Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri 13v. täyttänyt tyttäreni on raskaana!

Vierailija
10.05.2006 |

Ei voi kun ihmetellä. Tytöllä oli pillerit jotka hänelle viime kesänä hankimme kun hän kertoi harrastavansa seksiä poikaystävänsä kanssa, mutta silti nyt raskaana. Lapsen isä on siis hänen vakituinen kumppaninsa. Olleet yhdessä kohta 1.5vuotta.

Enpä tiedä oikein mitä sanoa. Soitimme ajan perhesuunnitteluneuvolaan ja menemme keskustelemaan jatkosta. Tyttö haluisi pitää lapsen.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin järjestämässä muotinäytöstä, jossa oli 3 12-vuotiasta tyttöä malleina. Kaikki he olivat yli 170 cm pitkiä, täydessä meikissä, piukat farkut ja topit.

...Minä olin saman ikäisenä täysi lapsi vielä barbi leikeissäni.

Nuo tytöt ois varmaan päässeet ravintolaan halutessaan!

Vierailija
62/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin järjestämässä muotinäytöstä, jossa oli 3 12-vuotiasta tyttöä malleina. Kaikki he olivat yli 170 cm pitkiä, täydessä meikissä, piukat farkut ja topit.

...Minä olin saman ikäisenä täysi lapsi vielä barbi leikeissäni.

Nuo tytöt ois varmaan päässeet ravintolaan halutessaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö voi hommata pilsut ilman vanhemman lupaa. Ei siihen mitään yhteistä käyntiä lääkärissä, terskalla tms tarvita :DDD

Vierailija
64/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taottua, että seksi kuuluu vasta aikuisuuteen.

Mitä tapahtuu lapsen elimistölle, kun syödään e-pillereitä?

Vierailija
65/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on raskaana 13-vuotiaana, jos äidin esimerkki on se, että on itse saanut tyttärensä 16-vuotiaana ja hankkii tytölle pillerit 12-vuotiaana. Syy on kyllä todellakin kasvatuksessa!

Vierailija
66/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että lapsi on raskaana 13-vuotiaana, jos äidin esimerkki on se, että on itse saanut tyttärensä 16-vuotiaana ja hankkii tytölle pillerit 12-vuotiaana. Syy on kyllä todellakin kasvatuksessa!

Vierailija
67/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lapsia todella tuputetaan kehittymään... Vauvat puetaan aikuisiksi, nuoret tytöt kulkevat napapaidoissa ja lantiofarkuissa... ihaillaan seksikkyyttä ja idolit on Britney Spears tyyppiä.

Jopa 10 vanhat tytöt käyttävät string alushousuja!!! sairasta...

Ja se omien vanhempien panos ei riitä pelkästään. Yläasteella tulee ystäviä ja nuoret ovat alttiita ympäristön vaikutuksille. Jos nuorella on voimakkaat periaatteet, niitä tuskin ystävät horjuttaa. Mutta joillekin nuorille saattaa ystävät hiukan vaikuttaa... " Kun hekin, niin minäkin" jne.

On se vanhemmalle iso taakka että onnistuu tekemään asiat juuri oikein ja oikealla tavalla tietynlaisen lapsen kanssa...

Vierailija
68/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniraskaudet lisääntyy, kun kasvatuksen laadusta huolimatta lapset kehittyy fyysisesti nopeammin kuin aikaisemmin. Esim. tyttöjen kuukautisten alkamisikä on laskenut parilla ikävuodella viimeisten kahden vuosikymmenen aikana. Ei siinä paljon kasvatus auta, hormonitoiminta yksinkertaisesti käynnistyy aikaisemmin. Kasvatukselle tietenkin on se sija, että voitaisiin auttaa lapsiamme ymmärtämään, ettei rintojen kasvaminen tai hormonitoiminnan käynnistyminen tarkoita aikuisuutta ja edellytä seksin harrastamista.

Vierailija
69/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori tekee omat ratkaisut ja valinnat . Jos vanhemmat puhuu tupakan haitoista ja itse tupakoivat niin ei varmasti mee oikealla lailla asia perille . Jos ton ikäselle pilsut hankitaan niin sehän on hiljainen lupaus jo seksille . Itse kokeilisin kaikkea muuta keinoja niiden kipujen lievitykseen kun hormooneja jo tossa iässä . Ja poikaystävä ! Voi elämä , eikö kerkee myöhemmin ?

Vierailija
70/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ala-aste ystävällä alkoi menkat 9-vuotiaana ja oli erityisen kivuliaat joten sai pillerit hillitsemään kipuja. Leikki tuolloin vielä kanssamme barbeilla ja oli hurjan paljon isompi ja kehittyneempi vartaloltaan. Hänen äitinsä puhui minun äitille... Ei me tytöt tuollaisista vielä silloin puhuttu :) tästä on 15 vuotta...

Vierailija
71/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmaan kerkee myöhemminkin :)

Ei varmasti tarvitse noin nuoret poikaystäviä... mutta...

miten kummassa estät sen??

Onko joku todella sitä mieltä että jos lujatahtoinen ja tempperamenttinen tyttö alkaa seurustella, poikaystävä kielletään ja tyttö lukitaan torniin piiloon...??

En tarkoita että kaikki pitää hyväksyä, mutta eikö olisi löydettävä sopiva ratkaisu kaiken kannalta...

Vierailija
72/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin 12 niin tuttavaperheen 14 vuotias tytär tuli raskaaksi.

Hän sai lapsen ja mummosta tehtiin laillinen huoltaja. He tekivät lähes kaiken mahdollisen niin että äiti saisi myos elää elämäänsä. VAuva oli noin 6 vuotias kun muutti äitinsä kanssa pois isovanhemmilta. He olivat pitkään isovanhemmista taloudellisesti riippuvaisia. Onneksi hänellä oli sellaiset vanhemmat jotka tekivät mitä voivat lapsensa puolesta. He saivat siitä pojasta paljon iloakin.

He saivat paljon haukkuja ja siitä tuli tosi iso skandaali. Mutta elävät elämäänsä hyväksyen sen että on monet jotka heidät tuomivat. Ei se helppoa ollut.

Hyvin heillä on nyt mennyt.

VAuvan isä oli 15 vuotias. Hänen vanhemmat eivät halunneet olla missään tekemisissä vauvan ja skandaalin kanssa. Muuttivat pois.

Vierailija
73/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttumatta siihen muuten kuin antamalla e-pillerireseptin, siunaa rikoksen.

Eikä mitään vähäistä rikosta vaan LAPSEN SEKSUAALISEN HYVÄKSIKÄYTÖN.

Vierailija
74/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tuo nuorena äidiksi tuleminen periytyy. Heitä ei myöskään koulunkäynti paljon kiinnosta, tupakoivat, ryyppäävät ja aloittavat seksi-elämän nuorina.

Tällaiset vanhemmat voisivat katsoa peiliin. Olisiko syy siinä, että itse ovat olleet lapsia, kun ovat saaneet lapsia ja siksi heidän lapsensa ovat enemmän kuin sisaruksia eivätkä tällaiset vanhemmat osaa ottaa vastuuta, kuten vanhemman pitäisi osata ottaa.

Vierailija
75/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tämä välttämättä ole provo :(. Tiedän lähipiiristäni perheen jossa esiteini 13v. käyttää pillereitä ja ei edes seurustele kovin vakavasti vaan lähinnä jakaa useammalle jannulle. Vanhemmat tietää asiasa mutta eivät käytännössä voi asialle kuulemma mitään. Tyttö on kuitenkin päästettävä kouluun arkisin ja jää aina sille tielleen ja tulee kotiin vasta nukkumaan mennessä. Viikonloput tuntuu olevan lähinnä sitten arestissa....

Vierailija
76/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo alle 18-v millään pääse kaupungille 20 km päähän, helppo valvoa lasten tekemisiä. Ja jotenkin tuntuu, että täällä maalla lapset on kyllä pidempään lapsia, en tiedä ketään 12-13 lasta tältä kylältä, joka seurustelisi. Muistan 70-luvulta yhden tytön, joka sai lapsen 16-vuotiaana ja sitä kyllä kovasti kauhisteltiin.

Oma esikoiseni on 12 v ja täysin lapsi, ei enää kyllä leiki, mutta viettää aikansa lähinnä kotona ja parilla kaverilla tai harrastuksissa. Kotona on enimmäkseen illat, lukee, kuuntelee musiikkia, piirtää tai vietetään aikaa koko perheellä. Aika kaukaiselta tuntuu edes ajatus seurustelusta, seksistä puhumattakaan. Varmaan jotain muutoksia tulee, kun lapsi menee yläasteelle, täytyy alkaa jo valmistautumaan.

Vierailija
77/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukulaisia pohjoisen pienellä paikkakunnalla (reilu 1000 asukasta). Mieheni on myös sieltä kotoisin. Kävimme talvella siellä sukuloimassa ja saimme kuulla, että miehen pikkuserkku (tyttö, juuri täyttänyt 14 v) seurustelee paikallisen 16 v pojan kanssa. Ei ole välimatka estänyt. Tyttö asuu noin 9 km päässä kirkonkylästä ja poika toiseen suuntaan noin 15 km päässä kirkonkylästä. Tapaavat koulussa ja ystävien luona. Vanhemmat kuljettavat joskus, jos suunta on heillä sama.

Tytön äiti kertoi, että ei pidä yhtään tyttönsä seurustelusta. Vävykokelas ei erityisesti miellytä ja 13-vuotiaana alkanut seurustelu ei muutenkaan ole ädin mieleen. Tytöllä on kuitenkin aika vaikea murkkuikä ja selkeä tarve ottaa etäisyyttä lapsuuden kotiin. Kun äiti kielsi iltavierailut pojan luona (vetosi läksyihin ja välimatkaan), tyttö keksi mennä suoraan koulusta pojan luo, pojan mopon kyydissä. Illalla ilmoitti noin kymmenen aikaan, että jää yökylään. Sitä ennen ei ollut vastannut kännykkään. Puhelimessa asiaa ei äiti ruvennut setvimään. Ilmoitti pojan äidille, että tytöllä ei ole lupaa olla siellä yötä ja sen mukainen yöpaikka pitää olla. Pojan äiti oli tehnyt pedin olkkarin lattialle.

Ei se maalaisilmakaan aina pidä lapsia poissa ikävistä asioista.

Vierailija
78/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 16 vuotiaan äiti voi sallia jotain mitä 14v äiti ei salli.

Vierailija
79/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyky teinit ei sisäistä . Liekö malli sit vanhemmilta ?

Vierailija
80/105 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytär ainakin napsahtaa samantien pillereille, kun menkat alkaa. Itsellä alkoi 11 vuotiaana. Luultavammin vielä kapseliehkäisy näin ei jää sitten napit vahingosa ottamatta. Muu seksivalistus siihen vielä päälle. Ilman kumia ei hässitä vaikka olisikin pillerillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi