Lapset ja saatanallinen meteli heti aamusta
Kaikki osanottoni naapureille, mutta siis ihan oma pää ei meinaa kestää tätä joka-aamuista eläintarhaa, joka meillä starttaa käyntiin pahimmillaan 5.30. Juostaan(vaikka kielletty) kolistellaan (vaikka kielletty) huudetaan ja kiljahdellaan (vaikka kielletty) otetaan kaikkein kovaäänisimmät leikit (vaikka kielletty) tai sitten vaan mölistään, ulistaan, ähistään, nahistellaan, kolkutellaan, kilkutellaan, kopsutellaan, nakutellaan, tömistellään ja ulistaan huoneesta toiseen.
Minä en JAKSA. Varmaan eniten häiriötä aiheuttaa jo minun katkenneen pinnan aiheuttama huutokomennus. Kun mikään ei mene perille. Ei mikään.
Lastenohjelmat ei näitä kiinnosta eikä mikään hiljainen puuha.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki osanottoni naapureille, mutta siis ihan oma pää ei meinaa kestää tätä joka-aamuista eläintarhaa, joka meillä starttaa käyntiin pahimmillaan 5.30. Juostaan(vaikka kielletty) kolistellaan (vaikka kielletty) huudetaan ja kiljahdellaan (vaikka kielletty) otetaan kaikkein kovaäänisimmät leikit (vaikka kielletty) tai sitten vaan mölistään, ulistaan, ähistään, nahistellaan, kolkutellaan, kilkutellaan, kopsutellaan, nakutellaan, tömistellään ja ulistaan huoneesta toiseen.
Minä en JAKSA. Varmaan eniten häiriötä aiheuttaa jo minun katkenneen pinnan aiheuttama huutokomennus. Kun mikään ei mene perille. Ei mikään.
Lastenohjelmat ei näitä kiinnosta eikä mikään hiljainen puuha.
Kielletty, kiellety, kielletty. Eikö olisi helpompi sanoa mikä teillä on sallittu?
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsilla ole mitään porkkanaa, jolla saisit heidät leikkimään hiljaa aamulla? Eli, jos leikit sujuvat aamulla hissukseen, saavat myöhemmin päivällä haluamansa asian. Jos ei suju, eivät saa.
Vieläkö niillä v##tu pitäs olla joku "porkkana"?! Kuria ne tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Hui onneksi ette asu naapurissa. Oma lapsi ainakin vielä nukkuu ja muutenkin ollaan hiljakseen aamuisin ja tietysti muulloinkin kun kerrostalossa asutaan.
"Ollaan hiljakseen" johtuu siitä, että lapsia on yksi tai lapset ovat rauhallisia. Muutama vilkkaampi lapsi niin ei teilläkään enää olla "hiljakseen".
Jollakin tavallaehkä vähän tarpeeton kommentointi sinulta.
Tätikoodari kirjautumattomana kirjoitti:
Aamupala, pue lapset ja vie ulos leikkipuistoon. Sitten, kun tulette kotiin, syötte pienen välipalan ja sitten lastenohjelmia tai aamupäiväunet. Ulkona voi myös lasten kanssa ihastella tähtitaivasta ja kuutamoa.
Ei vaan ulkoilun jälkeen lounas
Lapset eivät ole ikuisesti pieniä. Vähän pitää kestääkin älämölöä. Se kuuluu homman kuvaan. Kohta niistä tulee teinejä, jotka eivät tee muuta kuin tuijottavat puhelintaan. Lisäksi he eivät herää ennen puolta päivää. Tulet kaipaamaan aikoja, jolloin kuulit lastesi äänen. T. Teinien äiti
Mitä helvettiä? Miksi pitää ne lapset laittaa niin aikaisin nukkumaan että heräävät jo puoli kuudelta??? Lapset nukkuu yleensä kellon ympärikin helposti, joten laitatko lapset nukkumaan jo kuuden-seitsemän aikaan illalla?
Ja toisekseen, komenna niitä lapsia kunnolla niin että tottelee.
Voisiko ne viedä jonnekin lastenkotiin tai kasvatuslaitokseen, jotta oppisivat tavoille kun ei vanhemmat kerran osaa opettaa. Ja sen jälkeen piuhat poikki ettette enempää mene lisääntymään.
Meillä vähän sama. 4v hyppää sängystä siinä 6.30 ja kohta heräävät myös 6v ja 8v, lopputulos huutoa ja älämölöä ja paukutusta ja kilinaa ja kolinaa. Mitkään lastenohjelmat ei tosiaankaan kiinnosta , vaan missio tuntuu olevan saada migreenimeteli heti aamusta. Lopulta huudan myös minä, kun pinna katkeaa.
Onneksi asumme rivarin päätykämpässä ja ainoat seinänaapurit ovat kuuro nuoripari ...
Miten rankaiset lapsia siitä, että he toistuvasti tekevät asioita jotka ovat kiellettyjä?
Minkä verran lapset ulkoilevat viikomloppuisin, kun heräävät klo 5.30? Enemmän ulkoilua ja uni maistuu. Se on ihan normaalia, että lapset heräävät aikaisin.
Meidän lapset heräsivät ennen kouluikäikää klo 7 tai aiemmin ja kyllä toinen vanhemmista nousi seuraksi tietysti.
Varmaan ootte meidän naapureita tai sit näitä Kiljusia on enemmänkin. Aina kuuluu saatanallinen tömistely, huuto ja 'muita elämän ääniä'.
Jos eivät huuda sisällä, niin sitten jo aamu seiskalta sisäpihalla, jolloin äänimaailmasta saa nauttia koko taloyhtiö (4 kerrostaloa, n 140 asuntoa). Oh joy!
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsille se tolkuton riehuminen ja älämölö iskee aina iltaisin iltapalan jälkeen. Olen miettinyt pääni puhki, mikä siihen auttaisi sillä kun yksin hoidan kaiken aamuseiskasta alkaen niin illalla ei enää jaksaisi riehuntaa ja huutoa. Lapset 3 ja 1. Aamuisin ovat hitaasti käynnistyviä, onneksi, sillä niin minäkin!
Omista lapsista olen huomannut, että älyllinen ponnistelu, pulmatehtävät ja askarteluopettelut, väsyttävät lapsiani enemmän kuin fyysinen liikunta ja ulkoilu. Vaikea ehdottaa mitään juuri teille, kun en tunne lapsiasi. Voisiko kokeilla temppurataa? Säästä ja osta heille puolapuut/renkaat, saavat liikuntaa, pähkäilyä ja yhdessä paikassa pysyvää riehuntaa?
Jos tykkäät rauhallisista aamuista, yhtenä vaihtoehtona on herätä ennen lapsia. Juoda aamukahvit rauhassa, suunnitella päivän ohjelma ja tehdä vähän kotitöitä. Lasten herättyä olet itse jo pirteä ja jaksat heitä paremmin, saat ehkä riehumisen loppumaan kun jaksat olla läsnä ja lapset saavat huomiota ihan olemalla kiltisti.
Iltamöly on väsymystä. Aikaista aikataulua vaikkapa vartilla. Jollei riitä, niin toinen vartti.
Meillä taas se älämölö alkaa illalla ja säälin syvästi naapureita, vähemmän kärsisivät varmasti aamulla!
7v adhd juoksee karkuun hammaspesua, yöpukua ja nukkumaanmenoa, säntäilee ympäriinsä ja ölisee sekä kiljahtelee. Lpulta villiintyvät myös 2v pikkusisar ja koira, joten mekkala on kuin olisimme hävinneet Jumanjissa. Meillä saattaa olla vielä klo 22 täysi hulina päällä !
Kouluikäinen meluaa aamuisin tuolla tavalla? Outoahan tuo kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ootte meidän naapureita tai sit näitä Kiljusia on enemmänkin. Aina kuuluu saatanallinen tömistely, huuto ja 'muita elämän ääniä'.
Jos eivät huuda sisällä, niin sitten jo aamu seiskalta sisäpihalla, jolloin äänimaailmasta saa nauttia koko taloyhtiö (4 kerrostaloa, n 140 asuntoa). Oh joy!
Meillä tämä kyllä rajoittuu aikalailla aamuihin. Esim. iltahulinat ja iltakiukut on sitten taas meille vieras ilmiö, toisinkuin naapureiden lapsilla..
Ap
Ja kahdeksalta lapset menee nukkumaan.
Ap
Onneksi ei ole kakaroita, saan aina nukkua rauhassa kunnon unet.😃 Herään pirteänä ja reippaana uuteen päivään. Sääliksi käy kaikkia perheellisiä.😚🤣
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä leikit hiljaa ei vaan aamusta onnistu. Molemmat villitsee toisiaan vuorotellen älämölöön. Meillä on pieni asunto joka hieman rajoittaa leikkien jakamista. Yleensä sitten jaan niin että toinen leikkii lastenhuoneessa ja toinen meidän makkarissa niin ei tule näköyhteyttä toiseen. Tämä toki vie meiltä vanhemmilta unet.
Ap
Perheen aikuiset menköön itse ajoissa illalla nukkumaan, että jaksatte herätä lasten kanssa. Jätättekö lapset yksinään hereille ja menette itse nukkumaan?
Huutaako se seitsemänvuotias koulussakin kielloista huolimatta?
Kyllä se vain niin on, että jos lapsi ei tottele vaikka kielletään tai kokoajan venyttää ja vänkää vastaan niin se vika on kyllä ihan siellä "hihnan toisessa päässä". Napakampaa otetta nyt, ja kunnolla ohjakset taas käsiin. Rangaistaan kun ei totella eikä vain uhkailla ja varoitella miljoona kertaa ja huudeta naama punaisena. Ja vastavuoroisesti miten olisi vaikka joku kiva palkkio hyvin menneestä aamusta? Ei se vika ole lapsissa vaan sinussa.