Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?
sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.
Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.
Menee hermot ihmisiin.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
kulli pieni? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti heilutellaan kateuskorttia, kun kritisoidaan älyvapaata käytöstä, joka ei palvele ketään.-
Näinhän se aina menee.
Tämä todistaa vain sen, miksi nämä maaniset ulkomaanmatkaajat ylipäätä käyvät ulkomailla liian kanssa, ilmeisesti siksi,. että ajattelevat tekevänsä tuttavansa sillä kateellisiksi. Vain itse kateellinen hömelö ihminen voi ajatella että joku olisi levottomasta lentelystä kateellinen.
Ilmeisesti nämä pässit todella yrittävät päteä tuolla holtittomalla lomailullaan lähipiirilleen, ehkä pääasia on saada matkakuvat someen, ja kuvitella että heitä nyt kadehditaan.
Onpa leppoisaa elämää, jep jep.Hohhoijaa, ei voi muuta sanoa.
Aivan sama mitä oet mieltä, kulta pieni.
Nautin suunnattomasti matkustamisesta ja siitä en luovu ikinä jos vaan terveys kestää ja rahaa riittää.
Kaksi kuukautta ja rapiat seuraavaan reissuun!
Ei sitä Tallinnaa nyt noin tarvi hehkuttaa..ja vielä kuukausia eukäteen!
Kohde on toisella mantereella ja se ei ole Thaimaa tai muu turistirysä.
Olen toki Tallinnassakin käynyt. Ei hirveästi napannut, en heti ole uudestaan menossa.
Kerro toki minne olet menossa
kerro nyt..sut saa provottua kirjoittelemaan ..
Vierailija kirjoitti:
kulli pieni? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti heilutellaan kateuskorttia, kun kritisoidaan älyvapaata käytöstä, joka ei palvele ketään.-
Näinhän se aina menee.
Tämä todistaa vain sen, miksi nämä maaniset ulkomaanmatkaajat ylipäätä käyvät ulkomailla liian kanssa, ilmeisesti siksi,. että ajattelevat tekevänsä tuttavansa sillä kateellisiksi. Vain itse kateellinen hömelö ihminen voi ajatella että joku olisi levottomasta lentelystä kateellinen.
Ilmeisesti nämä pässit todella yrittävät päteä tuolla holtittomalla lomailullaan lähipiirilleen, ehkä pääasia on saada matkakuvat someen, ja kuvitella että heitä nyt kadehditaan.
Nautin suunnattomasti matkustamisesta ja siitä en luovu ikinä jos vaan terveys kestää ja rahaa riittää.
Olen toki Tallinnassakin käynyt. Ei hirveästi napannut, en heti ole uudestaan menossa.
Ooh se menee Gambiaan
Vierailija kirjoitti:
kulli pieni? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se aina menee.
Oletko käynyt Tallinnassa?Ooohhh
Oliko kalja kallista ja kullit pieniä?
Pitkä musta kulli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kulli pieni? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se aina menee.
Ooh se menee Gambiaan
Niin menen ja kohde sijaitsee Afrikan mantereella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kulli pieni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se aina menee.
Kannattaisiko ihmisten miettiä ennen tuomitsemista, mitä noidenkin lauseiden takana on. Veikkaan itse, että kyse on ihmisestä, joka on sairas. Ehkä masennusta, sosiaalisten ja julkisten tilanteiden pelkoa taustalla ja ehkä pyrkimystä välttää julkista paniikkikohtausta.
Mutta toki, jos mielestäsi kommentti "Nautin suunnattomasti matkustamisesta ja siitä en luovu ikinä jos vaan terveys kestää ja rahaa riittää" auttaa , niin mikäs siinä. Juuri tuon kommenttisi takia olet muuten paska tyyppi.
Analysoi ihan rauhassa jos siitä saa sisältöä elämääsi. Minua ei kiinnosta.
Jos muuten elämästä nauttiminen tekee paskaksi tyypiksi niin täytyy sanoa että paskana tyyppinä olo on mahtavaa!
on se kiva kun näin "trollina " saa pienen ihmisen menettämään malttinsa
Ketä nyt tarkoitat? Et kai minua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa, jos elämästä 90 prosenttia menee arjen vihaamiseen ja sen odottamiseen, että pääsee muutamaksi viikoksi ulkomaille. Mä rakastan omaa arkea enkä halua matkustaa yhtään minnekään. Viihdyn kotona ja töissä ja vapaa-aikaa on riittävästi. Sen verran nuorena reissannut, että todennut se rasittavaksi, hikiseksi, väsyttäväksi ja kaikin puolin turhaksi hommaksi. Lähepäs ny kaheks viikkoo Jenkkeihin niin palatessa on aivan lamauttava jet lag.
Mutta matkustakaa te siitä tykkäävät, ei oo multa pois eikä tän planeetan kunto tai tulevaisuus kiinnosta tippaakaan.
No tämä just. Tuttavalla on koko ajan tj ja lomahehkutus. Ajattelen, että opettelisi sietämään arkea ja nauttimaan siitä ilman jatkuvaa odottelua jostain. Mutta kuulemma ilman lomia ei arjen aherrusta jaksa. Aivan kaikki lomat reissaa, pakko päästä pois kylmästä kesästä / helmikuusta jne.
Sitten lipittää siideriä ja kaljaa kotonaan illat, tekee kuulemma arkeen luksushetken, kun saunan päälle ottaa joka ilta kaljan. Ei siis kestä sitä arkeakaan ilman lihraamista. Näistä arjen juhlahetkistä (eli tuopista) me tutut päästään nauttimaan IG:n välityksellä.
Sanomattakin selvää, että hän matkustaa vain all inclusive lomille lapsensa ja miehensä kanssa, ja kaikissa lomakuvissa on drinkki kädessä. Sitten hän selittää, että nauttii matkustelusta ja eri kulttuureihin tutustumisesta... jep jep... Alanyan all inclusive resortissa ja Khao Lakin vastaavassa sitä tosiaan kulttuuriin tutustuu.
Mutta ei näille kannata mitään sanoa. Eivät he käsitä, eivätkä tule käsittämäänkään. Kunhan MINÄ pääsen sinne minne MINÄ haluan.
Jos arki on alepan kassalla ja vauvapalstalla niin lentäkööt vaikka kuuhun, sääliksi käy
Henkilörekryfirmassa tai vastaavassa on töissä, jotain puhelinpalvelua välittävät. En tiedä tarkkaan, muuta kun että palkka on niin paska, että ihmettelen suuresti sitä himoa matkustaa. Vuositulot on jtn 25 tonnia.
Mä vielä jotenkin ymmärrän oikeasti varakkaiden ihmisten ulkomaan lomat. Ymmärrän, miksi joku firman tj lentää kerran vuodessa lomalle, koska on töissä 24/7 Suomessa. Sellaiselta ymmärtää sen arjen irtioton.
Mutta en tajua, miten ma-pe työssä käyvä duunari väsyy arjesta niin, että sen on pakko säästää jokainen penni mitä saa lomaan, ja sitten odottaa kieli pitkällä seuraavaa. Jostain maniastahan se kertoo.
Mulla on miljonääri tuttava joka tekee yhden kolmen viikon reissun vuodessa, lopun aikaa on töissä. Ei kuulemma ole aikaa matkustaa enemmän, vaikka varaa tosiaan olisi. Työ on intohimo ja tykkää kuulemma kotona vaan olla. Ei juuri hehkuta miljooniaan somessa. Ei kuvaile Pentikin kynttelikköä tai Iittalan juomalasia #finnishdesign.
Mutta tavan pulliaiset sen sijaan ovat juuri heitä, jotka brassailevat pankkilainatalollaan ja osamaksu autoillaan. Kun pitää esittää rikasta, vaikkei olla.
Oikeasti hyväosaiset eivät leuhki somessa, eivät etenkään Tuin pakettimatkoilla. Se on ärsyttävää, mutta ei tosiaan kadehdittavaa.
Samoin voisi kysyä, mikä maanisia kesämökeillä ramppaajia oikein vaivaa? Mä tykkään matkustella ulkomailla, mua ei kiinnosta mökkielämä. Mieluummin teen viikonloppureissuja Eurooppaan tai tosiaan pakettimatkoja vaikka Kreikkaan. Mutta kukin tavallaan.
Maniaa?
Matkustelu ei ole minun mielestäni mitään maaniista, vaan se voi olla ihan harrastukseksi luettava elämäntapa, jolloin ihminen haluaa nähdä ja kokea uutta, tutustua muihin maihin, niiden kulttuuriin ja kieleenkin, tutustua uusiin ihmisiin ja saada parhaimmassa tapauksessa jopa perspektiiviä omaan elämäänsä Suomessa tai missä nyt ikinä asuukaan, kotipaikkaan kuitenkin.
-
Minusta on suuri rikkaus, että olen lapsesta saakka saanut matkustaa ensin äidin kanssa, sitten yksin tai kavereiden kanssa, nyt taas äidin ja/tai tyttäreni kanssa... tai ystäväni kanssa lapsella tai ilman.
On rikkaus saada näyttää omalle lapselleen muutakin kuin Helsingin kotikulmat, vaikka leikimmekin välillä turistia ja menemme paikkoihin, joissa emme ole käyneet ihan täälläkin.
-
Yksin matkustus on ihana päästä pois kaikeista velvollisuuksista; odotan kovasti helmikuista matkaani, jonne pääsen lähtemään yksin eikä minun tarvitse elää hotellihuoneessa kenenkään pillin mukaan.
-
En oikein ymmärrä tätä syyllistämistä.
Alkoi naurattaa se, ettei keskipalkkainen duunari ikään kuin saisi yhden kirjoituksen mukaan säästää loma-matkoihin!
Piupaut: minä säästään todellakin ja käytännössä melkein vain ja ainoastaan matkoja varten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä himoreissaajat tuntuvat usein pakenevat jotain, ehkä elämän tyhjyyttä ja tarkoituksettomuutta tai jotain. Eivät nämä asiat kyllä reissaamalla parane, Suomessa on kuulemma niiiin hirveän kamalaa.. Itsekin matkustan peri kertaa vuodessa, lähinnä Euroopassa, enkä edes haluaisi reissata useammin sillä se on aika rasittavaa. En ymmärrä myöskään valitusta kylmästä ja pimeästä. On ihanaa kun on 4 vuodenaikaa eikä koko ajan ole vain kauhean lämmin kuten jossain tropiikissa -vihaisin sellaista.
Onneksi ihmiset on kaikki erilaisia ja tykkää eri asioita.......
Pointti onkin siinä, miksi nämä maaniset reissaajat kuvittelevat että lentäminen lentokoneella on ihmisoikeus, ei se ole. Voisi keksiä vaihteeksi jotain muuta.
Lentämiselle pitäisi ehdottomasti rajat, kuinka monta kertaa yksi ihminen saa lentää jonkun tietyn ajan sisällä, koska selvästi jotkut eivät osaa itse kontrolloida itseään ollenkaan.
Kyllä lentoliikennettä on saatava vähenemään ja kovalla kädellä, nyt sitä pidetään yllä suurimmaksi osaksi juuri neuroottisten turhaan lentelijöiden vuoksi.
Sinänsä huvittavaa, että Vihreät jaksaa jatkuvasti rummuttaa autoilun saastuttavuudesta ja kestämättömyydestä, mutta lentomatkailusta ollaan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta ihan hiljaa. Miksi? Siksi koska se tietäisi näiden "maanisten ulkomailla ramppaajien" live-love-laugh -matkojen loppumista.
Isä sanoi kerran että jatkuva matkustelu on jonkin asian pakenemista omassa elämässä. Se voi olla myös nykyajan menestyvän imagon ylläpitoa tai vain hedonismia.
Täytyy myöntää että en voi olla huomaamatta sitä, että joskus ihmiset matkustaa kohteeseen joista eivät tunnu tietävän tai olevan kiinnostuneita lainkaan, kun jonnekin on pakko mennä.
Itse en edes haluaisi joka paikassa käydä välttämättä tai jos haluaisin, haluaisin viettää siellä pidemmän aikaa kuin viikon tai kaksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kärsin kaamosmasennuksesta ja Suomessa se n. 8 kk kestävä pimeys lannistaa ja tekee ison osan elämästä kurjaksi. Harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista tai vaihtoehtoisesti vaihtaa työnantajaa (joka sallii pitkäkestoisen etätyön ulkomailla), jotta voisin muuttaa edes jonnekin vähän etelämmäksi niin eipä tarvitsisi enää valon takia matkustaa.
8kk pimeys... voi jösses! Täällä on 6kk vuodesta valoisampaa kuin etelän maissa!
Valon vaikutusta ei voi kerätä talvikuukausien ajaksi varalle. Sinulle ja kaikille muillekin kaamosmasennusta asenneongelmaan sekoittaville, kaamosmasennus on tunnettu lääketieteellinen diagnoosi.
Olimme vaimoni kanssa maksaneet asuntolainastamme jo niin paljon pois, että katsoimme meillä olevan varaa Aurinkomatkojen pakettimatkaan osamaksulla. Matkakohteen suhteen oli paljon valinnanvaraa; esimerkkeinä Gran Canaria, Torremolinos, Teneriffa, Costa del Sol, ja Sunny Beach. Valitsimme Gran Canarian Las Palmasin 12 erän osamaksulla, koska Suomi24-palstalla lomasaarta oli kehuttu mm. suomenkielisistä ruokalistoista ravintoloissa.
Matkakohde osoittautui aivan täydelliseksi. Suomalainen matkaopas vei meidät turistibussilla hotellille, eikä meidän tarvinnut huolehtia hankalasta matkanteosta vieraassa maassa. Vaimo tosin oli hieman pettynyt, kun hotellin TVstä ei nähnytkään Salattuja elämiä, mutta meidän molempien iloksemme hotellia vastapäisessä Suomi-baarissa esiintyi Tea Hiilloste, ja tuoppikin maksoi alle puolet siitä mitä kotimaassa! Ulkomailla kun kerran oltiin, tilattiin myös yhdet eksoottiset drinkit joissa oli päivänvarjot ja ananasrenkaat koristeena. Poltin kyllä selkäni aika pahasti, mutta ainahan sitä maailmanmatkaajalle vähän sattuu ja tapahtuu.
Paikallinen kulttuuri oli myös hieno kokemus, ja vasta etelässä käyneenä ymmärtää, miten se poikkeaa suomalaisesta. Toisin kuin Anttilassa, voi aurinkorannalla oikeasti tinkiä kaupanteossa, ja sainkin itselleni hienon Rolexin vain 25 eurolla. Ruokakulttuurikin pääsi yllättämään; kun tilasimme vaimon kanssa ravintolassa grillipihvit, ei niihin ollut keittiössä laitettu lainkaan ketsuppia, vaan jouduimme erikseen pyytämään sitä. Kyllä ulkomainen ruokakulttuuri on suomalaiselle melko vaikeaa - onneksi olimme kaukaa viisaina ottaneet mukaamme omat lihapullat ja ruisleivät, joita sitten hotellihuoneemme parvekkeella söimme auringon lämmössä.
Kotiin viemisiksi tarttui Rolexini ja vaimoni merkkilaukun lisäksi tietysti paikallista viiniä, joka maksoi vain kaksi euroa pullolta. Kulttuurimatkailijana ostin tietysti myös paikallisen yrittäjän käsityönä valmistaman kynätelineen ja vulkaanisesta kivestä tehdyn jääkaappimagneetin. Nyt voi taas palata vuosilomalta yhtä kokemusta rikkaampana maailmanmatkaajana.
Vielä vajaat 10 kuukautta töitä, niin tämäkin matka on saatu maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Samoin voisi kysyä, mikä maanisia kesämökeillä ramppaajia oikein vaivaa? Mä tykkään matkustella ulkomailla, mua ei kiinnosta mökkielämä. Mieluummin teen viikonloppureissuja Eurooppaan tai tosiaan pakettimatkoja vaikka Kreikkaan. Mutta kukin tavallaan.
Minä tykkään sekä mökkeilystä että matkailusta. Miksi ne sulkisivat toisensa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kärsin kaamosmasennuksesta ja Suomessa se n. 8 kk kestävä pimeys lannistaa ja tekee ison osan elämästä kurjaksi. Harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista tai vaihtoehtoisesti vaihtaa työnantajaa (joka sallii pitkäkestoisen etätyön ulkomailla), jotta voisin muuttaa edes jonnekin vähän etelämmäksi niin eipä tarvitsisi enää valon takia matkustaa.
8kk pimeys... voi jösses! Täällä on 6kk vuodesta valoisampaa kuin etelän maissa!
Valon vaikutusta ei voi kerätä talvikuukausien ajaksi varalle. Sinulle ja kaikille muillekin kaamosmasennusta asenneongelmaan sekoittaville, kaamosmasennus on tunnettu lääketieteellinen diagnoosi.
Kaamosta vaan ei esiinny napapiirin eteläpuolella lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sä pokkana väität että kotimaassa mökkilomailu saastuttaa yhtä paljon kun sun ulkomaan matkat? Eipä näytä hölmöydellä olevan rajaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä himoreissaajat tuntuvat usein pakenevat jotain, ehkä elämän tyhjyyttä ja tarkoituksettomuutta tai jotain. Eivät nämä asiat kyllä reissaamalla parane, Suomessa on kuulemma niiiin hirveän kamalaa.. Itsekin matkustan peri kertaa vuodessa, lähinnä Euroopassa, enkä edes haluaisi reissata useammin sillä se on aika rasittavaa. En ymmärrä myöskään valitusta kylmästä ja pimeästä. On ihanaa kun on 4 vuodenaikaa eikä koko ajan ole vain kauhean lämmin kuten jossain tropiikissa -vihaisin sellaista.
Onneksi ihmiset on kaikki erilaisia ja tykkää eri asioita.......
Pointti onkin siinä, miksi nämä maaniset reissaajat kuvittelevat että lentäminen lentokoneella on ihmisoikeus, ei se ole. Voisi keksiä vaihteeksi jotain muuta.
Lentämiselle pitäisi ehdottomasti rajat, kuinka monta kertaa yksi ihminen saa lentää jonkun tietyn ajan sisällä, koska selvästi jotkut eivät osaa itse kontrolloida itseään ollenkaan.
Kyllä lentoliikennettä on saatava vähenemään ja kovalla kädellä, nyt sitä pidetään yllä suurimmaksi osaksi juuri neuroottisten turhaan lentelijöiden vuoksi.
Höpö höpö. Oletko kuullut markkinataloudesta. Siinä tuotetaan palveluita kysynnän mukaan, ei siinä olekaan kyse ihmisoikeuksista. Keksi sinä omasta elämästäsi jotain, mistä voit luopua. Voit vaikka ruveta antamaan puolet palkastasi jollekin köyhemmälle, tinkiä itse menoistasi asumalla solukämpässä neljä ihmistä huonetta kohden ja lakata ostamasta mitään muuta kuin aivan välttämättömimmät, käyttää vaatteesi loppuun ja liikkua jalkaisin alle 10km matkat ja sitä pidemmät bussilla, niistäkin karsia pois kaiken muun paitsi pakolliset työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sä pokkana väität että kotimaassa mökkilomailu saastuttaa yhtä paljon kun sun ulkomaan matkat? Eipä näytä hölmöydellä olevan rajaa..
Kaikkein pahinta saastuttamista on ilmapiirin pilaaminen arvostelemalla muiden elämäntapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahinta saastuttamista on ilmapiirin pilaaminen arvostelemalla muiden elämäntapoja.
Vegaanit ja sukkahousupyöräilijät ovat kunnostautuneet tässä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa, jos elämästä 90 prosenttia menee arjen vihaamiseen ja sen odottamiseen, että pääsee muutamaksi viikoksi ulkomaille. Mä rakastan omaa arkea enkä halua matkustaa yhtään minnekään. Viihdyn kotona ja töissä ja vapaa-aikaa on riittävästi. Sen verran nuorena reissannut, että todennut se rasittavaksi, hikiseksi, väsyttäväksi ja kaikin puolin turhaksi hommaksi. Lähepäs ny kaheks viikkoo Jenkkeihin niin palatessa on aivan lamauttava jet lag.
Mutta matkustakaa te siitä tykkäävät, ei oo multa pois eikä tän planeetan kunto tai tulevaisuus kiinnosta tippaakaan.
No tämä just. Tuttavalla on koko ajan tj ja lomahehkutus. Ajattelen, että opettelisi sietämään arkea ja nauttimaan siitä ilman jatkuvaa odottelua jostain. Mutta kuulemma ilman lomia ei arjen aherrusta jaksa. Aivan kaikki lomat reissaa, pakko päästä pois kylmästä kesästä / helmikuusta jne.
Sitten lipittää siideriä ja kaljaa kotonaan illat, tekee kuulemma arkeen luksushetken, kun saunan päälle ottaa joka ilta kaljan. Ei siis kestä sitä arkeakaan ilman lihraamista. Näistä arjen juhlahetkistä (eli tuopista) me tutut päästään nauttimaan IG:n välityksellä.
Sanomattakin selvää, että hän matkustaa vain all inclusive lomille lapsensa ja miehensä kanssa, ja kaikissa lomakuvissa on drinkki kädessä. Sitten hän selittää, että nauttii matkustelusta ja eri kulttuureihin tutustumisesta... jep jep... Alanyan all inclusive resortissa ja Khao Lakin vastaavassa sitä tosiaan kulttuuriin tutustuu.
Mutta ei näille kannata mitään sanoa. Eivät he käsitä, eivätkä tule käsittämäänkään. Kunhan MINÄ pääsen sinne minne MINÄ haluan.
Jos arki on alepan kassalla ja vauvapalstalla niin lentäkööt vaikka kuuhun, sääliksi käy
Henkilörekryfirmassa tai vastaavassa on töissä, jotain puhelinpalvelua välittävät. En tiedä tarkkaan, muuta kun että palkka on niin paska, että ihmettelen suuresti sitä himoa matkustaa. Vuositulot on jtn 25 tonnia.
Mä vielä jotenkin ymmärrän oikeasti varakkaiden ihmisten ulkomaan lomat. Ymmärrän, miksi joku firman tj lentää kerran vuodessa lomalle, koska on töissä 24/7 Suomessa. Sellaiselta ymmärtää sen arjen irtioton.
Mutta en tajua, miten ma-pe työssä käyvä duunari väsyy arjesta niin, että sen on pakko säästää jokainen penni mitä saa lomaan, ja sitten odottaa kieli pitkällä seuraavaa. Jostain maniastahan se kertoo.
Mulla on miljonääri tuttava joka tekee yhden kolmen viikon reissun vuodessa, lopun aikaa on töissä. Ei kuulemma ole aikaa matkustaa enemmän, vaikka varaa tosiaan olisi. Työ on intohimo ja tykkää kuulemma kotona vaan olla. Ei juuri hehkuta miljooniaan somessa. Ei kuvaile Pentikin kynttelikköä tai Iittalan juomalasia #finnishdesign.
Mutta tavan pulliaiset sen sijaan ovat juuri heitä, jotka brassailevat pankkilainatalollaan ja osamaksu autoillaan. Kun pitää esittää rikasta, vaikkei olla.
Oikeasti hyväosaiset eivät leuhki somessa, eivät etenkään Tuin pakettimatkoilla. Se on ärsyttävää, mutta ei tosiaan kadehdittavaa.
Rikkaat ei osta pentikkiä ja iittalaa, höpsö. Ja kyllä ne leuhkii kalliilla vaatteilla, matkoila ja autoilla netissä.
Tuo on totta. Miksi yleensäkään matkustaa johonkin New Yorkiin tai vastaaviin suurkaupunkeihin. Matkailu onkin ihan eri asia.