Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri 13v. täyttänyt tyttäreni on raskaana!

Vierailija
10.05.2006 |

Ei voi kun ihmetellä. Tytöllä oli pillerit jotka hänelle viime kesänä hankimme kun hän kertoi harrastavansa seksiä poikaystävänsä kanssa, mutta silti nyt raskaana. Lapsen isä on siis hänen vakituinen kumppaninsa. Olleet yhdessä kohta 1.5vuotta.

Enpä tiedä oikein mitä sanoa. Soitimme ajan perhesuunnitteluneuvolaan ja menemme keskustelemaan jatkosta. Tyttö haluisi pitää lapsen.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta todella järkyttävää.

Vierailija
82/105 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvittelin että elin ihan tavallisen nuoruuden. Olen nyt siis 30v. Pari vuotta aikaistunut varmaan tämän 15 vuoden aikana asiat, mutta en yhtään ihmettele. ei kuitenkaan tarkoita, että hyväksyisin. Vaikea vaan kuvitella, miten voi nykynuori välttää seksin ja päihteet. Hyvät vinkit vastaanotetaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tulevalla (iso)äidilläkin vähän lääkitykset sekaisin.

Vierailija
84/105 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret seurustelee kovin aikaisin. Pikkusiskoni (13v) seurusteli saman pojan kanssa vuosia ala-asteella. yläasteelle mennessä suhde kariutui. Heillä seurustelu oli kuitenkin varsin viatonta.

Kun itse olin nuori oli meidän seiskaluokkalaisilla tytöillä useammilla pillerit käytössä ja " vakavia" seurustelusuhteusta. Tehtiimpä yhdelle aborttikin.

Oma äitini on alkanut seurustelemaan isäni kanssa 13v ja isäni on 9v vanhempi (pedofiilli kai täällä kaikkien mielestä :)) Menivät naimisiin kun äitini oli 17v ja minä synnyin kun äiti oli juuri täyttänyt 19v. Ovat edelleen onnellisesti yhdessä.

Vierailija
85/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyttääminen, vahtaaminen, tolkuton rajoittaminen todellakaan ole hyvästä, ja siinä just tulee tollaseksi pikkulutkaksi, kun kapinoi iskää vastaan.

Hyvä kasvatus on sellainen, että vanhemmat omalla esimerkillään näyttävät, millaista on ajatella omilla aivoillaan, ja ottaa vastuu omasta elämästään. Hyvä kasvatus on sellasita, että lapsi opetetaan ymmärtämään erilaisiin asioihin liittyvät vastuut ja seuraamukset, ja se, että ne seuraamukset on itse kannettava.

Vierailija
86/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän tytär ainakin napsahtaa samantien pillereille, kun menkat alkaa. Itsellä alkoi 11 vuotiaana. Luultavammin vielä kapseliehkäisy näin ei jää sitten napit vahingosa ottamatta. Muu seksivalistus siihen vielä päälle. Ilman kumia ei hässitä vaikka olisikin pillerillä.

Vierailija
87/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappanut lapsesi kun jo olet liikkeet ja potkut tuntenut.. huhhuh... Ei se enää tuolloin ole mikään raskuden keskeytys vaan ihmiselämän keskeytys! Kamalaa:(

Vierailija
88/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat säännöt pätevät nykyään!

Alkaa aina kiehua vähän yli minulla, kun tytöt kuvataan viattomina tytönhupakkoina, jotka vain antautuvat pojalle!

Neitsyyteni meni 14-vuotiaana ja näin jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kyllä odottaa pidempäänkin. Silloinen yhdistelmä oli tiukka (liiankin, ehkä) kotikasvatus ja valtavan suuret luulot itsestäni ja kyvyistäni tehdä " aikuisia" päätöksiä, huono itsetunto ja teinitytön mielestä hyvin seksikäs ja " kokenut" poikaystävä joka kyllä hieman painosti seksiin.. Siinä vaiheessa ajattelin vaan, että minulla on hieno poikakaveri, joka on kiva ja nostaa arvoani muiden silmissä, eihän se haittaa jos vähän tuossa harrastamme seksiä.. No, me huolehdimme kyllä ehkäisystä, koska olen kuitenkin ollut aina varovainen ja ihan kohtalaisen fiksu tyttö. Meillä kotona ei seksistä puhuttu ikinä, ois varmaan turpiinsa saanut jos jotain ehkäisyä olisi pyytäny.. Kotona oli vaikeaa, tietyssä vaiheessa murrosikää aivot vain sammuivat päältä (ainakin nyt tuntuu siltä, kun noita aikoja miettii ;>), hain lohtua miehen sylistä.. Kaverit olivat kaikki toosi kokeneita puheidensa perusteella, ja tuli sellainen olo, että hei minäkin tahon.. Vartalon muutokset hämmentävät, miesten kehut nostattavat itsetuntoa jne..

Mutta tässä oli toisenlainenkin pointti:

Minä olen aina ollut hyvin seksuaalinen olento. Aivan turha väittää, että murrosiän iskiessä päälle vain pojille on seksi koko ajan mielessä.. Ette tiedäkään, miten irstaita " pikkutyttönne" ovat mielessään, ainakin jotkut! ;) Minua ainakin suoraan sanottuna p*netti silloin jatkuvasti ja kaikkea uutta oli kiva kokeilla..

Aborttia ehdottaisin. Ja PITKÄÄ KESKUSTELUA aiheesta. Tyttö ei taida ymmärtää itsekään vielä, että mitä tuli tehtyä.. Olikohan seksikasvatus ihan kunnossa? Adoptio tietysti myös vaihtoehto. Tai se, että otat suuren roolin lapsenlapsen kasvattajana, koska siihen 13-vuotias taitaa olla vielä turhan nuori, aivan liian lapsi.

Ja muuten - kaverini kävi 13-vuotiaana pyytämässä pillereitä itselleen.. Ei niitä tältä lääkäriltä saanut, mutta kuitenkin..

Vierailija
89/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoinpa nyt kun joku ketjun oli nostanut. Tyttäreni pitää lapsen. Tämä päätös tehtiin yhdessä terapeutin ja lääkärin kanssa keskusteltaessa.

Raskaus mennyt hyvin. Tyttö on ollut normaali iloinen itsensä. :)

Vauvan kasvatamme yhdessä.

ap

Vierailija
90/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-eka suudelma joskus 15 vee yhden illan " romanssin" kanssa

-eka seksikokemus 21-vee, ekan poikaystävän kanssa

-naimisiin 26 vuotiaana neljän vuoden seurustelun sen toisen poikaystävän kanssa

Seksihommat jäi kai aika myöhään kun ei ollut tarjolla miellyttäviä ehdokkaita. Oman ikäiset tuntuivat pennuilta ja vanhemmat miehet pelkäsivät ikääni ja isääni.

13-vuotiaana vain haaveilin jostain ihanasta miehestä jonka kanssa perustaisin perheen ;)

Vierailija
91/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks me ruveta jo hommiin?

Niihin vauvantekohommiin

Hei, hei, vauvantekohomma se on simppeli

siihen tarvitaan vaan pimppi ja pippeli

hei, hei beibi eikö lopeteta nyt se peli

ja mennään sitten suorinta tietä petiin

Ensin me riisutaan alasti

ja jätetään välistä myös kondomi

ja sitten voidaan ruveta vauvantekohommiin

No eiks me ruveta vauvantekohommiin?

Mä sanon uuh, sä sanot aah

ja siitä tulee vauva ((x2))

Se on simppeliiiiiii

Hei beibi, beibi, beibi

Hei, vauvantekohomma se on simppeli

siihen tarvitaan vaan äiti ja isukki hei

beibi eikö lopeteta nyt se peli

ja mennään sitten suorinta tietä petiin

Ensin me riisutaan alasti

ja jätetään välistä myös turhat kumit

Ja sitten voidaan suveta vauvantekohommiin,

no eiks me ruveta vauvantekohommiin?

Mä sanon uuh, sä sanot aah

ja siitä tulee vauva. ((x2))

Vielä kerran mä sanon waah, sä sanot aah

eikä kestä kauan

Kun mä sanon uuh, sä sanot aah

yheksän kuukautta vaan sitten tulee vauva

Se on simppelii

beibi, beibi, beibi

Jotku luulee että haikara tuo vauvan

jotku hörhöt meinas kloonata ihmisen

ei, ei, mä sanon ihminen tekee vauvan

se on ihmisen lempi joka tekee sen sen

No kun se sanoo uuh, toinen sanoo aah

ja siitä tulee vauva

Kun mä sanon uuh, sä sanot aah

siitä tulee vauva((x3))

Se on simppelii

hei beibi, beibi, beibi

Eiks me mennä jo petiin ((x3))

Hei beibi, beibi, beibi

Vierailija
92/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.109

Vierailija
93/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te tajua sitä!

Vierailija
94/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun perusteella tekisi mieli kysyä että onko tämä tyttäresi piireissä yleistäkin, että 13-vuotiaat seurustelevat noinkin vakavasti. Tässä kun on toitotettu hyviä vinkkejä siihen miten pidetään lapset poissa huumeista ja seksistä, niin näyttää tuo ympäristön esimerkki olevan tärkeä. itse olin 90-luvun alkupuolella yläasteella (kirjoitin 97) ja silloin ei kyllä tullut mieleenkään edes seurustella (olin kylläkin niin rääväsuinen ja suora pojille, että he pitivät minua varmasti vain ärsyttävänä). Me haaveiltiin ulkomaanmatkoista, uusista vaatteista, Body shopin kosmetiikasta ja kirjailijanurasta. Jotkut luokallani seurustelivat koulun ulkopuolisten poikien kanssa, ja minä + kaverimme pidimme sitä lähinnä huvittavana, pääasiassa kai siksi että kyseiset pojat olivat kauheita apinadatsuneitaan rassaavia amiksia. Lukiossa ollessamme hengailimme yliopistohäröjen seurassa, jotka meidän mielestä oli ihanan intellektuelleja, mutta sekin oli sellaista poskipusulinjaa, seksi olisi vaatinut jonkinlaisen virallistetun seurustelusuhteen. Oikeastaan vasta poikaystävän löytettyäni parikymppisenä en enää pitänyt ajatusta seksistä vastenmielisenä. Meillä on vanhemmat kyllä aina teroittaneet kuinka ensiksi pitää hankkia koulutus ja hyvä mies ja työpaikka ja vasta sitten puskea lapsia maailmaan, jotta heille on varaa antaa materiaalisesti yhtä hyvä lapsuus kun itsellä on ollut.

Vierailija
95/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä viestejä lueskellessa olen tosi kiitollinen, että esikoisemme on poika. Herra 12v. ei ole vielä pätkääkään kiinnostunut tytöistä eikä seksistä, vaan urheilee ja LEIKKII täyttä päätä. Toivottavasti pikkusiskonsakin malttavat pysyä lapsina yhtä pitkään.

Vierailija
96/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin moisista hommista tietää - Haaveiltiin sitä kans kaikesta rakkauteen liittyvistä ja ihan ahmin rakkausrompsuja ym mutta seksi ei silloin ollut haaveissa - onneksi näin!

Vierailija
97/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin yläasteella, seurustelu oli jo varsin yleistä. Itse asiassa se alkoi jo ala-asteella, jolloin siihen kuului pientä pussailua ja hitaiden tanssimista diskossa.

Yläasteella aika moni seurusteli jo vakavastikin, vuosien seurustelusuhteita ja seksikin kuului jo aika monella kuvioon. Itse olen seurustellut oman mieheni kanssa 14-vuotiaasta ja seksiäkin on harrastettu 15-vuotiaasta.

Vierailija
98/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rasittavaa..

Ihmiset elävät niin kaavoihin kangistuneina ja vaan omat elämänarvot ja omat tilukset ovat koko maailma, kun sen sisällä ei mitään poikkeavaa tapahdu niin ei sitä voi tapahtua muuallakaan. Kaikki mikä ei ole ihan sitä tavallista elämää on selkeesti provo.

Jokuhan tuonne kirjoitti että alle 14vuotialle tehdään 200 aborttia vuodessa. Onko se niin tavatonta jos niistä jokunen päättääkin pitää lapsen?

ap

Vierailija
99/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, tytöt ovat seksuaalisia, minäkin runkkasin orkkuun asti jo alle 10 v:na.

ja kyllä, tytöt saavat epillerit ilman äitiä koska vaan, esim. epäsäännöllisiin tai kivuliaisiin menkkoihin.

eikä äidin tarvitse istua gynellä mukana.

Vierailija
100/105 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja kyllä, tytöt ovat seksuaalisia, minäkin runkkasin orkkuun asti jo alle 10 v:na.

ja kyllä, tytöt saavat epillerit ilman äitiä koska vaan, esim. epäsäännöllisiin tai kivuliaisiin menkkoihin.

eikä äidin tarvitse istua gynellä mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi