA matkustaa laivalla New Yorkiin tai vaikkapa Thaimaahan.

Niin, junalla pääsee Euroopan kaupunkeihin kyllä Tallinnasta käsin.

Aikaa se vain vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So what?

Siitä on niin paljon enemmän hyötyä kuin haittaa.

Vierailija
424/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.

Meidän perhe tekee vaan kolmisen ulkomaan reissua vuodessa.

Auttaa kummasti kestämään tämän yliverotetun holhousvaltion paskaa ilmastoa kun laskee päiviä seuraavaan matkaan.

Reilut 2kk enää ja Karibia kutsuu, ah!

Vaan kolme ja koko perhe?

No, lähes joka vuosi ollaan puolison kanssa käyty lisäkis kahdestaan viettämässä pitkä viikonloppu jossain.

Viimeksi oltiin Islannissa.

Onko kummallakaan teistä diagnosoitu ADHD? 

Vierailija
425/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukokaipuu.

Vierailija
426/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.

Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.

Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.

Menee hermot ihmisiin.

Suomalaisten pitäisi käydä useimmin ulkomailla ja viettää pidempään siellä aikaa niin avautuisivat silmät hieman.... suomalaiset ovat valitettavasti juuri niitä tynnyrissä kasvaneita ummikkoja - matkustus tekee vain hyvää ja avartaa.

Vierailija
427/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkin tutut ovat humalapäissään tunnustaneet että matkoja on tehtävä työkavereiden sosiaalisen paineen takia. 

Tietysti sellaiset ihmiset, joilla on terve itsetunto voivat tehdä niin kuin haluavat eikä tarvitse yrittää kilpailla toisten kanssa.

Vierailija
428/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän mitään sellaista väitä. Hän vain ihmettelee mökkeilymaniaa.

Vierailija
429/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me käydään ulkomailla 5-7 kertaa vuodessa. Pari reissua ilman lapsia ja sitten loput koko perheen voimin. Kaikki tykkää matkustamisesta, lapset puhuvat sujuvaa englantia ja se vaan on sellainen meidän perheen juttu. Nyt suunnitellaan asuntoauton ostoa, jotta pari noista vuotuisista reissuista voisi tehdä ilman lentokonetta Eurooppaan.

Hakeudu hoitoon, ei ole enää normaalia.

Oon ulkomailla just, joten tulis liian kalliiksi. Ei taitais mennä vakuutuksessakaan läpi syy minkä vuoksi hakeuduin hoitoon 😂

Vierailija
430/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka sivu täynnä katkeroituneita ja kateellisia.... enpä taida enempää lukea. Jotkut voi kuulkaa tykätä matkustaa ja sen takia matkustavat. Joku voi matkustaa työn takia. Joku suvun/perheen/ystävien takia jne. Miten se teidän persettä kutittaa? Älkää seuratko somessa vaikka sitä Roope Salmista jos ette tykkää hänen elämäntyylistä.

Voi että kyllä se mun hanuria rapsuttaa kun ihmiset tieten tahtoen tuhoaa maapalloa millä itsekkin satun asumaan.

Miksi, ethän sinä täällä ole kuin ehkä muutaman vuosikymmenen vielä? Sitten olet poissa ikuisesti, eikä tämän planeetan kohtalo vaikuta olemassaolemattomuuteesi millään tavoin. Ei mua kyllä kiinnosta mitä tälle paikalle tapahtuu kun maaksi olen muuttuva. Joo, mä käytän joukkoliikennettä ja kierrätän, mutta juuri sen enempää en ole valmis omasta itseäni varten elämästäni elämästä tämän pallon vuoksi. En esim. ikinä luopuisi näistä vuosittaisista ulkomaanmatkoista vain siksi että pallo pelastuisi.

En ole ekan kommentin kirjoittaja, kunhan tulin avautumaan

Siksi koska en ole noin itsekäs. Ajattelen myös tulevia sukupolvia. Kyllä mulle on kovinkin tärkeää että kummilapseni ja hänen lapsensa saavat elää puhtaassa ympäristössä.

Sehän tässä onkin ongelma, minä, minä, minun lomat, minä. Mutta kun tämä maapallo ei ole sinun, se on meidän yhteinen.

Eikö tuo nyt ole juuri sitä pahimman laatuista minä, minää että muiden pitäisi olla tekemättä jotain jotta sinun kummilapsesi voisivat tehdä jotain?

Tosiasiassa, mikäli lentämisestä pystytään todistamaan  olevan oikeasti jotain haittaa, pitää keskittyä saastettomamman teknologian kehittämiseen. Ei kukaan tosissaan halua että niistä omista tai kummilapsista kasvaa ihmisiä jotka eivät ole käyneet oman paikkakuntansa ulkopuolella. Tällä hetkellä monet maat pyrkivät kotimaisen kysynnän lisäämiseen ja siihenhän tällainen manipulointikampanja lentomatkustusta vastaan on oikein omiaan. Ja uppoaa kateellisiin matkustelemattomiin suomalaisiin kuin häkä.

Vierailija
431/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ilmapiirin pilaaminen ei mahdollista eteläisempien tuholaiseliöiden tuloa suomeen. aiheuttaako se mielestäsi enemmän luonnonkatastrofejakin?

Vierailija
432/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee hermot ihmisiin.

Suomalaisten pitäisi käydä useimmin ulkomailla ja viettää pidempään siellä aikaa niin avautuisivat silmät hieman.... suomalaiset ovat valitettavasti juuri niitä tynnyrissä kasvaneita ummikkoja - matkustus tekee vain hyvää ja avartaa.

Kirjoitit hyvin.

Umpiosta ulos vaan; kun käpertyy itseensä, ei auta Maamme- laulut eivätkä Finlandiat.

Kun ei käperry totaaliseen umpioon, tuntee vastuun siitä, että jos itse ei ole, lapset ovat globaaleja.

Tyhmä ei matkusta.

Vierailija
433/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mt-ongelma siinä on, ei enää osata rentoutua. kokoajan täytyy mennä ja touhottaa.

näitä nykyajan suorituskeskeisiä ihmisiä, aina pitää olla menossa jonnekin tai tehdä jotain, vain niin tuntee olevansa jotain. ja nämähän haluavat aina olla ns"menestyviä" ihmisiä. ulkomailla ramppaaminen todistaa että ovat omasta mielestään menestyjiä.

ei käy kateeksi moinen sirkus.

Jos pitää esimerkiksi kulttuurista, kielistä, toisentyyppisestä ilmastosta tai haluaa tavata kavereitaan ulkomailla, niin nämä eivät tee ketään mielenterveysongelmaiseksi. Kieliä ei voi oppia olemalla vain Suomessa ja aika paljon menettää kulttuurin ja historian näkemisen saralla, jos haluaa olla vain kotona. Matkustamalla saa henkistä pääomaa.

Vierailija
434/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään kerran keväällä, ja toinen reissu loppusyksystä. Pääasiassa euroopassa (italia, kroatia, espanja, portugali) kun ei jakseta istua pitkiä lentoja. Kaksi reissua vuodessa on meille just sopivasti. Lihaakin syödään useasti viikossa, toki kasviksia myös.

Vierailija
435/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mt-ongelma siinä on, ei enää osata rentoutua. kokoajan täytyy mennä ja touhottaa.

näitä nykyajan suorituskeskeisiä ihmisiä, aina pitää olla menossa jonnekin tai tehdä jotain, vain niin tuntee olevansa jotain. ja nämähän haluavat aina olla ns"menestyviä" ihmisiä. ulkomailla ramppaaminen todistaa että ovat omasta mielestään menestyjiä.

Jos pitää esimerkiksi kulttuurista, kielistä, toisentyyppisestä ilmastosta tai haluaa tavata kavereitaan ulkomailla, niin nämä eivät tee ketään mielenterveysongelmaiseksi. Kieliä ei voi oppia olemalla vain Suomessa ja aika paljon menettää kulttuurin ja historian näkemisen saralla, jos haluaa olla vain kotona. Matkustamalla saa henkistä pääomaa.

ohis, mitä kieliä ei voi oppia olemalla/opettelemalla suomessa ja puhumalla netissä/peleissä kyseisellä kielellä sen äidinkielisten kanssa? et ole väärässä, mutta myönnä vaan että mieluummin pilaat luonnon ja ilmaston kuin tyytyisit "vähempään". historia tapahtuu joka päivä anyway.

Vierailija
436/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kirjoitukseen vastaan, ettet sinä voi määritellä överiä.

Jos sulle on överiä yksi matka per vuosi, jollekin se on viisi.

Vierailija
437/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.

Meidän perhe tekee vaan kolmisen ulkomaan reissua vuodessa.

Auttaa kummasti kestämään tämän yliverotetun holhousvaltion paskaa ilmastoa kun laskee päiviä seuraavaan matkaan.

Reilut 2kk enää ja Karibia kutsuu, ah!

Vaan kolme ja koko perhe?

No, lähes joka vuosi ollaan puolison kanssa käyty lisäkis kahdestaan viettämässä pitkä viikonloppu jossain.

Viimeksi oltiin Islannissa.

Onko kummallakaan teistä diagnosoitu ADHD? 

Ei, miten niin?

Muutamalla vuosittaisella ulkomaanmatkalla ja ADHD:lla ei ole keskenään mitään tekemistä.

Vierailija
438/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis, mitä kieliä ei voi oppia olemalla/opettelemalla suomessa ja puhumalla netissä/peleissä kyseisellä kielellä sen äidinkielisten kanssa? et ole väärässä, mutta myönnä vaan että mieluummin pilaat luonnon ja ilmaston kuin tyytyisit "vähempään". historia tapahtuu joka päivä anyway.

Heh, mitä järkeä on opiskella kieltä kuitenkaan koskaan käymättä siellä, missä sitä varsinaisesti puhutaan. Tuo luokkahuone- ja nettiopiskeluhan on vain kalpea korvike oikealle kanssakäymisellä.

Vierailija
439/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mitä järkeä on opiskella kieltä kuitenkaan koskaan käymättä siellä, missä sitä varsinaisesti puhutaan. Tuo luokkahuone- ja nettiopiskeluhan on vain kalpea korvike oikealle kanssakäymisellä.

miksi pitäisi opiskella kieltä ja mennä sen kieliseen maahan? 

Vierailija
440/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi opiskella kieltä ja mennä sen kieliseen maahan? 

No, jo koulussa on paria vierasta kieltä opiskeltava. Monissa töissä vaaditaan hyvää kielitaitoa, tai ainakin sellaista että kommunikointi onnistuu sujuvasti. Saattaapa joutua työmatkoillekin ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi