Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, mies tai nainen, joka olet päättänyt elää pysyvästi ilman kumppania. Mitkä asiat tähän ovat vaikuttaneet?

Vierailija
24.11.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä miehistä, enkä silleen naisista

En tykkää seksistä kenenkään tai minkään kanssa

Jos olisin kerrankin tavannut ei-sovinistin, joka sanoisi tekevänsä vaikka kaikki hommat (en siis jättäisi tekemään yksi, kysymys on asenteesta naista kohtaan) niin olisin voinut lotkauttaa korvaani. Kotipiika-lastenkaitsija-miehenäiti-seksiorjatarrooli ei vaan ole mun juttu. Sitä roolia on kovasti tarjottu, mutta en vaan halua.

Oman uran ja työpäivän jälkeinen kotipiika-lastenkaitsija-miehenäiti-seksiorjatarrooli ei vaan ole munkaan juttu!!! Hienosti sanottu!

Toivottavasti joku äijä tästä vähän menee itseensä. Tai no, tuskin. Siksi oma elämä on naiselle paras valinta. Aina voi ottaa koiran tai ostaa hevosen, mulla on molemmat.

Vierailija
42/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina odottanut sitä ritaria, valkoisella ratsullaan tulevaksi. Häntä ei koskaan tullutkaan, muut eivät kiinnostaneet. Nyt parasta ennen päiväys on jo mennyt. Ehkä niistä toisista olisi voinut löytyä ihan hyvä kumppani.😏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mahdollisuuksia saada haluamaani kumppania, ilman että nostan tasoani hankkimalla rahaa ja statusta.

Millainen olen:

- melko pienituloinen ja elämäntyyliltäni vaatimaton

- liikunnan harrastaja, hoikka

- kiinnostunut älyllisistä asioista

- vela

- 34v

Millaisen kumppanin olisin halunnut:

- ei väliä tuloilla/varallisuudella

- ainakin jonkin verran liikkuva, normaalipainoinen

- vela

- oma ikä +-10v

Millaisen kumppanin saisin:

- tulot samat kuin minulla tai pienemmät

- ylipainoinen, herkuttelija, liikkuminen ei kiinnosta

- kiinnostunut vain käytännön asioista (arki)

- petolliset miehet on koettu, nyt kiire perustaa perhe

Klassinen "et ole riittävän kiinnostava, paitsi jos mukana tulee perhepaketti"-tapaus. Päätin siis olla ilman.

Vierailija
44/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit kehuu kauniiksi ja jatkuvasti kyselee, onko sutinaa, mutta niin monta kertaa päivässä totean olevani kiitollinen siitä, ettei ole ketään rinnalla valittamassa. Saan ostaa kasvisruokaa ja viettää lauantain yöpuvussa meikkaamatta jos haluan. Tai lenkkeillä koko päivän metsässä ja jättää lounaan ja päivällisen kokkaamatta. Pestä vain omat pyykit ja piipahtaa lähikahvilassa tai pubissa jos haluan, olla vaikka pitempäänkin. Mulla on ollut enimmäkseen uli- miehiä ja en jaksa neitimäistä valitusta yhtään.

Vierailija
45/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina odottanut sitä ritaria, valkoisella ratsullaan tulevaksi. Häntä ei koskaan tullutkaan, muut eivät kiinnostaneet. Nyt parasta ennen päiväys on jo mennyt. Ehkä niistä toisista olisi voinut löytyä ihan hyvä kumppani.😏

Kiitos kaunis kun selvensit asian. Miehet siis ajattelevat, että tasa-arvoinen mies on "ritari" ja sovinisti "ihan hyvä kumppani". Valitan, mutta mieluummin yksin kuin sovonistin kanssa.

Vierailija
46/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nainen on yrittänyt muuttaa minua. Ei siinä kai kummempaa, en halua olla joku muu, olen ennemmin yksin minä.

Vierailija
47/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mahdollisuuksia saada haluamaani kumppania, ilman että nostan tasoani hankkimalla rahaa ja statusta.

Millainen olen:

- vela

- 34v

- vela

- oma ikä +-10v

Klassinen "et ole riittävän kiinnostava, paitsi jos mukana tulee perhepaketti"-tapaus. Päätin siis olla ilman.

Miten määrittelet älyllisen keskustelun?

Vierailija
48/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen olen:

- vela

- 34v

- vela

- oma ikä +-10v

Köyhiä ja rumia, vinkuheinämäisiä jumppamiehiä on maailma ja kaikki saitit pullollaan. Kaunis hoikka maratoonarinainen pitäis saada. Uli.

Miehen kokoinen mies on vähän toista...

Vierailija
49/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuun kun jäin yksin, ajattelin viettää aikaa yksinäni. Tehdä itselleni jotain mielekästä, nauttia ja ihmetellä. Sitten rupesin ajattelemaan, että nyt olisi mukava etsiä joku mukava ihminen rinnalle.

Mutta aina vaan sanoin itselleni, ehkä ensikuussa, ehkä seuraavana vuonna. Jossain vaiheessa tajusin, että olin ollut niin pitkään yksin, että siitä oli tullut normaali olotila. Nyt vaan sanon itselleni, ehkä seuraavassa elämässä.

M

Minulla ihan sama. Tai tavallaan vieläkin kai ajattelen noin, en vain ole tehnyt elettäkään asian eteen.

Täällä samansuuntaisesti. En todennäköisesti tulee tekemään loppuelämäni aikana asialla yhtään mitään. Tiedän, että voisin rakastua ja hullaantua naiseen, moniinkin, mutta en tiedä haluanko edes. En ehkä halua olla riippuvainen enää koskaan romanttisessa mielessä. Mitä haluttavampi ja ihanampi kumppani sitä hirvittävämpi tilanne pitemmän päälle. On niin yksinkertaista ja mukavaa sekä kestävää elää itsekseen, (tarkemmin lasteni kanssa).

Vallan toinen M

Täällä identtiset ajatukset

kolmas M

Vierailija
50/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin pitkän suhteen ja oman lapsen jälkeen nautin yksinolosta. No, lapselle on oma huone (teini) ja hän on luonani säännöllisesti. Mutta kummallakin on oma rauhansa, jos niin haluaa.

En aio enää ryhtyä suhteeseen, osin itsekkäistä syistä. En jaksa loputonta asioiden vatvomista ja puhumista. Enkä niitä jatkuvia mielialan vaihteluita, joita parisuhteessa toiselta joutuu sietämään.

Nautin sydämeni kyllyydestä, kun voin mennä ja tulla miten huvittaa. Taloudellisesti olen myös hyvässä asemassa, en kärsi köyhyydestä.

Ja silloin kun tekee seksiä mieli, niin sitä saa ostettua omien mieltymysten mukaan nopeasti. Siihenpä ei parisuhdetta tarvita.

Tuntuu, että elän parasta aikaa juuri nyt. Kaikki on omissa käsissä.

Vierailija
51/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin päättänyt, mutta asia pitänee hyväksyä, koska rakastin vain yhtä ja ainoaa joka minut jätti toisen takia ja nyt ikää on jo lähemmäks 50v niin en usko löytäväni enää ketään, jolta saisi oikeaa rakkautta.

Lisäksi luottamus miehiin on mennyt. En halua vanhempia miehiä, enkä nuoriakaan. Oman ikäiseni oli ex, mutta otti itse vanhemman naisen kuulemma siksi, että oli seksuaalisesti vapautuneempi kuin minä.

En tiedä, olisiko ulkomailla tarjontaa? Ihan omaa rotuani kaipaisin, mutta tässä maassa vapaat oman ikäiseni miehet ovat oikeasti juoppoja, mt-ongelmaisia tai pelureita ( sekin mt-ongelma)

Vierailija
52/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministinen maailmankäsitys on laittanut miehet ja naiset vastakkain. Feministisessä ideologiassa miehet sortavat naisia.

Ja tähän on tultu, naiset eivät enää luota miehiin, kuka nyt sortajaansa voisi luottaa?

Vierailija
53/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aromanttinen (en siis aseksuaali, seksi kyllä maistuu joko soolona tai seurassa) enkä ole koskaan kokenut mitään tarvetta parisuhteelle tai polysuhteelle tai ylipäätään halua sitoutua keneenkään. Tunne tuli jo varhaisessa murrosiässä 12-vuotiaana, ja 15-vuotiaana sanoin sen ensimmäistä kertaa ääneen. Teinityttöä ei uskottu, mutta nyt olen kohta jo 45-vuotias enkä ole ikinä seurustellut (tai etsinyt seurustelukumppania).

Lyhyesti siis: omalla kohdallani asiaan vaikuttaa vain ja ainoastaan se, että en halua kumppania. En halua lapsiakaan, joten onneksi "biologinen kello" ei koske minua.

Eikö tätä muuten ole kysytty jo useampaan kertaan..?

Vierailija
54/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen on yrittänyt muuttaa minua. Ei siinä kai kummempaa, en halua olla joku muu, olen ennemmin yksin minä.

Mitä asioita naiset olisivat halunneet sinussa muuttaa? Minäkin luulin löytäneeni ihanan miehen, mutta halusi vetää lärvit joka vkl ja koti tosi sotkuinen. Ei halunnut mitään muita vkl harrastuksia ja pyysi minua luutuamaan ja siivoamaan kotiaan ja laittamaan ruokaa.  Ei oikein inspannut. Haki siis minusta jotain taloudenhoitajaa, kotipiikaa korkeintaan. Seksiäkään ei tullut. Jos olisi tullut niin olisin voinut jopa harkita.

Vierailija
55/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani kyllin seksuaalisesti haluttava suomalaisille naisille. Yhden ulkomaisen naisen kanssa seurustelin, ja nainen halusi minua ihan eri tavalla kuin yksikään suomalainen nainen on halunnut. Valitettavasti siinä suhteessa olin itse se haluton osapuoli, koska itse pidän kuintekin suomalaisia naisia enemmän haluttavana. En riitä suominaiselle ja se on se päällimmäinen syy yksin elämiselle. 

Vierailija
56/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministinen maailmankäsitys on laittanut miehet ja naiset vastakkain. Feministisessä ideologiassa miehet sortavat naisia.

Ja tähän on tultu, naiset eivät enää luota miehiin, kuka nyt sortajaansa voisi luottaa?

kasvoin normaalissa perheessä, jossa ei koko suvussa alkoholismia tai mt-ongelmia. Mua ei varoitettu että sellaisia voi olla. Eka poikaystävä löi, koska luuli, että isän kalenterin kaikki puhelinnumerot olivat poikaystävieni numeroita ja tuli sairaan mustasukkaiseksi. Sitten lapseni isä alkoi myös lyömään, koska katsoin kuulemma liian pitkään muiden miesten tekemisiä eräässä baarissa.

Mun kohdalla on siis kysymys ihan omista kokemuksista eikä kenenkään antamista malleista. Siltikin vielä haluaisin uskoa, että on olemassa myös sinkkuja normaaleja miehiä, jotka vois tykätä musta? 

Vierailija
57/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe olevani kyllin seksuaalisesti haluttava suomalaisille naisille. Yhden ulkomaisen naisen kanssa seurustelin, ja nainen halusi minua ihan eri tavalla kuin yksikään suomalainen nainen on halunnut. Valitettavasti siinä suhteessa olin itse se haluton osapuoli, koska itse pidän kuintekin suomalaisia naisia enemmän haluttavana. En riitä suominaiselle ja se on se päällimmäinen syy yksin elämiselle. 

Minkä ikäinen olet ja mistäpäin?

Vierailija
58/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt suorastaan ole päättänyt, mutta vähän näyttää siltä. En saa edes tinderissä sovittua treffejä :( Muutenkin olen vähän eristyksissä. Yh:na en pääse ikinä baariin tai ehdi kauheasti tavata ystäviä. Olen vain omien ajatusteni kanssa.

Vierailija
59/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ja mistäpäin?

Keskisuuri kaupunki, ikää päälle 3-kymmentä.

Vierailija
60/77 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asioita naiset olisivat halunneet sinussa muuttaa? Minäkin luulin löytäneeni ihanan miehen, mutta halusi vetää lärvit joka vkl ja koti tosi sotkuinen. Ei halunnut mitään muita vkl harrastuksia ja pyysi minua luutuamaan ja siivoamaan kotiaan ja laittamaan ruokaa.  Ei oikein inspannut. Haki siis minusta jotain taloudenhoitajaa, kotipiikaa korkeintaan. Seksiäkään ei tullut. Jos olisi tullut niin olisin voinut jopa harkita.

Kaikille yhteistä, että aluksi ei mitään. Sitten suhteen edetessä milloin mitäkin, vaatteita, hiuksia, huonekaluja, harrastuksistakin, retkeily ja vaellus, olen saanut vääntää useampaan otteeseen. Myös omaisuuteni on pikkuhiljaa vaihtunut. Jos esimerkiksi haluan että minulla on yksi mukava tuoli olohuoneessa, niin tämä ei koskaan käy. Aina se tuoli on liian suuri tai ruma. Syön ihan terveellisesti, mutta yksi neito olisi vaihtanut ruokavalioni täysluomuun. Koko ajan jotakin säätöä. Häiritsevintä tässä on, että aluksi kaikki tuntuu olevan hyvin, mutta sitten ei kuitenkaan ole, eli miten edes voin valita kumpanin? Parempi olla yksin minä.