Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hedonismi on joillekin kirosana?

Vierailija
23.11.2018 |

Minulle elämässä tärkeintä ovat elämän pienet nautinnot kuten suuteleminen, kuppi hyvää kahvia, metsässä samoilu sateen jälkeen, lämmin halaus tai kaljoittelu hyvien ystävien kanssa. Olen hedonisti.

Kun elämäni on nautinnollista, se on myös merkityksellistä. Pienen hetken täällä vain elämme, miksi emme ottaisi vastaan sitä hyvää, mikä saatavilla on?

Muita hedonisteja linjoilla?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Ainoaahan tässä eletään.

Vierailija
2/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sellainen olisi vasta varsinaista hedonismia vasta kun muut ympärilläsi kärsisivät oman nautintosi tavoittelusta tai se olisi jotenkin vääristyneessä määrin osa elämääsi? Listaat sellaisia kepeitä nautinnon aihioita, jotka ovat perussettiä suurin piirtein jokaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet ihmiset eivät osaa kokea hyviä kokemuksia silloin kun niitä on. Etenkin kun miehiltä kysyy, mikä sinulle tuottaa iloa, saa usein vastaukseksi vain epämääräistä mutinaa. Suomessa ollaan kauhean nautintokielteisiä.

Vierailija
4/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedonismi ja nihilismi on käytännössä sama asia.

Vierailija
5/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä luterilainen "kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat" -yhteiskunta.

Vierailija
6/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sellainen olisi vasta varsinaista hedonismia vasta kun muut ympärilläsi kärsisivät oman nautintosi tavoittelusta tai se olisi jotenkin vääristyneessä määrin osa elämääsi? Listaat sellaisia kepeitä nautinnon aihioita, jotka ovat perussettiä suurin piirtein jokaiselle.

Ei. Hedonismia on esimerkiksi epikurolaisuus, jossa tavoitellaan kärsimyksen poistamista ja maltillisia nautintoja. Hedonismi tarkoittaa yksinkertaisesti nautinnon kohottamista tärkeäksi arvoksi.

Vierailija
7/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken nautinnon tavoittelu ei johda tyytyväisyyteen elämässä. 

Vierailija
8/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Hedonismissa nautinto on tärkeä arvo, nihilisnissä ei uskota arvojen olevan mahdollisia.

Vierailija
9/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mikä vain ahkera yhteiskunta.

Vierailija
10/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Hedonismissa nautinto on tärkeä arvo, nihilisnissä ei uskota arvojen olevan mahdollisia.

Käytännössä, ei uskomuksissa.

Vierailija
11/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen näitä paheksuttuja hedonistiveloja, jotka eivät hanki lapsia, koska haluavat elämän olevan helppoa, mukavaa ja spontaania. Käytän päihteitä, ostan laadukkaita lakanoita ja harrastan paljon pervoa seksiä. Koen elämäni paljon merkitykselliseksi kuin jos joutuisin luopumaan itselleni tärkeistä asioista ja huolehtimaan lapsesta.

Vierailija
12/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen näitä paheksuttuja hedonistiveloja, jotka eivät hanki lapsia, koska haluavat elämän olevan helppoa, mukavaa ja spontaania. Käytän päihteitä, ostan laadukkaita lakanoita ja harrastan paljon pervoa seksiä. Koen elämäni paljon merkitykselliseksi kuin jos joutuisin luopumaan itselleni tärkeistä asioista ja huolehtimaan lapsesta.

Kyllä se ennen pitkää johtaa rappioon ihan yksilön tasolla.

Vierailija
13/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan tämä rappio on odotettavissa, ja miltä se näyttää?

Juuri kävin lapsettoman seitsemänkymppisen tätini kanssa teatterissa ja kaljalla. Hauskaa oli, enkä ainakaan itse huomannut hänessä mitään pahoja vaurioita, hitosti naururyppyjä vaan.

Vierailija
14/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kävin lapsettoman seitsemänkymppisen tätini kanssa teatterissa ja kaljalla. Hauskaa oli, enkä ainakaan itse huomannut hänessä mitään pahoja vaurioita, hitosti naururyppyjä vaan.

Kyllä se kriisi sitten tulee, kun huomaa ettei ole elämässä saanut juuri mitään aikaan.

Vierailija
15/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Hedonismia on esimerkiksi epikurolaisuus, jossa tavoitellaan kärsimyksen poistamista ja maltillisia nautintoja. Hedonismi tarkoittaa yksinkertaisesti nautinnon kohottamista tärkeäksi arvoksi.

Ok, sellainen kutina siltikin, että vastaukseni kuvaa jossain määrin sitä miten käsitteen merkitys sekä painotus yleisesti kuvitellaan...

Vierailija
16/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että kaikki aistien välittämät havainnot ovat omassa mielessä tapahtuvaa harhaa.

Vierailija
17/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä katolilaisuus on vielä ankarampaa ruumiin nautintojen suhteen.

Buddhalaisuus taitaa olla uskonnoista kaikkein kärsimysvastaisin, jostain syystä kuitenkaan kärsimys ei buddhalaisen opin myötä lisäänny aistinautintojen tyydyttelyllä. Päin vastoin, haluaminen lisää tyytymättömyyttä ja kärsimystä.

Vierailija
18/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kriisi sitten tulee, kun huomaa ettei ole elämässä saanut juuri mitään aikaan.

Okei, no paras varoittaa tätiäni.

Voi luoja tätä palstaa

Vierailija
19/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hedonistit ovat itsekkäitä satanisteja

Vierailija
20/31 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän