Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia vaatteita käytät kotona?

Vierailija
22.11.2018 |

Mua kiinnostaa millaisia vaatteita naiset yleensä käyttää kotonaan. Onko teille tärkeintä se, että näytätte hyvältä vai että vaatteet ovat käytännöllisiä ja mukavia? Ja mielellään saa myös kertoa tarkemmin mitä se teidän kohdalla tarkoittaa. Mulle on jotenkin jäänyt mieleen joku Maria Veitolan (?) haastattelu, jossa se kertoo että ei ikinä käytä kotona mitään verkkareita, vaan sen "olohousut" on sukkahousut. En vaan voi käsittää että jonkun mielestä sukkahousut on millään tavalla mukava vaate, mutta ehkä niiden ei ollut tarkoituskaan olla. Itse olen kotona yleensä verkkareissa tai "joogahousuissa" ja varsinkin tähän aikaa vuodesta mulla on aina villapaita päällä.

Minkälaisia vaatteita käytät kotona?

Vaihtoehdot

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastannut kyselyyn mitään, kun sopivaa vaihtoehtoa ei ollut.

Käytän kotona ainoastaan mukavia vaatteita, mutta ei se tarkoita etteivät ne vaatteet voisi samalla olla söpöjä tai seksikkäitä. Tällä hetkellä päällä on ihan nätti mutta samalla ihanan pehmeä ja lämmin villapaita, alushousut ja mielestäni mukavat mutta silti kivannäköiset ylipolven villasukat.

Vierailija
22/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotiasuina loppuun ne kulahtaneet vanhat vaatteet, joilla ei enää kehtaa mennä ns. ihmisten ilmoille. Ja sitten villasukat on jalassa melkein aina, kesät talvet.

Tällä hetkellä yllä virttynyt t-paita ja puuvillaneule jossa joku maalitahra, ja reikäiset kalsarit. Ja ne villasukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ja lämpimiä, mutta ei ne saa ihan kauheilta näyttää. Mä oon tosi paljon kotona, koska työpaikkanikin on täällä, joten pakko pitää joku taso yllä. En voi päivästä toiseen hiihdellä pyjamanhousuissa. Mutta siis mulle riittää, että vaatteet ovat suht siistit ja sopivat jotenkin yhteen, en nyt mitenkään hirveästi panosta kotityyliin. Nyt mulla on ohuet ratsastushousut (pidän näitä kotihousuina, kun kesäkausi on ohi, oli kerran pakko panna nämä ratsastustunnille ja nyt käytän nämä likaisiksi), urheilupaita ja sen päällä korkeakauluksinen Ruskovillan villapaita. Jaloissa ei yhdet, eikä kahdet, vaan kolmet villasukat päällekkäin (asun vanhassa talossa, täällä on kylmät lattiat ja jalkani palelevat muutenkin helposti).

Vierailija
24/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ole niin nuuka, että käytän kotona vaatteita, joita en ilkeä käyttää kodin ulkopuolella.

Kyseessä voi olla kulahtaneet vaatteet tai virheostos, kuten liian lyhyt minihame, jossa on liian ylös nouseva halkio.

Vierailija
25/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole erikseen kotivaatteita. Riippuu siitä mitä teen ja kuinka lämmintä vaatetta kaipaan. Mä olen aika vaihtolämpöinen, välillä palelee, välillä on kuuma. 

Yleensä olen paljain jaloin, joskus huovutetuissa tossuissa. Yleensä päällä on farkut, tai sit joku mekko. Oikein paljon palellessa villatakki tai jopa onepiece. Yleensä kuitenkin jotain lyhythihaista, koska en pysty tekemään mitään jos hihat on yli kyynärvarren. 

Vierailija
26/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päällä miesten puolelta ostettu paksu huppari naurettavalla printillä (mutta se oli halpa ja pehmeä...) ja pyjamahousut. Ja sukat, alushousut ja rintaliivit.

En kehtaisi lähteä näillä ulos, heh. Käytän ulkona tyylikkäitä vaatteita mutta vaihdan heti kotiin tullessa kotivaatteet päälle, etten vahingossa sotke tai riko "julkisen paikan vaatteita" ja etteivät ne kulu, näin opetettiin kotona ja mielestäni aivan järkevää. En kestä pientäkään epämukavuutta kotivaatteissa. En osaa olla kotona hiukset auki ja ulkona en osaa olla hiukset kiinni!

Olen sinkku, joten makaan kotonani ties miten kulahtaneissa vaatteissa. Jos parisuhteeseen päädyn niin voin ruveta katselemaan jotain paremman näköistä kotivaatetta nykyisten tilalle.

Vierailija
27/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collegehousut, joogahousut tai olohousut

Huppari tai villapaita

Villasukat

Ei rintsikoita!

Vierailija
28/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

College housut ja t-paita. Jos on kylmä niin vielä huppari

Vierailija
29/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysä t- tai hihatonpaita ja alushousut. Jos kylmä niin lisäksi villasukat. Jos todella kylmä niin sitten collarit ja huppari lisäksi. Mutta meidän uudehkossa kerrostalokämpässä yleensä on liiankin lämmin jopa kovimmilla pakkasilla niin tolla ekalla varustuksella pärjää pääosin ellei ole kylmettynyt ensin ulkoilessa.

Vierailija
30/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasti menen. Pelkkä paita kun olen naapurin puolella linnaa. Se ei näe onko housuja. Joklu hyöty siitä, että on tällainen stumppi.

Vierailija
31/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain lämmintä ja mukavaa, mutta ei karsean näköistä kuitenkaan. Puhkikuluneet nakkaan roskikseen. Villasukat jalassa melkein aina <3

Vierailija
32/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on päällä t-paita ja lyhyet shortsit.

Onko muilla tänne kirjoittavilla kylmät asunnot, kun tarvitaan puseroita, lämpimiä housuja ja villasukkia. Kahdenkymmenen asteen lämpötilassa ei pitäisi olla kylmä sisällä, kun kesälläkin tullaan toimeen kevyellä vaatetuksella ulkona samassa lämpötilassa.

Mulla on kyllä kylmä +20asteessa kesälläkin - sortseihin ja T-paitaan siirryn vasta lämpötilan lähennellessä hellelukemia. Sisällä pukeudun pitkähihaiseen T-paitaan tai neuleeseen, leggareighin/verkkareihin ja aina jalassa villasukat/villapohjasukat, ja meillä sisälämpötila +22.

Vierailija
33/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velour- tai collegehousut, toppi tai t-paita ja huppari tai collegepaita. EI RINTSIKOITA!

Vierailija
34/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalassa urheilutrikoot tai kollarit, ylävartalolla toppi ja yleensä collegetakki tai pitkänmallinen neuletakki. Jos oikein palelee niin villasukat jalassa. Jos on kuuma, niin ylävartalolla pelkkä toppi tai t-paita.

Vierailija
35/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se reppapöksy, joka käyttää kotona kaikkia mukavia ja kulahtaneita vaatteita ihan loppuun asti :D Tuntuu pahalta heittää vielä ihan toimivia vaatteita roskiin, joten  vanhat verkkarit ja nukkaantuneet paidat pääseen kotivaatteiksi, kun eivät enää ole "edustuskelpoisia". Puuvillan tuottaminen kuluttaa niin paljon luonnonvaroja, että ei vaan omatunto kestä heittää kaikkea pois. Lopuksi vielä saatan leikella kotikäytöstä poistuvia vaatteita kestotalouspaperiksi.

Vierailija
36/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan heti kotiin tultuani hameen + sukkahousut tai farkut pois. Kotona käytän tähän aikaan vuodesta aina mustia leggareita ja valkoista istuvaa t-paitaa, jonka päällä minulla on pidempi neuletakki tai -paita. Asu on mukava, mutta kuitenkin juuri sen verran siisti, ettei haittaa, vaikka tulisi yllättäen vieraita. 

Vierailija
37/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä urheilutrikoot, toppi ja pitkä neuletakki tai väljä trikoopusero. Minulla on kotona 3-vuotias esikoinen ja 5kk vauva, joten ensisijaisesti kotivaatteiden pitää olla sellaiset, että niissä on helppo liikkua, leikkiä ja imettää.

Vierailija
38/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki(tai oikeastaan enemmän puolukkavispipuuron värinen) vetoketjulla varustettu neule ja polvipituinen punainen skottivekkihame & mustat villasukkikset.

Vierailija
39/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on päällä t-paita ja lyhyet shortsit.

Onko muilla tänne kirjoittavilla kylmät asunnot, kun tarvitaan puseroita, lämpimiä housuja ja villasukkia. Kahdenkymmenen asteen lämpötilassa ei pitäisi olla kylmä sisällä, kun kesälläkin tullaan toimeen kevyellä vaatetuksella ulkona samassa lämpötilassa.

Näin ovat ihmiset erilaisia. Minä palelen aina, mutta enpä sitten kärsinytkään yhtään viime kesän helteistä.

Vierailija
40/164 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, asun yksin niin kuljen pelkissä alusvaatteissa. Siihen on helppo ja nopea sitten vain vetäistä päälle asialliset vaatteet jos täytyy johonkin lähteä.