Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ja saatanallinen meteli heti aamusta

Vierailija
25.11.2018 |

Kaikki osanottoni naapureille, mutta siis ihan oma pää ei meinaa kestää tätä joka-aamuista eläintarhaa, joka meillä starttaa käyntiin pahimmillaan 5.30. Juostaan(vaikka kielletty) kolistellaan (vaikka kielletty) huudetaan ja kiljahdellaan (vaikka kielletty) otetaan kaikkein kovaäänisimmät leikit (vaikka kielletty) tai sitten vaan mölistään, ulistaan, ähistään, nahistellaan, kolkutellaan, kilkutellaan, kopsutellaan, nakutellaan, tömistellään ja ulistaan huoneesta toiseen.

Minä en JAKSA. Varmaan eniten häiriötä aiheuttaa jo minun katkenneen pinnan aiheuttama huutokomennus. Kun mikään ei mene perille. Ei mikään.

Lastenohjelmat ei näitä kiinnosta eikä mikään hiljainen puuha.

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole kakaroita, saan aina nukkua rauhassa kunnon unet.😃 Herään pirteänä ja reippaana uuteen päivään. Sääliksi käy kaikkia perheellisiä.😚🤣

Heräät vauvapalstailemaan, aika koomista 😂

Vierailija
42/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kahdeksalta lapset menee nukkumaan. 

Ap

Monelta sinä tai miehesi menette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Riippuen töistä, minulla iltavuoro loppuu 22 ja miehen viimeöinen vuoro esim. loppui klo. 03.00 yöllä. Joten kyllä ne aamu-unet ihan tarpeeseen usein olisi. Koitetaan vuorotella heräämisten kanssa, mutta hankalaa se on nukkua jos oven toisella puolella elämöi paviaanilauma.

Jos olen kotona illalla niin usein nukahdan jo klo. 21, jos edes sinne saakka jaksaa. On kuitenkin tuota kroonista univelkaa ollut monta vuotta..

Ap

Vierailija
44/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että suurin osa tähän ketjuun vastanneista on hissukoiden vanhempia.

Meillä on kolme todella energistä poikaa, jotka ovat koko ajan nahistelemassa keskenään niin kuin karhunpoikaset. Ovat vielä luonteeltaan aamuvirkkuja paitsi (esi)teini jolla alkaa olla jo murkun rytmi nukkumisen kanssa.

Lapset heräävät aamulla täynnä energiaa siinä klo 6-7 välillä, joskus jopa aiemmin. Ohjeita ja kuria on kokeiltu ja se on auttanut jonkin verran, mutta lapset ovat lapsia eivätkä aina jaksa muistaa ohjeita. Jos lapset laittaa myöhään nukkumaan niin he tulevat yliväsyneiksi ja nukkumisesta ei tule mitään. En näe "iltapäikkäreissä" mitään järkeä noin isojen lasten kanssa eivätkä he siihen kyllä suosiolla sopeutuisikaan. Ilmeisesti ainoastaan aika auttaa niin kuin tuosta meidän vanhimmasta voi todeta.

Ennen kuin ilmaisee närkäs...siis tarjoaa apuaan niin kannattaa muistaa, että lapsia on erilaisia ja yhden lapsen kanssa on vähän eri juttu kuin useamman.

Vierailija
45/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat vanhemmille, ymmärrän hyvin että lapsista lähtee ääntä, mutta mua ärsyttää ihan hitosti naapurin lapsiperhe. Itse olen vielä lapseton, mutta lapset on kaikkine äänineen oikein tuttuja päiväkotitöistä ja ystävien perheistä. En oikein jaksa ymmärtää, että naapurissa se lasten elämä alkaa kuulua vasta kahdeksan aikaan illalla. Joskus vähän myöhemmin. Juoksua, kiljumista, itkua ja huutoa. Ja jatkuu joskus puoleen yöhön. Eri kulttuurista on tämä perhe, joten en tiedä, onko heillä vuorokausirytmi sitten eri, mutta jumankauta, että ottaa päähän kuunnella tuota melua, kun itse alkaa rauhoittua iltaan. (Kiva yrittää itse kunnioittaa naapureita ja pitää esim. TV:n ääni pienenä ja sitten sen peittää tuo melu.) Olen muutenkin ihan loukussa tässä asunnossa, kun toisella puolella meluaa nämä lapset ja toisella puolella on huumekämppä, josta kuuluu tasaisin väliajoin kunnon älämölö. Onneksi on unilääkkeet. En malta odottaa tästä pois muuttamista.

Vierailija
46/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt sitä ihanaa rakkautta mitä lapset antaa. av-mamman sanoin, olet epäkypsä ja ehkä narsisti kun et osaa moisesta sirkuksesta nauttia

Vierailija
47/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Riippuen töistä, minulla iltavuoro loppuu 22 ja miehen viimeöinen vuoro esim. loppui klo. 03.00 yöllä. Joten kyllä ne aamu-unet ihan tarpeeseen usein olisi. Koitetaan vuorotella heräämisten kanssa, mutta hankalaa se on nukkua jos oven toisella puolella elämöi paviaanilauma.

Jos olen kotona illalla niin usein nukahdan jo klo. 21, jos edes sinne saakka jaksaa. On kuitenkin tuota kroonista univelkaa ollut monta vuotta..

Ap

Kuka lapsia hoitaa kun sinä olet 22 saakka ja mies 03 saakka töissä?

Vierailija
48/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia hirveästi. Neuvojat ja muut viisastelijat voi olla hiljaa. Kiva että joillain on rauhallisia lapsia. Meillä herätään neljältä joka aamu ja sama ulina joka ikinen päivä, toinen lapsista erityislapsi, mukuloilla ikää 2 ja 4. Kyllä tää joskus helpottaa!

Vierailija
49/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä, että suurin osa tähän ketjuun vastanneista on hissukoiden vanhempia.

Meillä on kolme todella energistä poikaa, jotka ovat koko ajan nahistelemassa keskenään niin kuin karhunpoikaset. Ovat vielä luonteeltaan aamuvirkkuja paitsi (esi)teini jolla alkaa olla jo murkun rytmi nukkumisen kanssa.

Lapset heräävät aamulla täynnä energiaa siinä klo 6-7 välillä, joskus jopa aiemmin. Ohjeita ja kuria on kokeiltu ja se on auttanut jonkin verran, mutta lapset ovat lapsia eivätkä aina jaksa muistaa ohjeita. Jos lapset laittaa myöhään nukkumaan niin he tulevat yliväsyneiksi ja nukkumisesta ei tule mitään. En näe "iltapäikkäreissä" mitään järkeä noin isojen lasten kanssa eivätkä he siihen kyllä suosiolla sopeutuisikaan. Ilmeisesti ainoastaan aika auttaa niin kuin tuosta meidän vanhimmasta voi todeta.

Ennen kuin ilmaisee närkäs...siis tarjoaa apuaan niin kannattaa muistaa, että lapsia on erilaisia ja yhden lapsen kanssa on vähän eri juttu kuin useamman.

Tai suurimmassa osassa perheistä toinen tai molemmat aikuiset heräävät lasten kanssa samaan aikaan. Syödään aamupalaa ja katsellaan lastenohjelmia tms. Lähdetään ulos leikkimään klo 9-10 maissa.

Tällöin vanhemmat menevät myös itse ajoissa nukkumaan.

Vierailija
50/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui onneksi ette asu naapurissa. Oma lapsi ainakin vielä nukkuu ja muutenkin ollaan hiljakseen aamuisin ja tietysti muulloinkin kun kerrostalossa asutaan.

Ja tämä tieto auttaa ap:ta miten?

Ainakin niin ettei hanki lisää niitä kakaroita kukkumaan.

Vierailija
51/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat minultakin kaikille (sekä vanhemmille että naapureille) jotka tahtomattaan kärsivät lasten metelistä. Meidän asuntomme yläpuolella asuu kolmelapsinen perhe, joiden lapset (alle kouluikäisiä) aloittavat järkyttävän metelin yleensä klo 21 aikoihin ja möly kestää puolille öin. Aina ei edes korvatulpat riitä estämään mekkalaa. Juoksevat, huutavat, kaatavat huonekaluja jne. Toivon että lasten kasvaessa meno rauhoittuu... Meidän lapsemme iltaisin ihmetellen kyselee miksi yläkerran lapset eivät mene nukkumaan. Erikoinen vuorokausirytmi tällä perheellä.

Vierailija
52/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui onneksi ette asu naapurissa. Oma lapsi ainakin vielä nukkuu ja muutenkin ollaan hiljakseen aamuisin ja tietysti muulloinkin kun kerrostalossa asutaan.

Miten se liittyy yhtään mitenkään siihen että toisen lapsi on kuin herran enkeli?

Vierailija
53/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen, että kun olin about 9v ja pikkuveljet taaperoita, asuttiin kerrostalossa ja meidän perhe oikeasti kärsi yläkerran lapsiperheen takia. Sielläkin se juoksu aloitettiin illalla. Me lapset oltiin menossa nukkumaan, mutta yläkerrasta kuului kamala töminä. Ne lapset oli pihallakin ihan kamalia. Vei toisten lelut, laski toisten päälle liukumäessä ja satutti ihan piruuttaan, nauroivat päälle. Eivät onneksi hirveän kauaa siinä asuneet.

Vierailija
54/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko joskus oppia kirjoittamaan?! AP:TÄ!!!

Vierailija
55/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei huvittaisi niin jos eivät sisällä rauhoitu niin ulkoilemaan vaan. Ei ketään muuta voi kiusata kuudelta sunnuntaiaamuna jatkuvalla kiljunnalla. Meillä kuusivuotias tietää että jos ei kotoa löydy rauhallista puuhaa niin pihalle.

Vierailija
56/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko joskus oppia kirjoittamaan?! AP:TÄ!!!

Oikeastaan se olisi ap:aa koska jos lyhenteen alkuperä on ”alkuperäinen postaaja” tai ”aiheen perustaja” niin niille kohdistetaan pitkä a-vokaali.

Vierailija
57/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasi kasvattaa on huutaminen ja pelkät kiellot, vaikka et kuitenkaan tarjoa muuta mielekästä puuhaa. Ottaa päähän tollaset vanhemmat jotka on ihan kujalla.

Vierailija
58/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lisää lapsia, se auttaa kestävyysvajeeseen ja muut lapset voi laittaa vahtimaan pienempiään.

T: Mahtisonnit Rinne, Sipilä ja Orpo.

Vierailija
59/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luunappia ja tukkapöllyä tulee. Ihan sama vaikka on kiellettyä. Ei ne pienet perkeleet usko sanaa. Tuntuu, että niillä on korvat vaan koristeena päässä.[/quote]

Nyt kyllä ilmoitan tämän poliisille.

Vierailija
60/240 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy yhtään mitenkään siihen että toisen lapsi on kuin herran enkeli?

Jotkut osaavat kasvattaa lapsiaan ja antaa heille rakkautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi