Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittavat aamut, vaimo ei löydä kultaista keskitietä vaan joko lässyttää tai huutaa

Vierailija
27.11.2018 |

Minä yövuoron tehneenä tahtoisin nukkua, mutta pitää mennä väliin. Joka aamu.
Homma siis menee niin, että vaimo koettaa ensin lempeästi lässyttäen herätellä lapsia ja sitten suuttuu. on kuin piru " Kulta, herää, äiti laittaa aamupalaa. Mitä otat? Hei nyt oikeasti ylös sieltä. JUMALAUTA SÄ MYÖHÄSTYT BUSSISTA ! ON SE VI""U KUN EI USKOTA!"

Lapset ovat siis ekaluokkalainen ja kolmasluokkalainen, vánhempi huutaa takaisin että "AINA SÄ HUUDAT MEILLE!"

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että minunkin on usein vaikea olla kiivastuttamatta. Nuoremman saa suunilleen kantaa peiton, jonka on kiskonut päälleen että en nouse! sisässä aamupalalle ja sitten pohditaan minuuttitolkulla tahdotaanko leipää vai puuroa, vanhempi jolla kai teini ikää lykkää päälle venkslaa vaatteiden ja hiusten kanssa tai unohtuu räpläämään kännykkää.  Tyttöjä siis molemmat.

T. Se ketjun aloittaja

Kolmasluokkalainen ei ole vielä kymmentäkään. 

Vierailija
22/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulen töistä en yleensä mene sänkyyn, vaan jään sohvalle makoilemaan ja toivon rauhallista aamua. Silloin kun oli koulukuvaus tytöt lähtivät niin etten edes huomannut, torkahdin ja herättyäni kotona ei ollut ketään, laitoin vaimolle viestin että missä mennään niin  tytöt olivat kuulemma koulussa ja itse kaupungilla.

Miksei aina voi olla koulukuvaus?

T. Se ketjun aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä, ap, ennen töihn lähtöä kokkaat, siivoat, pyykkäät, valvot lasten läksyt, käyt kaupassa ja olet lapsille läsnä ja keskustelet siitä, että heidänkin pitää kantaa kortensa kekoon?

Vai nukutko koko päivän ja se yksinhuoltajavaimosi raahustaa taakkansa kanssa yksin?

En nuku koko päivää. Herään klo 13-14 ja ellei vaimo ole käynyt kaupassa käymme yhdessä, sitten autan lapsia läksyissä. Klo 17 menen uudestaan nukkumaan.

T. Se ketjun aloittaja

Eli olet 20-21 tuntia vuorokaudessa koko nukkumassa tai töissä? Ei ihme, että vaimo on uupunut. Hänhän on käytännössä yksinhuoltaja muodollisella lisäaikuisella.

Jonkun on pakko käydä.  Ei tässä lapsilisillä eletä.

T. Se ketjun aloittaja

Miksi ihmeessä menet klo 17 nukkumaan? Nuku päivällä tunti pidempään.

Itsellä takana vuorotyötä vuosia, enkä todellakaan ole ikinä mennyt iltapäivällä nukkumaan.

Vierailija
24/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt minun pitää mennä suihkuun ja  sänkyyn. Kiitos kun sain avautua. Rakas tuo perhe on, aamut vain niin takkuisia !

T. Se ketjun aloittaja

Vierailija
25/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa aloittajan tapahtumissa on aikajänne? Tuleeko ne todella tuolla tavalla pötköön, vai käykö äiti herättämässä lapsia useita kertoja aamun aikana? Kouluikäiset voisi jo pikkuisen ottaa itsekin vastuuta siitä, ettei vanhemman tarvitse käyttää puolta aamua erilaisiin herätystoimenpiteisiin, kyllähän se varmaan hiertää nousta itse passaamaan kun muu perhe vetää unta palloon persaus homeessa. MUTTA huutaminen ja raivoaminen ei silti ole oikein. Olisiko lasten kanssa syytä keskustella siitä, mikä on heidän vastuunsa bussiin ehtimisestä?

Vaimon herätys soi noin klo 6.10, molemmat tytöt menevät kahdeksaan kouluun, menevät 7.15 bussilla. Käy herättelemässä, menee keittiöön ja pistää kahvin tippumaan sekä leivät  ja leikkeleet pöytään, minkä jälkeen menee taas huhuilemaan että ylös ylös.

T.  Se ketjun aloittaja

NO ei tämä nyt oikeasti ole näin vaikeaa. Miksi rampata monta kertaa herättelemässä? Siitä ne lapsetkin vaan tottuvat "torkuttamaan". Kun mennään herättämään, mennään lempeästi herätellen, ja annetaan lapsillekin aikaa herätä oikeasti. Ei mitään helvetin huutelua ja huhuilua, se on ihan kamalaa.

Eli lapset herätetään, ja katsotaan että nousevat oikeasti ylös siinä samassa tilanteessa.

Lapsille ei avata telkkaria tai anneta kännyköitä ennen kuin aamutoimet on tehty. Sitten kun ne on tehty, ja lapset on ulkovaatteita valmiit lähtemään kouluun, voivat saada kännykät.

Ei ole tämän vaikeampaa, ihan turha tapella joka ikinen aamu.

T: kolmen pojan ( joista 2 aamu-unisia) äiti

Vierailija
26/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä, ap, ennen töihn lähtöä kokkaat, siivoat, pyykkäät, valvot lasten läksyt, käyt kaupassa ja olet lapsille läsnä ja keskustelet siitä, että heidänkin pitää kantaa kortensa kekoon?

Vai nukutko koko päivän ja se yksinhuoltajavaimosi raahustaa taakkansa kanssa yksin?

En nuku koko päivää. Herään klo 13-14 ja ellei vaimo ole käynyt kaupassa käymme yhdessä, sitten autan lapsia läksyissä. Klo 17 menen uudestaan nukkumaan.

T. Se ketjun aloittaja

Eli olet 20-21 tuntia vuorokaudessa koko nukkumassa tai töissä? Ei ihme, että vaimo on uupunut. Hänhän on käytännössä yksinhuoltaja muodollisella lisäaikuisella.

Jonkun on pakko käydä.  Ei tässä lapsilisillä eletä.

T. Se ketjun aloittaja

Sun työaikasi on näemmä 8 tuntia. Jos nukut aikuiselle riittävät 8, jää vielä yhdet 8 perheelle. Sun kertoman mukaan jää vain 3-4. 

Vierailija
27/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet töissä kello 22-06 mutta et voi mitenkään osallistua noihin aamuihin? JEESUS!

Ja tuo että käyttäydyt vaimoasi kohtaan epäkunnioittavasti lasten nähden "menemällä väliin" on ihan TÖRKEÄÄ.

Vierailija
28/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se ketjun aloittaja

Eli osallistut 3 tuntia? Josta ajasta isompi on varmaankin vielä välillä koulussa?

Osallistut kotitöihin kuskaamalla vaimon kauppaan? Istutko vielä senkin ajan siellä autossa?

Vierailija
29/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kellot herättämään ja hoitavat itse heräämisensä.

Vierailija
30/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kotona, ap, sekä aamulla että illalla, mutta et osallistu aamuihin, etkä iltoihin. Miksi et?

Vierailija
31/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis kotona, ap, sekä aamulla että illalla, mutta et osallistu aamuihin, etkä iltoihin. Miksi et?

No eihän se ehdi kun on nukkumassa. Herää klo 13-14  ja menee nukkumaan klo 17.

Vierailija
32/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet töissä kello 22-06 mutta et voi mitenkään osallistua noihin aamuihin? JEESUS!

Ja tuo että käyttäydyt vaimoasi kohtaan epäkunnioittavasti lasten nähden "menemällä väliin" on ihan TÖRKEÄÄ.

Senkin voi tehdä monella tapaa, mutta on vanhemman velvollisuus mennä väliin jos toinen vanhempi raivaroi lapsille kohtuuttomasti. Molemmissa rooleissa on tullut oltua, eikä siinä ole mitään epäkunnioittavaa (vaikka se saattaakin siinä hetkessä jurppia kun aikuisella on tarve epäreilusti huutaa turhautumisensa toisten päälle).

Vierailija
33/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan kello 7.30. Näin ehdit auttaa lasten aamutoimissa. Vaikka hoitaa ne kokonaan.

Nuku 8 tuntia eli kello 15.30 asti. Sen jälkeen voit jälleen elää normaalia vanhemman elämää ihan sinne töihin lähtöön asti.

Kaupassa kannattaa käydä vain kerran viikossa.

Vierailija
34/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkin voi tehdä monella tapaa, mutta on vanhemman velvollisuus mennä väliin jos toinen vanhempi raivaroi lapsille kohtuuttomasti. Molemmissa rooleissa on tullut oltua, eikä siinä ole mitään epäkunnioittavaa (vaikka se saattaakin siinä hetkessä jurppia kun aikuisella on tarve epäreilusti huutaa turhautumisensa toisten päälle).

Ikinä EI MENNÄ VÄLIIN.

Vanhemmat TUKEVAT AINA TOISIAAN.

Tuollainen käytös jolla lapsille osoitetaan että "katsokaa kaikki miten paljon parempi isä on ja miten paska äiti on" syö sen viimeisenkin auktoriteetin murenan siltä äidiltä.

Miksei isä hoida aamuja kokonaan, kun kerran on niin suvereeni?

Vierailija
35/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nukkumaan kello 7.30. Näin ehdit auttaa lasten aamutoimissa. Vaikka hoitaa ne kokonaan.

Nuku 8 tuntia eli kello 15.30 asti. Sen jälkeen voit jälleen elää normaalia vanhemman elämää ihan sinne töihin lähtöön asti.

Näin. Päivällä vaimolla on hyvää aikaa ja rauhaa etsiä töitä ja sen ohessa voi laittaa ruokaakin, jolloin päivät ovat kaikilla hyvät. Riittää, että kaupassa käy kerran, ehkä max. pari viikossa ja ruokakassipalvelu toimii hyvin myös. Sitä voi vaikka kokeilla muutaman kuukauden ajan. Näin lapsilla on molemmat vanhemmat pirteinä ja mukavina, eikä kaaosta ole.

Ihmettelen sitä, että tuollaista kaaosta jatketaan kuukaudesta toiseen vaikka kaikki näkevät, että se ei toimi. Vanhempien tulee osata muuttaa tilanne niin, että se on kaikille mahdollisimman hyvä. Lapset ovat vielä pieniä ja vastuuta siitä ei saa liikaa sysätä heille, vaan äiti ja iskä hoitavat tilanteen kuntoon.

T. Kolmen teinin äiti

Vierailija
36/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä EI MENNÄ VÄLIIN.

Tuollainen käytös jolla lapsille osoitetaan että "katsokaa kaikki miten paljon parempi isä on ja miten paska äiti on" syö sen viimeisenkin auktoriteetin murenan siltä äidiltä.

Totta munassa mennään. Ei vanhemmat ole erehtymättömiä ja virheettömiä, ja on ihan absurdia esittää lapsille niin. Ei minun auktoriteettini ole mihinkään kadonnut sillä että mies on tullut joskus sanomaan että "onkohan tuo nyt ihan kohtuullista?" tai "entä jos minä jatkan tästä?", mille minä olen pyöräyttänyt silmiäni ja painunut muualle puhisemaan hetkeksi, ja tullut sitten sanomaan että olet oikeassa, ei kyllä ollut kohtuullista ja hyvä kun huomautit. Minua suututti koska päläpälä mutta eipä se silti kyllä ollut reilua toimia tavalla päläpälä. Anteeksi asianomaisille ja elämä jatkuu. Minusta tämä on enemmän kuin hyvä malli lapsille! Eikä niin että toinen vanhempi luimii seinänvierustoilla suu supussa vaikka sydäntä särkee kun toinen vanhempi räkyttää, mutta kun "ei saa murentaa toisen auktoriteettia".

Vierailija
37/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä EI MENNÄ VÄLIIN.

Totta munassa mennään. Ei vanhemmat ole erehtymättömiä ja virheettömiä, ja on ihan absurdia esittää lapsille niin. Ei minun auktoriteettini ole mihinkään kadonnut sillä että mies on tullut joskus sanomaan että "onkohan tuo nyt ihan kohtuullista?" tai "entä jos minä jatkan tästä?", mille minä olen pyöräyttänyt silmiäni ja painunut muualle puhisemaan hetkeksi, ja tullut sitten sanomaan että olet oikeassa, ei kyllä ollut kohtuullista ja hyvä kun huomautit. Minua suututti koska päläpälä mutta eipä se silti kyllä ollut reilua toimia tavalla päläpälä. Anteeksi asianomaisille ja elämä jatkuu. Minusta tämä on enemmän kuin hyvä malli lapsille! Eikä niin että toinen vanhempi luimii seinänvierustoilla suu supussa vaikka sydäntä särkee kun toinen vanhempi räkyttää, mutta kun "ei saa murentaa toisen auktoriteettia".

EI MENNÄ.

Alkeellista lastenkasvatustietoa.

Vierailija
38/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä EI MENNÄ VÄLIIN.

Onnea vain teini-ikään.

Ja hätätilanteisiin.

Vierailija
39/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Päivällä vaimolla on hyvää aikaa ja rauhaa etsiä töitä ja sen ohessa voi laittaa ruokaakin, jolloin päivät ovat kaikilla hyvät. Riittää, että kaupassa käy kerran, ehkä max. pari viikossa ja ruokakassipalvelu toimii hyvin myös. Sitä voi vaikka kokeilla muutaman kuukauden ajan. Näin lapsilla on molemmat vanhemmat pirteinä ja mukavina, eikä kaaosta ole.

Ihmettelen sitä, että tuollaista kaaosta jatketaan kuukaudesta toiseen vaikka kaikki näkevät, että se ei toimi. Vanhempien tulee osata muuttaa tilanne niin, että se on kaikille mahdollisimman hyvä. Lapset ovat vielä pieniä ja vastuuta siitä ei saa liikaa sysätä heille, vaan äiti ja iskä hoitavat tilanteen kuntoon.

T. Kolmen teinin äiti

Ja siinä iltapäivällä, koulun loppumisen ja isän heräämisen välissä on valoisaa, jolloin äiti ja lapset voi ulkoilla, käydä kirjastossa tms ja antaa isän rauhassa heräillä. Näin kaikki saa rauhallista laatuaikaa ja lapsetkin nukkuu illalla paremmin.

Nyt koko perhe mesoaa kotona sisällä kiukkuisina, eikä mistään oikein tule mitään.

Ja se joka sanoi että vaimo nyt makaa perse homeessa niin jos isä ei tee mitään kodin eteen, sillä vaimolla on kyllä enemmän duunia kuin jollain yövartijalla, joka ap vaikuttaa olevan.

Vierailija
40/153 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä EI MENNÄ VÄLIIN.

EI MENNÄ.

Alkeellista lastenkasvatustietoa.

Alkeellista nimenomaan, ei lainkaan päivitetty tämän päivän tiedoille. Ja ylipäätään tuollaiset AINA toimitaan näin ja KOSKAAN ei näin -säännöt on jo syntyessään susia.