Ystävä jätti ilman selitystä. Miten päästä asiasta yli?
Ystävä lopetti vastaamasta puheluihin ja viesteihin. Meillä ei ollut mitään riitaa tai erimielisyyttä. Viimeksi kun näimme, niin olimme täysin yhteisymmärryksessä.
Nyt on mennyt viikkoja eikä hän edelleenkään puhu minulle eikä selitä käytöksensä muutosta mitenkään.
On tietysti helppo sanoa, että unohda tuollainen ystävä. Ja se varmasti olisi viisasta. Mutta miten siihen kykenee? Minä ikävöin häntä ja olen ymmälläni, että miksi emme voi puhua. Miten tällaisesta pääsee yli?
Kommentit (45)
Minä lopetin siinä vaiheessa, kun sain toimia viikonloppuiltaisin ilmaisena terapeuttina ja likasankoja. Sain kuulla ystävän työriidat, parisuhderiidat, riidat muiden kavereiden kanssa, yleisen tyytymättömyyden kaikkeen. Ystävä ei koskaan kysynyt minulta kuulumisia ja itse asiassa kerran nauroikin, että ei tiedä mitä edes teen työkseni. Päätin vaan lopettaa kaiken vastaamisen.
No tässä oikeastaan kuullaan kuitenkin ainoastaan ap:n versio.
There are three sides to a story: your side, my side and the truth.
Ihmissuhteiden tarkoitus on oppia tuntemaan itsensä kaikin tavoin.
Silloinkin, kun ne eivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin siinä vaiheessa, kun sain toimia viikonloppuiltaisin ilmaisena terapeuttina ja likasankoja. Sain kuulla ystävän työriidat, parisuhderiidat, riidat muiden kavereiden kanssa, yleisen tyytymättömyyden kaikkeen. Ystävä ei koskaan kysynyt minulta kuulumisia ja itse asiassa kerran nauroikin, että ei tiedä mitä edes teen työkseni. Päätin vaan lopettaa kaiken vastaamisen.
Olen helposti likasangoksi päätyvä ihminen, mutta olen myös oppinut kertomaan jos koen tilanteen jatkuvan ystävän kanssa pidempään niin. Jokainen on aina ymmärtänyt ja jopa muuttanut käytöstään. Nuorempana en jotenkin uskaltanut sanoa mitään. Tämä keski-ikäisen rohkeus on tehnyt ystävyyssuhteistani huomattavasti parempia. En myöskään jaksaisi teennäisiä tilanteita joissa ei myös saisi valittaa. Eri asia jos tapaamiset on aina pelkkää valittamista.
Nyt olet suuren merkillisyyden äärellä...
Kaikki ihmissuhteet loppuvat joskus, viimeistään kuolinvuoteella.
Koska kysyt suoraan, miten päästä yli, vastaan miten itse mietin asiat.
/
Kysymys on konseptista nimeltä Pain Gap.
Toivot että x tapahtuu, mutta tapahtuukin y.
Kipu nousee toiveen ja todellisuuden välistä, ei itse tapahtumista.
Kun tarkkailet ihmisiä, saat selville, että he tulevat ja menevät omien toiveidensa mukaan,
ei sinun toiveittesi mukaan. Kipu häviää, kun lakkaamme toivomasta, että ihmiset kulkisivat
meidän toiveidemme mukaan. Nautimme hyvistä hetkistä ihmisten kesken silloin, kun ne ovat käsillä.
Kuluta koko nautinto siinä, älä jätä yhtään reserviin.