Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittavat aamut, vaimo ei löydä kultaista keskitietä vaan joko lässyttää tai huutaa

Vierailija
27.11.2018 |

Minä yövuoron tehneenä tahtoisin nukkua, mutta pitää mennä väliin. Joka aamu.
Homma siis menee niin, että vaimo koettaa ensin lempeästi lässyttäen herätellä lapsia ja sitten suuttuu. on kuin piru " Kulta, herää, äiti laittaa aamupalaa. Mitä otat? Hei nyt oikeasti ylös sieltä. JUMALAUTA SÄ MYÖHÄSTYT BUSSISTA ! ON SE VI""U KUN EI USKOTA!"

Lapset ovat siis ekaluokkalainen ja kolmasluokkalainen, vánhempi huutaa takaisin että "AINA SÄ HUUDAT MEILLE!"

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva työttömänä hoitaa lapset ja kodin, siinä on työtä yhdelle. Herra käy työssä ja on oikeutettu uneen työnsä jälkeen, siinä ei pitäisi olla mitään liikaa liikkuvia osia kenenkään ymmärrykselle. Myös oman tapansa herättää lapset niin, että he ehtivät kouluun ei pitäisi olla liian vaikeaa aikuisen ihmisen ymmärtää. Lapselle ei pidä lässyttää tai huutaa, parin herätyksen jälkeen voi poistaa peiton ja auttaa istumaan, antaa voikkarin ja teemukin käteen, herääppä siinä ja sulla on aikaa vartti. Jos on vieläkin vaikeaa niin kännykät veke ilta viimeistään kasilta, nukkumaan viimeistään ysiltä ja herätys vartin aikaisemmin.

Vaimon vois herättää muutaman viikon ihan karjumalla täysiä, että YLÖS NYT JA MIKÄ SIINÄ KESTÄÄ JA HAE TÖITÄ!!!! niin josko osaisi muuttaa toimintaansa.

Tuossa mallissa miehelle jää vain työssäkäynti. Ei kovin reilua sitä vaimoa kohtaan jos toinen elää kotonaan kuin hotellissa. 

Vaan työssäkäynti.. ihme asenne. Jos molemmat käyvät töissä niin on hommat jaettava. Jos vaan toinen käy töissä ja vastaa perheen elatuksesta niin vähintä on päästää hänet nukkumaan työvuoronsa jälkeen ja olla möykkäämättä. Ei siinä ole liikaa hommaa jos työtön hoitaa kodin perusasiat ja lapset. Vaikka 8 tuntia huutamatta, ei ole liikaa vaadittu. Ruokatunti ja pari taukoa sallittu.

Ap ei ollut menossa nukkumaan työvuoronsa jälkeen, vaan halusi köllötellä sohvalla. Nukkuu iltapäivään (13-14) ja menee uudestaan nukkumaan klo 17. Vaimon ja lasten kannalta kotona varsin hyödytön porvoolaismies.

Nukkuu aamupäivällä n 6-7 tuntia (miten sinun yöunet?) Ja vielä muutaman tunnin ennen työvuoroa.

Miten itse pärjäisit näillä yötyön?

Mielestäni ap on erittäinkin perheystävällinen porvoolaismies

On töissä 8 tuntia. Nukkuu lopusta 16 tunnin ajasta 13-14 tuntia. Kyllä sillä jo jaksaa.

Oletko tehnyt yötyötä?

Ja sekö oikeuttaa nyt kaiken? Jos käy 8 tuntia jossain valvomossa istumassa videoiden ääressä, sen varjolla pitää saada 14 tunnin yöunet?

Oikeat vanhemmat esim valvoo astmaa sairastavan lapsen kanssa yön ja silti nousee ylös ja hoitaa perheensä normaalisti.

Vain porvoolaisisä tarvitsee 14 tunnin yöunet.

Vierailija
142/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jo lopettaa? Olen sanonut samaa ainakin 30 kertaa. Kukaan täysjärkinen ei näitä surkeita satujasi usko. Olet nainen ja sellaisena pysyt, piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on se miten hoitaa ne aamutilanteet. Ap kuvasi hyvin väärän tavan toimia. Menettää hermonsa joka aamu. Tilanne pitää saada muuttumaan. Vaimon pitää oppia toimimaan toisin. Niin että aamut on kaikille mukavia. Itse en ymmärrä miten kotona oleva koululaisten äiti on joka amu hermoheikko

Itse olen ollut samalla töissä. Ja olen osannut hoitaa asiat niin ettei kukaan menetä hermojaan. Välillä sorruin hermostumaan ja tilanne muuttui kun opin toimimaan toisin

MIKSI se on pelkästään vain ja ainoastaan se vaimo, jonka pitää tehdä kaikki. Aamut ja illat. Aina vaan. Mies on kotona, fyysinen olemus haisee siellä, mutta henkisesti aina poissa.

Mikä ihmeen koti ja parisuhde se tuollainen on?

Rouva on kotona koululaisten äitinä...

Ei voi olla liian rankkaa saada lapset kouluun.

Omassa perheessäni kun mies oli työtön, hän hoiti ruuat ja talon ja siivouksen. Ei varmasti olisi huutanut aamulla, kun nukun tövuoron jälkeen.

Oletko tehnyt koskaan yövuoroa? Minä olen nuorempana ja voin sanoa että aamulla väsymys on kammottavaa! Ei pysty heräämään mökkälään. Ja se työtön ei pystyisi edes tätä asiaa hoitamaan nukuttuaan koko yön

Herra on kotona hotelliasukkina, joka vieläpä vaatii täyshiljaisuutta koko hotellilta.

Oletko tehnyt yötyötä?

Huomasitko että minä rouva olin kotona hotelliasukkina, kun oli sellainen tilanne?

Olitko siis olematta äiti koko sen ajan? Et ollut lastesi kanssa lainkaan? Miksi?

Jos sinä olet huonokuntoinen ja tyhmä, ei se silti kelpaa yleisnormiksi.

En tietenkään eikä ole apkaan. Hänhän osallistuu enemmän kuin normi yötyöläinen. Yövuoroja on paljon vähemmän kuin päivävuoroja. Ymmärrät kai tämän. Ap on usein myös kotona yöt

Ja silloin ei tarvitse unta päivällä

Rouva on kotona aina. Eikä pärjää pienissäkään asioissa. Onkohan laiska ja saamaton?

Ap ei ole isä lainkaan.

Eikö

Mielestäni hän on kedkivertoa osallidtivampi isä

Normaali isä olisi mukana aamutoimissa ja iltatoimissa, tekisi pari tuntia kotitöitä ja hoitaisi puolet vanhempainilloista jne.

Ap auttaa ehkä läksyissä.

Anteeksi mitä? Normaalisti isä olisi töissä aamutöiden aikaan. Ap teki pari tuntia kotitöitä päivällä. Mitä iltatoimia koululaisilla on? Käykö normi isä puolet vanhempienilloista? Miten ap ei kävisi? Eihän hän ole joka yö töisdä

Normi oerheesdä myös äiti käy töisdä. Ellei jompikumpi käy, hän tekee kotona enemmän

Vierailija
144/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva työttömänä hoitaa lapset ja kodin, siinä on työtä yhdelle. Herra käy työssä ja on oikeutettu uneen työnsä jälkeen, siinä ei pitäisi olla mitään liikaa liikkuvia osia kenenkään ymmärrykselle. Myös oman tapansa herättää lapset niin, että he ehtivät kouluun ei pitäisi olla liian vaikeaa aikuisen ihmisen ymmärtää. Lapselle ei pidä lässyttää tai huutaa, parin herätyksen jälkeen voi poistaa peiton ja auttaa istumaan, antaa voikkarin ja teemukin käteen, herääppä siinä ja sulla on aikaa vartti. Jos on vieläkin vaikeaa niin kännykät veke ilta viimeistään kasilta, nukkumaan viimeistään ysiltä ja herätys vartin aikaisemmin.

Vaimon vois herättää muutaman viikon ihan karjumalla täysiä, että YLÖS NYT JA MIKÄ SIINÄ KESTÄÄ JA HAE TÖITÄ!!!! niin josko osaisi muuttaa toimintaansa.

Tuossa mallissa miehelle jää vain työssäkäynti. Ei kovin reilua sitä vaimoa kohtaan jos toinen elää kotonaan kuin hotellissa. 

Vaan työssäkäynti.. ihme asenne. Jos molemmat käyvät töissä niin on hommat jaettava. Jos vaan toinen käy töissä ja vastaa perheen elatuksesta niin vähintä on päästää hänet nukkumaan työvuoronsa jälkeen ja olla möykkäämättä. Ei siinä ole liikaa hommaa jos työtön hoitaa kodin perusasiat ja lapset. Vaikka 8 tuntia huutamatta, ei ole liikaa vaadittu. Ruokatunti ja pari taukoa sallittu.

Se työtön saa ansiosidonnaista päivärahaa ja hänen pitäisi hakea niitä töitäkin.

Missä on ap:n vanhemmuus. Senkinkö voi irtisanoa jos puoliso menettää työnsä?

Varmaan ehtii koululaisten äiti hakea niitä töitä ja nauttia kodin hiljaisuudesta. Se yötyöläinen ei tee töitä joka yö. Eikö hänelle voisi suoda sen levon yötuön jälkeen. Väsymys on järkyttävä

Ansiosidonnaista tai ei. Tässä mitataan aikaa ja kykyä. Sitä kykyä ei ole sen yön valvomisen jälkeen. Muutenkin se kellä sitä aikaa on hoitaa kotona enemmän töitä. Tällä äidillä ei ole lapsia hoidettavana. Hn on koululaisten äiti. Aikaa on paljon enemmän kuin työssäkäyvällä tai pikkulasten äidillä

Silti väitän että jopa töissäkäyvä äiti osaisi hoitaa lapset hiljaa kouluu kun yötyöläinen nukkuu. Ehkä äiti haluaakin huomiota, kun ei ole mitään muuta sisältöä elmään?

(Tosin tämähän on viihdyttävä provo)

Ekaluokkalainen on koulussa neljä tuntia päivässä. Eli ei se tilanne nyt ihan hirveästi poikkea pikkulasten äitinä olosta, paitsi siinä että koululaisten kanssa on raskaampaa.

Outoa että niin moni koululaisten äiti ehtii käymään töissä!

Vierailija
145/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ollut menossa nukkumaan työvuoronsa jälkeen, vaan halusi köllötellä sohvalla. Nukkuu iltapäivään (13-14) ja menee uudestaan nukkumaan klo 17. Vaimon ja lasten kannalta kotona varsin hyödytön porvoolaismies.

Nukkuu aamupäivällä n 6-7 tuntia (miten sinun yöunet?) Ja vielä muutaman tunnin ennen työvuoroa.

Miten itse pärjäisit näillä yötyön?

Mielestäni ap on erittäinkin perheystävällinen porvoolaismies

On töissä 8 tuntia. Nukkuu lopusta 16 tunnin ajasta 13-14 tuntia. Kyllä sillä jo jaksaa.

Oletko tehnyt yötyötä?

Ja sekö oikeuttaa nyt kaiken? Jos käy 8 tuntia jossain valvomossa istumassa videoiden ääressä, sen varjolla pitää saada 14 tunnin yöunet?

Oikeat vanhemmat esim valvoo astmaa sairastavan lapsen kanssa yön ja silti nousee ylös ja hoitaa perheensä normaalisti.

Vain porvoolaisisä tarvitsee 14 tunnin yöunet.

Jaksuhali

Vierailija
146/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Luin kyllä alkukommentit, mutta jossain sivulla 5 tai 6 jälkeen en enää jaksanut. Ap:n aloitus oli hyvä ja asiallinen; hän oli huolissaan vaimonsa käytöksestä lapsia kohtaan. Ja lapsista? Varmaan myös huolissaan vaimonsa jaksamisesta myös? Hän tekee työkseen yövuoroa ja on huolissaan perheestään. No auttakaahan ihmiset, älkääkä moittiko.

Pieni muistelopätkä omasta elämästä.

Mies oli vuorotöissä, minä hoidin lapset. Aina. Joka tilanteessa. Lomatkin olivat kuulema hänen "lomiaan" eikä silloin tarvinnut perheen kanssa olla. Jos mieheni olisi ilmaissut huolensa minun jaksamisestani kuten ap, olisin ollut todella otettu. Ja ehkä olisimme vieläkin naimisissa. Mutta ei. Kun hän oli vuorotöissä, niin kaikki oli "hänen aikaansa" - heräämisestä työhön menoon ja siitä taas nukkumiseen. Valveilla ollessaan hän ei kiinnittänyt huomiota siihen, olinko väsynyt ja ehkä siitä syystä kiukkuinen lapsille. Kun en valitettavasti osannut kanavoida sitä kiukkuani paremmallakaan tavalla!. Ehkä tässäkin ap:n vaimo on väsynyt ja kohdistaa sen lapsiin. Keskustelun paikka? Nyt eikä sitten avioeron jälkeen kun niistä osituksista ja tapaamisoikeuksista taistellaan. Toivottavasti vaimo on niin viisas, että lähtee mukaan keskusteluun?

No, mutta nykyisinhän kaikki te nuoret olette niin viisaita ja osaatte olla ymmärtäväisiä ja toisianne kunnioittavia, että oksat pois! Ihan olen kateellinen teille, kun itse emme osanneet silloin 90-luvullakaan vielä käsitellä tunteita niinkuin oisi pitänyt. 

Jos olisin tuon ap:n vaimo, olisin iloinen ja kiitollinen siitä, että on tuollainen mies - joka ymmärtää pyytää apua, jos ei hallitse kaikkia hommia. Ja on vielä empaattinenkin. 

Ja kyllä nuille kersoillekin tekee hyvää saada vähän tuuletusta. Äiti on ehkä ymmärtänyt rakastamisen hieman väärin - kyllä niitä rajojakin tarvitaan. Ja ap varmaan on nätisti mennyt väliin, mutta nyt vaan alkaa kuppi olla täynnä ja kyselee apuja. 

Voimia sulle ap. Vaikutat fiksulta, joten hae apua ihan jostain muualta kuin tältä saitilta. Ja vaimo, jos luet tätä, niin sullekin voimia toivon, siihen että lähdet hakemaan apua ajoissa. Ja. Anna miehesikin auttaa sinua, vaikka halaamalla, jos ei muuten. Älkääkä olko niin itseriittoisia, sillä emme elä tätä elämää yksin.

Tälleen vanhana, ajattelen että monta asiaa olisin voinut tehdä toisin - jos olisin saanut tukea. Ja osannut sitä hakea. Ja etenkin - ottaa vastaan! Te olette nuoria, te ymmärrätte paremmin?

Rakkaudella

"Yksi menettetty elämä oman ylpeyden takia"

Vierailija
147/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vitsi kun se olisi huutamisesta kiinni. Meillä ei huudeta eikä lässytetä vaan puhutaan, kehoitetaan juuri sillä täydellisellä äänenpainolla joka on tarpeeksi pehmeä ja jämäkkä samaan aikaan. Mutta, jos on oikein uppiniskainen niin ei se äänenpaino ihan kaikkea ratkaise, vaikka yksinkertaisempi ihminen näin sen ehkä kokee.

Niinpä, anna mä arvaan. Jos tällaista käsiteltäisiin jossain ”perheneuvonnassa” kehoitettaisiin pehmeään rauhalliseen äänenpainoon ja toimintaan ja kas kun se ei toimi yhtään paremmin keksitäänkin että vanhempi ei olekaan tarpeeksi jämäkkä vaan lässyttää ja on liian lepsu ja pehmeä ja ohje olisi: vähän kovempaa ja jämäkämpää otetta ja kas kun tämä ei tehoa niin taas vähän pehmeämpää ja näin käydään läpi kaikki mahdolliset äänenpainot ja ilmeet löytääksemme sen täydellisen äänen ja rauhallisuuden joka ei olisi taas liian lässyttävä eikä liian huutava. Huutamisesta voidaan olla muuten monta mieltä esim. tiedän henkilön joka pitää huutamista ihan lievänkin äänenkorotramisen. Minusta on suorastaan huvittaa jos kirjoituksia ei saisi lapsille antaa kuuluvasti ylevästi ääntä korottaen. Olisi tästäkin uhan kuva oikeasti tietää onko todellakin kyse huutamisesta vai mistä. Munkin lapsi valittaa usein että hänelle huudetaan koulussa, vaikka kyse on vain lievästä äänen korottamisesta.

Uusi toimintamalli aamuihin. Huutaminen pois. Moni lapsi lähtee yksin kouluun. Eli selkeä aikataulu, lapset ylös, aamupala ja kouluun lähtö klo xx.

Voihan olla, että ap vaimo on draamaihminen joka saa yksinkertaisesta asiasta kaaoksen.

No täällä yksi äiti joka ei varsinaisesti huuda aamuisin, mutta silti ääntä ja yleistä draamaa ja säpinää riittää, ihan jo lasten omasta toimesta.

Vierailija
148/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on se miten hoitaa ne aamutilanteet. Ap kuvasi hyvin väärän tavan toimia. Menettää hermonsa joka aamu. Tilanne pitää saada muuttumaan. Vaimon pitää oppia toimimaan toisin. Niin että aamut on kaikille mukavia. Itse en ymmärrä miten kotona oleva koululaisten äiti on joka amu hermoheikko

Itse olen ollut samalla töissä. Ja olen osannut hoitaa asiat niin ettei kukaan menetä hermojaan. Välillä sorruin hermostumaan ja tilanne muuttui kun opin toimimaan toisin

MIKSI se on pelkästään vain ja ainoastaan se vaimo, jonka pitää tehdä kaikki. Aamut ja illat. Aina vaan. Mies on kotona, fyysinen olemus haisee siellä, mutta henkisesti aina poissa.

Mikä ihmeen koti ja parisuhde se tuollainen on?

Rouva on kotona koululaisten äitinä...

Ei voi olla liian rankkaa saada lapset kouluun.

Omassa perheessäni kun mies oli työtön, hän hoiti ruuat ja talon ja siivouksen. Ei varmasti olisi huutanut aamulla, kun nukun tövuoron jälkeen.

Oletko tehnyt koskaan yövuoroa? Minä olen nuorempana ja voin sanoa että aamulla väsymys on kammottavaa! Ei pysty heräämään mökkälään. Ja se työtön ei pystyisi edes tätä asiaa hoitamaan nukuttuaan koko yön

Herra on kotona hotelliasukkina, joka vieläpä vaatii täyshiljaisuutta koko hotellilta.

Oletko tehnyt yötyötä?

Huomasitko että minä rouva olin kotona hotelliasukkina, kun oli sellainen tilanne?

Olitko siis olematta äiti koko sen ajan? Et ollut lastesi kanssa lainkaan? Miksi?

Jos sinä olet huonokuntoinen ja tyhmä, ei se silti kelpaa yleisnormiksi.

En tietenkään eikä ole apkaan. Hänhän osallistuu enemmän kuin normi yötyöläinen. Yövuoroja on paljon vähemmän kuin päivävuoroja. Ymmärrät kai tämän. Ap on usein myös kotona yöt

Ja silloin ei tarvitse unta päivällä

Rouva on kotona aina. Eikä pärjää pienissäkään asioissa. Onkohan laiska ja saamaton?

Ap ei ole isä lainkaan.

Eikö

Mielestäni hän on kedkivertoa osallidtivampi isä

Normaali isä olisi mukana aamutoimissa ja iltatoimissa, tekisi pari tuntia kotitöitä ja hoitaisi puolet vanhempainilloista jne.

Ap auttaa ehkä läksyissä.

Anteeksi mitä? Normaalisti isä olisi töissä aamutöiden aikaan. Ap teki pari tuntia kotitöitä päivällä. Mitä iltatoimia koululaisilla on? Käykö normi isä puolet vanhempienilloista? Miten ap ei kävisi? Eihän hän ole joka yö töisdä

Normi oerheesdä myös äiti käy töisdä. Ellei jompikumpi käy, hän tekee kotona enemmän

Normaalisti isä on kyllä kotona kello 6-7. Ap ei tehnyt kotitöitä, kertoi ehkä auttavansa toista lasta läksyissä ja kuskaavansa vaimon kauppaan. Pienen koululaisen kanssa pitää katsoa vaatteet, tarkistaa läksyt, katsoa onko jotain vietävää kouluun, katsoa että pakkaa reppunsa, vahtia pesu ja pestä hampaat. Käy. Ap on laiska, siksi ei käy.

Vierailija
149/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä, hoida homma itse paremmin, ellei toisen systeemi kelpaa!

Vierailija
150/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se työtön saa ansiosidonnaista päivärahaa ja hänen pitäisi hakea niitä töitäkin.

Missä on ap:n vanhemmuus. Senkinkö voi irtisanoa jos puoliso menettää työnsä?

Varmaan ehtii koululaisten äiti hakea niitä töitä ja nauttia kodin hiljaisuudesta. Se yötyöläinen ei tee töitä joka yö. Eikö hänelle voisi suoda sen levon yötuön jälkeen. Väsymys on järkyttävä

Ansiosidonnaista tai ei. Tässä mitataan aikaa ja kykyä. Sitä kykyä ei ole sen yön valvomisen jälkeen. Muutenkin se kellä sitä aikaa on hoitaa kotona enemmän töitä. Tällä äidillä ei ole lapsia hoidettavana. Hn on koululaisten äiti. Aikaa on paljon enemmän kuin työssäkäyvällä tai pikkulasten äidillä

Silti väitän että jopa töissäkäyvä äiti osaisi hoitaa lapset hiljaa kouluu kun yötyöläinen nukkuu. Ehkä äiti haluaakin huomiota, kun ei ole mitään muuta sisältöä elmään?

(Tosin tämähän on viihdyttävä provo)

Ekaluokkalainen on koulussa neljä tuntia päivässä. Eli ei se tilanne nyt ihan hirveästi poikkea pikkulasten äitinä olosta, paitsi siinä että koululaisten kanssa on raskaampaa.

Outoa että niin moni koululaisten äiti ehtii käymään töissä!

Pienten koululaisten äideistä iso osa tekee osittaista päivää/viikkoa ja lapset on iltapäivät iltiksessä.

Vierailija
151/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

voisiko lasten herätyskello soida jo aikaisemmin ja lapset voisivat herätä niin, että 15 min. köllötellään ja heräillään. Yleensä on meidän aamu-unisella silti vaikea nousta ylös, mutta tuo hieman helpottaa.

Vierailija
152/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta näkee taas miten tällä palstalla raivoaa miesviha.

Ymmärtämättömyys ja empatian puute täällä raivoaa. Jos nyt kukaan lukija edes dajuu mistä on kyse. Suurin osa on valmis heittämään ensimmäisen kiven, ymmärtämättä, että oikeasti se osuu - häneen itseensä.

Vierailija
153/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä myös muisteloa omista kokemuksista. Kun mies teki yötyötä ei tullut mieleenkään herätellä, jotta auttaisi lasten päiväkotiin laitossa. Mutta kun teki normi päivä- iltavuoroa kyllä lievästi hieman ärsytti, että aamuisin ei voinut sitten oikein evääkään liikuttaa kun oli se työssäkäyvä. Joskushan varsinkin pienten lasten kanssa voi tulla tilanteita, jolloin oikeasti tarvittaisiin enemmän kun se yksi pää ja kaksi kättä, varsinkin jos lapsia on useampi ja ovat päiväkoti ikäisiä.

Eikä ollut edes kyse siitä, että olisi pitänyt jakaa fifty fifty aamut, vaan joskus edes. Mutta helposti se meni siihen että ei voinut mitään tehdä kun oli se työssäkäyvä. Iltavuoroilla ei voinut tehdä aamuisin mitään kun oli se joka menee sitten illalla töihin, vapaa päivinä keskellä viikkoa ei voinut oikein mitään tehdä (ainakaan aamuisin) kun oli se vapaapäivä, kun olin kuumeessa ei voinut viedä lapsia, koska oli vaan niin väsynyt ja piti mennä iltavuoroon kuitenkin jne. Täällä eräs sanoikin hyvän pointin että moni työssäkäyvä ei tajua kuinka helpolla pääsee, jos toinen vanhempi on kotona ja säästyy kokonaan lasten kuskauksilta ja työpäivän jälkeen ei odota kaupassa käynnit ja kotityöt.

Mutta siis ap tietty eroaa omista kokemuksista jos ihan yötyön jälkeen odotetaan osallistuvan aamuihin. Yövuorojen jälkeen pitää tietenkin nukkua, mutta muuten en ymmärrä miksi aikuisen ihmisen ja varsinkin pienten lasten vanhemman pitäisi nukkua vielä esim. kasin jälkeen.