Ystävät hylkäsivät sinkuksi jääneen
Tuntuu luettunakin pahalta tuollainen syrjiminen, saati sitten jos itse olisi samassa tilanteessa. Nainen on naiselle susi, pelkää miehensä vientiä vai mikä siinä on, että sinkku ei kelpaa seuraksi ja häntä ei edes haluta kylään!?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d73ec84-f160-438c-a142-ef3c65373c40
Kommentit (57)
Juuri näin pelkäävät miehensä kiinnostuvan sinusta. Itse sinkkuna en kylä haluakkaan pariskuntien luona
kyläilläkkään.
Vierailija kirjoitti:
Monet ei halua eronneita lähelleen, koska se yleensä "tarttuu", eli ne eronneet yrittää saada muitakin eroamaan.
Ei siis ole omakohtaista kokemusta asiasta tms. vaan luin tuon syyn jostakin tutkimuksesta, tuo niin yleistä, että eronnut jätetään yksin, että sitä on tutkittu.
Tuo on niiden hylkäävien selitys, kun keksivät sen tekosyyksi omalle vittumaisuudelle.
Luin myös tämän itse, mutta mulle jäi vähän fiilis, että joko Johanna ei ymmärrä tai halua ymmärtää ystäviensä elämää. Itselleni ei ole lapsia, mutta ymmärrän silti, että lapselliset ystäväni joutuvat (ja toki haluavat myös) sitoutua lapsiinsa ja muuhun perheeseensä ja se rajoittaa heidän menemisiään tottakai. En myöskään ymmärrä miksi Johanna pitäisi kutsua ystävänsä miehen juhliin, jos ei ko. miehen varsinainen ystävä ole. Pariskunnat ehkäpä kutsutaan siksi, et miehet ovat ystäviä keskenään?
Ylipäätään jäi vähän fiilis, että kenessä se vika onkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ei halua eronneita lähelleen, koska se yleensä "tarttuu", eli ne eronneet yrittää saada muitakin eroamaan.
Ei siis ole omakohtaista kokemusta asiasta tms. vaan luin tuon syyn jostakin tutkimuksesta, tuo niin yleistä, että eronnut jätetään yksin, että sitä on tutkittu.
Tuo on niiden hylkäävien selitys, kun keksivät sen tekosyyksi omalle vittumaisuudelle.
En usko, vaan ihmiset on tuollaisia.
Ei ne pelkää mitään miesten/naisten viemistä yms. vaan ne ei haluaa jollakin tavalla "epäonnistunutta" ihmistä lähelleen, ettei se "tartu". Tuo pätee muissakin asioissa.
Luulevat selvästi että mies lähtee tai pettää sinkkunaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne pelkää mitään miesten/naisten viemistä yms. vaan ne ei haluaa jollakin tavalla "epäonnistunutta" ihmistä lähelleen, ettei se "tartu". Tuo pätee muissakin asioissa.
Selvää on se, että ne ihmiset, joita tämä Johanna on kuvitellut ystäväkseen, eivät sitä selvästikään ollut. Ystävä tapaa toista, on tämä parisuhteessa eli ei ja tukee elämän eri vaiheissa. Ystävä ei myöskään tarvitse kumppaniaan seuraksi joka kissanristiäiseen vaan tapaa ystäviään myös yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvää on se, että ne ihmiset, joita tämä Johanna on kuvitellut ystäväkseen, eivät sitä selvästikään ollut. Ystävä tapaa toista, on tämä parisuhteessa eli ei ja tukee elämän eri vaiheissa. Ystävä ei myöskään tarvitse kumppaniaan seuraksi joka kissanristiäiseen vaan tapaa ystäviään myös yksin.
Kyllä, oikeat ystävät pysyvät mukana, vaikka olisi vaikeaa elämässä ja niitä epäonnistumisia sun muuta.
Mutta todella harva ihminen on oikeasti ystävä sille toiselle, tuonkin naisen ystävät oli kyllä jotain ihan muuta kuin ystäviä.
Jos löytää ihmisen, joka oikeasti välittää, kannattaa arvostaa sitä ja pitää huolta siitä suhteesta, se on harvinaista.
"Tällaisen viestin pääkaupunkiseudulla asuva 37-vuotias Johanna (nimi muutettu) laittoi 14 ystävinään pitämille ihmisille. Viestin otsikko oli ”yksinäinen ystävä”. Kourallinen heistä reagoi viestiin sanomalla, että heille voi aina tulla kylään, jos haluaa."
Mihin kukaan tarvitsee 14 ystävää? Kourallisessa on jo enemmän kuin tarpeeksi jos ovat oikeita ystäviä. Ehkä kyse onkin että niitä ystäviä ei juuri ollutkaan ja oli vain paljon tuttavia. Sinällään ymmärrän hyvin miten yksinäisyys syö ja miten vaikeaa uusia ystäviä aikuisena on saada.
Tuttu juttu. Itselle käynyt noin, monet perheelliset ja seurustelemaan alkaneet olettavat että sinkun kanssa ei voi keskustella asioista kun toisella kumppani ja toisella ei.
Näkemykset eivät kohtaa toisiaan ja se voi horjuttaa tasapainoa. Se on mielentila seekin.
Itsellä sellainen kokemus, että sinkuksi jäänyt ystävä itse ei halunnut enää pitää yhteyttä. Aikani kutsuin, mutta kun vastauksena oli aina ei, niin lopetin kutsumisen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sellainen kokemus, että sinkuksi jäänyt ystävä itse ei halunnut enää pitää yhteyttä. Aikani kutsuin, mutta kun vastauksena oli aina ei, niin lopetin kutsumisen.
Vastaavanlainen on oma tarinakin. Perheellisenä, kun ne vaihtoehdot on "perheellisen"menoja, illanistujaisia, mökkeilyä, jne. Voimaantuneilla sinkkunaisilla on toki kivaa laulaa Kaija Koota, haukkua miehiä ja joka viikonloppu litkiä sitä kuoharia, mutta tälläinen perheen äiti ei oikein siihen halua osalliseksi.
Eihän sinkussa itsessään voi mitään vikaa olla, eihän?!
Käsi sydämelle, antaisitko miehesi mennä auttamaan sinkkunaiskaveriasi muutossa jos se olisi miehelle ok?
Millain ystävä Johanna itse oli kun oli parisuhteessa? Kävi sen eronneen ystävän kanssa lenkillä, teellä, jne...
Vierailija kirjoitti:
Millain ystävä Johanna itse oli kun oli parisuhteessa? Kävi sen eronneen ystävän kanssa lenkillä, teellä, jne...
Luultavasti ei.
Sen takia sen ystäväpiiriksi muodostui tuollaiset ihmiset, se vaan sattuu, kun se osuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämelle, antaisitko miehesi mennä auttamaan sinkkunaiskaveriasi muutossa jos se olisi miehelle ok?
Antaisin. Jos on pettääkseen, jättääkseen, jne hänellä on siihen tavattoman monta muutakin mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En ole hänen äitinsä, joten ihan vapaasti saa mennä :D
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ei mulla kyllä ole sellasia kavereita, jotka yrittäisivät iskeä mun miestä.