Te, jotka olette oleet vain yhden kumppanin pitkässä suhteessa, millainen seksielämä teillä on?
Puhutaan nyt alkuhuuman kauan sitten ohittaneista ihmisistä, siis vähintään 4-5v kestäneistä suhteista. Pidätkö kumppaniasi vielä seksuaalisesti haluttavana samalla tapaa kuin rakastumisvaiheessa, harrastatteko seksiä usein, onko teillä lapsia? Kerro myös ikäsi ja sukupuolesi.
Kommentit (27)
Taitaa olla aika harvinaista tänä päivänä?
Nainen 29v, meillä on 2 lasta, yhdessä 8 vuotta. Seksiä keskimäärin 2 kertaa viikossa. Koko touhu ei juurikaan kiinnosta mutta "velvollisuudesta" suostun että mies pysyy tyytyväisenä. Kumppani ei ole seksuaalisesti haluttava, hän on kerännyt melkoisen "isävatsan" vuosien aikana. En itsekään mikään missi ole mutta kerännyt kiloja kuitenkin vähemmän kuin mies...
N53, meillä on neljä lasta, yhdessä ollaan oltu 35 vuotta. Edelleen hyvää s*ksiä noin kerran viikossa, mieheni on paras ystäväni ja elämäni rakkaus.
32 vuotta yhdessä. Minä 49v ,mies 52. Seksiä noin kerran viikossa, lomilla vähän useammin. 2 aikuista lasta. Seksi on ihan ookoo, ei ole mulle niin tärkeää.
N&M44, 25 vuotta yhdessä. Seksiä pari kolme kertaa viikossa, lomilla päivittäin useammankin kerran. Lapset isoja, joten kahdenkeskistä aikaa riittää ja se on ihanaa. Puoliso on yhtä haluttava kuin nuorena, sali ja juoksu ei ole vuosien mittaan jäänyt unholaan kuten ei itsellänikään. Mielestäni elän nyt parisuhteen parasta aikaa.
13 vuotta yhteiseloa takana. Seksin määrä vaihtelee, välillä on useamman kerran viikossa, välillä kerran kuussa. Ei ole samanlaista huumaa kuin ennen mutta seksi on silti hyvää, arki meinaa vaan painaa päälle niin se tahtoo jäädä taka-alalle. Meillä on yksi lapsi, ja olen 29-vuotias nainen.
Joo kaikkiin kysymyksiin. Kerran viikossa.
N50 ja M51
25 vuotta yhdessä. Nelikymppisiä molemmat. Seksiä n. 10 päivän välein ja se on ihan mielettömän ihanaa. Seksi on vaihdellut vuosien mittaan, välillä parempaa, välillä huonompaa, mutta on parantunut vaan koko ajan. Voisin vaikka sekstailla melkein joka päivä tuon taivaallisen sekstailijamiehen kanssa, osaa käsitellä mua niin hyvin.
Olemme päälle viisikymppisiä, olleet yhdessä yli 30 vuotta. Seksiä on 1-2 kertaa viikossa, ei kovin tyydyttävää tosin. Lapsia kaksi.
Aloituksesta jäi yksi oleellinen seikka pois, eli onko ensimmäiseen suhteeseen ryhdytty neitsyenä, vai onko aiempaa seksikokemusta irtosuhteista? Minua kiinnostaisi tuo, kuinka aiemmat seksikokemukset vaikuttavat kokemukseen parisuhdeseksin laadusta.
Meillä tulee 11 v täyteen ensi viikolla. Seksielämässä ei valittamista, seksi on hyvää ja sitä on keskimäärin 2-3 krt/vko. Alkuhuuman aikaan seksiä oli tietysti enemmän, mutta noin muuten koen, että laatu on parantunut. On opittu mistä toinen erityisesti nauttii, on uskallettu puhua toiveista ja fantasioista avoimesti ja lähteä myös toteuttamaan niitä yhdessä yms.
N28
Vierailija kirjoitti:
Nainen, 32 v. Ollut suhteessa saman miehen kanssa 8 vuotta. Olemme toistemme ensimmäiset ja edelleen yhdessä. Seksiä 10-15 kertaa viikossa. Ei lapsia.
Huhhuh. En jaksais moista kyytiä. 5 kertaa viikossa maksimissaan, mutta omassa pitkässä suhteessa oli 1-2 kertaa viikossa.
Olen ollut yli 20 v naimisissa. Mitä on seksi? Muistan joskus nuorena kuulleeni sellaisesta, mutta sanan merkitys on päässyt umohtumaan.
Jep.
Yhdessä oltu 26v josta avioliitossa 18v, 2 teinilasta joista nuorempikin parin vuoden kuluttua täysi-ikäinen. Seksiä ei ole koskaan, ed kerrasta 1,5v. Mies ei halua minua.
Yhdessä 20 vuotta ja ollaan kumpikin kummankin ensimmäiset. Mies on paljon paremman ja haluttavamman näköinen tänään kuin 20 vuotta sitten, mutta mä olen harmikseni aina ollut tosi epäkiinnostunut seksistä. Ei ole ollut mitään mielihaluja muitakaan kohtaan.
Seksiä on 1-2 kertaa KUUKAUDESSA. Tiedän, että mies haluaisi päivittäin, mutta en vain kykene. Ollaan puhuttu tästä paljon, eikä tämä ole meille mikään suuri ongelma. Mua harmittaa enemmän se, etten halua kuin miestä se, ettei ”saa”.
Olen 32, puoliso vanhempi, lapsia 2. Seksiä on keskimäärin 2-6 kertaa kuussa, seksuaalista jännitettä ja "virittelyä" ja eroottista kosketusta paljon useammin, ja seksi on hyvää. Erittäin hyvää. Ihan törkeän hyvää. Ollaan oltu yhdessä teinistä lähtien, ja parasta seksiä ikinä on ollut nyt kun kuopus on saatu siihen ikään että jaksaa ajatella muutakin kuin nukkumista eli viimeiset pari vuotta. Vaihtelevaa, tyydyttävää, rohkeampaa ja kokeilevampaa, rennompaa. Huomaavaista ja hyvää se on ollut aina, mutta ajan myötä paranee. Ennen lapsia meillä oli vaikeuksia libidojen yhteen sovittamisessa (niin että minä halusin enemmän), mutta nykyään mies on innostunut ja mulla on muutakin tekemistä niin käydään hyvin samaan rytmiin :)
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä 20 vuotta ja ollaan kumpikin kummankin ensimmäiset. Mies on paljon paremman ja haluttavamman näköinen tänään kuin 20 vuotta sitten, mutta mä olen harmikseni aina ollut tosi epäkiinnostunut seksistä. Ei ole ollut mitään mielihaluja muitakaan kohtaan.
Seksiä on 1-2 kertaa KUUKAUDESSA. Tiedän, että mies haluaisi päivittäin, mutta en vain kykene. Ollaan puhuttu tästä paljon, eikä tämä ole meille mikään suuri ongelma. Mua harmittaa enemmän se, etten halua kuin miestä se, ettei ”saa”.
Lisään vielä, että naimisissa 18v ja kouluikäisiä lapsia kolme.
N 28, yhdessä ollaan oltu kohta 13 vuotta. Seksiä ei ole läheskään niin paljon kun alussa. Eikä mieheni sytytä minussa suurta himoa enään, alkuhuuman tulisuus on muuttunut hempeilyksi, hän sytyttää minua kyllä mutta eri tavalla. Meillä on kaksi lasta ja Seksiä ehkä 1 krt. Kahdessa viikossa. Se muuttui lasten jälkeen. Ennen lapsia oli n. 3 kertaa viikossa. Eletään nyt pikkulapsi aikaa.. Ennen nykyistä miestäni oli 10 seksikumppania, sis. Pari yhden illan juttua, en koe että ne ovat vaikuttaneet mitenkään muuten paitsi kerran klamydialla :'D
N47, mies samanikäinen, 29 v yhdessä, kaksi teiniä. Seksiä on n kerran viikossa ja se on hyvää. Mies on haluttava ja haluava edelleen. Olemme toistemme ensimmäiset
Nainen, 32 v. Ollut suhteessa saman miehen kanssa 8 vuotta. Olemme toistemme ensimmäiset ja edelleen yhdessä. Seksiä 10-15 kertaa viikossa. Ei lapsia.